Pennun valinta ?!?

Sormi suussa

Eli kaipaisin hyviä vinkkejä ja omakohtaisia kokemuksia lähinnä kasvattajan ja yhdistelmän valinnassa ?

Suunnitelmissa olisi hankkia pentu syksyllä tai milloin nyt sopiva kohdalle sattuu. Itsellä kaksi doppista ollut mutta kenkä puristaakin nyt siitä että edelliset koirani olivat molemmat paperittomia, aikuisia rescue-koiria eli kokemusta kasvattajien/yhdistelmien valinnassa ei löydy. Nyt haaveissa ihan paperillakin hyvä ja käyttöön sekä näyttöön kelvollinen yksilö, lähinnä "kotikäyttöön" mutta myös esim rauniot ja agillity kiinnostaa...

Nettisivuja on kahlailtu urakalla, harrastajia täälläpäin ei ko rodun tiimoilta tapaa. Katselenko pentueita joiden vanhemmilla keskitason tulokset (terveys nyt tietty mutta siis käyttö) ja niistä sitten valitsen omaa silmää mielyttävän yhdistelmän !? Onko ne huippuvanhempien tuotokset liian "tykkejä" tälläiseen kevyeen käyttöön (siis kun en tähtää huipputason tokoon enkä suojeluun vaan tahdon terveen ja toimivan kainaloisen ja harrastuskaverin) vai tässä rodussa vielä oikeasti "parhaita" ?

3

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +toope+

      ..että harkitset paperillisen pennun ostoa!kasvattajia ja tulevia pentueita löydät yhdistyksen sivuilta; www.sdy.fi
      Tsemppiä pennun etsintään!

      • donna kakkonen

        Minkä Rotuista koiraa olet hankkimassa?
        Isoa vaiko pientä?


    • käynyt?

      http://www.tutka.net/~dobber/

      Sieltä löytyy kasvattajia, joilla pentuja myynnissä/varattavissa/suunnitteilla. Sieltähän niitä yhteystietoja löytyy. Ei muuta kuin kasvattajat kovaan syyniin ja kysymyksillä pommittamaan. Luulisi hyvän kasvattajan olevan kiinnostunut ostajaehdokkaasta joka innokkaasti haluaa ottaa asioista selvää.

      Oman "esikoisemme" löysimme helpdeskin kautta (hänellä on siellä muuten uudesta pentueesta ilmoitus nyt, mainostan ;) ) ja täytyy sanoa, että kasvattajan niinkuin pennunkin osalta iskettiin kultasuoneen. Me emme kylläkään olleet noin tietoisia siitä mitä haemme kuin sinä, se että kasvattaja vaikutti hyvältä ja että hän asui lähellä sai meidät ensisijaisesti ottamaan yhteyttä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe