Hei, tietäisikö kukaan missä netistä löytyisi videoita korkokengillä kävelystä? Voiko oikein korkeilla kengillä edes kävellä?
Korkokengillä kävely
7
4089
Vastaukset
- Heli
Mutta tanssiessa korkkareilla ohje on, että tanssitaan päkiöillä. Muutenkin korkkareilla mennessä jalkaterä ottaa maahan ensiksi eikä kantapää.
- Mallu22
Korkokengillä oikeasti voi kävellä? 5cm 10cm 15cm?
- Denier
Mallu22 kirjoitti:
Korkokengillä oikeasti voi kävellä? 5cm 10cm 15cm?
Kun olin nuorempi, niin omistin sellaiset
10cm koroilla olevat avokkaat. Kyllä niillä
jonkun aikaa pystyi kävelemään, alussa horjuen,
mutta muutaman tunnin jälkeen teki mieli riisua
ne pois. Kengän malli ratkaisee ainakin minulla,
sillä varpaani ovat aika onnettomat ahtaissa
piikkikärkisissä. Nyt pidän sellaisia 5-6cm
avokkaita jotka ihan ok.
Saappat korkeilla koroilla tukevat erilailla,
joten niillä oli kivempi kävellä. Niistä luo-
vuin kun tuota ikää alkoi tulla enemmän ja
"kasvoin" latex-vaiheen ohi. Denier kirjoitti:
Kun olin nuorempi, niin omistin sellaiset
10cm koroilla olevat avokkaat. Kyllä niillä
jonkun aikaa pystyi kävelemään, alussa horjuen,
mutta muutaman tunnin jälkeen teki mieli riisua
ne pois. Kengän malli ratkaisee ainakin minulla,
sillä varpaani ovat aika onnettomat ahtaissa
piikkikärkisissä. Nyt pidän sellaisia 5-6cm
avokkaita jotka ihan ok.
Saappat korkeilla koroilla tukevat erilailla,
joten niillä oli kivempi kävellä. Niistä luo-
vuin kun tuota ikää alkoi tulla enemmän ja
"kasvoin" latex-vaiheen ohi.Mulla on nyt käytössä kahdet kengät joissa on noin 11 cm:n korot, ja niillä pystyy hyvin liikkumaan muutaman tunnin. Itselläni sellaiset 13 cm:n korot ovat nykyisin ihan siellä ylärajoilla. Nuorempana pystyin niitä käyttämään, mutta nyt eivät enää nilkat taivu riittävästi.
Kannattaa muistaa kävellessä se, että olipa korot minkä korkuiset hyvänsä, niin aina painon ollessa jalalla pitää polven olla suorassa. Jos pitää polvet koukussa niin ei se ole kaunista katseltavaa! Silloin naisellisuus kärsii!!Mirja-tv kirjoitti:
Mulla on nyt käytössä kahdet kengät joissa on noin 11 cm:n korot, ja niillä pystyy hyvin liikkumaan muutaman tunnin. Itselläni sellaiset 13 cm:n korot ovat nykyisin ihan siellä ylärajoilla. Nuorempana pystyin niitä käyttämään, mutta nyt eivät enää nilkat taivu riittävästi.
Kannattaa muistaa kävellessä se, että olipa korot minkä korkuiset hyvänsä, niin aina painon ollessa jalalla pitää polven olla suorassa. Jos pitää polvet koukussa niin ei se ole kaunista katseltavaa! Silloin naisellisuus kärsii!!http://kotisivu.mtv3.fi/parisuhde/saapas.htm
Tuolla on ihan käyttökelpoista asiaa.
Ainakin näin helteillä, kun jää joku "ravintoaine"
pois tahtoo jalat krampata korkkareilla.
Ainoa huonopuoli tosikorkeista koroista on että pohkeet voi alkaa näyttää rumilta.
- ja lisää harjoittelua
>Voiko oikein korkeilla kengillä edes kävellä?
---
No, eivät ne oikein lenkkeilykengiksi käy. Minusta 7-10cm korkoilla kävelee ihan mukavasti (korkeampia minulla ei olekaan).
Korkokengillä kävelyä täytyy vain ahkerasti harjoitella.
Vielä pitää muistaa, että kävely sisätiloissa on ihan eri asia kuin siellä ulkona. Mukulakivet ja vastaavat ovat hyvä harjoittelualusta erityisesti epätasaisessa maastossa. - Dilan_A
Itse en ole kovin kummosilla korkokengillä kävellyt, mutta kaipa se 10 cm olisi aika ylärajaa.. Riippuu ihan kokonaan kävelijän omasta pituudesta ja korkokengistä sekä maastosta, jossa niillä kävellään.
Jos kävelet pelkästään tasaista asfalttia niin korkeammat kyllä käyvät, mutta jos taas hiekkatiellä/soratiellä tai mukulakivillä ym. epätasaisella, niin pienet korot on varmaankin parempi vaihtoehto.
Ja jos ei ole aikaisemmin kovinkaan paljoa kävellyt epätasasilla kaduilla niin pienistä koroista on paras aloittaa ja siitä sitten lisätä koron korkeutta mielensä mukaan.
Toivottavasti tästä oli jotakin apua :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921826- 851272
- 1101133
- 761017
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36762
- 47761
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683