olisiko jonkulla tietoa mitä 3-4 vuotias voi harrastaa? Olis kivaa että hänellä olis kerran viikossa jokin ilman äitiä oleva harrastus, mut en tahdo netist enkä mistään oikein löytää mitään niin nuorelle
3-4 vuotiaalle harrastus
10
3792
Vastaukset
- muskari
muskari
- satu....
satujumppaa.On kivaa ja kavereita.Sopii tytöille ja pojille :)
- Shamrock
tarvitseeko 3-4 vuotia ihan oikeasti jotain harrastusta? Onko lapsi todella halunnut harrastaa jotain? Jos on, mikä siinä mutta miksi ihmeessä pitää väen väkisin harrastuksia keksimällä keksiä? Omani on harrastanut balettia 5-vuotiaasta mutta vain, koska hän itse halusi päästä "ballerinakouluun". Enpä olisi varmaan balettitunnille muuten vienytkään ja asianomainen on muuten tanssinut nyt 10 vuotta
- Anonyymi
Shamrock kirjoitti:
tarvitseeko 3-4 vuotia ihan oikeasti jotain harrastusta? Onko lapsi todella halunnut harrastaa jotain? Jos on, mikä siinä mutta miksi ihmeessä pitää väen väkisin harrastuksia keksimällä keksiä? Omani on harrastanut balettia 5-vuotiaasta mutta vain, koska hän itse halusi päästä "ballerinakouluun". Enpä olisi varmaan balettitunnille muuten vienytkään ja asianomainen on muuten tanssinut nyt 10 vuotta
Tämmösten takia nykylapset passivoituu ja jää kotia katsomaan ruutuja jos ei pienestä pitäen laita kokeilemaan uusia juttuja herranen aika. Se että sinun lapsi on hoksannut ballerinatunnit ei tarkoita että tuo on hyvä tapa aktivoida lasta ja auttaa löytämään hänelle mieleinen harrastus…
- Kukkakaalikorva
Sinne otetaan ainakin isommilla paikkakunnilla myös ihan naperoita.
- Päivi
Tyttäreni (3,5 v.) käy tanssitunnilla, jossa tanssitaan lasten lattarimusiikin tahdissa kaikenlaista kivaa. (Leikin varjolla...mielikuvitusharjoitteluja, motoriikkaa kehittävää yms.) Helsingissä ainakin Kampissa oleva Studio High Heels järjestää. Löytyy nettisivutkin.
- Aerish
Lapsen harrastus kannattaa valita lapsen oman kiinnostuksen myötä, vaikka kiinnostuksen kohteet vaihtuisivat puolen vuoden välein. On aivan sama harrastaako muskaria, tanssia vai partiota kunhan harrastus on lapsen tarpeita tyydyttävä, ei aikuisen.
Tyttäreni on isoveljen jääkiekkoharrastuksen vuoksi kasvanut jäähallilla, joten 3-vuotiaana ilmoitti haluavansa taitoluisteluun nähtyään 7-vuotiaiden tyttöjen harjoituksia oman jäävuoromme jälkeen. Otin välittömästi yhteyttä seuran lajivastaavaan ja nyt neiti on harrastanut yksinluistelua 2 vuotta. Muiden ikäistensä tyttöjen harrastaessa jumppaa ja ratsastusta, tyttäreni on ylpeästi erilainen. On tiedostanut lajinsa vaativuuden ja esittelee mieluusti päiväkodin yhteisillä luisteluretkillä piruetteja ja valssihyppyjä. Ensimmäisen luistelupuvun saaminen toisen harrastevuoden kevätnäytökseen oli koko vuoden odotetuin juttu.
Jääurheilu ei tosin ole halvimmasta päästä harrastuksia, mutta kausimaksut maksaa mieluusti kun tietää miten tärkeää "omaa aikaa" se on lapsilleni. Moi!
Toivon vain ettet tee niin kuin minulle tehtiin: tungettiin kolmevuotiaana pakosta pelaamaan jalkapalloa syystä että sukulaiset halusivat minusta huippu-urheilijaa.
Kolmevuotiaan harrastus ja työ on leikkiä, opetella ja totutella maailmaan. Niin vähän pieni kolmevuotias on kuitenkin tätä maailmaa siinä vaiheessa nähnyt.
Eli suosittelen muskaria tai vastaavaa. Kerran viikossa tällainenkin toiminta parantaa lapsen sosiaalisia kykyjä.- kokenut harrastaja!
Hei, minun mielestäni 3-4 vuotiaalle lapsella sopisi erittäin hyvin luistelukoulu jäähallissa. siellä on ohjaajat, muita saman ikäisiä, ja samassa tulee leikkiä ja liikuntaa. vanhemman ei tarvitse olla luistimilla.
- eivät pärjää harrastusryhmissä
ilman äitiä. Silloin on hyvä totutella harrastuksiin vaikkapa seurakunnan avoimessa kerhossa käymällä tai MLL:n perhekahvilassa käymällä tai perhepuistossa käymällä.
3-4 vuotias voi käydä ilman vanhempia esim. Vesipeuhulassa, Muskarissa, Liikkarissa (jossa joka 4. kerta on vanhemman kanssa yhteinen kerta), lasten Retkeilykoulussa (Metsämörrit/myttyset), seurakunnan kerhossa. Joillain paikkakunnilla on kesäisin tarjolla ohjattua leikkikenttätoimintaakin tuon ikäisille.
Yhdessä voi harrastaa paljon monipuolisemminkin - piirustusta, maalausta, sadutusta, lukemista, rakentelua ja askartelua, kotitöitä, kauppaleikkejä, nukkeleikkejä, hiekkalaatikkoleikkejä, leikkimökkileikkejä, leikkipuistoissa käymistä, retkillä käymistä, luonnossa ja metsässä käymistä, hiihdon alkeita, luistelun alkeita, pyöräillä appareilla, potkutella potkukelkalla jne. Mielikuvitus vapaa! Nauttikaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956818- 1592006
- 1131668
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551218Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢491083Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991045Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6967Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41909