Kaunein kunta?

Muistelisin niin

Eikös Sotkamo ole joskus taannoin valittu suomen kauneimmaksi kesäkunnaksi?

10

1591

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoh hoh hoo.

Hih hih hii......

• toyotaman

ei kyllä ole sotkamo kaunein KYLÄ..! sehän on asfaltilla pilattu KYLÄ!!

• on käyny

millon oot viimeksi käyny Sotkamossa? Jos oot siellä parhaillaan,niin suosittelen matkustamista jonnekki etelään,äläkä tuu takas ihan heti vaikka ikävä tulis,muuttuu se sunki mielipide siitä.Jos et oo käyny ikinä/pitkään aikaan,tee sama homma,dille

• muistelet

Sotkamohan äänestettiin Suomen rumimmaksi kunnaksi.

• väärin

Muistini mukaan juuri Sotkamo on valittu maamme kauneimmaksi kunnaksi ja se tapahtui 1980 -luvun alkupuolella.
        Itse taisit vielä siihen aikaan piirrellä kusella pirtinlattioita, jos kykenit vielä siihenkään.

Kannattaa tutustua kunnan tietoihin ihan mielenkiinnon vuoksi.
        Esimerkiksi tuosta: http://www.sotkamo.fi/ajankohtaista/

Itse en ole koskaan asunut sotkamossa, mutta olen siellä kyllä satoja kertoja käynyt oleilemassa.

Ei minulla ole syytä ainakaan mollata Sotkamoa.

• 1-0-S

Sotkamo on monta kertaa äänestetty Suomen imagokunnaksi.

Miksi täällä sitten käy koko ajan vain enemmän ja enemmän matkailijoita minä kysyn vaan.

Vastausta ei ole vaikea hakea.

Kirkonkylä ja Vuokatti on kaunista maisemaa vaaroineen ja vesineen. Ei ole toista maailmassa

Nimimerkin takana mies, joka on asunut toistakymmentä vuotta kaupungissa kivibunkkerissa.

• kainuun poika maailmalta

Täytyy sanoa että äeti synnyinkunta on todella kaunista seutua. Kaennuun pojan silimä leppää sinisten vuaroje yllä.

Toista sen on keskipohjanmaalla, varsinaissuomessa, .. missä "mualimalla oonnii kulkenu": ei ole vesistöä, mihin makkaratulet rannalle tekisi, ei näy kuin pellon takana oleva metsä...

• maailmaa nähnyt

on riteerit, voi voi mutta ole sinä siellä kun et muusta hyvästä edes tiedä...Sotkamo? ai niin siellä pelataan sitä sopupalloa? eikä ole edes kaupunki.

• nähnyt minäkin
        maailmaa nähnyt kirjoitti:

on riteerit, voi voi mutta ole sinä siellä kun et muusta hyvästä edes tiedä...Sotkamo? ai niin siellä pelataan sitä sopupalloa? eikä ole edes kaupunki.

Siis minä(kin) olen asunut "maailmalla" pitkälti toistakymmentä vuotta. "Kaupunki" on joillekkin ehkä se unelmapaikka, minun nähdäkseni todelliset elämänarvot löytyvät jostain ihan muusta kuin Hälsingin vinkuvista muovijunista.

Ihmiset asuvat kaupungeissa useinmiten kolisevissa (rak. 1947, tapetoitu kahdesti) betonilaatikoissa (kokemusta n.25v) tai purkukelpoisissa ok-taloissa (sijainti-hintaa 350 000€). Pintaliitoisuus, kiire ja jonotus ovat tyyppiarvoja kehä III:n sisällä.

Useiden tuttavien ja sukulaisten mukaan tosin "kaupungissakin" on omat harrastuksensa, sosiaaliset verkostonsa, paarit ja purilaiset, eli sielläkin pärjäät, kun et muusta hyvästä edes tiedä.

• lainen

Vai kauneimmaksi, paremminkin n:än paikalle h.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe