Oon ensihoitoon suunt. lähihoitaja ja työskentelen sijaisena TK:n vuodeosastolla, jossa perushoitajan nimikkeellä. Siellä sH laitta tipat. Oliskohan mulla mahdollisuus saada kanylointiluvat(plus samalla perusnesteiden aloitus, koska kuitenkin lähis joka on suuntautunut ensihoitoon on opetellut kanylointia käytännössä ja esim. lansissa saa kanyloida vaikka parina ois SH.
Aattelin että taito valuu hukkaan, koska en pääse tätä tekemään. Ymmärrän kyllä että iv-lääkkeen antolupia ei tarvis myöntää, mut miksei niitäkin, koska saahan niitä lähis antaa lansissakin LÄÄKÄRIN määräyksellä.
Tuolla terkkarissa meinaan on yössä kax ph:ta ni toi lupa vois jollain hyvä olla, no voihan ola niin että ihminen on huonon nestetasapainon vuoksi tipassa ja tippa lähtee vex, joten....
Onko joku tän palstan lukijoista saanut tälläiseen luvat?
kanylointi-luvat?
23
7040
Vastaukset
- ilman korvausta?
Nuorena ja innokkaana tietysti haluaa tehdä kaikkia pikku "temppuja", vaikkei siitä työnvaatiivuus pisteytykset nousisikaan (eli ts. liksa ;). Itsekin tein sairaanhoitajaksi valmistumisen jälkeen pari kk töitä lähihoitajan nimikkeellä ja sairaanhoitajan töitä tehden. Eli lähärin liksa ja sain "opetella käytännössä sairaanhoitajan töitä". Ihan tyhmää, harmittaa että aikoinaan siihen suostuin =) Eli toisin sanoen, jos saat luvat kanylointiin, niin periaatteessa työnvaativuutesi nousee eli pitäisi näkyä palkassa ja empä usko, että työnantajasi tähän suostuu jos kerran ko. paikassa on jo sairaanhoitajia joidenka toimenkuvaan iv-temput kuuluu.
Mutta jos silti haluat treenailla, niin luvat saa yleensä osastonlääkäriltä. Ei siinä tipan laitossa nyt mitään ihmeellistä ole, vaikka se taito ruostuisikin niin äkkiä se mieleen palaa. "Neula, suoni. Miten saa neulan suoneen?"...ei ole kovin vaativaa hommaa =D- lähäri..
joo oon kyl samaa mieltä, mut mua vaan aina kiinnosta noi "temput", haluun vaativuutta, enkä tarvii enempää palkkaa, jos nyt neulan saan tökätä suoneen. Mä vaan aattelin, että kun tuolla TK:ssa on maristu, että kun sh:ta ei oo yössä, ja mitä jos tulee esim. tarvetta kanylointiin. ja musta on tyhmää kattella kun SH painaa ympäri osastoo laittelee esim. tippoja mä voisin hyvin jeesata, mut kun "ei oo lupia".
Kyllähän monessa vanhainkodissakin laitos/hoitoapulaiset tekee paljon lähärin hommia esim. pistää S.C ja antaa lääkkeitä tarjottimelta, joka taas sairaalassa (esim. sisukset) ei tulis kyseeseenkään, että sairaala-apulaiset tekis noita juttuja.
Tällä jutullani aattelin ihan vaan kysellä et onko joku lähäri(ensihoitoon) suunt. saanut tipanlaittolupia terkkarin vuodeosastolle. - jaki
lähäri.. kirjoitti:
joo oon kyl samaa mieltä, mut mua vaan aina kiinnosta noi "temput", haluun vaativuutta, enkä tarvii enempää palkkaa, jos nyt neulan saan tökätä suoneen. Mä vaan aattelin, että kun tuolla TK:ssa on maristu, että kun sh:ta ei oo yössä, ja mitä jos tulee esim. tarvetta kanylointiin. ja musta on tyhmää kattella kun SH painaa ympäri osastoo laittelee esim. tippoja mä voisin hyvin jeesata, mut kun "ei oo lupia".
Kyllähän monessa vanhainkodissakin laitos/hoitoapulaiset tekee paljon lähärin hommia esim. pistää S.C ja antaa lääkkeitä tarjottimelta, joka taas sairaalassa (esim. sisukset) ei tulis kyseeseenkään, että sairaala-apulaiset tekis noita juttuja.
Tällä jutullani aattelin ihan vaan kysellä et onko joku lähäri(ensihoitoon) suunt. saanut tipanlaittolupia terkkarin vuodeosastolle.sorry!
Oot entiseltä nimikkeeltä apuhoitaja eli paskanmättäjä. Luulette liikoja itsestänne. Monta
teitä ohjannutta. Ei mitään tajua sairaanhoidosta. Oi niitä entisiä aikoja. Sitä nousee pissi päähän, kun saa valkosen takin. Onneksi erikoissairaanhoitoon ei enää oteta lähihoitajia. Paitsi meistä tulee paskanmättäjiä.
1900e ja risat. - lhlhlhlhlhlhlhlhlhlhlhlhllh
jaki kirjoitti:
sorry!
Oot entiseltä nimikkeeltä apuhoitaja eli paskanmättäjä. Luulette liikoja itsestänne. Monta
teitä ohjannutta. Ei mitään tajua sairaanhoidosta. Oi niitä entisiä aikoja. Sitä nousee pissi päähän, kun saa valkosen takin. Onneksi erikoissairaanhoitoon ei enää oteta lähihoitajia. Paitsi meistä tulee paskanmättäjiä.
1900e ja risat."Sitä nousee pissi päähän, kun saa valkosen takin." "Onneksi erikoissairaanhoitoon ei enää oteta lähihoitajia."
Otettiinko sut sisään sinne osastolle? - jaki
lhlhlhlhlhlhlhlhlhlhlhlhllh kirjoitti:
"Sitä nousee pissi päähän, kun saa valkosen takin." "Onneksi erikoissairaanhoitoon ei enää oteta lähihoitajia."
Otettiinko sut sisään sinne osastolle?Anteeksi!
Kohta 20. vuotta erikoissairaanhoitajana, mutta ei pidä provosoitua. Sanoin vain tosiasian. Ei siellä pärjää lähihoitaja tutkinnolla, joita ei enää hakuun eli apu/perus/lähihoitaja. Ne muutetaan sairaanhoitajan toimiksi. Unohda kanyylihommat, ku niillä ei oikein pärjätä vaativimmissa töissä! Lue vain eteenpäin 3.5 vuotta, niin katsotaan sitten. Mulla on muuten vihertävä työasu, mutta kun se ei tee yhtään parempaa hoitajaa. Ole ylpeä ammatistasi, kyllä teitäkin tarvitaan! - Lh_82
jaki kirjoitti:
Anteeksi!
Kohta 20. vuotta erikoissairaanhoitajana, mutta ei pidä provosoitua. Sanoin vain tosiasian. Ei siellä pärjää lähihoitaja tutkinnolla, joita ei enää hakuun eli apu/perus/lähihoitaja. Ne muutetaan sairaanhoitajan toimiksi. Unohda kanyylihommat, ku niillä ei oikein pärjätä vaativimmissa töissä! Lue vain eteenpäin 3.5 vuotta, niin katsotaan sitten. Mulla on muuten vihertävä työasu, mutta kun se ei tee yhtään parempaa hoitajaa. Ole ylpeä ammatistasi, kyllä teitäkin tarvitaan!Tota noin...en voinut olla provosoitumatta.Olen ite erikoissairaanhoidon puolella (hyks) ja koen pärjääväni siellä helvetin hyvin vaikka pääsin sinne melkein suoraan koulusta. samoin varmaan ajattelee suurin osa työkavereistanikin!? ei se ole automaatio että sh opintojen jälkeen on sitten melkein täydellisyys. Lisää harjoittelupaikkoja lh opiskelijoille erikoissairaanhoidon puolelle niin alkaa ehkä silloin oppiikin ja optetaan enemmän, kuin sillä että olet kaikki harkat jossain tk:n ruumishuoneella. Kuitenkin on hyksissäkin tulossa tehtävän siirtoja 2 asteen koulutuksen saaneille. taidat olla aika katkeroitunut vanha kurppa kun jo 20 vuotta olet ollut duunissa = )mailma muuttuu, kandeis sunki
- jjsh
Lh_82 kirjoitti:
Tota noin...en voinut olla provosoitumatta.Olen ite erikoissairaanhoidon puolella (hyks) ja koen pärjääväni siellä helvetin hyvin vaikka pääsin sinne melkein suoraan koulusta. samoin varmaan ajattelee suurin osa työkavereistanikin!? ei se ole automaatio että sh opintojen jälkeen on sitten melkein täydellisyys. Lisää harjoittelupaikkoja lh opiskelijoille erikoissairaanhoidon puolelle niin alkaa ehkä silloin oppiikin ja optetaan enemmän, kuin sillä että olet kaikki harkat jossain tk:n ruumishuoneella. Kuitenkin on hyksissäkin tulossa tehtävän siirtoja 2 asteen koulutuksen saaneille. taidat olla aika katkeroitunut vanha kurppa kun jo 20 vuotta olet ollut duunissa = )mailma muuttuu, kandeis sunki
Moi!
Vanha kurppa latelee nyt tosiasioita. Olet apuhoitaja, joka just päässy koulusta ja luulee osaavansa kaiken. Vanha kurppa käy joskus pitämässä tunteja lähihoitajille ja voi sitä miten paljon tiedätte. Ei voi kun ihmetellä niitä kysymyksiä, mutta ymmärrän nuoruuden innon. Herää hyvä ihminen, kunhan olet edes muutoman vuoden töissä, saatat olla hieman samaa mieltä vanhan kurpan kaa. Olen koko ajan kouluttautunut uusiin tuuliin, mutta valitettavasti ne ei oikein sovi käytäntöön. Hoitaja pulan vuoksi olet töissä hyksissä. Lahihoitaja tutkinto on tarkoitettu perusterveydenhuoltoon. No. katkeroituneelta tunnut, kun teitä ei oikein huolita erikoissairaanhoitoon. Mätäppä pask.. 20.v niin tule sitten höpöttelemään. Miksiköhän teidän harkat on perusterveyhoidossa? Kyllä sinustakin ihan hyvä hoitaja tulee, mutta laske nyt hieman rimaa. Lähihoitaja koulutus alkoi 90 luvun alussa ja tähtäimenä, että apu/perushoitajan toimet muutetaan sh:n toimiksi ja lähihoitajat olisivat tk:ssa ym. Sori. Hyksissä on mahdoton työvoima pula, että älä luule liikoja. - homma..
suonia puhki vaan,mitäs niistä kun harjoitellaan.
Ei iitä aiheudu kun potilaalle helvetillistä kipua.Joka ikinen hutireikä tulehtuu ja suonet käy vähiin,jolloin harjoitelija iskee samoihin jo kipeisiin suoniin,hullut,harjoitelkaa toisillanne tai sian ruholla,aivan sama,potilas ei ole harjoituskappale. - tuosta kanyloinnista
lähäri.. kirjoitti:
Tällä jutullani aattelin ihan vaan kysellä et onko joku lähäri(ensihoitoon) suunt. saanut tipanlaittolupia terkkarin vuodeosastolle.tiedän miltä tuntuu kun joku tosiaan vain tökkää neulan suoneen,huti tulee ja suoni puhkeaa.
Jos asentees on tollanen,toivon ettet koskaan niitä lupia saa,ja oletko ollenkaan oikalla alalla. Kanylointikin on taitolaji,ei todellakaan mitään tökkäämistä! - Sh/Th-opiskelija
jaki kirjoitti:
Anteeksi!
Kohta 20. vuotta erikoissairaanhoitajana, mutta ei pidä provosoitua. Sanoin vain tosiasian. Ei siellä pärjää lähihoitaja tutkinnolla, joita ei enää hakuun eli apu/perus/lähihoitaja. Ne muutetaan sairaanhoitajan toimiksi. Unohda kanyylihommat, ku niillä ei oikein pärjätä vaativimmissa töissä! Lue vain eteenpäin 3.5 vuotta, niin katsotaan sitten. Mulla on muuten vihertävä työasu, mutta kun se ei tee yhtään parempaa hoitajaa. Ole ylpeä ammatistasi, kyllä teitäkin tarvitaan!...ollut 20 vuotta oikein erikoissairaanhoitajana. Toisaalta, kyllä noita töihinsä leipääntyneitä sekopäähoitajiakin alalla riittää. Asenteesi työyhteisön muita edustajia kohtaan on oletettavasti identtinen potilaita kohtaan, ja se taas on erittäin huolestuttavaa. Onneksi on tulossa uusi sukupolvi, jossa korostetaan erityisesti vuorovaikutusosaamista.
Mutta joo, mitä todennäköisimmin olet sellainen kiva PRO-voilija ;) - Sh/Th-opiskelija
homma.. kirjoitti:
suonia puhki vaan,mitäs niistä kun harjoitellaan.
Ei iitä aiheudu kun potilaalle helvetillistä kipua.Joka ikinen hutireikä tulehtuu ja suonet käy vähiin,jolloin harjoitelija iskee samoihin jo kipeisiin suoniin,hullut,harjoitelkaa toisillanne tai sian ruholla,aivan sama,potilas ei ole harjoituskappale.Joka ikinen "hutireikä" ei tulehdu, tämä on fakta. Jos tulehtuu, saattanee olla oikea paikka tarkistaa aseptiikkaa. Toisillamme harjoittelemme kaikki pistämiset, tämä on fakta. Potilaalta kysytään aina ensin, saako opiskelija pistää, näin ainakin pitäisi kaiken järjen mukaan toimia. Sianruholla emme voi harjoitella, sillä se ei antaisi minkäänlaista tuntumaa pistämiseen. Sian anatomia on myös hyvin poikkeava ihmiseen nähden, sika näet kävelee neljällä jalalla, sillä on neljä sorkkaa, isot sieraimet ja hassu saparohäntä. Kuolleiden sikojen toimittaminen ja varastointi toisi mukanaan ongelmia ja lisäkustannuksia. Mutta jos vaikka haluaisit omalta osaltasi tukea sianruhojen käyttöönottoa amkeissa kokeilumieleessä? Ehkä voisit perustaa oman sianruhojen toimitus-firman...?
- saikkari.
""Neula, suoni. Miten saa neulan suoneen?"...ei ole kovin vaativaa hommaa =D "
Ei siis ole vaativaa hommaa, mutta miksi siitä sitten pitäisi mielestäsi sitten maksaa lisää liksaa sen perusteella, että työn vaativuus kasvaa??
Ei jotku tradenomitkaan lisää liksaa saa siitä, että joutuvat opettelemaan jonkun uuden atk-ohjelman, jota ei koulussa opetettu tai ole ennemmin työnkuvaan kuulunut. Tuntuu, että hoitoalalla jokainen uusi työtehtävä hinnoitellaan ja kaikesta uudesta jobista pitäis saada lisäliksaa.. huhhuh
- Sairaanhoitava
Kyllä meillä ainakin lähihoitajat kanyloivat potilaita siinä missä sairaanhoitajatkin. Toisin sanoen tuo käytäntö vähän vaihtelee toimipisteestä riippuen, mutta kysymällä firmasi vastuulääkäriltä se selviää.
- lähäri..
Ne lähikset ensihoitoon suuntautuneita, vai onx kaikki lähikset koulutusohjelmaan katsomatta saaneet kanylointi-luvat? entä saako ne aloittaa vaan perusnesteet vai saako lääkärin määräyksestä laittaa i.v lääkkeitä?
Ja onko se terkkarin vuodeosasto missä oot hommissa? - Sairaanhoitava
lähäri.. kirjoitti:
Ne lähikset ensihoitoon suuntautuneita, vai onx kaikki lähikset koulutusohjelmaan katsomatta saaneet kanylointi-luvat? entä saako ne aloittaa vaan perusnesteet vai saako lääkärin määräyksestä laittaa i.v lääkkeitä?
Ja onko se terkkarin vuodeosasto missä oot hommissa?Itse olen Ensiavussa duunissa, ja meillä lähihoitajia on suhteellisen vähän, mutta ne jotka reservistä löytyvät ovat kyllä viimesen päälle ammattitaitosta sakkia. Suuntautumisista en ole aivan varma mitä ovat, mutta pitempään olleet pelaavat iv-osastolla siinä missä sairaanhoitajatkin ilman ongelmia. Mutta kuten sanottu, tämä on täysin toimipaikkakohtaista ja vastuulääkäristä kiinni. Mikäli temppujaosto kiinnostaa hirvittävästi, suosittelen sairaankuljetusta tai ensiapupolia sulle. Varoituksen sanana vain se, että kun toistoja tulee tarpeeksi, niistäkin jutuista tulee pelkkää työtä:)
- lähäri..
Sairaanhoitava kirjoitti:
Itse olen Ensiavussa duunissa, ja meillä lähihoitajia on suhteellisen vähän, mutta ne jotka reservistä löytyvät ovat kyllä viimesen päälle ammattitaitosta sakkia. Suuntautumisista en ole aivan varma mitä ovat, mutta pitempään olleet pelaavat iv-osastolla siinä missä sairaanhoitajatkin ilman ongelmia. Mutta kuten sanottu, tämä on täysin toimipaikkakohtaista ja vastuulääkäristä kiinni. Mikäli temppujaosto kiinnostaa hirvittävästi, suosittelen sairaankuljetusta tai ensiapupolia sulle. Varoituksen sanana vain se, että kun toistoja tulee tarpeeksi, niistäkin jutuista tulee pelkkää työtä:)
Mä oon ettiny saku ja poli paikkoja mut ei oo tärpännyt, tai ne ei oo lähellä asuinpaikkaani. Ja pakko jotain tehdä ja sain lyhytaikaisen sijaisuuden TK:n vo:lla ni kituutan nyt aikani =) Joo kyllähän noista tempuista pidemmän päälle "työ" tulee, eikä tunnu enää niin "hauskalta".
- Vastuun tuntoinen...
lähäri.. kirjoitti:
Mä oon ettiny saku ja poli paikkoja mut ei oo tärpännyt, tai ne ei oo lähellä asuinpaikkaani. Ja pakko jotain tehdä ja sain lyhytaikaisen sijaisuuden TK:n vo:lla ni kituutan nyt aikani =) Joo kyllähän noista tempuista pidemmän päälle "työ" tulee, eikä tunnu enää niin "hauskalta".
Muista!!!
Muista vaikka kaikkia tempuja on kiva tehdä niin niihin liittyy aina vastuu joka seuraa lisääntyvien oikeuksien myötä. Itsekkin kun aloittelin uraa oli kiva päästä tekemään ja toimimaan vaan ei se nyt enää samlta tunnu.
Itse olin myös V-O keikkaa heittämässä ja vaikka luvat onkin SK:n puolella niin V-O:n osaston lääläriltä jouduin luvat hankkimaan myös sinne erikseen ja haneltä ne myös sain, näyttöä ja pientä suullista tenttiä vastaan.
Hyvää loppu kesää kaikille... - jjsh
lähäri.. kirjoitti:
Ja onko se terkkarin vuodeosasto missä oot hommissa?Lopettakaa tuo i.v luvista unelmoiminen. Se on yleesä hieman koulututemman asia. Lääkärit antaa sairaanhoitajille i.v luvat. Se mitä koulussa harjoitellaan on koulua. I.V:t on tarkkaa ja tietoa vaativaa hommaa. Te lähärit kun olette sitä alinta kastia sairaala-apulaisten kanssa tässä kastillisessa järjestelmässä. Apu/perushoitajat meillä vielä saa työpaikka koulutuksen jälkeen i.v lupia, mutta lähäreitä ei edes huolita kuin hätätapauksissa töihin erikoissairaanhoitoon. Teidät on koulutettu perusterveydenhoitoon ja siellä täytyy olla joku muu vastuu henkilö,kun lähäri. Koulussa tunnutaan antavan väärä kuva ammatistanne. Tk:ssa täytyy olla joko sh tai lääkäri yölläkin saavutettavissa. Se lukee jo laissa. Terminaali potilailla ei aloiteta edes i.v nesteytystä tai lääkitystä. Muilla nesteet ja lääkkeet pitää mennä per.os. Tämä on tosi, tai sitten kierretään lakia. Miksiköhän teillä ei ole harjoitteluita erikoissairaanhoidossa?
- sh74
jjsh kirjoitti:
Lopettakaa tuo i.v luvista unelmoiminen. Se on yleesä hieman koulututemman asia. Lääkärit antaa sairaanhoitajille i.v luvat. Se mitä koulussa harjoitellaan on koulua. I.V:t on tarkkaa ja tietoa vaativaa hommaa. Te lähärit kun olette sitä alinta kastia sairaala-apulaisten kanssa tässä kastillisessa järjestelmässä. Apu/perushoitajat meillä vielä saa työpaikka koulutuksen jälkeen i.v lupia, mutta lähäreitä ei edes huolita kuin hätätapauksissa töihin erikoissairaanhoitoon. Teidät on koulutettu perusterveydenhoitoon ja siellä täytyy olla joku muu vastuu henkilö,kun lähäri. Koulussa tunnutaan antavan väärä kuva ammatistanne. Tk:ssa täytyy olla joko sh tai lääkäri yölläkin saavutettavissa. Se lukee jo laissa. Terminaali potilailla ei aloiteta edes i.v nesteytystä tai lääkitystä. Muilla nesteet ja lääkkeet pitää mennä per.os. Tämä on tosi, tai sitten kierretään lakia. Miksiköhän teillä ei ole harjoitteluita erikoissairaanhoidossa?
Olen itsekin töissä Hyksissä sh:na ja meillä on lähäreitä töissä, valitettavasti..kiitos työvoimapulan. Ei millään pahalla, mutta pääseekö sinne lähäriskoleen tyyliin kaikki ketä vaan hakee, kun musta suurin osa lähäreistä vaikuttaa..hmmm..hieman yksinkertaisilta ja tietotaitoa erik.sairaanhoidosta ei todellakaan ole.
Esimerkiksi tänään puhuttiin yhdestä potilaasta, jolla BMI n. 15 eli sairaalloisen laiha. Yks lähäri sitten iloisena julisti potilaan kuullen, että on toi ihan normaalia, eikä kannata ravitoonkaan sen enempää kiinnittää huomiota, kun kyllä hänkin kerran 20-vuotiaana oli painanut vain 48 kiloa (168 cm pitkä), kun oli joku erokriisi ym. ym ja hengissä kuulemma selvisi....Haloo!! Ei potilaiden kuullen aleta tuollaisia henkilökohtaisia juttuja tilittämään ja vähättelemään todellista alipainoa, joka saattoi liittyä syömishäiriöihin.....Kyllä välillä tuntuu, että lähäreistä enempi haittaa kun hyötyä. - hoitaja
sh74 kirjoitti:
Olen itsekin töissä Hyksissä sh:na ja meillä on lähäreitä töissä, valitettavasti..kiitos työvoimapulan. Ei millään pahalla, mutta pääseekö sinne lähäriskoleen tyyliin kaikki ketä vaan hakee, kun musta suurin osa lähäreistä vaikuttaa..hmmm..hieman yksinkertaisilta ja tietotaitoa erik.sairaanhoidosta ei todellakaan ole.
Esimerkiksi tänään puhuttiin yhdestä potilaasta, jolla BMI n. 15 eli sairaalloisen laiha. Yks lähäri sitten iloisena julisti potilaan kuullen, että on toi ihan normaalia, eikä kannata ravitoonkaan sen enempää kiinnittää huomiota, kun kyllä hänkin kerran 20-vuotiaana oli painanut vain 48 kiloa (168 cm pitkä), kun oli joku erokriisi ym. ym ja hengissä kuulemma selvisi....Haloo!! Ei potilaiden kuullen aleta tuollaisia henkilökohtaisia juttuja tilittämään ja vähättelemään todellista alipainoa, joka saattoi liittyä syömishäiriöihin.....Kyllä välillä tuntuu, että lähäreistä enempi haittaa kun hyötyä.Onko tuo teksti jostain viime vuosisadalta? Taitaa olla tällä kyseisellä "ihmisläheisellä ja kanssaihmisiään arvostavalla" sh:lla pissiä päässä. Hoitajien osaaminen tai osaamattomuus ei aina näy ammattinimikkeestä, usko pois. Sinulta taisi jäädä etiikan tunnit väliin koulussa?? Kun onhan teillä sairaanhoitajillakin perushoidon jakso, jos ei maalaisjärki ja ihmisyys muuten pelaa, että luulisi jonkinlaista ihmisten arvostusta oppivan edes niillä tunneilla.
- toivottavasti myös
tajuat olla käyttämättä sairaita ihmisiä typerän kanyylipakkomielteesi uhreina.
Kanylointi pitää tehdä nopeasti ja varmasti,ja sinulla ei todellakaan vaadittavaa taitoa vielä ole.Se tulee vuosien myötä,eivätkä kaikki opi milloinkaan.
Kun suoni tukkeutuu,kipu on kova,joten varovaisuutta ja ylimääräinen innokkuus pois.
Potilas on ihminen.- sh-opskelija
I.v nesteytykset vaativat luvat.. ei niitä voi laitella kuka vain kenellä ei koulutusta niihin ole. Kaliumin liika annostus esim. tappaa potilaan hetkessä. Minkä takia lähihoitajat joutuvat lukemaan sairaanhoitajaksi yhtä kauan kuin pystymetsästä tulleet..lähihoitaja koulutus vain raapaisee aihetta. Jos kaivelee niin kouluun voi hakea ihan vapaasti, sinne lisättiin jopa koulutuspaikkojakin. Pääsykoe vain täytyy ensin läpäistä.Mutta kaikkia tarvitaan.
- Huvittaa
Siinä taas hoitoalan ämmät tappelee hierarkiastaan, kuinka toiset on ylempiarvoisia kuin toiset jne...
Hohhoijjaa... ei tarvi ihmetellä jos hoitoalalla voi sekä työntekijät että potilaat pahoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110