Varasija

järjellinen

Hain Turkuun opiskelemaan suomen kieltä ja pääsin 3. varasijalle. Uskaltaakohan jo innostua? Kuinkahan moni yleensä peruu opiskelupaikkansa?

9

3305

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä!!

Sieltä olen itse valmistunut ja ainakin
      aiempina vuosina on päässyt todella paljon ihmisiä varasijoilta (muistelen, että jopa yli 10?!?).
      3. varasijalta pääset varmasti!
      Tai eihän mikään tietenkään ihan varmaa ole...
      Mutta luulen, että pääset.
      Kiva paikka opiskella! Onnittelut jo nyt!

• järjellinen

Sen verran tärkeä minulle olisi ko. opiskelupaikka. Olen jo aiemminkin pyrkinyt, ja välivuosihan siitä seurasi.

• Rafalski

Lohduttavaa luettavaa! Olen puolestaan 1. varasijalla suomen kieltä Turkuun. Kannattaa siis hakea tänään alkosta vähän isompi satsi shampanjaa? Minä tarjoan.

• järjellinen
        Rafalski kirjoitti:

Lohduttavaa luettavaa! Olen puolestaan 1. varasijalla suomen kieltä Turkuun. Kannattaa siis hakea tänään alkosta vähän isompi satsi shampanjaa? Minä tarjoan.

...ja suunnata tangomarkkinoille! :D

• ifok

No, itse hain opiskelemaan samaista ainetta Turkuun viime vuonna ja jäin 5. varasijalle, enkä mä mitään opiskelupaikkaa saanu. En halua ketään masentaa, mutta en usko, että kovin moni peruu saamaansa paikkaa, ellei ole esim. päässyt vaikka Stadiin sisään. Tonne ei kai kuitenkaan hirveästi oteta sisään jengiä.

Onnea kuitenkin otsikon aloittajalle.

• Rafalski
        ifok kirjoitti:

No, itse hain opiskelemaan samaista ainetta Turkuun viime vuonna ja jäin 5. varasijalle, enkä mä mitään opiskelupaikkaa saanu. En halua ketään masentaa, mutta en usko, että kovin moni peruu saamaansa paikkaa, ellei ole esim. päässyt vaikka Stadiin sisään. Tonne ei kai kuitenkaan hirveästi oteta sisään jengiä.

Onnea kuitenkin otsikon aloittajalle.

Minulle riittäisi se yksi peruja. Täytyyhän sen olla jo tilastollisesti todennäköistä. Aika ihmeellistä, ettet viidennellä varasijalla päässyt sisään. Soititko asiasta myöhemmin Turun htk:hon, missä mennään järjestysluvussa tai monta oli paikkansa perunut?

• ifok
        Rafalski kirjoitti:

Minulle riittäisi se yksi peruja. Täytyyhän sen olla jo tilastollisesti todennäköistä. Aika ihmeellistä, ettet viidennellä varasijalla päässyt sisään. Soititko asiasta myöhemmin Turun htk:hon, missä mennään järjestysluvussa tai monta oli paikkansa perunut?

Niin, ensimmäiseltä varasijalta kai jonkinlaiset mahdollisuudet sisäänpääsyyn on, mutta itse en siis ainakaan saanut opiskelupaikkaa 5. varasijalta, enkä sitten vaivautunut soittamaan ja tiedustelemaan, kuinka moni oli perunut paikkansa. Veikkaisin, että maksimissaan kolme henkilöä ei ota paikkaa vastaan, mutta tämä on siis ihan mutua ja vaihtelee varmaan vuosittain. Parempi kuitenkin olla pessimisti, niin ei tule ikäviä ylläreitä.

Ja voithan pyytää kokeen tarkistajilta oikaisua (vai mikä se virallinen kokeen uudelleentarkistamistermi on) ja ehkä sitä kautta saada muutaman lisäpisteen ja opiskelupaikan.

Suosittelen joka tapauksessa ottamaan sen pullon kauniiseen käteen ja nauttimaan hyvästää säästä. Stressaa sitten myöhemmin. :)

• tilastoja?
        ifok kirjoitti:

Niin, ensimmäiseltä varasijalta kai jonkinlaiset mahdollisuudet sisäänpääsyyn on, mutta itse en siis ainakaan saanut opiskelupaikkaa 5. varasijalta, enkä sitten vaivautunut soittamaan ja tiedustelemaan, kuinka moni oli perunut paikkansa. Veikkaisin, että maksimissaan kolme henkilöä ei ota paikkaa vastaan, mutta tämä on siis ihan mutua ja vaihtelee varmaan vuosittain. Parempi kuitenkin olla pessimisti, niin ei tule ikäviä ylläreitä.

Ja voithan pyytää kokeen tarkistajilta oikaisua (vai mikä se virallinen kokeen uudelleentarkistamistermi on) ja ehkä sitä kautta saada muutaman lisäpisteen ja opiskelupaikan.

Suosittelen joka tapauksessa ottamaan sen pullon kauniiseen käteen ja nauttimaan hyvästää säästä. Stressaa sitten myöhemmin. :)

Sieltähän se selviää, miltä varasijalta milloinkin olisit päässyt. Viime vuonna näkyi suomea pääsevän lukemaan max. kolmannelta varasijalta, mutta aiempina vuosina on päässyt "huonommiltakin" varasijoilta aina.

• järjellinen
        tilastoja? kirjoitti:

Sieltähän se selviää, miltä varasijalta milloinkin olisit päässyt. Viime vuonna näkyi suomea pääsevän lukemaan max. kolmannelta varasijalta, mutta aiempina vuosina on päässyt "huonommiltakin" varasijoilta aina.

En ole sellaisia tilastoja löytänyt, joista tuo kävisi ilmi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      101
      4006
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      69
      3850
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      43
      2237
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      56
      2214
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      58
      2104
    6. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      52
      1766
    7. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      27
      1439
    8. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      110
      1228
    9. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      115
      1193
    10. Missä yleensä törmäät kaivattuusi??

Tai näet hänet!!
      Ikävä
      60
      1129
    Aihe