Working Holiday - viisumi

innokas matkailija

Moi,

Olen haaveillut matkustamiseta Uuteen-Seelantiin ja nyt olen ajatellut lähtöä sinne Working Holiday - viisumilla. Hyvät neuvot olisivat tällä hetkellä kullan arvoisia.

Onko ketään siis ollut Uudesssa-Seelannissa Work&Travel viisumilla? Onko töitä ja asunto helppo saada? Pystyykö työt ja viisumin järjestämään itse vai kannaattaako tukeutua palvelupaketteja tarjoaviin yrityksiin kuten Ultima Travel:iin?

Tuhannesti kiitoksia jo etukäteen kaikista vastauksista!

11

4833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anttisum

      Muip,

      Juuri sain tietää, että toista tutkintoa en sitten päässyt haluamaani kouluun lukemaan ja kesäduuni loppuu syyskuussa, elikkäs päätin sitten lähteä joko ausseihin tai uuteen seelantiin work&travel viisumin turvin vähän tuulettumaan.

      Yhden kaverin olen jo alustavasti houkutellut mukaan kun ei hänelläkään mitään sitoomuksia suomeen kohta enää ole.

      Kovasti kyllä kiinnostaisi erityisesti tuo uusi seelanti ja syys-lokakuussa olisi tarkoitus kenties juuri sinne suunnata. Tiedon keruu on vielä hiukan vaiheessa, mutta siitä olen vakuuttunut että work&travel viisumia varten ei kannata noita yhtiötä käyttää. Viisumi pitäisi saada helposti itsekin ja yhtiöt toimivat täysin rahastuspohjalta (hoitavat lähinnä yhden työhaastattelun ja parin ensimmäisen päivän majoituksen). Se mitä olen keskusteluja ja matkakuvauksia ehtinyt seuraamaan, niin kehotetaan voimakkaasti välttämään näitä yhtiöitä, säästää nimittäin pitkän pennin kun hoitaa itse.

      Töitä kuulemma olisi tarjolla paljonkin kun ei nirsoile, kämppiähän voi vuokrata jos tietää pysyvänsä jollakin alueella hiukan pitempään, hostellejakin varmasti riittää. Myös auton ostaminen, sillä reissaaminen ja toisinaan siinä myös yöpyen kuullostaa houkuttelevalta vaihtoehdolta.

      Sinullakin taitaa olla vielä tiedon haku käynnissä, eli jos kiinnostaa tiedon vaihto (tai vaikka matkaseura jos satut samoihin aikoihin lähtemään), niin ota ihmeessä yhteyttä.

      [email protected]

    • nunnu

      minulla myös tarkoitus lähteä uuteen seelantiin:)
      viisumi hakemuksen olen jo laittanut menemään alliansin kautta:) maasta en paljoakaan tiedä mutta paljon on kehuttu. tarkoitus olisi olla siellä vuoden verran ja työskennellä ja reissailla:)
      jos mitenkään mahdollista niin haluaisin myös käydä australiassa jos rahaa on:)

      • Nimetön

        Mie oon lentoliput Uuteen-Seelantiin varannu, lähtö on 13. syyskuuta. :) Viisumihakemusta oon yrittänyt täyttää, mutta aika hankalalta tuo vaikuttaa. En kyllä aio luovuttaakaan ja turvautua älyttömän hintaiseen Alliansiinkaan. Jännittää vaan vähän, että miten nopeesti se käsitellään, aikaa tosiaan enää kaks kuukautta. Mutta, luottavaisin mielin mennään ja innolla matkaa ootan.
        Niin joo, yksin olen lähdössä, joten jos joku kaipaa matkaseuraa, voi mailata. Tai muutenkin asian tiimoilta ois kiva vaihtaa ajatuksia.
        [email protected]


      • prööööt
        Nimetön kirjoitti:

        Mie oon lentoliput Uuteen-Seelantiin varannu, lähtö on 13. syyskuuta. :) Viisumihakemusta oon yrittänyt täyttää, mutta aika hankalalta tuo vaikuttaa. En kyllä aio luovuttaakaan ja turvautua älyttömän hintaiseen Alliansiinkaan. Jännittää vaan vähän, että miten nopeesti se käsitellään, aikaa tosiaan enää kaks kuukautta. Mutta, luottavaisin mielin mennään ja innolla matkaa ootan.
        Niin joo, yksin olen lähdössä, joten jos joku kaipaa matkaseuraa, voi mailata. Tai muutenkin asian tiimoilta ois kiva vaihtaa ajatuksia.
        [email protected]

        eli onko totta että tämän viisumin voi saada vain yhden kerran? ja eikö ole niin, että samalla työnantajalla saa olla vain 3kk töissä?


      • Anttisum
        prööööt kirjoitti:

        eli onko totta että tämän viisumin voi saada vain yhden kerran? ja eikö ole niin, että samalla työnantajalla saa olla vain 3kk töissä?

        Jah,

        Tottahan tuo...tosin siitä en ole varma voiko tuon tyyppisen viisumin saada useamman kerran eri maihin, tyyliin vaikka: kerran ausseihin ja kerran seelantiin.

        Kolme kuukautta on tosiaan pisin aika minkä saa yhdelle työnantajalle tehdä, eli ns. "oikeita" töitä voi olla hankala saada.


      • Hejsan...
        prööööt kirjoitti:

        eli onko totta että tämän viisumin voi saada vain yhden kerran? ja eikö ole niin, että samalla työnantajalla saa olla vain 3kk töissä?

        Tottahan tuo on. Mä olen ymmärtänyt asian niin, että eri maihin voi noita viisumeja saada, mutta samaan maahan vain kerran.

        Ja työtä ei saa ottaa yli 3 kuukaudeksi, koska viisumin nimi on Working Holiday ja pääasia matkalle lähdettäessä ei saa olla työ vaan lomailu. Lisäksi varmistetaan ettei viedä paikallisten pidempiaikaisia työmahdollisuuksia.

        Itse olen ymmärtänyt, että Uudessa-Seelannissa on paljon sesonkitöitä tarjolla. Varsinkin marjanpoiminta-aikaan yms.

        Matkaan siis...=)


      • kysymyksiä...=)
        Nimetön kirjoitti:

        Mie oon lentoliput Uuteen-Seelantiin varannu, lähtö on 13. syyskuuta. :) Viisumihakemusta oon yrittänyt täyttää, mutta aika hankalalta tuo vaikuttaa. En kyllä aio luovuttaakaan ja turvautua älyttömän hintaiseen Alliansiinkaan. Jännittää vaan vähän, että miten nopeesti se käsitellään, aikaa tosiaan enää kaks kuukautta. Mutta, luottavaisin mielin mennään ja innolla matkaa ootan.
        Niin joo, yksin olen lähdössä, joten jos joku kaipaa matkaseuraa, voi mailata. Tai muutenkin asian tiimoilta ois kiva vaihtaa ajatuksia.
        [email protected]

        Itse olen myös ajatellut lähteä Uuteen-Seelantiin. En ole vielä täyttänyt hakemusta ja ajattelinkin kysyä, että osaatko kertoa miksi sen täyttyäminen on hankalaa? Tarviiko sitä varten hankkia joitain todistuksia yms.? Kuten terveydestä? tiedätkö paljonko aikaisemmin viisumia pitää hakea?

        Minkä kautta varasit lentosi? Olivatko ne kalliit?


      • Nimetön
        kysymyksiä...=) kirjoitti:

        Itse olen myös ajatellut lähteä Uuteen-Seelantiin. En ole vielä täyttänyt hakemusta ja ajattelinkin kysyä, että osaatko kertoa miksi sen täyttyäminen on hankalaa? Tarviiko sitä varten hankkia joitain todistuksia yms.? Kuten terveydestä? tiedätkö paljonko aikaisemmin viisumia pitää hakea?

        Minkä kautta varasit lentosi? Olivatko ne kalliit?

        Ei se niin hankalaa ookaan, miltä aluks vaikutti. :)
        Todistuksia ei miun käsittääkseni tartte liittää, ellei yli kuutta kuukautta aio maassa viipyä.
        Sivuilta www.immigration.nzemb.com sain sellasen käsityksen, että itse hakemuksen käsittely ei montaa päivää kestä. Mut joudun lähettämään hakemukseni postitse, kun ei Visa-korttia oo (millä hakemuksen vois nopeemmin tehä) enkä tiedä kauanko vastauksen saaminen takaisin Suomeen kestää. Hakemus kun pitää toimittaa Hollantiin..
        Kilroylta ostin liput ja vakuutuksen kanssa menopaluu maksoi reilut 1500e.


      • Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

        Ei se niin hankalaa ookaan, miltä aluks vaikutti. :)
        Todistuksia ei miun käsittääkseni tartte liittää, ellei yli kuutta kuukautta aio maassa viipyä.
        Sivuilta www.immigration.nzemb.com sain sellasen käsityksen, että itse hakemuksen käsittely ei montaa päivää kestä. Mut joudun lähettämään hakemukseni postitse, kun ei Visa-korttia oo (millä hakemuksen vois nopeemmin tehä) enkä tiedä kauanko vastauksen saaminen takaisin Suomeen kestää. Hakemus kun pitää toimittaa Hollantiin..
        Kilroylta ostin liput ja vakuutuksen kanssa menopaluu maksoi reilut 1500e.

        Aiemmassa viestissä mainitsemani osoite on väärä, tässä se oikea. :)

        http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/workingholiday/howdoiapply/default.htm


      • Myppe
        Nimetön kirjoitti:

        Aiemmassa viestissä mainitsemani osoite on väärä, tässä se oikea. :)

        http://www.immigration.govt.nz/migrant/stream/work/workingholiday/howdoiapply/default.htm

        Mulla kanssa lennot ostettu, lähtö 1.9, paluu ennen joulua. Itse hoidin working-holiday -viisumin www.immigration.govt.nz sivustolta. Viisumin sain netin kautta, ei tarvitse mihinkään lähettää. Ei myöskään VISAa tarvittu. Sen kun tulostaa viisumin ja ottaa matkalle mukaan. Toivottavasti kelpaa:) Hauska olis törmäillä muihin suomalaisiin seelannissa!


    • Tray

      ÄLÄ ota pakettia.Ne on kusetusta suurimmaks osaks. Samat hommat hoitaa itse naurettavan helposti pienellä vaivalla paikanpäällä.Kokemusta on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      531
      5769
    2. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      99
      1955
    3. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1951
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      107
      1759
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      62
      1568
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1567
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1315
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      59
      1184
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      66
      1035
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      995
    Aihe