ENTÄS MIESTEN VAIHDEVUODET?????

ONNETON AVO- VAIMO

En tiedä onko teillä kokemusta tai tietoa miesten vaihdevuosista josta ei missään puhuta.Itsekkään en tiennyt että miehilläkin on ylipäätänsä vaihdevuodet,mutta niin tohtorin jutun mukaan on.
Mieheni on 57 v ja aivan hirveän masentunut.Oireet viittaavat miesten vaihdevuosiin, josta löysin artikkelin netistä.Hän saattaa minuutissa muuttua ihan mahdottomaksi.
Päivä voi alkaa hyvin,melkohyvin tai päin helvettiä.
Viimesen 1,5 vuotta se on alkanut kyllä jälkimmäisellä tavalla suurimmaksi osaksi.
Kuitenkin päivä alkaa ihan hyvinkin, ja silloin hän on kyllä niin hyvällä tuulella ,että itsekkin on ruvennut sanomaan, että älä pelkää ei tämä kauaa kestä.
Itse hän on kovin huolissaan kun hyvä mies on mennyt pilalle.
Hän ei pysty keskittymään mihinkään, ei aloittamaan mitään, ja mistään hän ei tunnut olevan kiinnostunut.
Päivästä toiseen tuntuu että menee väkisin kun vaan on pakko elää.
No on päiviä kun alkaa jutut lauseella, että mitä hän täällä palloilee joutaa pois...
Kun löysin jutun miesten vaihdevuosista, niin oireet kyllä sopivat täysin siihen.
Hän on jatkuvasti ärtynyt ja hermostunut& kireä.
Mitään hän ei jaksa suunnitella kun suurinpiirtein miten pääsis hautaan helpoimmin.
Yleisesti ottaen kyllä kaikki on hyvin.Terve, ei ole vuoteen käyttänyt viinaa, ja auto ja asuntokin on uusi.Työtön kyllä on,mutta työttömyydestä huolimatta hommia olisi kun vain jaksaisi tehdä.
Minulla itselläni on niin kamalan vaikeata suhtautua kun maailma kaatuu hetkessä niskaan vaikka mitään aihetta mielestäni ei ole.
Kuitenkin murjotus kestää monta päivää ja tavallaan itse syyttely että hänen vikaansa on kaikki jne.
Onko kellään kokemusta puhumattomasta oikuttelevasta miehestä?
Kuitenkin minä koen asiat taas niin, että vika on täysin minussa ja olen tehnyt väärin jotain ja siksi murjotetaan.
En enää tiedä mitä puhua ja millä äänensävyllä,kun hyväntuulisuus voi hetkessä vaihtua kun piru olisi irti.
16 vuotinen yhteinen taival meillä on takana,mutta nyt tuntuu kuin minua ei enää tarvittaisi.
En tiedä kuinka suhtaudun enää koko elämään hänen kanssaan, kun tuntuu että hän ei suosta ylös pääse.Minulla on jos jonkinlaisia haaveita ja päämääriä,mutta hänellä tuntuu olevan pois pääsy vaan mielessä joka kyllä ei selviä minne se lähtö on...
Nyt on taas viikonloppu suossa ryvetty ja minä sitten itken yksinäni, kun en tiedä mitä pahaa olen taas tehnyt.Murjotus puhumattomuus jne. antaa kyllä ymmärtää että olen paha tyttö joka saa nyt kärsiä tekemisiään.Jopa tänään hän sylki uuden automme kylkeen joka on ihan uutta,oisko seuraavana minun naamani vuorossa???

28

15675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • namis

      Elämänne vaikuttaa suhteettoman vaikealta . Helppohan olis neuvoa että yritä ymmärtää ja kestää kun nämä ovat ihan selviä menopaussioireita eikä hän oikeasti ole sellainen . Mutta...eihän kenekään tuollaista ole pakko kestää . Kun hänellä itselläänkin on niin huono olo olis mielestäni ainut keino lähteä lääkäriin ja nopeasti .

      • ONNETON AVO-VAIMO

        Kyllä tässä lääkäriä tarvittaisiin,mutta mitä hyötyä minun sinne on mennä?
        Miestäni sinne en saa sen tietää jo 16 vuoden kokemuksen perusteellakin.Mikä neuvoksi?


      • huomaan sen selvästi
        ONNETON AVO-VAIMO kirjoitti:

        Kyllä tässä lääkäriä tarvittaisiin,mutta mitä hyötyä minun sinne on mennä?
        Miestäni sinne en saa sen tietää jo 16 vuoden kokemuksen perusteellakin.Mikä neuvoksi?

        Sinulla on asiasta hyvin paha mieli, ja voit mielestäni mennä oikein hyvin puhumaan asiasta mielenterveys toimistoon. Ehkä siellä puhumisella et välttämättä auta miestäsi, mutta tuota sinun pahaa oloa se helpottaa. Usein omainen sairastuu myös kun hoitaa masentunutta, siksi suosittelen sinulle tätä.

        Toivoisin, että löytäisit elämääsi myöskin mukavia ja miellyttäviä hetkiä koska tässä elämässä täällä Suomessa ei ole kenenkään naisen kohtalona vain sairaan miehen ympyröissä pyöriminen.Rohkeutta vaan muutokseen.


      • namis
        ONNETON AVO-VAIMO kirjoitti:

        Kyllä tässä lääkäriä tarvittaisiin,mutta mitä hyötyä minun sinne on mennä?
        Miestäni sinne en saa sen tietää jo 16 vuoden kokemuksen perusteellakin.Mikä neuvoksi?

        Sanot suoraan miehellesi että jos et ole sattunut huomaamaan meillä on nyt asiat aika pielessä . Kerrot että sinä et jaksa enää ja jotain on tehtävä . Sanot varaavasi hänelle ajan lääkäriin ja jos ei se passaa niin sitten on matka tuomarin luo ! Lääkäriin olisi parempi mennä vaikka jollekin yksityiselle lääkäriasemalle . Terveyskeskukseen en luottaisi tällaisessa asiassa . Itsellesi olisi myös varmaan eduksi joku ihan oikea hormonikorvaushoito . Nuo luontaistuotteet saattavat auttaa mutta jos on tosi pahat oireet nopeamman avun saa oikealla lääkkeellä .


      • aivan varmaan
        namis kirjoitti:

        Sanot suoraan miehellesi että jos et ole sattunut huomaamaan meillä on nyt asiat aika pielessä . Kerrot että sinä et jaksa enää ja jotain on tehtävä . Sanot varaavasi hänelle ajan lääkäriin ja jos ei se passaa niin sitten on matka tuomarin luo ! Lääkäriin olisi parempi mennä vaikka jollekin yksityiselle lääkäriasemalle . Terveyskeskukseen en luottaisi tällaisessa asiassa . Itsellesi olisi myös varmaan eduksi joku ihan oikea hormonikorvaushoito . Nuo luontaistuotteet saattavat auttaa mutta jos on tosi pahat oireet nopeamman avun saa oikealla lääkkeellä .

        Masentunut ihminen ei parane ottamalla puhutteluun.
        Terveyskeskuksessa auttavat, yritä saada fyysisten oireiden perusteella terv.keskus lääkärille. Ensin ottavat kilpirauhaskokeita sun muita ja jatko selviää sitten siellä.


      • epistä
        ONNETON AVO-VAIMO kirjoitti:

        Kyllä tässä lääkäriä tarvittaisiin,mutta mitä hyötyä minun sinne on mennä?
        Miestäni sinne en saa sen tietää jo 16 vuoden kokemuksen perusteellakin.Mikä neuvoksi?

        hei! mun mielestä antaa olla ja kiukutella. nyt ajattelen niin. tiedän et se on vaikeeta. parenpi kun sanoo vain et anna nyt taas tullla kaikki mitä ajattelet. kyllä sä saat meidän rakkauden loppumaa. hetkeksi ainakin hiljenee!


      • Anonyymi

        Paras luontaistuote vaihdevuosiin - https://nplink.net/t9gmnzae
        Helpotti alkavia vaihdevuosi oireita,mm. kuumia aaltoja yöllä ja hikoilua päivisin. Vaikutti myös mielialaan myönteisesti. Lieneekö tuotteen ansiota että olen pysynyt terveenä koko talven vaikka lähipiirissä ollut flunssaa. Olen erittäin tyytyväinen! Suosittelen!


    • vuoristo

      siltä, että hänellä on miesten vaihdevuodet menossa. Yritä saada hänet menemään lääkärille, siellä asia varmistuisi ja hän saisi jotain lääkitystä. Oma jaksamisesi on todella koetuksella noissa ympyröissä. Älä syyllistä itseäsi. Tsemppiä teille molemmille.

      • ONNETON AVO-VAIMO

        Suomalainen mies ei mene lääkäriin.Tiedän 16-vuoden kokemuksella että sinne en häntä saa.Onko jokin ehdotus?


    • yksivaan

      Pikku vinkkejä: tarpeeksi sokeria (masentunut tarvitsee sitä tavallista enemmän) ja suklaa parantaa myös mielenlaatua (vaikuttaa serotoniiniaineenvaihduntaan).
      Magnesiumia saa esim. manteleista.

    • maail

      Kyllä se on hormoonien epätasapainoa. Siinä tulee se itseinho kuvaan ja silloin ei tykkää juuri muistakaan asioista, saatikka vaimosta. Jos kuvajaiselleenkin sylkee niin on huonolla tolalla asiat. Voisiko kutsua kylään joitakin vanhoja tuttuja, joilla on vielä huonommin asiat, tai ainakin keskustelu auttaisi kun huomaa ettei ole yksin. Mitähän piristävää tuohon keksisi? Tästä sen huomaa, että mikään taloudellinen ja maallinen asia ei ihmistä tee onnelliseksi.

      • ONNETON AVO-VAIMO

        Onko hormoonihoito ainoa hoito miesten vaihdevuosiin?
        Itse olen tässä sekamelskassa vaihdevuosioireiden kynsissä myöskin.
        En syö estrogeenia vaan yritän selviytyä Menofermin avulla oireistani, jotka on välillä ihan kamalat.
        Jotenkin tuntuu, että tätä ei enää jaksa. Menen nytkin toiseen huoneeseen nukkumaan mitä nyt itkultani pystyn nukkumaan.


      • niin monta murhetta
        ONNETON AVO-VAIMO kirjoitti:

        Onko hormoonihoito ainoa hoito miesten vaihdevuosiin?
        Itse olen tässä sekamelskassa vaihdevuosioireiden kynsissä myöskin.
        En syö estrogeenia vaan yritän selviytyä Menofermin avulla oireistani, jotka on välillä ihan kamalat.
        Jotenkin tuntuu, että tätä ei enää jaksa. Menen nytkin toiseen huoneeseen nukkumaan mitä nyt itkultani pystyn nukkumaan.

        kyllä meillä riittää. Kyllä tämä suomalainen mökötyskulttuuri lisää kaikkea ahdistusta vaihdevuosioireiden ja työttömyysahdingon ohella.

        Yksi helpotus voisi olla pienen lemmikin hankinta, esim. pieni koira.

        Eläimeen keskittyminen vie ajatukset pois itsestä ja muista ikävistä asioista ja oppii eläimeltä, vain katsellessa sen rauhallista päiväunta, että tälläistahan tää elämäkin voi olla, ihan lepposaa...

        Sit vielä toi liikunta. Se on TODELLA parantavaa.
        Hauvelin ulkoiluttaminen. Avantouinti talvella jne.

        Toivottavasti jotain näistä toteutatte. Tiedän, aavistan, että aloitus on vaikeaa (saada mukaan se mököttäjä) eli sitten pitää tehdä vaan sellainen "salasuunnitelma" jotenkin...


      • tapsa 58
        ONNETON AVO-VAIMO kirjoitti:

        Onko hormoonihoito ainoa hoito miesten vaihdevuosiin?
        Itse olen tässä sekamelskassa vaihdevuosioireiden kynsissä myöskin.
        En syö estrogeenia vaan yritän selviytyä Menofermin avulla oireistani, jotka on välillä ihan kamalat.
        Jotenkin tuntuu, että tätä ei enää jaksa. Menen nytkin toiseen huoneeseen nukkumaan mitä nyt itkultani pystyn nukkumaan.

        olen käyttänyt testo geeliä hyvin tuloksin oireeni on helpottunut merkittävästi.suosittelen muillekkin samoista oireista kärsiville.


      • yksi onneton
        tapsa 58 kirjoitti:

        olen käyttänyt testo geeliä hyvin tuloksin oireeni on helpottunut merkittävästi.suosittelen muillekkin samoista oireista kärsiville.

        Onpahan yksi mies joka uskaltaa ottaa jotain helpottavaa. Mieheni on 58-vuotias ja häntä ei saa kyllä ottamaan mitään. Hänellä on vaihdevuodet.


    • seikkanen

      voisiko miehesi paha olo johtua työttömyydestä? Oletteko puhuneet asiasta? Olisiko hänellä mahdollisuuksia työllistyä?

      En halua mitenkään vähätellä hormonien vaikutusta ihmiseen ja totta kai täytyy selvittää, onko pahan olon taustalla jotain elimellisiä syitä (esim.kilpirauhasen toimintahäiriö tms.), mutta tosiasia on sekin, että ihminen voi kokea työttömyyden niin helvetillisenä asiana että itsetuhokin käy mielessä.

    • tasapainoinen

      Hei hei!
      Minulla on vastaavanlaisia kokemuksia. Mieheni on muuttunut kymmenessä viimeisessä vuodessa piruksi. Hän ei ole enää työelämässä. On alle 60 vuotias kylläkin. Ei puhu, enimmäkseen mieliala vaihtuu 100 x ´päivässä. Kiukuttelua riittää. Yleensä hän kertoo pahan olon syyn johtuvan minusta tai milloin ties mistäkin. Kun huomautan asiasta hänelle hän toteaa "ettei saa milloinkaan olla mitään". Mitä se lienee. Ei minulla kyllä silti ole paha olo. Olen oppinut kestämään ja olemaan reagoimatta siihen juuri mitenkään. Joskus se tekee tiukka kylläkin. On tosi vaikeaa. Olenhan ollut hänen kanssaan avioliitossa vuoden päästä 30 vuotta. En ota hänen pahaa oloaan henkilökohtaisesti millään lailla koska tiedän ettei syy ole todellakaan minussa.

      Että silleen! Tseppiä itsellesi.

    • nainen.

      Miehelläni on kuvaamiasi oireita, vaikka hän täytti juuri vasta 50.
      Onneksi olen lukenut miesten vaihdevuosista ja yritän ymmärtää ja tukea.
      Meillä on vaihdevuodet yhtaikaa ja välillä tuntuu kuin roolit keikahtaisivat päälaelleen
      (itsestä tullut miesmäisempi,miehestä "naisellisempi")
      Ei kannata hermostua, itse aion ainakin jatkaa yhdessä oloa tyytyväisenä päivän kerrallaan.Suosta ei pääse kuin ylöspäin.

      • Väsähtänyt

        Mun mies täyttää 50.Hän on oireillut vuoden verran.Keskivaikeaa masennusta, nuorten miesten nälvimistä, väsymystä.
        Tuin häntä vuoden verran, vaikka en itse vaihdevuosioireisiini saanut mieheltä tukea.Mies yritti itsemurhaakin, mutta onneksi ei ehtinyt kuolla.
        Haluaisin niin, että elämä palaisi raiteelleen, nuo ylilyönnit ja tuo kauhea itsekkyys loppuisivat.Ei välitä kuin itsestään, ei vanhemmistaan, ei lapsestaan.
        Sänkyhommat sujuvat vielä, mutta vähän on ollut ongelmia.Olen yrittänyt kannustaa siinäkin hyvällä menestyksellä.
        Onhan tämä normaalia, tottakai ihminen muuttuu vanhetessaan.En pidä häntä yhtään huonompana kuin ennen, hänen käytöksensä vaan uuvuttaa.
        Helpottaisikohan miehiä, ellei tämä miehen ikääntyminen olisi niin tabu.Uskon, että monia helpottaisi avoin keskustelu.


      • ihmettelin saamattomuuttani
        Väsähtänyt kirjoitti:

        Mun mies täyttää 50.Hän on oireillut vuoden verran.Keskivaikeaa masennusta, nuorten miesten nälvimistä, väsymystä.
        Tuin häntä vuoden verran, vaikka en itse vaihdevuosioireisiini saanut mieheltä tukea.Mies yritti itsemurhaakin, mutta onneksi ei ehtinyt kuolla.
        Haluaisin niin, että elämä palaisi raiteelleen, nuo ylilyönnit ja tuo kauhea itsekkyys loppuisivat.Ei välitä kuin itsestään, ei vanhemmistaan, ei lapsestaan.
        Sänkyhommat sujuvat vielä, mutta vähän on ollut ongelmia.Olen yrittänyt kannustaa siinäkin hyvällä menestyksellä.
        Onhan tämä normaalia, tottakai ihminen muuttuu vanhetessaan.En pidä häntä yhtään huonompana kuin ennen, hänen käytöksensä vaan uuvuttaa.
        Helpottaisikohan miehiä, ellei tämä miehen ikääntyminen olisi niin tabu.Uskon, että monia helpottaisi avoin keskustelu.

        Terve.
        Tässä mies, 50 v , olen ihmetellyt omia väsymystilojani ja elämän seesteytymistä. Töitä on paljon päivässä, ja töistä tullessa ei tahdo jaksaa kuin nukkua. Vähäksi on jäänyt "muu toiminta". Menin lääkäriin, mittasivat veret sun muut arvot ja sitten sanottiin: Testosteroni arvo(t) ovat alhaiset. No just - vaikka sen olin hieman arvannut kun viriiliys on ollut poissa - jopa mielestä.
        Nyt aloitan kuukauden geelikuurin ja sitten tutkimuksiin, onko arvot nousseet. Saa nähdä tuleeko lisää "virtaa" päivittäiseen elämään ja jaksamiseen.
        Nyt hieman huolestuttaa, altistanko itseni syövälle - tai tukanlähdölle tai jollekin muulle pahalle asialle.


      • epistä
        Väsähtänyt kirjoitti:

        Mun mies täyttää 50.Hän on oireillut vuoden verran.Keskivaikeaa masennusta, nuorten miesten nälvimistä, väsymystä.
        Tuin häntä vuoden verran, vaikka en itse vaihdevuosioireisiini saanut mieheltä tukea.Mies yritti itsemurhaakin, mutta onneksi ei ehtinyt kuolla.
        Haluaisin niin, että elämä palaisi raiteelleen, nuo ylilyönnit ja tuo kauhea itsekkyys loppuisivat.Ei välitä kuin itsestään, ei vanhemmistaan, ei lapsestaan.
        Sänkyhommat sujuvat vielä, mutta vähän on ollut ongelmia.Olen yrittänyt kannustaa siinäkin hyvällä menestyksellä.
        Onhan tämä normaalia, tottakai ihminen muuttuu vanhetessaan.En pidä häntä yhtään huonompana kuin ennen, hänen käytöksensä vaan uuvuttaa.
        Helpottaisikohan miehiä, ellei tämä miehen ikääntyminen olisi niin tabu.Uskon, että monia helpottaisi avoin keskustelu.

        no.hei ! sama juttu täällä. alkaa jo kypsyä ainaiseen kiukutteluun. en tiedä mitä tehdä ja kuinka olla. olis kiva olla ja rakastaa. mut ei auta huuto raikaa ja äijä on pihalla kun lumiukko.


    • kokemusta on

      Sinin miehelläsi on samat oireet kuin minun miehellä. Hän on 58-vuotias ja on vaihdevuodet menossa. Ja hänellä on vielä kaiken lisäksi venäläinen huora rakastajana. Tälle hän syytää rahaa ja oma akka ja vielä kotona asuva poika jäävät vähemmälle huomiolle. Että on sitä annettu naiselle ristiä kerrakseen, jos olisin tuon tiennyt n. 30 vuotta sitten papin aamenen jälkeen niin olisin karannut alttarilta. En usko että naisilla on noin pahat oireet vaihdevuosien aikana.

    • epistä

      joo, mä kaiken nään!! meillä on 50 mies joka puhuu puuta heinää ja kiukuttelee. minä olen kaiken syntipukki.haukkuu ja tekee pienistä asioista riitaa. en jaksaisi tapella ja yritän ymmärtää. koko ajan jotakin. ajattelin et meidän rakkaudessa on joku vika, enkö ole tarpeeksi hyvä ja rupean jo itseäni syylistämään kaikesta. olen miettinyt jo eroa! mut rakastan miestäni ja toivoisin et se menee ohi. mut ei! vuoden jo kestänyt. pikku hiljaa rakkauskin loppuu kun, aina saan paskat silmille mitä vain teen ja kuinka vaan olen. saa minutkin masentumaa. osti moottoripyörän. lähetennenkiun pmtiin katsomaa pukuja. on luvannut et ostaa mullekkin.kun oltiin liikeessä koitteli itse ja kyseli onko hyvä. kehuin ja sanoi on! kysyin no entäs mamain puku? rupes huutamaan ja sanoi et etkö ymmärrä et senkin torvi et mun pitää ostaa itse kun, hän on kerran maksanut pyörän.

    • eräs äksy

      terve onneton avo-vaimo.

      Olen 52 vuotian mies ja olen pitkään ihmetelly et mikähän mua vaivaa. mitään syytä mihinkään mulla ei ole mut kun tuntuu ettei mistään tule mitään, mikään ei kiinnosta ja kaikki tuntuu typerältä. Tänään sitten kaikki purkautui ulos ja vaimoni oli sitä mieltä että näinköhän mulla ois "miesten vaihdevuodet". Aion huomenna tilata lääkärin ja ottaa asiasta selvää. Eihän tällästä kiukkupussia ja masista kukaan kestä, en edes itse joten jotain tarvii tehä. Toivon vaan et tähän saa avun ja pääsisi normaaliksi omaksi iteksi. Saa nähä miten käy mutta periksi en meinaa antaa.

      Sun kirjoitus on kuin suoraa minusta vaikken ehkä ihan noin pitkälle ole mennytkään mutta oireet ovat aivan samanlaiset. Onkohan miehesi käynyt lääkärillä asiasta ? Eiköhän tämänkin asian yli pääse jos vaan haluaa.

      Jaksamista vaan sinulle ja toivotaan et miehesi tunnustaa asian itelleen ja haluaisi tehdä sille jotain. Et siis ole tietenkään ainut nainen joka joutuu katsomaan sivusta hieman reppanaa miestä.

      valoisempaa huomista toivoen eräs reppana

    • Hannes661

      Hei
      Ainoa keino olisi saada hänet lääkäriin. Jos ei alakulon vuoksi, niin sitten vaikka kilpirauhasten, diabetes tai ihan minkä vaan fyysisen oireen vuoksi. Syynä saattaa olla lähes mikä hyvänsä, varmaankin usean tekijän summa; keski-ikä, työttömyys, puutostilat, jne.
      Joillakin esim. työttömyys saattaa tuossa iässä jo yksistään vaikuttaa erittäin masentavasti, vaikka työinnon puute onkin yleensä seuraus jostain. Kuvaamasi suhteellisen vakava masennustila pitäisi kyllä saada helpottamaan.

      Ei se näköjään ole sitten hyvä vaikka me miehet näytettäisiin niitä tunteita, niiden pitäisi vielä olla oikeanlaisia :) Vaikka saattaa kuraa tulla niskaan välillä paljonkin, huolehdi myös itsestäsi ja muista, että masentunut ihminen ei ole oma itsensä, hän ei sisimmissään ole itsekäs, tunteeton ja ajattelematon, hänen elimistönsä on vain sekaisin.

      PS. Eläimen, esim. ehdotetun koiran käyttöön hoitona suhtaudun hieman varauksella. Asutte ilmeisimmin yhdessä ja pystyt valvomaan tilannetta, ja muista että sinä terveempänä olet ensisijaisesti vastuussa eläimen hoidosta.

    • Uusi honeymoon

      Kyllä yleensä on kyse jonkin hivenaineen, vitamiinin tai hormonin puutteesta.
      Kyllä miehetkin tarvii lisäravinteita, liikuntaa, luontaistuotteita (löytyy hyviä myös mieheille)l
      Samat lääkkeet ne auttaa miehelle kuin naisellekin. Ja oikeasti: kuinka monta miestä nyt heitetään töistä kengän kuva persuuksissa. Keski-ikäisen on vaikea työllistyä uudelleen. Masentuu sellaisesta oli sitten mies tai nainen.
      Sinkki ja magnesium ja C-vitamiini siinåä kolme kovaa ainetta miehelle. Tupakka ehdottomasti pois, sillä se jos mikä laskee mieskuntoa, sillä hiusverisuonten toiminta heikkenee. Hiussuoniahan on joka paikassa kroppaa. Tupakointi huonontaa myös tukirangan ja luulihasten kuntoa aiheuttaen turhia nivel- ja lihasoireita.
      ei mujuta ku ukot samalle kuurille vaimojensa kanssa Estron tilalle vaan testo.
      Hormonien toimintaa voi siis tukea muutenkin kuin lääkkeillä, oikealla ravinnolla ja välttämällä myrkkyjä.

    • Anonyymi

      Miesten vaihdevuodet on keksitty juttu. Mitään todisteita asiasta ei ole. Jos miehesi on masentunut käänny lääkärin puoleen äläkä selittele asiaa itsellesi tälläsillä kuvitteellisilla jutuilla; voi ihan hyvin olla että itse olet ollut aiheuttamassa tätä masennusta hänelle esim. paskamaisella käytökselläsi; uskot kuitenkin 'miesten vaihevuosiin'. Entäs jos hyväksyt sen asian että miehillä hedelmällisyys on ja pysyy mukana läpi koko elämän. Kyllä se vähenee iän myötä joillain henkilöillä mutta mitään vaihevuosia ei ole eikä tule.
      Sinulla kyllä on ollut ja hyväksy se.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11273
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3143
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2994
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2187
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1948
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1795
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1774
    8. 86
      1759
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1758
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe