Missä ovat Avensiksesta T-Sport -mallit,jotka kilpailisivat mm.Honda Accrod 2.4L 190hv -mallien ja muiden vastaavan mallien kanssa?.
Toyota Avensis ja T-Sport -mallit?.
13
2435
Vastaukset
- vaihteeksi
Onhan Avensiksestakin 2.4l versio. Hieman se jää tehoiltaan, mutta mukavan vaivattomasti sekin kulkee. Vertailua Ave 2.4 A/T ja Accord 2.4 A/T, kumpikin sedaneita.
0-100 km/h
Ave 9,1 s
Acc 9,2 s
0-400m
Ave 16,6 s
Acc 17,25 s (mitattu arvo)
Kulutus (maantie, kaupunki, yhdistetty)
Ave 7,2 13,5 9,2
Acc 6,9 13,7 9,4
Toyota on hieman etevämpi joka osa-alueella, mutta merkittäviä erot eivät ole.- 2.4L. ja 190HV.!
myöskin 2.4L 190HV. moottorin,joka Avensiksesta puuttuu.
- käytännössä
2.4L. ja 190HV.! kirjoitti:
myöskin 2.4L 190HV. moottorin,joka Avensiksesta puuttuu.
Edellä olevassa vertailussa ovat vastakkain juurikin tämä 190 hv Accord ja 163 hv Avensis. Se miksi tehoero ei näy käytännön suorituskyvyssä selittynee moottorin luonteella. Accordin 2.4l on melkoinen kierroskone.
Teho hv/rpm
Ave 163/5800
Acc 190/6800
Vääntö Nm/rpm
Ave 230/3800
Acc 223/4500 - ajovalojen tehoista.
käytännössä kirjoitti:
Edellä olevassa vertailussa ovat vastakkain juurikin tämä 190 hv Accord ja 163 hv Avensis. Se miksi tehoero ei näy käytännön suorituskyvyssä selittynee moottorin luonteella. Accordin 2.4l on melkoinen kierroskone.
Teho hv/rpm
Ave 163/5800
Acc 190/6800
Vääntö Nm/rpm
Ave 230/3800
Acc 223/4500Ovatko uudistuneen Avensiksessa nyt paremmat ajovalot,kuin aikaisemmassa mallissa?.
- ajovalot
ajovalojen tehoista. kirjoitti:
Ovatko uudistuneen Avensiksessa nyt paremmat ajovalot,kuin aikaisemmassa mallissa?.
ei kai tuo -02 avensis kovin kehnoilla tuijuilla ole . täällä napapiirin tuntumassa kun tulee ajeltua melko suurin osa ajasta pirhanan pimeessä, vaikka 40-45tkm/v niin ei ole yhteenkään poronkantturaan törmänny, kyllä ne on riittävän ajoissa huomannu.
- 2.4 STW
Itsellä alla Ave farkkuna ja enpä kyllä usko noihin Toyotan ilmoittamiin arvoihin, paitsi kulutukseen.
Jos ohi pitää lähteä 90 vauhdista, Aven 2.4 jää monille 1.6/1.8 koneisille manuaalivaihteisille. Nimittäin tuossa Tojon 2.4 koneessa ei ole hönkää 5000rpm jälkeen ollenkaan ja kun vaihteisto ei kuitenkaan vaihda isompaa, on kiihtyvyys lähinnä nimellistä. Heti kun vaihteisto suostuu vaihtamaan isommalle (ja samalla kierrokset putoaa alle 5000rpm) alkaa tapahtua.
Paikaltaan autoa kyllä hyökää useimmiten mukavasti (1-vaihde hyvin lyhyt), tosin keli (lämpötila ja kosteus) vaikuttaa todella paljon kulkuun. Kuumilla keleillä sillä ei aina pysy edes 1.6 focuksien vauhdissa (vaikka kytkisi ilmastoinnin pois päältä).
Esmes 1.6 Corollaa ei 2.4 Ave jätä 130 asti kiihdytettäessä ollenkaan.
Olen koeajanut myös Accordia tosin 2.0A mallina ja väittäisin sen olevan suorituskyvyltään hyvinkin samalla tasolla 2.4 Aven kanssa. En tosin tiedä miten lämpötila ja kosteus vaikuttaa Hondan moottoriin. - aaadolf
2.4 STW kirjoitti:
Itsellä alla Ave farkkuna ja enpä kyllä usko noihin Toyotan ilmoittamiin arvoihin, paitsi kulutukseen.
Jos ohi pitää lähteä 90 vauhdista, Aven 2.4 jää monille 1.6/1.8 koneisille manuaalivaihteisille. Nimittäin tuossa Tojon 2.4 koneessa ei ole hönkää 5000rpm jälkeen ollenkaan ja kun vaihteisto ei kuitenkaan vaihda isompaa, on kiihtyvyys lähinnä nimellistä. Heti kun vaihteisto suostuu vaihtamaan isommalle (ja samalla kierrokset putoaa alle 5000rpm) alkaa tapahtua.
Paikaltaan autoa kyllä hyökää useimmiten mukavasti (1-vaihde hyvin lyhyt), tosin keli (lämpötila ja kosteus) vaikuttaa todella paljon kulkuun. Kuumilla keleillä sillä ei aina pysy edes 1.6 focuksien vauhdissa (vaikka kytkisi ilmastoinnin pois päältä).
Esmes 1.6 Corollaa ei 2.4 Ave jätä 130 asti kiihdytettäessä ollenkaan.
Olen koeajanut myös Accordia tosin 2.0A mallina ja väittäisin sen olevan suorituskyvyltään hyvinkin samalla tasolla 2.4 Aven kanssa. En tosin tiedä miten lämpötila ja kosteus vaikuttaa Hondan moottoriin.ei jeesus, en kyllä vieläkään usko sua. Että ave 2.4 ei pääse kunnolla edes ohi... Huoh. Mitenkähän minun omat kokemukset ei tue tuota asiaa ollenkaan että se on nuhapumppu joka ei jätä 1.6:sta ficusta. Jopa 2.4 vvt-i camry on kivan suorituskykyinen ja pirteä jossa on kumminkin massaa enemmän ja tehoa vähemmän (puuttuu suorasuihkutus ja 158 hv) mutta muuten sama moottori ja 4-vaihteinen laatikko. Jos muka 90 nopeudesta ei ohi pääse avella ,että siinä moottorissa on joku "kuollut kohta" jossa moottori ei vedä niin vaiha käsin sitä vaihdetta... Juurikin tuolla vvt-i:lla vaikutetaan siihen että moottori vääntää mahollisimman tasaisesti koko ajan joten tuntuu vähän soopaa olevan tuo kirjoittelusi.
- 2.4 STW
aaadolf kirjoitti:
ei jeesus, en kyllä vieläkään usko sua. Että ave 2.4 ei pääse kunnolla edes ohi... Huoh. Mitenkähän minun omat kokemukset ei tue tuota asiaa ollenkaan että se on nuhapumppu joka ei jätä 1.6:sta ficusta. Jopa 2.4 vvt-i camry on kivan suorituskykyinen ja pirteä jossa on kumminkin massaa enemmän ja tehoa vähemmän (puuttuu suorasuihkutus ja 158 hv) mutta muuten sama moottori ja 4-vaihteinen laatikko. Jos muka 90 nopeudesta ei ohi pääse avella ,että siinä moottorissa on joku "kuollut kohta" jossa moottori ei vedä niin vaiha käsin sitä vaihdetta... Juurikin tuolla vvt-i:lla vaikutetaan siihen että moottori vääntää mahollisimman tasaisesti koko ajan joten tuntuu vähän soopaa olevan tuo kirjoittelusi.
Otappa lasi vettä ja rauhoitu, ei tämä sentää henkiinjäämistaistelua ole :-)
Moottorissa nimenomaan on kuollut kohta ja se löytyy 5000 yläpuolelta. Jos 90ssä tallaa polkimen pohjaan, vaihtaa laatikko turhan pienen vaihteen päälle (taisi olla kolmonen) ja kun yläkierroksilla momentti laskee kuin TDI-koneissa, menee koko homma odotteluun kunnes laatikko suostuu 6500 kohdalla vaihtamaan isommalle.
Ilmeisesti, et tiedä että tuolla "tip-tronic" laatikolla ei voi vaihtaa(pakottaa) käsin isommalle vaihteelle, vain pienemmälle.
Koneessa siis on voimaa kunhan kierrokset on oikealla kohdalla. Laatikon vaihtamisohjelmointi vain ei ole kunnolla tehty pedaali pohjassa ohi kiihdytystä varten.
4-vaihteinen laatikko ei välttämättä vaihda turhan pienelle (mikä olisi varmaan kakkonen) ja siinä voi olla erilainen ylöspäin vaihtamiskohtaohjelmointikin.
Koneen tasaisesta väännöstä sanoisin, että se on kyllä kukkua. Kone ei väännä kunnolla alle 2800 ja ei myöskään juuri päälle 5000. Koneen alakierrosvääntö on itseasiassa heikko kokoon nähden. Sitä taas on kompensoitu momentinmuutimen korkealla "kytkeytymisen" rajakierrosnopeudella (oikea termi lienee turbiinin stall-speed) mikä sitten taas johtaa kulkuun nähden kovaan kulutukseen. Välillä 2800 ja 5000 kone kyllä vääntää nätisti ja kohtuu tasaisesti.
2.4 Ave siis liikku ohituksessa yhtä nopeasti talla pohjassa tai talla painettuna siihen "pykälään" asti jolloin laatikko ei vaihda turhan pientä pykälää. Yhtä kaikki, koneesta ei saa kaikkea irti ohituksissa kun laatikko pilaa kuvion.
Jostain syystä koneen tehot (kuten jo mainitsin) vaihtelee kuten on viahdellut vanhan mallisessa Avessa ja Carina E:eissä.
Laihaseos Avessa ilmanputsarin vaihtoväli on tuplat siihen mitä se olisi pitänyt olla jotta auton kulutus pysyi kurissa ja kulku jotenkin kohdallaan. En osaa sanoa onko 2.4 mallissa putsarin likaantuminen syynä vai jokin muu. Ei oikein kiinnosta kokeilla (omalla rahalla) kun kyseessä on liisari.
Hondan on osannut tuon moottorin ja laatikon yhteensovittamisen paljon paremmin mikä automaattivaihteisissa on manuaalivaihteista minusta oleellisempaa.
Ai niin, 2.4 farkku on ollut alla jo jokusen vuoden joten on ollut aikas hyvä mahdollisuus oppia vekottimen toiminta :-) jopa niin hyvin, ettei seuraava auto ole Toyota. Sen verran provopelleille kuitenkin kerron, että tämä moottoriasia tai ajettavuus eivät suinkaan ole syyt siihen miksi Toytaa ei enää tule. - Ave VS. Accord.
2.4 STW kirjoitti:
Otappa lasi vettä ja rauhoitu, ei tämä sentää henkiinjäämistaistelua ole :-)
Moottorissa nimenomaan on kuollut kohta ja se löytyy 5000 yläpuolelta. Jos 90ssä tallaa polkimen pohjaan, vaihtaa laatikko turhan pienen vaihteen päälle (taisi olla kolmonen) ja kun yläkierroksilla momentti laskee kuin TDI-koneissa, menee koko homma odotteluun kunnes laatikko suostuu 6500 kohdalla vaihtamaan isommalle.
Ilmeisesti, et tiedä että tuolla "tip-tronic" laatikolla ei voi vaihtaa(pakottaa) käsin isommalle vaihteelle, vain pienemmälle.
Koneessa siis on voimaa kunhan kierrokset on oikealla kohdalla. Laatikon vaihtamisohjelmointi vain ei ole kunnolla tehty pedaali pohjassa ohi kiihdytystä varten.
4-vaihteinen laatikko ei välttämättä vaihda turhan pienelle (mikä olisi varmaan kakkonen) ja siinä voi olla erilainen ylöspäin vaihtamiskohtaohjelmointikin.
Koneen tasaisesta väännöstä sanoisin, että se on kyllä kukkua. Kone ei väännä kunnolla alle 2800 ja ei myöskään juuri päälle 5000. Koneen alakierrosvääntö on itseasiassa heikko kokoon nähden. Sitä taas on kompensoitu momentinmuutimen korkealla "kytkeytymisen" rajakierrosnopeudella (oikea termi lienee turbiinin stall-speed) mikä sitten taas johtaa kulkuun nähden kovaan kulutukseen. Välillä 2800 ja 5000 kone kyllä vääntää nätisti ja kohtuu tasaisesti.
2.4 Ave siis liikku ohituksessa yhtä nopeasti talla pohjassa tai talla painettuna siihen "pykälään" asti jolloin laatikko ei vaihda turhan pientä pykälää. Yhtä kaikki, koneesta ei saa kaikkea irti ohituksissa kun laatikko pilaa kuvion.
Jostain syystä koneen tehot (kuten jo mainitsin) vaihtelee kuten on viahdellut vanhan mallisessa Avessa ja Carina E:eissä.
Laihaseos Avessa ilmanputsarin vaihtoväli on tuplat siihen mitä se olisi pitänyt olla jotta auton kulutus pysyi kurissa ja kulku jotenkin kohdallaan. En osaa sanoa onko 2.4 mallissa putsarin likaantuminen syynä vai jokin muu. Ei oikein kiinnosta kokeilla (omalla rahalla) kun kyseessä on liisari.
Hondan on osannut tuon moottorin ja laatikon yhteensovittamisen paljon paremmin mikä automaattivaihteisissa on manuaalivaihteista minusta oleellisempaa.
Ai niin, 2.4 farkku on ollut alla jo jokusen vuoden joten on ollut aikas hyvä mahdollisuus oppia vekottimen toiminta :-) jopa niin hyvin, ettei seuraava auto ole Toyota. Sen verran provopelleille kuitenkin kerron, että tämä moottoriasia tai ajettavuus eivät suinkaan ole syyt siihen miksi Toytaa ei enää tule.tässä asiassa Honda on osannut hommansa "hieno-säätämisessä" Toyotaa paremmin!.
- 2.4 STW
Ave VS. Accord. kirjoitti:
tässä asiassa Honda on osannut hommansa "hieno-säätämisessä" Toyotaa paremmin!.
Toyota jättää homman lähes aina kesken, oli kyse laatikosta, ilmastoinnista, jousituksesta, ohjauksesta jne... Tai sitten tekevät tietoisesti pirullisen teräviä päätöksiä siitä mikä on vielä kannattavaa ja milloin uhrattujen tuotekehityspanosten takaisin saanti ei sitten enää kannatakkaan.
Voi hyvinkin olla jälkimmäinen perustuen Tojon tulokseen. - aaadolf
2.4 STW kirjoitti:
Toyota jättää homman lähes aina kesken, oli kyse laatikosta, ilmastoinnista, jousituksesta, ohjauksesta jne... Tai sitten tekevät tietoisesti pirullisen teräviä päätöksiä siitä mikä on vielä kannattavaa ja milloin uhrattujen tuotekehityspanosten takaisin saanti ei sitten enää kannatakkaan.
Voi hyvinkin olla jälkimmäinen perustuen Tojon tulokseen.ohhoh... aika rankka yleistys automerkistä joka noin niinkuin laadustaan on tunnettu... ! Jos ilmastoinnista puhutaan niin ainakin wagon corollassa (1.6 sol) toimii automatiikka loistavasti. Miksi muka avessa olisi huonommin tehty?
- 2.4 STW
aaadolf kirjoitti:
ohhoh... aika rankka yleistys automerkistä joka noin niinkuin laadustaan on tunnettu... ! Jos ilmastoinnista puhutaan niin ainakin wagon corollassa (1.6 sol) toimii automatiikka loistavasti. Miksi muka avessa olisi huonommin tehty?
Avensiksen ilmastointi on kopsattu vanhoista Lexuksista. Jo niissä on asiakkaat valitelleet säädön epätarkkuutta.
Avessa pitää lämpötilan säätä ruuvailla kuin manuaalisääteisessä jos keli muuttuu. Auringon lämpösäteilyä laite ei osaa korjata vaikka sitä varten on olemassa anturi (tai niin ainakin väitetään).
Toinen asia on veto. Aveen ei kertakaikkiaan ole suuntaus ym. säätöyhdistelmää millä vedosta ei joutuis kärsimään. Tässä mielessä edellinen Ave-malli oli parempi.
Kolmas ongelma on puhalluksen melu. Jos 27 asteessa pitäisi auton viiletä, kone huutaa koko päivän liki täysillä, eikä siltikään saa autoa viilemenemään. Mistä päästäänkin neljänteen ongelmaan, eli laitteen tehottomuuteen. > 27 tai - autoilija minäkin....
2.4 STW kirjoitti:
Itsellä alla Ave farkkuna ja enpä kyllä usko noihin Toyotan ilmoittamiin arvoihin, paitsi kulutukseen.
Jos ohi pitää lähteä 90 vauhdista, Aven 2.4 jää monille 1.6/1.8 koneisille manuaalivaihteisille. Nimittäin tuossa Tojon 2.4 koneessa ei ole hönkää 5000rpm jälkeen ollenkaan ja kun vaihteisto ei kuitenkaan vaihda isompaa, on kiihtyvyys lähinnä nimellistä. Heti kun vaihteisto suostuu vaihtamaan isommalle (ja samalla kierrokset putoaa alle 5000rpm) alkaa tapahtua.
Paikaltaan autoa kyllä hyökää useimmiten mukavasti (1-vaihde hyvin lyhyt), tosin keli (lämpötila ja kosteus) vaikuttaa todella paljon kulkuun. Kuumilla keleillä sillä ei aina pysy edes 1.6 focuksien vauhdissa (vaikka kytkisi ilmastoinnin pois päältä).
Esmes 1.6 Corollaa ei 2.4 Ave jätä 130 asti kiihdytettäessä ollenkaan.
Olen koeajanut myös Accordia tosin 2.0A mallina ja väittäisin sen olevan suorituskyvyltään hyvinkin samalla tasolla 2.4 Aven kanssa. En tosin tiedä miten lämpötila ja kosteus vaikuttaa Hondan moottoriin.Semmoisiahan ne automaatit on. Hommaa manuaali jos sun pitää kiihdytellä ja ohitella. Automaatti on rauhallisesti cruisailevan herrasmiehen ja -naisen auto - ei mikään kiihdytysväline. Itseäni aina hiukkasen huvittaa kun näkee automaatin 2- paikkaisessa nk. "urheiluautossa" esim. MB, MBW jne...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823450
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 621754
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628