Onko kokemuksia seinien purusta? Ollaan ostamassa asuntoa, missä on yksi turha&lyhyt seinänpätkä, joka tekisi mieli purkaa. Seinä ei ole kantava seinä, sähköt siinä menee, mutta taitavat mennä niin ylhäällä, etteivät osu purettavaan osaan. Kuinka helppoa on tällaisen seinän purku? Onnistuuko kokemattomalta ilman ammattilaisen apua? Onko kokemuksia seinän purusta & parkettilattioista? Meneekö parketti kokonaan uusiksi, vai saako väliin (seinän purkukohtaan) ujutettua helposti lisälautoja, tms?
Seinän purku
3
7093
Vastaukset
- keneltä
mutta kuka paikkaa jäljet onkin se vaikeampi kysymys.
- purkaminen
kannatta vaan tarkkaan tutkia ettei seinä todellakaan ole kantava(itse huomasimme sen hieman liian myöhään ja tuli kiire hakea pystytuet avuksi..)parketille vaan kovalevy tai mitä tahansa isoja levyja/paloja suojaksi ja eikun moukaroimaan naputtelemaan paloiksi...
- Jeesjees
Tämänhetkisestä asunnostani olen purkanut keittiön ja olohuoneen välisen kantamattoman väliseinän pois. Tässä pari seikkaa joita kannattaa ottaa huomioon kun moiseen hommaan ryhtyy:
1) Lattia. Puretun seinän kohdalta on varsin vaikeaa alkaa "paikkaamaan" lattiaa siististi. Mikäli kyseessä on mosaiikkiparketti ja olette aikeissa hioa ja lakata koko lattian uusiksi, hommaan voisi jopa kannattaa ryhtyä.
Omassa tapauksessa en tähän kuitenkaan ryhtynyt vaan liimasin lattian aukkoon palan 6,5 mm vahvuista vaneria, kittasin saumat ja asensin keittiön alalle siistin laattakuvioidun muovimaton jolloin vanhan seinän kohta jäi piiloon. Ideani laittaa muovimatto parketin päälle kauhistutti monia joiden mielikuvat muovimatoista olivat peräisin 70-luvun vuokraluukkujen lattioista. Epäilijät ovat kuitenkin syöneet sanansa lopputuloksen nähtyään.
2) Sähköt. Omassa tapauksessani oli selvää että sähkömiestä tarvitaan, koska purettavassa väliseinässä oli valokatkaisija sekä pistorasia. Rautakaupoissa sekä hyvin varustetuissa tavarataloissa on myytävänä paljastimia jotka tunnistavat jännitteiset johdot seinärakenteista. Näiden lisäksi laitteet tunnistavat yleensä puun sekä metallin joten laitteelle on varmasti käyttöä myöhemminkin. Oma vekotin (Black&Decker) maksoi tarjouksessa n. 30 euroa ja tälläkin hetkellä on kaverilla lainassa..
3) Katto saattaa aiheuttaa päänvaivaa mikäli aiot purkaa seinän kattoa myöten. Toisin sanoen homma on vähän sama kuin lattian kohdalla paitsi että kyseessä on katto. Jälleen omasta projektista sen verran että katsoin parhaaksi jättää vanhaa seinää ylhäältä ehjäksi sen verran että siitä jäi ikäänkuin palkki huoneiden väliin. Lopputulos miellyttää ainakin omaa silmää vaan nysväämistä oli siinäkin.
4) En tiedä millainen rakenne tarkoittamassasi seinässä on, oma seinä oli gyprocpintainen metallirankaseinä. Sen kanssa pärjäsi lekan, akkuporakoneen sekä purkuraudan avulla. Itse purkaminenhan onnistuu varmasti keneltä vain mutta monesti maltti on valttia ennenkuin laittaa lekan heilumaan koska kyseisen sorttisilla remonteilla on tapana laajentua.. ;)
Näillä eväillä, antoisia remonttihetkiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740