Asennamme vuolukivitakan rakenteilla olevaan omakotitaloon, kyselin tarjousta sekä takasta että piipusta. Piippu lähtisi takan päältä. Pituutta sillä olisi reilut 5m. Hinta-arvioksi piipulle tuli 2100€ asennettuna. Mielestäni hinta on kallis. onko kellään kokemusta piipun itse ostosta ja asennuksesta ja vain takan tekisi takkamestari.
mihin hintaan moduulisavupiippu?
7
1190
Vastaukset
- Juuso
Me kysyttiin takka-tarjous pari viikkoa sitten ja tarkoitus on, että hormi lähtee takan päältä, korkeutta on myös 5 metriä. Itse kyllä asennetaan hormi eli ei ole vaikea jos ei peukalo ole ihan keskellä kämmentä. Hintaa tuolle valmishormille tuli 800 euroa.
- alkuperäinen
Jos täällä palstalla saa mainita valmistaja niin viitsisitkö vinkata. tuo hinta kuulostaa paremmalta. Mutta olikos se vain piippu vai myös kattokappaleet? meillä tarvitaan noin 1m olohuoneen puolelle valkoista piippua, sitten ullakko-osa ja peltikatteen yläpuolelle tuleva osa. Jos pitää jotain pellittää niin sehän lisää hintaa.
- rape
alkuperäinen kirjoitti:
Jos täällä palstalla saa mainita valmistaja niin viitsisitkö vinkata. tuo hinta kuulostaa paremmalta. Mutta olikos se vain piippu vai myös kattokappaleet? meillä tarvitaan noin 1m olohuoneen puolelle valkoista piippua, sitten ullakko-osa ja peltikatteen yläpuolelle tuleva osa. Jos pitää jotain pellittää niin sehän lisää hintaa.
Miksi ujostelette noiden valmistajien tietojen kertomista? Taitaa olla kilpailevan ja ilmeisesti huonomman tuotteen edustajia, jotka älähtävät heti parjaamaan mainostamisesta?
- jusu
Minä ostin rondovalmis piipun siinä on samantapainen rakenne kuin lekaharkossa tai leka piipussa. Tosi helppo muurata, eikä menny montaa tuntia sen muuraamiseen n.4h. Meille tuli kanssa 5 metriä piippua ja makso tarvikkeet 650 euroa.
- rape
Meillä Shiedel hohkokivipiippu maksoi 4500mk asennettuna, sisälsi myös pinnan antiikkirappauksen, pituutta 9,6m
- pete
Uunisepiltä muistaakseni sanoivat että takan oston yhteydessä piippu asennettuna 180 euroa per metri
- Pete
Asennettiin juuri eilen Härmä-Air:n moduulipiippu. Asennus oli todella helppo, aikaa meni pari tuntia, paitsi lopullinen tiivistys tehdään kunhan ilmat lämpenee (tällähetkellä -30 astetta). Takkana meillä on vuolukivitakka ja piippu päältälähtevänä. Piippu on RST-pintainen, koska se on näkyvänä "pilarina" takan päältä välipohjaan asti sekä yläkerran aulan läpi yläpohjaan saakka. Ulkopuolinen osa ruskea. Hinnaksi tuli n.1100 Eur (ilman RST:tä hinta n. 800 EUR).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236935Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401231Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61827Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14746- 43723