Paras häälahja

Isän_prinsessa

23

3092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylläkin

      kertoisi erittäin huonosta parin tuntemuksesta (siis häälahjaksi Raamatun antaminen)ja tungettelevuudesta, kun en kuulu kirkkoon, eikä miehenikään uskontoa harjoita. Onhan meillä sitäpaitsi minun rippiraamattuni kaapissa pölyttymässä... Pitäisin siis Raamatun antamista lahjaksi melko epäkohteliaana. Antaa ihmisten itse päättää uskonasioistaan ja hengellisyydestään! En minäkään teille raahaa vaikkapa Elämänkatsomusopin oppikirjaa tai buddhalaisten pyhiä tekstejä lahjaksi.

      • Isän_prinsessa

        Olen vain todennut, että raamattu on avautuneena kaikkea maan kultaa kalliimpi lahja.

        Esim. Jeesuksen voimalla voi antaa anteeksi vaikka keskitysleirin kauhut, saati sitten kaiken muun, se on ainut elävä sana.

        Se kantaa ikuisuuteenkin, mutta sitäpä ei ihmiset oikeen ehdi eikä jaksa ajatella.


    • maikku2007

      Törkeä lahja olisi tollanen!

      • Isän_prinsessa

        Olen monta törkeää häälahjaa nähnyt, mutta tässä on se apu, jonka ihmiset ovat hyljänneet.

        Leipäpapitkaan eivät sanaa tuo Pyhässä hengessä esille.


    • sinivilkku

      kyllä saaneet seurakunnalta lahjaksi vihkiraamatun. Oletko sitä mieltä, että niitä pitäisi olla metrin rivi kirjahyllyssä?

      Ja muuten, kävin tutustumassa kotisivuihinne ja löysin sieltä TODELLA törkeää syyllistämistä ja suoranaisia valheita.
      Jos puhutaan tutkimuksista, niin silloin myös liitetään linkki tutkimuksiin. Että näin.

      • Isän_prinsessa

        missä osoitteessa?

        Tietääkseni mulla ei ole kotisivuja.


      • Isän_prinsessa

        Ei en ole sitä mieltä, että raamattuja pitäisi olla metrin rivi kirjahyllyssä. Toi ilmainen nettiraamattu on varsin hyvä.

        Vihkiraamattuni on uusi painos ja suosittelen kyllä vanhaa käännöstä -38, koska se on sanatarkempi ja koskettaa henkeä enemmän.

        Meillä taitaa raamattuja olla vajaa metrin rivi kirjahyllyssä, mutta parempi kuitenkin on yksi elävä jae sieltä pelastavana sydämessä.


      • sinivilkku
        Isän_prinsessa kirjoitti:

        missä osoitteessa?

        Tietääkseni mulla ei ole kotisivuja.

        Onko siis omissa tiedoissasi linkki jonkun muun pariskunnan kotisivuille? Jos on, niin aina vaan hurjemmaksi menee. Onko Sinulla lupa linkittää sinne?

        Oli miten oli, jos eivät ole omat sivusi, niin ilmeisesti olet kuitenkin samaa mieltä sivujen omistajien kanssa ja sieltä löytyy todellakin suoranaisia valheita.

        Vielä yksi juttu, inhottaa kaltaisesi uskontuputtajat. Ettekö tajua, että teette vaan hallaa asiallenne käytöksellänne?!
        Paras/pahin tapaus elämäni aikana on ollut, kun ovikelloamme soitettiin ja siellä kaupusteltiin Raamattua näillä sanoilla: "Olisihan se edustava lisä kirjahyllyynne".
        No ilmoitin kyllä, että eipä ole meillä kirjahyllyä, joten emme tarvitse mitään edustuskirjaakaan.

        Vielä yksi asia. Aikanaan kun vanhempani avioituivat, se tapahtui siten, että ensin vihittiin äitini uskonnon mukaan (Ortodoksi), sitten seuraavana päivänä isäni uskonnon mukaan (EvLut). EvLut pappi yritti käännyttää äitiäni. Äitinipä vastasi, että hän on oppinut, että yksi risti ja yksi kaste riittää yhdelle ihmiselle. Pappi oli ollut asiasta samaa mieltä ja pyytänyt äidiltäni anteeksi. Fiksu pappi!


      • Isän_prinsessa
        sinivilkku kirjoitti:

        Onko siis omissa tiedoissasi linkki jonkun muun pariskunnan kotisivuille? Jos on, niin aina vaan hurjemmaksi menee. Onko Sinulla lupa linkittää sinne?

        Oli miten oli, jos eivät ole omat sivusi, niin ilmeisesti olet kuitenkin samaa mieltä sivujen omistajien kanssa ja sieltä löytyy todellakin suoranaisia valheita.

        Vielä yksi juttu, inhottaa kaltaisesi uskontuputtajat. Ettekö tajua, että teette vaan hallaa asiallenne käytöksellänne?!
        Paras/pahin tapaus elämäni aikana on ollut, kun ovikelloamme soitettiin ja siellä kaupusteltiin Raamattua näillä sanoilla: "Olisihan se edustava lisä kirjahyllyynne".
        No ilmoitin kyllä, että eipä ole meillä kirjahyllyä, joten emme tarvitse mitään edustuskirjaakaan.

        Vielä yksi asia. Aikanaan kun vanhempani avioituivat, se tapahtui siten, että ensin vihittiin äitini uskonnon mukaan (Ortodoksi), sitten seuraavana päivänä isäni uskonnon mukaan (EvLut). EvLut pappi yritti käännyttää äitiäni. Äitinipä vastasi, että hän on oppinut, että yksi risti ja yksi kaste riittää yhdelle ihmiselle. Pappi oli ollut asiasta samaa mieltä ja pyytänyt äidiltäni anteeksi. Fiksu pappi!

        lokeroit kaikki monet erisuunnan uskovat huonostikäyttäytyvätkin samaan kökköön?

        Jumalakin jopa sanoo, ettei kaikki jotka sanoo Herra, Herra oo asiallisia.

        Itse olen Jeesuslainen, en minkään seurakunnanjäsen ensisijassa, vaan Kristusruumiin jäsen, joka tarkoittaa jokaista ukista yli kaikkien rajojen.

        Minäkin olen pettynyt monen uskiksen esiintymiseen, niin kotiovellani kuin seurakunnassakin, mutta se johtuu siitä, etteivät nämä ihmiset toimi Pyhässä Hengessä.

        Otan kyllä nuhteita vastaan, mutta en mitä sattuu perusteetonta huiskintaa.

        Tämä kotisivu ei ole minun, vaan se on ollut esillä suomi24:ssä ja en mielestäni toimi väärin kun laitoin sen taas esiin.


      • Isän_prinsessa
        sinivilkku kirjoitti:

        Onko siis omissa tiedoissasi linkki jonkun muun pariskunnan kotisivuille? Jos on, niin aina vaan hurjemmaksi menee. Onko Sinulla lupa linkittää sinne?

        Oli miten oli, jos eivät ole omat sivusi, niin ilmeisesti olet kuitenkin samaa mieltä sivujen omistajien kanssa ja sieltä löytyy todellakin suoranaisia valheita.

        Vielä yksi juttu, inhottaa kaltaisesi uskontuputtajat. Ettekö tajua, että teette vaan hallaa asiallenne käytöksellänne?!
        Paras/pahin tapaus elämäni aikana on ollut, kun ovikelloamme soitettiin ja siellä kaupusteltiin Raamattua näillä sanoilla: "Olisihan se edustava lisä kirjahyllyynne".
        No ilmoitin kyllä, että eipä ole meillä kirjahyllyä, joten emme tarvitse mitään edustuskirjaakaan.

        Vielä yksi asia. Aikanaan kun vanhempani avioituivat, se tapahtui siten, että ensin vihittiin äitini uskonnon mukaan (Ortodoksi), sitten seuraavana päivänä isäni uskonnon mukaan (EvLut). EvLut pappi yritti käännyttää äitiäni. Äitinipä vastasi, että hän on oppinut, että yksi risti ja yksi kaste riittää yhdelle ihmiselle. Pappi oli ollut asiasta samaa mieltä ja pyytänyt äidiltäni anteeksi. Fiksu pappi!

        Vanhemmistasi tuli mieleen, että pääasia, että ihminen on antanut elämänsä Jeesukselle ja saanut Pyhän Hengen ja henk. koht suhteen Jeesukseen, joka vie perille asti.

        Ei kannata hukkua vailla Jeesusta, vaikka papit ois millasia. Voi itse kääntyä Jumalan puoleen.


    • 2006

      ole näillä palstoilla kiellettyä????????

      • Isän_prinsessa

        sanavapaassa maassa. Uskon ettei ole.

        Israelissa on evankeliointi laissa kielletty, mutta monet suomalaiset tulevat tänne julistamaan pelastusta, sillä parempi on totelle Herraa kuin ihmisiä.


      • kkkkk
        Isän_prinsessa kirjoitti:

        sanavapaassa maassa. Uskon ettei ole.

        Israelissa on evankeliointi laissa kielletty, mutta monet suomalaiset tulevat tänne julistamaan pelastusta, sillä parempi on totelle Herraa kuin ihmisiä.

        Ota se raamattusi käteen ja lueppa siitä kuinka ketään ei saa pakottaa kuuntelemaan PASKAA


      • awyr
        kkkkk kirjoitti:

        Ota se raamattusi käteen ja lueppa siitä kuinka ketään ei saa pakottaa kuuntelemaan PASKAA

        sulla on näköjää jotain vikaa päässäs


      • Isän_prinsessa
        kkkkk kirjoitti:

        Ota se raamattusi käteen ja lueppa siitä kuinka ketään ei saa pakottaa kuuntelemaan PASKAA

        Kaikki, mitä on raamatussa kannattaa lukea, kyllä.

        Johanneksen kirjeestä on helppo aloittaa


    • Oh hoh

      Ei taida ihan kaikille sopia kristilliset kirjat :) Olisi siinä naurussa pitelemistä, jos veisimme kirkosta eronneelle hääparille raamatun. Ja meillä kirkkoon kuuluvilla niitä onkin jo rivi ennestään :)

      • Isän_prinsessa

        Eipä tarvi turhille ihmistavoille kumarrella, kun vie tällaisellakin kyyhkyläisparille elämän leipää.

        Onhan se nyt jo niin monien tiedossa, että itse Jeesus Kristus on saanut monesta krist. kirkosta kenkää jo ajat sitten.

        On kovin hankalaa löytää elävää sanan julistusta.


      • huh hellettä
        Isän_prinsessa kirjoitti:

        Eipä tarvi turhille ihmistavoille kumarrella, kun vie tällaisellakin kyyhkyläisparille elämän leipää.

        Onhan se nyt jo niin monien tiedossa, että itse Jeesus Kristus on saanut monesta krist. kirkosta kenkää jo ajat sitten.

        On kovin hankalaa löytää elävää sanan julistusta.

        Raamattua minkäänlaisena lahjana. Olen tehnyt ratkaisuni uskontojen suhteen jo 20-vuotiaana. Se oli ja on edelleenkin - ei kiitos. Joitakin vuosia sitten jaettiin jokaiseen talouteen katekismus. Koin senkin uskonnon pakkotuputtamisena ja kuori lensi avaamattomana roskiin, samoin kävisi minulle väkisin tuputetulle raamatulle.


      • jossain muualla!!!!
        huh hellettä kirjoitti:

        Raamattua minkäänlaisena lahjana. Olen tehnyt ratkaisuni uskontojen suhteen jo 20-vuotiaana. Se oli ja on edelleenkin - ei kiitos. Joitakin vuosia sitten jaettiin jokaiseen talouteen katekismus. Koin senkin uskonnon pakkotuputtamisena ja kuori lensi avaamattomana roskiin, samoin kävisi minulle väkisin tuputetulle raamatulle.

        Onko selvä????


      • Isän_prinsessa
        huh hellettä kirjoitti:

        Raamattua minkäänlaisena lahjana. Olen tehnyt ratkaisuni uskontojen suhteen jo 20-vuotiaana. Se oli ja on edelleenkin - ei kiitos. Joitakin vuosia sitten jaettiin jokaiseen talouteen katekismus. Koin senkin uskonnon pakkotuputtamisena ja kuori lensi avaamattomana roskiin, samoin kävisi minulle väkisin tuputetulle raamatulle.

        Kun muutin yhteen kämppään siellä oli valmiina katekismus, siinä on lakia paljon.

        Kun lukee lisää löytää armon uudesta testamentistä, mutta kyllä raamattu voi olla kuiva ilman Pyhän Hengen apua.

        Aloin lukemaan sananlaskuja, kun tavaratalon kuittien aforismit oli niin ei-toimivia. Tahdoin vain totuuden, en mitään sinne päin.


      • Isän_prinsessa
        jossain muualla!!!! kirjoitti:

        Onko selvä????

        Miksi ihminen niin kiivaasti joko rakastaa tai vihaa Jeesusta ja Sanaa???

        No saatana vihaa pelastavaa Jeesusta ja Jumalan lapset rakastavat totuutta.

        Siksi joka puolella juttelen Sanasta, koska meille ei ole annettu pelastusta yhdessäkään toisessa kuin Jeesuksessa.

        En vain tahdo teidän hukkuvan, vaikka nyt vihaattekin minua tai tpojani, mutta jos ja kun tulette uskoon, olette hyvin kiitollisia Jumalalle.


    • pahvi

      ainakin me saimme omalta kirkolta lahjaksi raamatun. ennestään sellainen oli saatuna rippilahjaksi. mitä ihmettä niin monella tekee?? jos haluaa sitä lukea niin kyllä yksi riittää. entä jos onkin vaikka muslimi...aika olis loukkaus. kunnioitetaan toistemme vakaumuksia ja unohdetaan noin typerät lahjat.....

      • Isän_prinsessa

        Kunnioitetaan toisiamme ja sanotaan toiselle.
        haloo pahvi =).

        Suosittelen 38-käännöstä raamatusta se on sanatarkempi siksi kandee hankkia se.

        Ja jos on muslimi ystävä, niin kannattaa unohtaa ihmisviisaus ja pelastaa ystävä kertomalla, että vaikka teidän uskonnon tyypit on ollu millaisia, niin vain Jeesus on ainut tie totuus ja elämä. Ei kukaan muu ole meitä ristillä sovittanut.

        nimim. new agesta, ateismista, agnostisuudesta ja uskonnollisuudesta vapautettu täyteen Jeesuksen yhteyteen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe