OPEL on PARAS

OpelVectramies

Mulla on 93 mallin 2.0 litranen opel vectra,ajettu kohta 500 000 km eikä mitään ongelmia ole tullut!!!Mulla on ollut monenmerkkisiä autoja ja täytyy sanoa rehellisesti että Opel hakkaa ne kaikki 100-0 kestävyydessä,ajo-ominaisuuksissa,kulutuksessa joka asiassa!!!Ja tiedoksi vain että mulla on ollut aikaisemmin bmw,mb,toyotoita,mitsu,fiat!

21

3289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäbä

      ooppeli on helvetin hyvä auto huonosta maineestaan huolimatta ja mielestäni vain kateelliset haukkuvat ooppelia!

    • mulla päinvastoin

      Mulle taas Opelit on tuottaneet niin paljon pettymystä, että en enää ihan heti merkkiä takasin vaihda. A Omega oli viimeisin pommi ja varmasti toistaiseksi viimeinen Opel. Ei siinä Opelin keulalla totta tosiaan ollut turhaan sitä sähkövian merkkiä, koska puolet sähkölaitteista oli varmasti sököinä tai vaativat jatkuvaa korjausta. Muutenkin aivan helvetisti varaosia syöviä autoja, jos puhutaan 80-ja 90-luvun malleista. Moottorit keskitasoa oleva aliviritteisiä, ajo-ominaisuudet keskitasoa ja kulutus nuhapumppukoneitten myötä siedettävä.

      Edes samanikäiset Toyotat ja Mitsut eivät ole yhteensä vieneet korjauksiin niin paljon rahaa kuin yksi Opelini puolessa vuodessa. Mitsuja ja Toitsuja sai pitää samalla rahalla 5 vuotta, kun normaaleja huoltoja ei lasketa korjauksiin.

      Muutenkin minusta tuntuu, että puhut kyllä täyttä paskaa jos väität Opelisi selvinneen ilman mitään vikoja 500tkm! Mikään Opel ei tuttujen ja omien kokemuksien perusteella, ja sitä kokemusta riittää muuten pitkälti toistakymmentä Opelia, kestä viattomana edes 100tkm. Ja 300tkm jälkeen sitä korjausta alkaa Opeleista löytymään ihan urakalla malliin katsomatta.

      • olavi.s

        mäkin oon ajanut kohta 400 000 km 94 mallin 2.0l vectralla ei oo huonoo sanottavaa


      • joku vaan
        olavi.s kirjoitti:

        mäkin oon ajanut kohta 400 000 km 94 mallin 2.0l vectralla ei oo huonoo sanottavaa

        vectraa heikompi en kyllä tiedä että miks


      • kokemuksella

        A-vectrasta, uskalsin ostaa B-vectran. Samaan hintaan kuuluu ajo-ominaisuudet, jotka vastaavien japsien suunnittelijat ovat unohtaneet kokonaan laittaa autoihinsa. Hinnasta puheenollen samaan hintaan olisi saanut monta vuotta vanhemman ja enemmän ajetun vastaavan japsin, joten en nähnyt mitään syytä japanilaisen (enkä ns. premiummerkkien) hankintaan.


      • Jakke10000

        Pisti silmään tuo että moottorit ovat aliviritteisiä. Jos puhutaan vaikka vectran koneista joita löytyy esim. kaksilitraiena c20ne= 115hv (8v), 20seh 130hv (8v), x20xev 136hv (16v), c20xe 150hv (16v 8.5s 0-100km/h ja 220km/h). Ja löytyy myös 20let kone jossa 204hv. 0.100km/h 6.4sa ja huiput 240km/h.
        Eli kyllä nuo mielestäni ihan keskitasoa ovat. Itsellä mm. oli tuo c20xe koneella oleva vectra ja veljellä 24v 525bmw (192hv), vähään reiluun sataan kiihdytettiin yhdellä suoran pätkällä niin bemari oli puoli auton mitta jäljessä.


      • Make46v
        Jakke10000 kirjoitti:

        Pisti silmään tuo että moottorit ovat aliviritteisiä. Jos puhutaan vaikka vectran koneista joita löytyy esim. kaksilitraiena c20ne= 115hv (8v), 20seh 130hv (8v), x20xev 136hv (16v), c20xe 150hv (16v 8.5s 0-100km/h ja 220km/h). Ja löytyy myös 20let kone jossa 204hv. 0.100km/h 6.4sa ja huiput 240km/h.
        Eli kyllä nuo mielestäni ihan keskitasoa ovat. Itsellä mm. oli tuo c20xe koneella oleva vectra ja veljellä 24v 525bmw (192hv), vähään reiluun sataan kiihdytettiin yhdellä suoran pätkällä niin bemari oli puoli auton mitta jäljessä.

        2.0 litrasella vectralla vm94 kans ilman ongelmia


      • lepoa

        joo mulla samanlaisii kokemuksia ku sul.itel oli 6 opelia putkeen ja nyt vast viisastuin,vaihoin merkkii.viimene oli v95 v6 omega,ja täytyy sanoo et siin oli kaikki saatanan viat mitä autos vaa voi olla.ihan perseestä koko helvetin opeli.


      • Vectra-man

        Kun japsiin iskee vika, sen tunnet kyllä lopsassasi. Samoin silloin, kun viet sen merkkihuoltoon. Ylläpitokustannuksissa on valovuosien ero Opelin eduksi, vertaa esim. öljynsuodattimien hintoja. Muutenkin japsien varaosat ovat sikakalliita Opelin osiin verrattuna.

        Pysyttelen kyllä mieluusti eurooppalaisissa merkeissä.


      • ....
        Vectra-man kirjoitti:

        Kun japsiin iskee vika, sen tunnet kyllä lopsassasi. Samoin silloin, kun viet sen merkkihuoltoon. Ylläpitokustannuksissa on valovuosien ero Opelin eduksi, vertaa esim. öljynsuodattimien hintoja. Muutenkin japsien varaosat ovat sikakalliita Opelin osiin verrattuna.

        Pysyttelen kyllä mieluusti eurooppalaisissa merkeissä.

        Ooppeli on todella kallis huoltaa ja korjata kun vertaa japanilaisiin merkkeihin, esim toyotaan. Huolto-ohjelma saattaa olla tiiviimpi mutta yksittäisen huollon hinta on murto-osa opelin huoltohinnasta. (minulla on kumpiakin yksi).


      • Anonyymi
        lepoa kirjoitti:

        joo mulla samanlaisii kokemuksia ku sul.itel oli 6 opelia putkeen ja nyt vast viisastuin,vaihoin merkkii.viimene oli v95 v6 omega,ja täytyy sanoo et siin oli kaikki saatanan viat mitä autos vaa voi olla.ihan perseestä koko helvetin opeli.

        60-70 l opelit nam


      • Anonyymi

        Juu - Omegaa tehtiin kai viimeksi 1990-luvulla. Kas kun et Mosseen verrannut.
        Osta Ford, ongelmat alkaa jo 2 kk:n kuluessa. Ei väliä onko ajettu 1000 vai 10 000.


    • OmegaB

      Allekirjoittaneen Omegassa ei ole muuta vikaa kuin ovien alahelmat ovat keränneet muutaman ruostetahran, joka lähti hiomalla pois. Ominaisuutena on vähän viileä lämmityslaite.

      Tekniikka toimii, kone Recordin peruja sekä veivit ikkunassa. Ei turhia herkkuja.

    • tuunaten eteenpäin

      Opel on ihan yhtä hyvä auto kuin mikä tahansa muukin merkki kunhan sen vain huoltaa ja korjaa säännöllisesti. Puhun 4 Opelin kokemuksella.

    • OmistajaOpelin

      -92 vectralla mennään vieläkin ja 2 litrasella maantie ajon kulutuksiin ei moni nykyautokaan pärjää (5,6litraa/100km

    • Paaliin

      12v vanha aloitus. Opelion jo kauan sitten paalattu. Muhahahaaaa.

    • Muumikki

      Minä ajan tuomosella Opel Omega 2.0 16v vm.95 automaatti. Mittarissa rapiat 473tkm ja meno senku paranee :) Ilman sen kummenmpia remontteja selvinny, tietty jarrupalat ja -levyt on vaihettu, iskarit kerran. Pyöränlaakerit on edelleen alkuperäset, samoten alatukivarrret, Viime katastuksestaki meni läpi ilman etukäteisremonttia. Ainut mistä huomautti oli ajovalojen korkeudensäätö. Kertaakaa ei oo vielä autoa hitsattu, pintaruostetta on vähän (huom, oikeasti vähän) mutta sepä ei haittaa, ku ei oo läpi ruostunu. En kyllä voi moittia, todella vakaa ajaa, ja tilaaki on. Peräkonttiin sopii heittämällä lastenvaunut, matkasänky muut kapsäkit, ja ihan sedan-malli siis on.
      Nyt on moottorista alkanu kovalla pakkasella kuulua nakutusta, joten oon tilannu venttiilinnostimet ja venttiilivarrenkumit, että saa vaihtaa.

    • paskaauto

      Onnettoman
      Pojan
      Eka
      Lelu

    • Hän.1112233

      Meillä 1.8 8v vectra, ilmastoitu 1991.. 515 000 lasis, ei ruostetippaakaan, ei edes listojen lähellä pesty hyvin. Hianosti vetää. Öljyt vaihetty 10 000välein. Kytkin meni 380 000 kohalla ja laturi 320 000, ikinä ei oo jääny tielle. Tänäkin vuonna käytiin virossa. Kuluttää vähän, noin 5l. Kaupungissa 9. Seka ajo 6.4

    • Anonyymi

      Meillä on hyvä Corsa vm. -99. Hyvä lastata tavaraa, eikä kuluta bensaa, kuin n. 5l. Ohjaus oikealle kääntäessä joskus jäykkä, ei muuta vaivaa. No lasinpyyhmet voisi olla paremmat, mutta toimii ne silti. Ehkä koko tuulilasi on jo himmeä:). Ollaan tykätty. 16 vuotta ollaan yhdessä oltu.

    • Anonyymi

      Opel koneneeltaan on paskin auto mitä oon omistanu .. kansipahvi keittää aina

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1739
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1713
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1252
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      69
      1071
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe