Kuka lähettää hääkutsut?

Morsian -07

Hei!

Kysyisin sellaista, että kuka/ketkä tiellä on lähettänyt kutsut häihin? Anopit tyyliin tervetuloa tyttäremme/poikamme häihin vai itse hääpari? Lisäksi haluaisin tietää minkä ikäisiä hääparin osapuolet ovat olleet? Eli onko esim. nuoremmilla pariskunnilla niin, että äidit kutsuu ja vanhemmilla niin, että itse kutsuvat vai miten?

15

2615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kutsujat

eli siis ne henkilöt, joiden nimet ovat kutsun alareunassa ovat ne henkilöt, jotka häät pääsääntöisesti maksavat.

Eli jos vanhemmat/appivanhemmat lystin tarjoavat, ovat he kutsujat. Jos taas itse maksatte kekkerit suurimmalti osalti itse, olette te itse ne henkilöt, joiden nimet kutsuun kirjataan.

Iästä se siis ei ole kiinni, vaan taloudellisista asioista.

• Omppu

Vanhempani ja appivanhempani kutsuvat.

Minä 18 kihlattuni,tuleva aviomieheni 21.

Mistä tilaatte kutsut?? Now&forever ?? Ne on vaan niin julmetun kalliita =/ Vastaile

-Myös morsian -07

• Morsian -07
        Omppu kirjoitti:

Mistä tilaatte kutsut?? Now&forever ?? Ne on vaan niin julmetun kalliita =/ Vastaile

-Myös morsian -07

Vanhempamme kustantavat häät, ainakin suurimmaksi osaksi, joten näin ollen heidän pitäisi siis ilmeisesti kutsut lähettää. Ongelmana vaan on, että olen lähest'ulkoon vakuuttunut siitä, että mikäli äitini kutsuu minun sukulaiseni, ei hän kutsu serkkujani lainkaan, sillä hän lähettäisi kutsut ainoastaan sisaruksilleen... :(

• siis...
        Morsian -07 kirjoitti:

Vanhempamme kustantavat häät, ainakin suurimmaksi osaksi, joten näin ollen heidän pitäisi siis ilmeisesti kutsut lähettää. Ongelmana vaan on, että olen lähest'ulkoon vakuuttunut siitä, että mikäli äitini kutsuu minun sukulaiseni, ei hän kutsu serkkujani lainkaan, sillä hän lähettäisi kutsut ainoastaan sisaruksilleen... :(

tehän itse päätätte ketä häihinne kutsutte ja vanhempienne nimet ovat "vain" kutsujina. Ei se tarkoita että äitisi päättää ketä kutsutaan ja ketä ei. Eli ihan itse valitsette kutsut, niiden tekstit ja keille ne lähetetään ja postitattekin ne. Toki maksajien mielipidettä kannattaa kuunnella, mutta viimekädessä päätös on teidän.

• Omppu
        Morsian -07 kirjoitti:

Te hääparina päätätte ketä kutsutaan ja lähetätte kutsut, ei äitisi niitä lähetä, ei ainakaan meillä. Eivät ne ole äitisi häät. Kutsujat ovat vain nimet kortissa, ei korttien lähettäjiä (siis ainakin meillä, vaikka toisinpäin loogisempaa ehkä olisikin) Mistä äitini osaisi pyytää jotain vähemmän hyvää kaveriana?

Mistä ostitte kutsupohjat ja painatitte? Minkä ikäisiä te olette?

• Morsian -07
        Omppu kirjoitti:

Te hääparina päätätte ketä kutsutaan ja lähetätte kutsut, ei äitisi niitä lähetä, ei ainakaan meillä. Eivät ne ole äitisi häät. Kutsujat ovat vain nimet kortissa, ei korttien lähettäjiä (siis ainakin meillä, vaikka toisinpäin loogisempaa ehkä olisikin) Mistä äitini osaisi pyytää jotain vähemmän hyvää kaveriana?

Mistä ostitte kutsupohjat ja painatitte? Minkä ikäisiä te olette?

Niinpä. Kortteja emme vielä ole suunnitelleet lainkaan. Joko äitini graafisena suunnittelijana tekee ne, tai sitten tilataan tai askarrellaan. Saa nähdä.

Olemme 23 ja 27.

• Thilia thalia
        Omppu kirjoitti:

-Myös morsian -07

Valmiiksi painetut ovat persoonattomia, kaikki saamani kutsukortit on morsiuspari väkertänyt itse.

• morsian 06
        Thilia thalia kirjoitti:

Valmiiksi painetut ovat persoonattomia, kaikki saamani kutsukortit on morsiuspari väkertänyt itse.

Me tehtiin ite kortit ja hienot kortit tuli:)Ne on aika kalliita tilata jostain.
        Ite myös maksetaan häämme.Eli kutsujiksi tuli hääparin nimet.
        Kerranhan sitä vaan naimisiin mennään:)
        Me ollaan 26v ja 30v

• Talvimorsian
        Omppu kirjoitti:

-Myös morsian -07

Minä olen tehnyt kaikki kutsukortit ihan itse. Ne ovat jo valmiit, vaikka meidän häät on vasta helmikuussa -2007... Tykkään askarrella niin älyttömän paljon, että enhän minä sitten malttanut odotella...

Korteista tosin puuttuu vielä se itse kutsu -osa ja kartta. Ne tehdään tietikoneella sitten syssymmällä. Niitä en ajatellut tehdä itse, vaan sulhaseni ja kaasoni kanssa.

Korttiainekset tilasin kaikki netistä os. http://www.paperimaailma.fi/index.php. Maksamaan tulivat noin 80 euroa ja siihen hintaan sisältyy myös kiitos -kortti ainekset.

Minä olen 25 vuotta ja tuleva aviomieheni 26 (tosin häiden aikaan täyttää 27v.).

• minä vaan

Olemme yli kolmekymppisiä, itse tehtiin kutsut, tietokoneella muokattiin kanteen kimara lapsuuskuviamme. Kirjasintyyppi ladattiin dafont.com-sivuilta (ilmainen), kutsuteksti oli aika yksinkertainen, kutsut saivat ulkonäöstään paljon kehuja.

Itse aiottiin maksaa häät kokonaan ja rahat otettiin etukäteen säästetyistä "yleisistä säästöistä" (=loma-, asunto-, yllättävät menot yms. säästötili), mutta molempien vanhemmat halusivat auttaa osaltaan ja noin puolet rahoituksesta tulikin loppujen lopuksi heiltä.

• ja korteista

Mekin olimme kolmen kympin huitteissa.
      Itse maksoimme häät ja itse kutsuimme vieraat.
      Tulkinta siitä, että maksajan nimet ovat kutsukorteissa on käsittääkeni yleisen toimintatavan maukainen. Tällöin kyllä myös kutsujilla on suurempi sananvalta siihen, ketä kutsutaan ja ketä ei, mutta ei yksin päätäntävalta.
      Niistä korteista sitten.
      Ainoat vaihtoehdot eivät ole valmispohjista joltaikin firmalta tilaten ja itse tehdyt.
      Me suunnittelimme kortit itse ja painatimme ne sen mukaisesti painotalossa - ne itseasiassa maksoivat vähemmän kuin itse tehdyt ja olivat silti persoonalliset ja meidän näköiset! Mielikuvitusta siis.

• oli kutsujina

Meillä me itse tehtiin kutsut, sinooperista ostettiin valmiit korttipohjat ja sitten paperia ja paperinarua, tietokoneella kirjoitettiin kauniilla fontilla mieleinen teksti. Eikä tullut maksamaan paljoa.. Edullisesti.. Suurimmaksi osaksi itse tein kutsut, mutta musta se oli rentouttavaa puuhaa muun ressin ohessa. Ja ite tekemällä sain mieleiseni.
      Olimme naimisiin mentäessä Minä 21 ja mieheni 20
      niinpä vanhempamme nimet olivat kutsun alareunassa.
      Onnea tuleviin häihin =)

• Sulhanen

Ite lähetettiin kutsut. (Emäntä teki ja suunnitteli) Kutsujina oli ensin hääparin nimi ja sitte molempien vanhemmat. (morsion vanhemmat ensin mainittuna)
      Kaikki osallistumme kustannuksiin ja järjestelyihin.
      Yhteistyö on voimaa.
      Morsian 22 ja sulhanen 27

ps. h-hetkeen TJ 9

• Lehti

Me itse lähetimme hääkutsut. Tosin molempien vanhemmat halusivat osallistua kustannuksiin. Itsekin maksoimme kustannuksia. Se tuntui luontevalta, koska itse vastasimme hääjärjetelyistä lähes kokonaan. Esim sulhasen vanhemmat tulivat hääviettopaikalle ensimmäistä kertaa vasta hääpäivänämme.

• Häät

Hei!
      Itse aiomme kutsua hääväen, meistä ei vain tunnu kotoisalta kirjata korttiin vanhempia kutsujina. Kutsujen kohteet, paikat ja juhla päätetään itse. Näin ollen myös emme missään vaiheessa oleta että vanhemmat kustantaisivat häät - en vain pääkaupunkilaisittain kehtaa, ulkopaikkakuntalaisittain häppee, mennä pyytämään isukilta rahaa. Molemmat ollaan töissä ja häihin matkaan säästetään. Jos vanhemmat haluavat, niin sitten voivat osallistua kustannuksiin, mutta sitä ei pidetä itsestään selvyytenä. Tosiasiahan on että rahaa niihin uppoaa ja itselläni on lompakon harmiksi joku kyky erottaa edes hintaan katsomatta se kalliimpi ja mieluisampi vaihtoehto, joka sitten jää kummittelemaan jos sitä ei valita tärkeään päivään vaan suostuttaisiin johonkin tavis/kakkosvaihtoehtoon. N25 M29

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6828
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2016
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1088
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1055
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe