Paljonko 125 kulkee?

Zane

Alla on ollut tavallinen 50cc skootteri ja haaveissa olisi jossain vaiheessa ostaa 125cc tai 500cc. Sopivatko isommat pelit hyvin pidempääkin ajoon? Eli kuinka kovaa vakiona kulkevat?

13

15028

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mallikohtaisia eroja

Erittäin suuria malli ja merkkikohtaisia eroja on.
      Halvat kiinalaiset 125cc menee n.85km/h ja soveltuu paremminkin lähiliikkumiseen eikä niinkään matka-ajoon...

• Souless

kyllähän ne ainakin sitä 125 kulkevat :D

• Testannut

Itse kokeilin muutamaa skootteria tänä keväänä. Alunperin tarkoituksena oli hankkia sopiva ajopeli kahdelle, jolla olisi voinut kierrellä maakuntia kauniina kesäpäivinä.

Laiskimmasta päästä olivat 125:set noin 6 kW:n kiinalaiset versiot. Niillä pääsi kakspäällä sen 80 -85 km/h, mutta tämä ei ole koko totuus. Vastatuuleen ja ylämäkeen tuota nopeutta ei pystynyt ylläpitämään, vaan vauhti hyytyi selkeästi. Yksin ajaessa näillä pysyi taajamaliikenteen mukana mainiosti.

Seuraavaa sarjaa olivat noin 8 kW:n piikkiset. Nämä kulkivat tietysti aavistuksen kovempaa, tasasella pääsi 90-95 kakspäällä. Kuitenkin maantieajo oli käytännössä kaasu pohjassa vinguttelua.

Paras piikkinen oli Aprilia Atlantic, jossa on noin 11 kW. Sanoisin, että tällä kaksi ihmistä pärjää, mutta kyllä moottoritet ovat käytännössä poissuljettuja ajoreittejä.

Lopulta kokeilin kymcon 500:sta skodua ja ostopäätös syntyi nopeasti. Tämä noin 30 kW:n vehe oli aivan eri luokkaa maantieajossa kuin yksikään kokeilemani piikki. Kiihtyy hyvin kahden alla ja huiput lienee siinä 150 km/h (en ole koittanut), joka tapauksessa kaikille teille sen nopeus riittää, eikä ylämäessä meno hyydy nimeksikään.

• ollikuuk

Itse ajoin viimevuoden moposkootterilla ja tänä vuonna käytössä on ollut MBK:n Skyliner 125cm2. Tehoja 8,6 kW ja max. nopeus 110 km/h. Vastatuuleen ryytyy siten, että ajonopeus jää 90 km/h. Normaalioloissa matkavauhtina pidän 100 km/h. Kaksipäällä ei ole kokemusta. Polttoainetta kuluttaa 3,3 l/100 km.

Nyt hankin BMW:n C1 125cm2 skootterin, joka odottaa vielä luovutusta liikkeessä. Pieni lenkki tuli ajettua sillä, mutta on laiskempi kuin MBK. Mutta onhan se kiva hankkia pyörä, jota ei paljoa liikenteessä näy. Vaimolle piti koittaa perustella turvallisuus seikoilla ostosta.

MBK on myytävänä, vaikkapa 24-palstan moottoripyörä osastolta, jos kiinnostaa. Paikkakunta Vantaa.

• vanha-ukko

missä myynnissä olen kiinnostunut

• arn

kulkee n.85

• oilboy

Pitäis saada 20km/h lisää ettei jää jalkoihin. Kertokaa ihmeessä jos tietoo.. Keeway arn 125
        Variaattoria jotenkin pitäis trimmata. auttaako kaasariin vaihtamalla isomman suuttimen.

• Pazi

14Kw tehoja ja pyörä painaa 180Kg.
      Tuolla pystyy jo yksin ajaessa pitämään matkavauhtina sellaista reipasta 120Km/h.
      Reilua satasta kun päästelee niin jää vielä pikkusen reserviinkin tehoja.
      Kaks päällä tuolla maksimi matkavauhti onkin sitten n. 100Km/h ja silloinkin joutuu ajamaan koko ajan naru kireällä.

Eli 1 päällä ajettaessa täysin riittävät tehot suomen teille.
      2 päällä ajettaessa kaipais muutamaa lisähevosta.

• Pläääää

Cagiva Raptor 125cc kulkee vakiona 144km/h ja Ktm:n piikit kulkee jotai 140-150km/h.

• Pasi80

A1 luokan vehkeet. Vanhat mitä ei ole koskeneet 15Hv:n tehorajoitukset voivat kulkeakin.

• Kysehän onkin kokoajan ollut 125cc variaattorivetoisestaskootterista ja niiden kulusta...
        Jos olet huomannut niin olemme palstalla "skootterit" ja tuota Cagiva Raptoria ei missään nimessä voi mieltää skootteriksi ja tietääkseni ei KTM:kään ole skoottereita tehnyt...

• dftgyh
        PappaSkootteri kirjoitti:

Kysehän onkin kokoajan ollut 125cc variaattorivetoisestaskootterista ja niiden kulusta...
        Jos olet huomannut niin olemme palstalla "skootterit" ja tuota Cagiva Raptoria ei missään nimessä voi mieltää skootteriksi ja tietääkseni ei KTM:kään ole skoottereita tehnyt...

Mikäs KTM Chammping on...

• Jeppe_

...noin suurinpiirtein, paljon riippuu ajoasennosta. Entinen Vespa Primaverani kulki pystyssä istuen 85, matalana hyvissä olosuhteissa meni jopa sataa, heppoja 5,5 siihen aikaan.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2323
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1402
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1320
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      271
      1304
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe