Kaverin kanista asiaa... :>
Kyseessä on siis suurinpiirtein 2 vuotias kääpiöluppakorva poika, joka on mielestäni todella "läski" kääpiöksi. Sillä on kaulapussi ja iso vatsa. Kani saa ruoaksi suuren määrän genesis papanoita. Ulkona sillä on jonkinmoinen häkki. Ihan ok, mutta mielestäni liian matala, kani ei pysty kunnolla seisomaan siellä takajaloillaan. Häkki on vanha minkkihäkki, joten se on pitkä ja kapea sekä matala. Eikös sen pitäisi olla enemminkin leveä kuin pitkä? Ja korkea?
Ja sitten se asia.. Kanilla on jatkuvasti löysää. Se ei pese omaa takapuoltaan, ehkä se ei ylety tai sitten se ei muuten vaan halua. Jonka takia voitte kuvitella kuinka inhottava se takapuoli on, kun kani ei sitä itse pese? Kaverini sitten pesee sen aina sillontällön, mutta voisiko olla syy siinä, että jos kani olisi laihempi niin se ehkä "ylettyisi" sinne ja pesisi itse?
Mikä on kääpiöluppakorvan ihannepaino??
Kiitos vastauksista.
tuoreena ruokana kani saa porkkanaa, ruohoa (ei syö paljoa) ja joitain oksia. (koivu, pihlaja)
kanin ripuli
8
569
Vastaukset
- miisa2
Ulkoilusta vielä, että kesäisin kani saa olla melkein päivittäin ulkona aamusta iltaan. Talvisin se ei pääse ulos ollenkaan vaan makoilee häkissään päivästä toiseen, joskus pääsee keittiöön hyppelemään. Eikös kesäisin sekä talvisinkin voisi viedä kania ulos valjaissa? Kaveri vaan sanoo, ettei hän jaksa, on muutakin tekemistä.. Talvella kani kuulemma "pelkää" lunta eikä silloin halua ulkoilla vaan painaa heti takaisin sisälle.
Ja muistaakseni tuosta ruuasta vielä kani saa iltaisin tultuaan ulkoa, ison määrän kuppiinsa tuota genesistä. Ulkona sillä on se häkki ja häkkiin heitettynä muutama voikukan lehti ja pari koivun oksaa sillontällön.
Itse kun poikkean heillä, moikkaan kania ja tarjoan sille lisää ruohoa ja haen pihlajan oksia, ei se mitään koivua edes syö.. :> - säkin
paskoisit rivalia jos asuisit mertrin korkeessa ja pari pitkässä luukussa. Rääkkää vaan sitä mussukanias rauhassa. Kyl silt henki menee kohta!
- KaniFan
Kuulostaa sairaalta kanilta, jos ei pese takapuoltaan. Laimennettu kamomillatee auttaa löysään mahaan, mutta suosittelen eläinlääkärille menoa.
Kani on aivan liian pienessä häkissä, ei saa tarpeeksi liikuntaa ja hoitoa. Ota kaverisi kunnon puhutteluun!
Kääpiöluppa on kääpiörotu, eikä sitä suositella vietäväksi talvella ulos. Kuitenkin, kun pakkasta on esim alle -5 niin pupua voi käyttää ulkona valjaissa. Ei kuitenkaan pitkää aikaa kerrallaan!
Kääpiölupan ihannepaino on alle 1,9 kg.- muppeli
lupan paino riippuuu täysin kanista, esim. ruotsalaiset painavat enemmän olematta lihavia. itsellä kaksi ruotsin tuontia, uros painaa 2,3kg ja naaras 1,9 ja ovat eläinlläkärin mukaan täysin sopivan painoisia, naaras jopoa saisi painaa enemmän.
- Voisiko johtua?
muppeli kirjoitti:
lupan paino riippuuu täysin kanista, esim. ruotsalaiset painavat enemmän olematta lihavia. itsellä kaksi ruotsin tuontia, uros painaa 2,3kg ja naaras 1,9 ja ovat eläinlläkärin mukaan täysin sopivan painoisia, naaras jopoa saisi painaa enemmän.
Hei! Sanoit, että kani saa koivua? Eikö se löysenna kanin vatsan?! Se voisi olla ainakin yksisyy löysään?
- pu-pu-pu
kuulostaa todellakin siltä kuin kanilla olisi liikaa painoa. ihannepainosta voisin sanoa sen verran että se on kääpiökaneilla yleensä n.2 kg,
riippuen tietenkin kanin rodusta vähäsen. suosittelisin kanille laihdutuskuuria!!- hmm...
Olen kuullut että ripuliin voi auttaa ananasmehu, siis semmosesta purkista jossa on ananasrenkaita, mutta en niin varma ole...ehkä kannattaisi juoksuttaa kunnolla kania, ja hoitaa sitä, sanoppas niin kaverillesi, kani ei ole mikään lelu, ja sitä on vain ymmärrettävä, eikä heittää nurkkaan sairastumaan. Voi voi...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492023Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3051727- 931567
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001210Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois781193- 671150
- 251061
- 481007
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73956- 45937