Minä olen kyllästynyt suomen kalastuslakeihin!!
Eikö kenelläkään muulla ota päähän nykytilanne. Ostat mitä lupia vaan niin missään et saa kalastaa(ainakaan pohjois-suomessa).
Esim. Lapin-läänin viehelupa(ei ehkä kallis), mutta et saa kalastaa inarin, enontekiön, utsjoen kunnissa EIKÄ yksityisillä ja virkistyskalastusalueilla ja kaiken lisäksi se on henkilökohtainen eli mitä jää jäljelle.
toinen esim.(järkytyin kun kuulin tästä) Juutualle pitää suurinpiirtein varata aika että pääset kalalle..ja ulkopaikkakuntalaiset ei saa kalastaa siellä vieheellä..
Mihin maailma on menossa kun enää ei voi harrastaa omia rakkaita harrastuksia.jos satut olemaan "köyhä", joudut ensin säästämän puoli elämää et pääset muutamaksi tunniksi jollekkin hikiselle pikkupurolle.mihin on kadonnut jokamiehen oikeudet???
tuntuu että tulisi halvemmaksi se, että kalastaa ilman lupia ja jäisi siitä kiinni kuin se että tosiaan maksaisin joistain miljoonista eri luvista itseni kipeäksi...ja tätä mielipidettäni en ala pyytelemään anteeksi, varsinkaan kun tiedän että en ole ainoa joka näin ajattelee!!
Voiko olla enää mahdollista???
6
1608
Vastaukset
- vinkit
aamuyöllä, mieluiten 3 aikaan kun tarkastajat koisii. Jos päivällä haluat salakalastaa huomaamatta, hommaat maastopuvut itsellesi, jos näet kaukana jonkun tulevan niin kävelet poispäin mukamas oletkin menossa pois siihen suuntaan. Onnea kalastusretkeä :)) ))
- vinkit
Minä tiedän monia jotka salakalastavat siellä varsinkin nämä entiset paikkakuntalaiset.
- vinkit
inarinjärvellä, ei juutualla. Itse en ole salakalastanut juutualla joskus olen kalastanut laillisesti.
- vinkit
on kalastanut yhden kesän aikana, hänen kotikonnuillaan siellä juutualla 30:ntä viiden kilon luokkaa olevia taimenia, en tiedä mikä oli suurin. Ukkini on saanut sieltä haapakosken alapuolelta 8 kg taimenen 20 vuotta sitten.
Hieno joki toi on. - Markku
...
- Arvo G
Ei Suomen lappiin kannata kalalle mennä (eikä pahemmin Villin Pohjolan myymille jahti paikoillekkaan). Menkää ihmeessä Ruotsin lappiin, sama matka ja todella paljon halvempaa. Läänikohtainen viikkolupa voi olla 170 kr eli n 17 eur. Lisäksi paikalliset neuvovat hyvät paikat, toisin kuin kateelliset Suomalaiset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4684207Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3191745- 1171577
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891494Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991438Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601405- 521366
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi1001277- 451129
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341108