Siis minä olen onnistunut murtamaan sekä kyynär- että värttinäluuni alaosasta eli ihan ranteen puolelta. Kahteen kertaan yritettiin ensiavussa normaalisti reponoida ja kipsata, mutta ei tullut hyvää jälkeä. Nyt on käsi operoitu (Repositio, Fixatio externa a.m. Hoffman) ja nyt on sitten ulkoinen tukirauta pitämässä rannetta kasassa, ollut puolitoista viikkoa.
Kyselisin vastaavan kokeneilta miten ranne on palautunut ennalleen, onko jäänyt liikerajoitusta, miten pitkään rautojen poiston jälkeen kesti palautuminen ennalleen jne. Ja riittikö esim. 5 viikon Hoffmanin pito tai onko tullut uusintaoperaatioita?
ranteen luut mäsänä
6
6749
Vastaukset
- Surullinen..
Joo itsellä meni myös ranteesta molemmat luut poikki viikko sitten kun kaaduin pyöräillessä,
itsellä kävi onnkesi hyvä tuuri ja luut eivät liikkuneet paikaltaan joten neljä viikkoa nyt kädessä kipsi, ellei sitten tuu mitään ikäviä yllätyksiä. - ...........
en tiedä ranteista mitään itsellä oli muualla jalassa tuo hoff. systeemi nimi kuulosti ainakin tutulta.
Pikkasen hankala oli talvella kun raudat otti kylmän paremmin. Muuta en tiedä mutta poiston yhteydessä en enää koskaan anna puuttua ilman lupaa. Omaan korkean kipukynnyksen todettu lekurilta muussa yhteydessä. sattu niin p********* kun lääkäri otti jakoavaimen ja alkoi kääntää niitä rautoja jotka luussa suoraan kiinni. Jotain pientä troppia olin saanut. Homma loppui kun sanoin etten kestä enää oli elämäni eka kerta kun sen tein. Sitten sain paremmat tropit sen verta kova kipu oli.
Olen myös kuullut että jokainen reagoi eritavalla tilanteessa, mutta kannattaa varmaan kysellä tästä asiasta. Itse kun en tiennyt etukäteen että poistetaan vaan kiertämällä luusta (li laitettu puudutuksessa tms. kuulin kaiken mutten tuntenut mitään.) - Vierailija
Mursin ranteeni kuusi viikkoa sitten. Nyt olen kaksi viikkoa ollut ilman kipsiä. Kippasin rullaluistimilla ja täytyy olla onnellinen, ettei mennyt muuta kuin ranne! Värttinänpää poikki ja joku irtopala siinä vieressä. Murtuma oli onneksi hyväasentoinen, ei sirpaleinen, joten ei tarvinnut reponoida. Eka viikon söin särkylääkettä. Sitten helpotti. Kun kipsi otettiin pois ja tulin lääkäristä kotiin, niin kyllä itku pääsi. Tiesin kyllä ettei käsi ole entisensä ja jumpata täytyy, mutta järkytys se oli silti. Käsi oli aivan pökkelö, turvoksissa, eikä kääntynyt mihinkään. Nyt pari viikkoa jumpattua ja venytettyä alkaa käsi olla hyvä. ei kyllä vielä taivu yhtä hyvin kuin toinen,mutta kaikkea pystyy jo tekemään. Ainut vaan,että kovilla helteillä tuntuu murtuma-alueella "kirvelyä." Ei niin kovasti kuitenkaan että lääkkeitä tarvis. Voltarenin rasvaa olen laittanut. Ai niin, ja kuuluuhan ranteesta rutinaa kun sitä kääntää! Mutta ei se satu. Itselle ranteen meno on ollut kova juttu, koska ei ole ikinä sattunut mitään. täytyy keksiä turvallisempia harrastuksia. Pikaista paranemista!
- korbus
Mulla meni ranne poikki kahdesta kohtaa 2003 ja laitettiin hoffmanin rauta joka oli ranteessa 6 viikkoa. Pois lähti hyvin ja ranne kuntoutui hyvään kuntoon. Aluksi särki aina silloin tällöin, mutta kun rupesin käymään kuntosalilla ja vahvistin rannetta niin sen jälkeen ei kipuja ole ollut.
- kokemuksia ...
No niin, nyt mulla on Hoffman ollut jo 6 viikkoa ja vielä yksi edessä.
5 viikon kontrollissa ei ollut vielä luutunut tarpeeksi hyvin, mutta toivotaan että tää 7 viikkoa riittäisi ja pääsisin viikon päästä raudoista eroon. - ex-Hoffman
kokemuksia ... kirjoitti:
No niin, nyt mulla on Hoffman ollut jo 6 viikkoa ja vielä yksi edessä.
5 viikon kontrollissa ei ollut vielä luutunut tarpeeksi hyvin, mutta toivotaan että tää 7 viikkoa riittäisi ja pääsisin viikon päästä raudoista eroon.Eipä sitten kuin kovaa kuntoutusta. Mulla oli toi Hoffman myös 7 viikkoa. n. kaksi ja puoli kuukautta oon tässä kuntouttanut ja nyt parin päivän päästä lähden töihin kokeilemaan. Ranne on vielä tietysti vähän jäykkä mutta muutoin aika hyvä. Tosin jotain etunojapunnerruksia toi ranne ei vielä kestä, mutta eiköhän ne siitä ajan kanssa. Ei muuta kuin jaksamisia, kyllä se siitä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384