Mihin vanhat öljyt voi heittää kun vaihtaa moottoriöljyy? voiks viemäriin tai asfaltille vai pitääks viedä johonki?
Mihin vanhat öljyt
32
23801
Vastaukset
- denaturisti
- :DD
Kiitos linkist :)
- runsaasti
Minulle kertyy jäteöljyä runsaasti, kun huollan kolmea autoa ja traktoria. Lisäksi vaihdan muutamille tuttavillenikin öljyt.
Elikkä nurkan takana on 200 litran tynnöri, johon jäteöljy kerätään.
Kun pytty täysi, vien sen kaatopaikan jäteöljykeräysaltaaseen ja maksan 20 euroa.
Kallista tuo on, mutta käytännöllistä.- Teen sen itse
kertyy vähemmän, kun on vain yksi henkilöauto. Öljyllä autan märkiä takkapuita syttymään paremmin, kun talvella kämppääni lämmitän. Kahvikupillinen puille suoraan takkaan saa ne syttymään paremmin.
- maksaa
jäteöljyn vastaanotto??
- Pöödf
maksaa kirjoitti:
jäteöljyn vastaanotto??
...jos viet kerralla enemmän kuin 30 litraa. Suuria jäteöljymääriä ja isoja kuormia kyllästettyä puuta lukuun ottamatta kotitalouksien ongelmajätteet otetaan ymmärtääkseni maksutta vastaan.
- Coronisti
Pöödf kirjoitti:
...jos viet kerralla enemmän kuin 30 litraa. Suuria jäteöljymääriä ja isoja kuormia kyllästettyä puuta lukuun ottamatta kotitalouksien ongelmajätteet otetaan ymmärtääkseni maksutta vastaan.
Ei pitäisi maksaa. Huomenna vien 50 litraa jäteöljyä kaatopaikalle ja ei ollut puhettakaan mistään määristä puhelimessa. Myös toiset tahot ilmoittelevat lehdissä vähän väliä ilmaisesta jäteöljyn keräyksestä, joissa säiliöiden nimenomaan ON oltava isoja (suoraan öljyauton täyttöaukkoon käyviä), pienemmät erät on vietävä muualle.
Itse en kyllä auton öljyjä kehtaisi käydä vaihtamaan, kun "peräti" 4 euroa öljynvaihtoliike työstä ottaa eikä tarvitse huolehtia mistään öljyistä tms... Itselle kertyneet jäteöljyt ovat peräisin traktorista, ruohonleikkurista yms. - Anonyymi
Teen sen itse kirjoitti:
kertyy vähemmän, kun on vain yksi henkilöauto. Öljyllä autan märkiä takkapuita syttymään paremmin, kun talvella kämppääni lämmitän. Kahvikupillinen puille suoraan takkaan saa ne syttymään paremmin.
Jäteöljyä kotona poltettaessa voi päästä ilmaan myrkyllisiä aineita. Parempi on viedä kunnan osoittamaan vastaanottopisteeseen. Jokaisessa kunnassa on yleensä jokin jäteöljyn vastaanottopiste, joko maksullinen tai maksuton. Takan tai uunin sytytykseen on parempi käyttää kuivaa tuohta tai sanomalehteä (Maaseudun tulevaisuus, Karjalainen tai Savon sanopmat). Aikakausilehtipaperi ei käy, sisältää liikaa lisäaineita.
- Anonyymi
Coronisti kirjoitti:
Ei pitäisi maksaa. Huomenna vien 50 litraa jäteöljyä kaatopaikalle ja ei ollut puhettakaan mistään määristä puhelimessa. Myös toiset tahot ilmoittelevat lehdissä vähän väliä ilmaisesta jäteöljyn keräyksestä, joissa säiliöiden nimenomaan ON oltava isoja (suoraan öljyauton täyttöaukkoon käyviä), pienemmät erät on vietävä muualle.
Itse en kyllä auton öljyjä kehtaisi käydä vaihtamaan, kun "peräti" 4 euroa öljynvaihtoliike työstä ottaa eikä tarvitse huolehtia mistään öljyistä tms... Itselle kertyneet jäteöljyt ovat peräisin traktorista, ruohonleikkurista yms.Paljonko se öljynvaihto maksaa itse öljyn kanssa? Paljonko maksaisi sama määrä vastaavaa öljyä muualla? Se erotus on öljynvaihdon hinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko se öljynvaihto maksaa itse öljyn kanssa? Paljonko maksaisi sama määrä vastaavaa öljyä muualla? Se erotus on öljynvaihdon hinta.
öljynvaihto liikkeessä suodattimen kanssa 110e,
itse kun vaihdan, öljy maksaa 25e ja suodatin 10e , loppu on työpalkkaani,
vuosia sittten olen hankkinut työkalut propun ja suodattimen avaamiseen,
ne on jo hintansa maksaneet monta kertaa
- HOj
Kaatopaikat ja muut jätteen vastaanotot ottavat jäteöljyt, käytetyt auton akut yms. ilmatteeksi.
Nykyään vanhat telkkarit, yms elektroniikkakin on samaa sarjaa eli sinne vain jääkaapit, pakastimet tms.
Eikä maksa mitään. Hakee ilmaiseksi yli 400l erät.
http://www.ekokem.fi/main/Download.asp?ItemId=3420- juza
Öljyä sillä jäteöljyllä fillarisi ketjut niin pääset töihin kitkattomasti. Tuskin siitä myllystäsi on niin isoja murikoita irronnut öljyn sekaan, että se menisi ketjujen välyksiin.
- Meillä näin
Meillä on öljyjä varten rakennettu autotallintaa semmottii imeytyskenttä eli maa suodin. Ollaan oltu tyytyväisiä!
- Naapurin
Mersun tankkiin.Kaikki mersu syö mitä tankiin laittaa.Oli bensa tai diesel.
- Anonyymi
Kaada järveen niln minäkun teen ja kalat tykkää=)
- Anonyymi
Kalaöljyhän on oikein terveellistä. Lisäksi tulee ilmaiset aurinkorasvat ja rusketus kun käy uimassa. Ehkä on kuitenki parempi jättää öljynvaihto ammattilaisille jos ei oikein itsellä leikkaa.
- Anonyymi
Totta puhut
- Anonyymi
Miståtiesit ettämulla ei oilein leikkaaa?????
- Anonyymi
Vitun isiooytti
- Anonyymi
Ennen käytettiin moottorisahan teräketjuöljynä. Nykyisin se on kuitenkin ympäristörikos. Oikeat teräketjuöljyt ovat nykyisin vähemmän haitallisia ympäristölle.
- Anonyymi
Sekoittaa sahanpuruihin ja polttaa lämpöpannussa, palaa hyvin ja polttopuita säästyy.
- Anonyymi
Kyllä ne skoodaan välttää vallan mainiosti, autoliikkeet laittaa niihin sitä samaa, moottori ei kestä kuitenkaan kauaa.
- Anonyymi
kaada vaan EA888 koneeseen
seat,audi,vw,skoda
https://www.moottorihiomo.fi/oljynkulutus/ - Anonyymi
TSI autoihin käy hyvin
- Anonyymi
Mereen joku on käynyt lorauttamassa ison lammikon, rajavartiolaitos nuuskii onko Skodan longlifea?
- Anonyymi
Aika halpa öljynvaihto 4 euroa?!!
- Anonyymi
Nykyään ainakin Lahden seudulla 30 €.
- Anonyymi
Energia jätteen sekaan niin palloo lämpimästi, masuunissa!🌋🌋
- Anonyymi
Minoon koko ikäni laittanut öljyt valumaan 3x suodatinsysteeminläpi 200 litran tynnyriin. Suodattimeen menee 20 litraa kerralla ja hissukseen valuu läpi.
Kun tynnyri täys niin sulla on 100% puhdas öljyä 200 litraa johon lisätään yksi purkillinen stp smoke threatmenttiä, eli sitä paksua öljyn lisäainetta.
Nyt on siis 200 litraa uutta öljyä ja halvalla.
Näin siis minä olen tehnyt - Anonyymi
Voi laittaa sekajäte roskiin kannussa tai kaataa vaikka metsään maahan.
Maasta se öljy on pumpattukin, eli sinne sen voi laittaa myös takaisin. - Anonyymi
Palaa hyvin hakkeen seassa ja taas järki päässä ettei laita holvaamalla vaan kaikki siis kaikki pitää imeytyä puuhun joka pisara. Öljyä n 9kwh litra lämpöenergiaa noin eli parempi kuin poltettava puu eli tulee ns super halko/hake/turve ja vielä kerran ei liikaa vaan pikku hiljaa kannu kuluu pois ja muuttuu lämmöksi. Ympäristö jätettä? vähemmän kuin venäjä saastuttaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä943231Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3031806Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461647- 901480
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4071471Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4141366Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21290Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381127Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun346972Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden275955