Korkokengillä kävely

Mallu22

Hei, tietäisikö kukaan missä netistä löytyisi videoita korkokengillä kävelystä? Voiko oikein korkeilla kengillä edes kävellä?

7

4123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heli

Mutta tanssiessa korkkareilla ohje on, että tanssitaan päkiöillä. Muutenkin korkkareilla mennessä jalkaterä ottaa maahan ensiksi eikä kantapää.

• Mallu22

Korkokengillä oikeasti voi kävellä? 5cm 10cm 15cm?

• Denier
        Mallu22 kirjoitti:

Korkokengillä oikeasti voi kävellä? 5cm 10cm 15cm?

Kun olin nuorempi, niin omistin sellaiset
        10cm koroilla olevat avokkaat. Kyllä niillä
        jonkun aikaa pystyi kävelemään, alussa horjuen,
        mutta muutaman tunnin jälkeen teki mieli riisua
        ne pois. Kengän malli ratkaisee ainakin minulla,
        sillä varpaani ovat aika onnettomat ahtaissa
        piikkikärkisissä. Nyt pidän sellaisia 5-6cm
        avokkaita jotka ihan ok.
        Saappat korkeilla koroilla tukevat erilailla,
        joten niillä oli kivempi kävellä. Niistä luo-
        vuin kun tuota ikää alkoi tulla enemmän ja
        "kasvoin" latex-vaiheen ohi.

• Denier kirjoitti:

Kun olin nuorempi, niin omistin sellaiset
        10cm koroilla olevat avokkaat. Kyllä niillä
        jonkun aikaa pystyi kävelemään, alussa horjuen,
        mutta muutaman tunnin jälkeen teki mieli riisua
        ne pois. Kengän malli ratkaisee ainakin minulla,
        sillä varpaani ovat aika onnettomat ahtaissa
        piikkikärkisissä. Nyt pidän sellaisia 5-6cm
        avokkaita jotka ihan ok.
        Saappat korkeilla koroilla tukevat erilailla,
        joten niillä oli kivempi kävellä. Niistä luo-
        vuin kun tuota ikää alkoi tulla enemmän ja
        "kasvoin" latex-vaiheen ohi.

Mulla on nyt käytössä kahdet kengät joissa on noin 11 cm:n korot, ja niillä pystyy hyvin liikkumaan muutaman tunnin. Itselläni sellaiset 13 cm:n korot ovat nykyisin ihan siellä ylärajoilla. Nuorempana pystyin niitä käyttämään, mutta nyt eivät enää nilkat taivu riittävästi.
        Kannattaa muistaa kävellessä se, että olipa korot minkä korkuiset hyvänsä, niin aina painon ollessa jalalla pitää polven olla suorassa. Jos pitää polvet koukussa niin ei se ole kaunista katseltavaa! Silloin naisellisuus kärsii!!

• Mirja-tv kirjoitti:

Mulla on nyt käytössä kahdet kengät joissa on noin 11 cm:n korot, ja niillä pystyy hyvin liikkumaan muutaman tunnin. Itselläni sellaiset 13 cm:n korot ovat nykyisin ihan siellä ylärajoilla. Nuorempana pystyin niitä käyttämään, mutta nyt eivät enää nilkat taivu riittävästi.
        Kannattaa muistaa kävellessä se, että olipa korot minkä korkuiset hyvänsä, niin aina painon ollessa jalalla pitää polven olla suorassa. Jos pitää polvet koukussa niin ei se ole kaunista katseltavaa! Silloin naisellisuus kärsii!!

http://kotisivu.mtv3.fi/parisuhde/saapas.htm
        Tuolla on ihan käyttökelpoista asiaa.
        Ainakin näin helteillä, kun jää joku "ravintoaine"
        pois tahtoo jalat krampata korkkareilla.

Ainoa huonopuoli tosikorkeista koroista on että pohkeet voi alkaa näyttää rumilta.

• ja lisää harjoittelua

>Voiko oikein korkeilla kengillä edes kävellä?
      ---

No, eivät ne oikein lenkkeilykengiksi käy. Minusta 7-10cm korkoilla kävelee ihan mukavasti (korkeampia minulla ei olekaan).
      Korkokengillä kävelyä täytyy vain ahkerasti harjoitella.
      Vielä pitää muistaa, että kävely sisätiloissa on ihan eri asia kuin siellä ulkona. Mukulakivet ja vastaavat ovat hyvä harjoittelualusta erityisesti epätasaisessa maastossa.

• Dilan_A

Itse en ole kovin kummosilla korkokengillä kävellyt, mutta kaipa se 10 cm olisi aika ylärajaa.. Riippuu ihan kokonaan kävelijän omasta pituudesta ja korkokengistä sekä maastosta, jossa niillä kävellään.
      Jos kävelet pelkästään tasaista asfalttia niin korkeammat kyllä käyvät, mutta jos taas hiekkatiellä/soratiellä tai mukulakivillä ym. epätasaisella, niin pienet korot on varmaankin parempi vaihtoehto.
      Ja jos ei ole aikaisemmin kovinkaan paljoa kävellyt epätasasilla kaduilla niin pienistä koroista on paras aloittaa ja siitä sitten lisätä koron korkeutta mielensä mukaan.

Toivottavasti tästä oli jotakin apua :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      74
      4276
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      93
      3993
    3. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2487
    4. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      67
      2357
    5. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      41
      2054
    6. 124
      1966
    7. Oliko kiihkeä

ensimmäinen yö?
      Ikävä
      49
      1929
    8. Kummallista

Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      54
      1698
    9. Miltä meidän

Riidat näyttäisi ja mistä niitä voisi tulla?
      Ikävä
      56
      1682
    10. Ikävä Jii.

Toivotko vielä näkemistä?
      Ikävä
      66
      1592
    Aihe