posliinikoirat

soikkeli-

tietäisikö kukaan minkäarvoiset tai kuinka vanhat ovat posliiniset koiraparin koirat?
tarinan mukaan nämä staffordshireläiset (?) koiraat ovat toistensa peilikuvia, ne laitettiin ikkunalle katsomaan sisään päin kun talon väki oli kotona, jollei olleet, ne laitettiin katsomaan ulospäin, eli olivat jonkinlaisia tiedonantajia...

5

4173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......................

Niitä koiria on tehty kauan ja tehdään edelleen. Hyvin vanhoilla on keräilyarvoa, mutta näitä koiria on suht paljon myynnissä.

• S.R.

ovat noin 150e kpl koosta riippuen. Vanhan koiran tunnistaa yleensä siitä, että se on muuten umpinainen, mutta pohjassa on ihan pieni reikä ja numero, joka tarkoittaa kokoa. Koira on yleensä myös lysterilasitettu. Mulla itellä on pariton valkea-/kuparisävyinen koira, jolle tahtoisin parin. Tunnustan, että maksoin omastani vain 6 euroa pari vuotta sitten, mutta voisin siitä kyllä maksaa enemmänkin. Koirani koko on 4.

No siinäpä tuli ostoilmoituskin samalla :))

Niistä koirista vielä se ikävämpi tarina. Tarinan mukaan kun merimiehet menivät maissa "ilotaloon", eivät he saaneet tietenkään käyttää maksullisia naisia, vaan he ostivat koristekoiran ja saivat ns. "naisen yöksi kaupan päälle". Kun merimiehet sitten lähtivät takaisin Suomeet, jotkut heittivät satamassa koiran pois ja jotkut toivat kotiin tuliaisia.

• S.R.

vanhimmat ovat 1800-luvulta. Ne olivat muodissa varsinkin 1850-luvulla.
        Vielä sen verran, että pareittain ne ovat aina arvokkaampia kuin yksittäin.

• mie00

heippa vaan! mistä kuulit tuosta ilotalojutusta? miekin oon kuullut asiasta, mutta vanhasta ruotsalaisesta lehtileikkeestä vain. Tarvitsisin tietoa kyseisistä koirista ja niiden historiasta varsinkin täällä pohjois-pohjanmaalla. Nettisivuja oon selaillut..

• Ruusufinni

Minulla punaruskea - valko - tumma 10 - numeroinen yksittäinen koira . Tarviiko kukaan pariksi yksinäiselle ? - Kunto uuden veroinen.
      - Paula

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      64
      6207
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      63
      5609
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      128
      4495
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      57
      3889
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3805
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      32
      3229
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      68
      2999
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      59