olisiko jonkulla tietoa mitä 3-4 vuotias voi harrastaa? Olis kivaa että hänellä olis kerran viikossa jokin ilman äitiä oleva harrastus, mut en tahdo netist enkä mistään oikein löytää mitään niin nuorelle
3-4 vuotiaalle harrastus
katisa
103971
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
Vastaukset 10
Vanhimmat
muskari
satujumppaa.On kivaa ja kavereita.Sopii tytöille ja pojille :)
tarvitseeko 3-4 vuotia ihan oikeasti jotain harrastusta? Onko lapsi todella halunnut harrastaa jotain? Jos on, mikä siinä mutta miksi ihmeessä pitää väen väkisin harrastuksia keksimällä keksiä? Omani on harrastanut balettia 5-vuotiaasta mutta vain, koska hän itse halusi päästä "ballerinakouluun". Enpä olisi varmaan balettitunnille muuten vienytkään ja asianomainen on muuten tanssinut nyt 10 vuotta
Tämmösten takia nykylapset passivoituu ja jää kotia katsomaan ruutuja jos ei pienestä pitäen laita kokeilemaan uusia juttuja herranen aika. Se että sinun lapsi on hoksannut ballerinatunnit ei tarkoita että tuo on hyvä tapa aktivoida lasta ja auttaa löytämään hänelle mieleinen harrastus…
Sinne otetaan ainakin isommilla paikkakunnilla myös ihan naperoita.
Tyttäreni (3,5 v.) käy tanssitunnilla, jossa tanssitaan lasten lattarimusiikin tahdissa kaikenlaista kivaa. (Leikin varjolla...mielikuvitusharjoitteluja, motoriikkaa kehittävää yms.) Helsingissä ainakin Kampissa oleva Studio High Heels järjestää. Löytyy nettisivutkin.
Lapsen harrastus kannattaa valita lapsen oman kiinnostuksen myötä, vaikka kiinnostuksen kohteet vaihtuisivat puolen vuoden välein. On aivan sama harrastaako muskaria, tanssia vai partiota kunhan harrastus on lapsen tarpeita tyydyttävä, ei aikuisen.
Tyttäreni on isoveljen jääkiekkoharrastuksen vuoksi kasvanut jäähallilla, joten 3-vuotiaana ilmoitti haluavansa taitoluisteluun nähtyään 7-vuotiaiden tyttöjen harjoituksia oman jäävuoromme jälkeen. Otin välittömästi yhteyttä seuran lajivastaavaan ja nyt neiti on harrastanut yksinluistelua 2 vuotta. Muiden ikäistensä tyttöjen harrastaessa jumppaa ja ratsastusta, tyttäreni on ylpeästi erilainen. On tiedostanut lajinsa vaativuuden ja esittelee mieluusti päiväkodin yhteisillä luisteluretkillä piruetteja ja valssihyppyjä. Ensimmäisen luistelupuvun saaminen toisen harrastevuoden kevätnäytökseen oli koko vuoden odotetuin juttu.
Jääurheilu ei tosin ole halvimmasta päästä harrastuksia, mutta kausimaksut maksaa mieluusti kun tietää miten tärkeää "omaa aikaa" se on lapsilleni.
Moi!
Toivon vain ettet tee niin kuin minulle tehtiin: tungettiin kolmevuotiaana pakosta pelaamaan jalkapalloa syystä että sukulaiset halusivat minusta huippu-urheilijaa.
Kolmevuotiaan harrastus ja työ on leikkiä, opetella ja totutella maailmaan. Niin vähän pieni kolmevuotias on kuitenkin tätä maailmaa siinä vaiheessa nähnyt.
Eli suosittelen muskaria tai vastaavaa. Kerran viikossa tällainenkin toiminta parantaa lapsen sosiaalisia kykyjä.
Hei, minun mielestäni 3-4 vuotiaalle lapsella sopisi erittäin hyvin luistelukoulu jäähallissa. siellä on ohjaajat, muita saman ikäisiä, ja samassa tulee leikkiä ja liikuntaa. vanhemman ei tarvitse olla luistimilla.
ilman äitiä. Silloin on hyvä totutella harrastuksiin vaikkapa seurakunnan avoimessa kerhossa käymällä tai MLL:n perhekahvilassa käymällä tai perhepuistossa käymällä.
3-4 vuotias voi käydä ilman vanhempia esim. Vesipeuhulassa, Muskarissa, Liikkarissa (jossa joka 4. kerta on vanhemman kanssa yhteinen kerta), lasten Retkeilykoulussa (Metsämörrit/myttyset), seurakunnan kerhossa. Joillain paikkakunnilla on kesäisin tarjolla ohjattua leikkikenttätoimintaakin tuon ikäisille.
Yhdessä voi harrastaa paljon monipuolisemminkin - piirustusta, maalausta, sadutusta, lukemista, rakentelua ja askartelua, kotitöitä, kauppaleikkejä, nukkeleikkejä, hiekkalaatikkoleikkejä, leikkimökkileikkejä, leikkipuistoissa käymistä, retkillä käymistä, luonnossa ja metsässä käymistä, hiihdon alkeita, luistelun alkeita, pyöräillä appareilla, potkutella potkukelkalla jne. Mielikuvitus vapaa! Nauttikaa!