Piipun pellitys

mummola

Onko kenelläkään kokeneella antaa hinta-arviota paljonko mahtaisi vanhan tiilipiipun (1947) pellitys? Alkaa mokoma roiskimaan talvisin tiilenpalasia pihalle ja ajattelimme, että pellitys auttaisi.

Voiko pellit laittaa jo hieman rapistuneeseen piippuun?

Kiitos!

18

8884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin äkkisältään

      Riippu koosta, mutta sanoisin, että 100-200 jeuroa;)
      Iällä ei ole väliä kunhan jotenkin kasassa pysyy. Pellit pitää sen sitten jatkossa kasassa;)

      • Hööh

        mittaus, osien teko, asennus ja matkat.
        Voi laskea täyden päivän, eli sadalla eurolla jääkin mahtavasti katetta.


      • jamppa 1895
        Hööh kirjoitti:

        mittaus, osien teko, asennus ja matkat.
        Voi laskea täyden päivän, eli sadalla eurolla jääkin mahtavasti katetta.

        joo ite maksoin 150€ 1 horminen piippu ite mittasin ja teetin pellit ei asennusta.En tiedä oliko kallis vai halpa mut noi pellimiehet taitaa olla aika työllistettyjä nykyään


      • hööh hööh
        Hööh kirjoitti:

        mittaus, osien teko, asennus ja matkat.
        Voi laskea täyden päivän, eli sadalla eurolla jääkin mahtavasti katetta.

        "mittaus, osien teko, asennus ja matkat"

        Eikö tämä sama litannia koske jokaista rakennusalan työtä? Itse tosin teen osat työmaalla.Kuten jo edellä sanoin, hintaan vaikuttaa piipun koko ja siihin kuluva pellin määrä. Itse työ vie aikaa noin kaksi tuntia. Matkoista en toki voi sanoa mitään, mutta siitä laskutetaan sitten erikseen. Piipun hinta-arvio 100-200e.


      • mummola
        hööh hööh kirjoitti:

        "mittaus, osien teko, asennus ja matkat"

        Eikö tämä sama litannia koske jokaista rakennusalan työtä? Itse tosin teen osat työmaalla.Kuten jo edellä sanoin, hintaan vaikuttaa piipun koko ja siihin kuluva pellin määrä. Itse työ vie aikaa noin kaksi tuntia. Matkoista en toki voi sanoa mitään, mutta siitä laskutetaan sitten erikseen. Piipun hinta-arvio 100-200e.

        Näistä vastauksista saimmekin jo suuntaa-antavan hinta-arvion, eli ei kun peltiä pintaan, niin näyttää vanhakin nuoremmalta :)


      • Hööh
        hööh hööh kirjoitti:

        "mittaus, osien teko, asennus ja matkat"

        Eikö tämä sama litannia koske jokaista rakennusalan työtä? Itse tosin teen osat työmaalla.Kuten jo edellä sanoin, hintaan vaikuttaa piipun koko ja siihin kuluva pellin määrä. Itse työ vie aikaa noin kaksi tuntia. Matkoista en toki voi sanoa mitään, mutta siitä laskutetaan sitten erikseen. Piipun hinta-arvio 100-200e.

        vaihtamaan meille piipunpellit hintaan 100-200 euroa. Katto on konesaumattu ja jyrkkä. Piippu normaali kokoinen kruunumallinen. Muistaakseni kuudella hormilla.
        Otan kellosta aikaa ja jos homma menee kahdessa tunnissa, niin maksan bonusta vielä toiset 100-200 euroa.
        Kuuluuhan hattu hintaan?


      • Mutta kun firis ei kiinnosta
        Hööh kirjoitti:

        vaihtamaan meille piipunpellit hintaan 100-200 euroa. Katto on konesaumattu ja jyrkkä. Piippu normaali kokoinen kruunumallinen. Muistaakseni kuudella hormilla.
        Otan kellosta aikaa ja jos homma menee kahdessa tunnissa, niin maksan bonusta vielä toiset 100-200 euroa.
        Kuuluuhan hattu hintaan?

        Asia onnistuu, jos kävelet samalla ympärilläni alasti nätisti pomppien.
        Huoh näitä helv...n idiootteja. Puhuinko minä konesaumakaton piipunpelleistä jotain? Konesaumakattoihin tehdään pellit kattoa tehdessä tai ainakin juuret. Mikäli tämä kyseinen katto olisi konesaumakatto olisi siinä juuret jo valmiina tehtynä, jolloin nahkojen tekoon kukuisi noin puoli tuntia.
        Sun piippus tekoon menee noin nelisen tuntia, mikäli haluat ne uusiksi juurineen päivineen.


      • Hööh
        Mutta kun firis ei kiinnosta kirjoitti:

        Asia onnistuu, jos kävelet samalla ympärilläni alasti nätisti pomppien.
        Huoh näitä helv...n idiootteja. Puhuinko minä konesaumakaton piipunpelleistä jotain? Konesaumakattoihin tehdään pellit kattoa tehdessä tai ainakin juuret. Mikäli tämä kyseinen katto olisi konesaumakatto olisi siinä juuret jo valmiina tehtynä, jolloin nahkojen tekoon kukuisi noin puoli tuntia.
        Sun piippus tekoon menee noin nelisen tuntia, mikäli haluat ne uusiksi juurineen päivineen.

        niin eikö ne normaalisti juurineen tehdä.
        Harvemmin alkaa sivusta vuotamaan.
        Vai tarkoittaako hintasi pelkästään uudiskaton piippuja?


      • itkemisesi???
        Hööh kirjoitti:

        niin eikö ne normaalisti juurineen tehdä.
        Harvemmin alkaa sivusta vuotamaan.
        Vai tarkoittaako hintasi pelkästään uudiskaton piippuja?

        Onko simulla mitään annettavaa tälle keskustelu aiheelle vai onko sinun vain tarkoitus vängätä joka asiaa vastaan.
        Luulen tuntevani peltiasiat, sillä olen niiden parissa touhunnut jo kohta kaksikymmentä vuotta.
        Kuten jo aiemmin sinulle mainitsin en aio piippuasi pellittää, enkä kenenkään muunkaan ja luulen, että ensimmäisen kysymyksen avaaja on tarpeeksi vastauksia kysymykseensä jo saanut, eli eiköhän jo lopeteta tämä aihe.
        Hintani ei koskenut uudisrakennuksia vaan kaikkia rakennuksia. Huomasit varmasti, että hintani oli konesaumakaton kohdalla kovempi, mikäli viitsit edes lukea vastauksiani. Konesaumakattoon, kun harvemmin jälkikäteen piippuja pellitetään ellei taloon tehdä uusia läpivientejä. Tästä johtuen hinta on kalliimpi, koska piipun ympäriltä joutuu avaamaan useita saumoja, jotta piipun juuret saadaan saumattua niihin. Muuten piippu on aivan samanlainen pellittää kuin kaikki muutkin piiput.


      • Hööh
        itkemisesi??? kirjoitti:

        Onko simulla mitään annettavaa tälle keskustelu aiheelle vai onko sinun vain tarkoitus vängätä joka asiaa vastaan.
        Luulen tuntevani peltiasiat, sillä olen niiden parissa touhunnut jo kohta kaksikymmentä vuotta.
        Kuten jo aiemmin sinulle mainitsin en aio piippuasi pellittää, enkä kenenkään muunkaan ja luulen, että ensimmäisen kysymyksen avaaja on tarpeeksi vastauksia kysymykseensä jo saanut, eli eiköhän jo lopeteta tämä aihe.
        Hintani ei koskenut uudisrakennuksia vaan kaikkia rakennuksia. Huomasit varmasti, että hintani oli konesaumakaton kohdalla kovempi, mikäli viitsit edes lukea vastauksiani. Konesaumakattoon, kun harvemmin jälkikäteen piippuja pellitetään ellei taloon tehdä uusia läpivientejä. Tästä johtuen hinta on kalliimpi, koska piipun ympäriltä joutuu avaamaan useita saumoja, jotta piipun juuret saadaan saumattua niihin. Muuten piippu on aivan samanlainen pellittää kuin kaikki muutkin piiput.

        Kaksi vastausta on tullut ja aivan eri fääreistä.
        Halpa ja kallis. Mutta jos nyt oikein tarkkoja ollaan, niin lähempänä itkua sinä täällä tunnut olevan. Minua ei itketä yhtään.
        Ristiriitaista, että teet piipun pellitykset siihen mainitsemaasi hintaan, muttet niitä kuitenkaan tee.
        Itse olen vaihtanut lukemattomat määrät piipun peltejä, ilman että koko kattoa olisi uusittu.
        Eli kysymykseen vastaus lienee 200-400 euroa/piippu. Siis tietysti kuitilla.
        Normaali ok-talon piippu.
        Aluekohtaisia eroja on.


      • ihmetellä teitä
        Hööh kirjoitti:

        Kaksi vastausta on tullut ja aivan eri fääreistä.
        Halpa ja kallis. Mutta jos nyt oikein tarkkoja ollaan, niin lähempänä itkua sinä täällä tunnut olevan. Minua ei itketä yhtään.
        Ristiriitaista, että teet piipun pellitykset siihen mainitsemaasi hintaan, muttet niitä kuitenkaan tee.
        Itse olen vaihtanut lukemattomat määrät piipun peltejä, ilman että koko kattoa olisi uusittu.
        Eli kysymykseen vastaus lienee 200-400 euroa/piippu. Siis tietysti kuitilla.
        Normaali ok-talon piippu.
        Aluekohtaisia eroja on.

        Sivusta seuranneena, mitä annettavaa teillä tähän keskusteluun on?


      • Hööh
        ihmetellä teitä kirjoitti:

        Sivusta seuranneena, mitä annettavaa teillä tähän keskusteluun on?

        Eikö leikkaa?


      • "pelti"eki
        hööh hööh kirjoitti:

        "mittaus, osien teko, asennus ja matkat"

        Eikö tämä sama litannia koske jokaista rakennusalan työtä? Itse tosin teen osat työmaalla.Kuten jo edellä sanoin, hintaan vaikuttaa piipun koko ja siihin kuluva pellin määrä. Itse työ vie aikaa noin kaksi tuntia. Matkoista en toki voi sanoa mitään, mutta siitä laskutetaan sitten erikseen. Piipun hinta-arvio 100-200e.

        ei kukaan peltiseppä vaivaudu tekemään piipun pellitystä alle 400euron! Jos tekee niin otan töihin. Me laskutamme 700eurosta ylöspäin kaikki pellityksemme. Parhaat tekijämme tekevät 2-3 piipun pellitystä päivässä ja ne nettoaa siitä käteen 100e/piippu. Laskutustöinä annan hyväksymästäni piipusta sen 400e


      • Kirveelle
        "pelti"eki kirjoitti:

        ei kukaan peltiseppä vaivaudu tekemään piipun pellitystä alle 400euron! Jos tekee niin otan töihin. Me laskutamme 700eurosta ylöspäin kaikki pellityksemme. Parhaat tekijämme tekevät 2-3 piipun pellitystä päivässä ja ne nettoaa siitä käteen 100e/piippu. Laskutustöinä annan hyväksymästäni piipusta sen 400e

        töitä..


    • maksoi

      300 €. Vanhan peltityksen purku uuden mittaus ja asennus.

      • pers etti

        asia ole sekään, että maksaako asentaja veronsa.
        mut jos 200 euroon saat piipun ''pimeästi'' ei se mielestäni ole halpa.
        mut harmaa talous taitaa olla ihmisille niin lähellä sydäntä, että en edes viitsi alkaa vauhkoamaan asiasta.
        Vaan mietityttää näin lama aikana, et mitenkähän olisi asiat jos kaikki maksaisivat veronsa.. olisiko koko lamaa olemassakaan.. taitaa suomessakin olla harmaa talous kuitenkin miljardiluokkaa..
        niinpä niin.. pienistä puroista kasvaa suuri virta.
        yhteiskuntavastuu.. katoava luonnonvara.
        Nykyään kaikki pitää vain huolen omista asioistaan, kunnes jotain sattuu. esim. kolari ja
        paikalle tulee verovaroilla kustannetut ammattilaiset auttamaan.. kyllä silloin muistetaan omat
        oikeudet.
        Joopa joo!!


    • Anonyymi

      Kiva jos tosiaan joku pellittää noita piippuja 200-300€ kpl sis alv ni ei muuta kun käsi ylös heti alkuun olisi 60kpl piippuja pellitettävänä.

      • Anonyymi

        14 vuotta sitten ! Halloo...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      2033
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1918
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1670
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1468
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1158
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe