Tulin juuri lomalta

Lomailija

Turkista ja tapasin aivan ihanan baarimikon Tepon Baarista, nimi oli Kemal. Hänellä oli ihanat ruskeat silmät, valloittava hymy ja romanttinen mieli. Nyt haluaisin kutsua hänet vastavierailulle luokseni, mutta hän kertoi että hänen on hyvin vaikeata saada viisumia, sillä hänellä ei ole jotain virallista vakuutusta, joka vaaditaan viisumia varten.

Onko kenelläkään tietoa mikä tämä vakuutus oikein on?

39

14829

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomessa

      Suomi vaatii viisumin myöntääkseen todistuksen riittävistä varoista lomamatkaa varten, että henkilöllä riittävät rahat oleskeluun Suomessa. Muistaakseni olisiko noin 30 euroa per päivä.

      Rahat pitää varmaan näyttää tiliotteena tai sitten ihan esittää konsulaattivirkailijoille.
      Tuota noin hänellä tuskin tarjoilijana on varaa lentolippuun Suomeen ja takaisin plus varoja elatukseen. Kuukauden matka vaatisi 300 - 400 lentoihin ja 30 * 30 = 900, yhteensä 1200 - 1300.

      Olisi ehkä parempi, että sinä menisit sinne..?

    • LateX

      Tarvitseeko turkkilainen viisumin Suomeen? Tuota rahatalletusta käytettiin joskus silloin kun sosialistisista maista kutsuttiin vieraita Suomeen (esim. Tsekkoslovakiasta). Toinen vaihtoehto voisi olla, että Suomi tai Turkki vaatii voimassaolevan matkavakuutuksen, jotta mahdolliset sairauden hoitokulut tulevat katetuksi eivätkä jää Suomen valtion kontolle.

    • ?...

      Kuulostaa tekosyyltä!

    • kyse

      siitä, että pitäis olla matkavakuutus vai siitä, että olis pystyttävä näyttämään toteen, että on rahaa täällä elämiseen?

    • LateX

      Viisumihakemukseen pitää liittää näköjään todistus matkavakuutuksesta.

    • Dina

      Joitakin vuosia sitten turkkilainen tarvitsi suomalaiselta kirjallisen kutsun, mikä annettiin konsulaattiin viisumia varten. Siinä vain kutsutaan kyseinen henkilö luokseen Suomeen ja esim. kerrotaan että hänet majoitetaan luoksesi asumaan. Vakuutuksesta en tiedä, mutta matkaliput on oltava maksettuna ennenkuin viisumi myönnetään ja siinä täytyy olla myös paluupäivä.

      • käytännössä

        tämähän tarkoittaisi sitä, että aloittajan on syytä maksaa miehen matkaliput ja esittää kutsu ja majoitus. Sitä varmaan se Turkin mieskin hienovaraisesti yritti kertoa...


      • mnjh
        käytännössä kirjoitti:

        tämähän tarkoittaisi sitä, että aloittajan on syytä maksaa miehen matkaliput ja esittää kutsu ja majoitus. Sitä varmaan se Turkin mieskin hienovaraisesti yritti kertoa...

        sitä, ei todellakaan eikä vihjaillut turkkilainen. Tuliko hyvä mieli, kun sait noin
        sanottua?


      • mitenpäin
        mnjh kirjoitti:

        sitä, ei todellakaan eikä vihjaillut turkkilainen. Tuliko hyvä mieli, kun sait noin
        sanottua?

        tämän nyt ottaisi? Tuliko sinulle hyvä mieli, kun sait saivarrella?

        Itse olen jo vanha nainen ja nähnyt aika monta ketkua maailmalla, mutta tämä kyseinen baaripoika Turkista tuskin on sellainen. Ja mikäs minä olen arvostelemaan. Nuorta lempeähän se tuon tytön puolelta on, sitä ei pidä epäillä. Sortuvathan monet aikuisetkin naiset noihin ja mikäs siinä. Jos se miekkonen on todella kiinnostunut, niin sehän tulee sieltä! Ei niitä oikeasti rakastuneita miehiä pidättele mikään, sen verran olen kokenut minäkin.


    • alkuperäinen kirjoittaja..

      Se vakuutus juttu olikin sellainen että poikaystäväni pitää esittää työpaikasta todistus että työvakuutusmaksut on maksettu vs. että on virallisesti jossain töissä eikä tee pimeitä hommia. Muuten ei voi kuulema todistaa että työtodistus ei olisi tekaistu. No poikaystävälläni ei tällaista todistusta ole ja hän kertoi että kaikki siellä rannikolla tekee töitä pimeästi.... pläähh...

      Muita papereitakin vaadittiin, muistaakseni kutsu, lentovaraus, 40 euroa per päivä, matkavakuutus etc. Miksi tämä on niin vaikeata ja Turkkilaiset ei pääse Suomeen ilman viisumia. Voidaanhan mekin olla Turkissa monta kuukautta eikä kukaan kysele perään. Mulla on monta suomalaista kaverin kaveria jotka on kesät Alaniyassa diskoissa ja baareissa töissä eikä niillä mitään lupia ole. No jos ei kaverini pääse tänne niin minä muutan sitten Turkkiin kaipa siellä jostain diskosta mullekin töitä löytyy.

      • Dina

        Ei silloin aikaisemmin tarvinnut mitään todistuksia työpaikalta tarvinnut. Epäilen kyllä että tarvittaisiko nytkään. Soita Turkin konsulaattiin Helsinkiin ja tarkista asia tai suoraan Istanbuliin, sieltä asia selviää. Istanbulin konsulaatissa työskentelee kaksi auttavaista suomalaista naista ja he kertovat kuinka asia on. Suomalaiset voivat olla Turkissa 3 kuukautta ja sitten täytyy poistua maasta vuorokaudeksi (esim. Kreikan puolelle), muuten tarvitaan viisumi.


      • viisumi Suomeen tultaessa

        Ei millään pahalla, mutta suomalaiset harvemmin memevät Turkkiin, niin että lopulta saavat valtion maksamaan sekä heidän vuokransa että elantonsa. Suomen valtio näyttää vaativan viisumia köyhemmistä maista tuleville..


      • alkuperäinen kirjoittaja..
        Dina kirjoitti:

        Ei silloin aikaisemmin tarvinnut mitään todistuksia työpaikalta tarvinnut. Epäilen kyllä että tarvittaisiko nytkään. Soita Turkin konsulaattiin Helsinkiin ja tarkista asia tai suoraan Istanbuliin, sieltä asia selviää. Istanbulin konsulaatissa työskentelee kaksi auttavaista suomalaista naista ja he kertovat kuinka asia on. Suomalaiset voivat olla Turkissa 3 kuukautta ja sitten täytyy poistua maasta vuorokaudeksi (esim. Kreikan puolelle), muuten tarvitaan viisumi.

        Dina ymmärsinkö oikein, elikä hoitaako Turkin konsulaatti Suomen viisumiasioita Helsingissä? Elikä voinko mennä hakemaan kullalleni viisumin Suomenn Turkin konsulaatista? Edellisen vastauksen sain nimittäin Suomen Suurlähetystöstä Ankarasta ja he tuntuivat olevan kovin tiukkoja asiassa. Istanbulista en tiedä mitään, myönnetäänkö sielläkin viisumeita? Saakohan sieltä helpommin ja ilman kaikkia papereita viisumin?

        Alkaa jo olla kova ikävä ja haluaisin kultani tänne nopeasti...


      • Dina
        alkuperäinen kirjoittaja.. kirjoitti:

        Dina ymmärsinkö oikein, elikä hoitaako Turkin konsulaatti Suomen viisumiasioita Helsingissä? Elikä voinko mennä hakemaan kullalleni viisumin Suomenn Turkin konsulaatista? Edellisen vastauksen sain nimittäin Suomen Suurlähetystöstä Ankarasta ja he tuntuivat olevan kovin tiukkoja asiassa. Istanbulista en tiedä mitään, myönnetäänkö sielläkin viisumeita? Saakohan sieltä helpommin ja ilman kaikkia papereita viisumin?

        Alkaa jo olla kova ikävä ja haluaisin kultani tänne nopeasti...

        Ei Helsingistä viisumia saa, vaan sieltä voi kysyä neuvoa. Me haettiin silloin aikoinaan Istanbulista viisumi ja siellä oli tosi auttavaisia naisia. Soita sinne.


      • heh, heh...
        Dina kirjoitti:

        Ei Helsingistä viisumia saa, vaan sieltä voi kysyä neuvoa. Me haettiin silloin aikoinaan Istanbulista viisumi ja siellä oli tosi auttavaisia naisia. Soita sinne.

        Siis Turkin konsulaatista Helsingistä neuvotaan miten Suomeen saa viisumin, onpas niillä hyvää palvelua. Minulle kun on jäänyt sellainen kuva että eivät neuvo edes Turkin lainsäädäntöön liittyvissä asioissa. Ja toisaalta jos Turkin konsulaatista todella neuvotaan miten turkkilainen saa Suomeen viisumin niin suhtautuisin tietoon epäilevästi.


      • alkuperäinen kirjoittaja..
        Dina kirjoitti:

        Ei Helsingistä viisumia saa, vaan sieltä voi kysyä neuvoa. Me haettiin silloin aikoinaan Istanbulista viisumi ja siellä oli tosi auttavaisia naisia. Soita sinne.

        otan heti maanantaina yhteyden Istanbuliin, tiedätkä niiden naisten nimiä?


      • alkuperäinen kirjoittaja..
        viisumi Suomeen tultaessa kirjoitti:

        Ei millään pahalla, mutta suomalaiset harvemmin memevät Turkkiin, niin että lopulta saavat valtion maksamaan sekä heidän vuokransa että elantonsa. Suomen valtio näyttää vaativan viisumia köyhemmistä maista tuleville..

        Ei mun poikaystävä ole tulossa Suomeen sen takia että valtio maksaisi sen vuokran tai elannon, sehän on tulossa lomalle mun luokse ja asuu mun asunnossa, jonka vuokran maksan kyllä ihan itse ja minä sille sapuskat kustannan eikä sen tarvii mihinkään soppajonoon mennä, oletko vähän yksinkertainen, häh?


      • Dina
        alkuperäinen kirjoittaja.. kirjoitti:

        otan heti maanantaina yhteyden Istanbuliin, tiedätkä niiden naisten nimiä?

        Mulle oli vanhingossa tullut edelliseen väärä otsikko, anteeksi siitä. En muista niiden naisien nimiä, mutta meitä ovat kovasti auttaneet. Soita sinne. Onnea tulevaisuudellenne!!!


      • Dina
        alkuperäinen kirjoittaja.. kirjoitti:

        Ei mun poikaystävä ole tulossa Suomeen sen takia että valtio maksaisi sen vuokran tai elannon, sehän on tulossa lomalle mun luokse ja asuu mun asunnossa, jonka vuokran maksan kyllä ihan itse ja minä sille sapuskat kustannan eikä sen tarvii mihinkään soppajonoon mennä, oletko vähän yksinkertainen, häh?

        Tyhmiä ovat nuo, jotka lähettelevät idiootti kommenttejaan tänne. Tietysti kun kutsumme turkkilaisen tänne, majoitamme ja ruokimme hänet. Tietysti heillä on omet käyttörahansa, mutta emmehän me rakkaitamme hotelliin pistä... Sitten jos/kun he tulevat tänne asumaan, yleensä työllistävät itse itsensä. Enpä tunne yhtäkään työtöntä turkkilaista Suomessa...


      • ceylan250
        alkuperäinen kirjoittaja.. kirjoitti:

        Dina ymmärsinkö oikein, elikä hoitaako Turkin konsulaatti Suomen viisumiasioita Helsingissä? Elikä voinko mennä hakemaan kullalleni viisumin Suomenn Turkin konsulaatista? Edellisen vastauksen sain nimittäin Suomen Suurlähetystöstä Ankarasta ja he tuntuivat olevan kovin tiukkoja asiassa. Istanbulista en tiedä mitään, myönnetäänkö sielläkin viisumeita? Saakohan sieltä helpommin ja ilman kaikkia papereita viisumin?

        Alkaa jo olla kova ikävä ja haluaisin kultani tänne nopeasti...

        palvelu on kutakuinkin ala-arvoista, se on tullut koettua.
        Vierailuviisumin hakeminen on suhteellisen yksinkertaista. Haet paikkakuntasi maistraatista kutsuviisumikaavakkeen, jonka täytät. Siinä kysytään haettavan henkilötiedot ja myös hänen isänsä nimi ja muista, että osoite täytyy olla tarkasti. Sen täytät, mutta et päivää etkä allekirjoita, koska se tehdään maistraatissa niin, että virkailija sen näkee (oma passi mukaan) ja vielä tarvitaan julkisen notaarin leima, jonka saat maistraatista, maksaa n.5e.
        Liitteeksi kutsuviisumiin kirjoitat sitten vapaamuotoisesti syyt miksi haet kultaasi tänne.
        Jos haluat/tarvitset apua viisumiasiassa, meiliosoiteeni löydät sivultani, autan mielelläni.
        Toivottavasti saat kultasi tänne ja vietätte mukavan loman.


      • alkuperäinen kirjoittaja..
        ceylan250 kirjoitti:

        palvelu on kutakuinkin ala-arvoista, se on tullut koettua.
        Vierailuviisumin hakeminen on suhteellisen yksinkertaista. Haet paikkakuntasi maistraatista kutsuviisumikaavakkeen, jonka täytät. Siinä kysytään haettavan henkilötiedot ja myös hänen isänsä nimi ja muista, että osoite täytyy olla tarkasti. Sen täytät, mutta et päivää etkä allekirjoita, koska se tehdään maistraatissa niin, että virkailija sen näkee (oma passi mukaan) ja vielä tarvitaan julkisen notaarin leima, jonka saat maistraatista, maksaa n.5e.
        Liitteeksi kutsuviisumiin kirjoitat sitten vapaamuotoisesti syyt miksi haet kultaasi tänne.
        Jos haluat/tarvitset apua viisumiasiassa, meiliosoiteeni löydät sivultani, autan mielelläni.
        Toivottavasti saat kultasi tänne ja vietätte mukavan loman.

        mulle oltiin kyllä ihan ystävällisiä Ankarassa ja siellä kerrottiin tarkkaan mitä poikaystävältäni vaaditaan, siis pelkkä kutsu ei riitä.

        Mutta tuo työtodistus juttu jäi vaivaamaan sen jälkeen kun kultani kertoi että hän tekee töitä pimeästi. Heidän mukaan on tärkeätä että hakija pystyy todistamaan toimeentulonsa ja työpaikkansa. Ei kuulema riitä että minä huolehdin hänestä Suomessa. En nyt oikein tiedä mitä teen, soitan maanantaina sinne Istanbuliin, ehkä viisumi irtoaa sieltä ilman työpaikka...


      • kaikilla
        Dina kirjoitti:

        Tyhmiä ovat nuo, jotka lähettelevät idiootti kommenttejaan tänne. Tietysti kun kutsumme turkkilaisen tänne, majoitamme ja ruokimme hänet. Tietysti heillä on omet käyttörahansa, mutta emmehän me rakkaitamme hotelliin pistä... Sitten jos/kun he tulevat tänne asumaan, yleensä työllistävät itse itsensä. Enpä tunne yhtäkään työtöntä turkkilaista Suomessa...

        on oma pikku kebab/pizzeria.


      • ceylan250
        kaikilla kirjoitti:

        on oma pikku kebab/pizzeria.

        Osa on serkkujensa hommissa, etkö sitä tiennyt?
        Ottaa päähän kaltaisesi tietäjät!


      • alkuperäinen kirjoittaja
        alkuperäinen kirjoittaja.. kirjoitti:

        mulle oltiin kyllä ihan ystävällisiä Ankarassa ja siellä kerrottiin tarkkaan mitä poikaystävältäni vaaditaan, siis pelkkä kutsu ei riitä.

        Mutta tuo työtodistus juttu jäi vaivaamaan sen jälkeen kun kultani kertoi että hän tekee töitä pimeästi. Heidän mukaan on tärkeätä että hakija pystyy todistamaan toimeentulonsa ja työpaikkansa. Ei kuulema riitä että minä huolehdin hänestä Suomessa. En nyt oikein tiedä mitä teen, soitan maanantaina sinne Istanbuliin, ehkä viisumi irtoaa sieltä ilman työpaikka...

        Soitin Istanbuliin ja ne "mukavat naiset" kertoivat että ei siellä mitään viisumeita myönnetä, kaikki hakemukset käsitellään Ankarassa. Ja juu kyllä sellainen työpaperi tarvitaan, ei siis auta mikään muu kuin matkustaa itse lomalle uudestaan.

        olen kovasti pettynyt kun kultani ei pääsekään Suomeen.


      • sitten
        kaikilla kirjoitti:

        on oma pikku kebab/pizzeria.

        Mitä sitten mitä heillä on, kunhan on työpaikat, ettei siitäkin sitten tarvitse valittaa etteivät töitä tee. Eipä joillekkin mikään tunnu olevan hyvä. Ei ole hyvä jos tekee töitä, mutta ei ole hyvä jos ei tee töitä. Olis kiva joskus nähdä miten suomalaismies jaksais pyörittää sellasta pizzeeriaa. Täytyy nostaa hattua niille miehille, jotka niitä pyörittää ja heidän vaimoilleen, että jaksavat olla tukena.


      • valvontaa
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Soitin Istanbuliin ja ne "mukavat naiset" kertoivat että ei siellä mitään viisumeita myönnetä, kaikki hakemukset käsitellään Ankarassa. Ja juu kyllä sellainen työpaperi tarvitaan, ei siis auta mikään muu kuin matkustaa itse lomalle uudestaan.

        olen kovasti pettynyt kun kultani ei pääsekään Suomeen.

        Kaverini oli täällä viime talvena 5 viikkoa,ja paperisota oli todella kamala.
        Onnekseen hän oli ollut "oikeissa" töissä joten hän pystyi todistamaan mistä on rahansa hankkinut.
        Paikallisessa pankissa piti olla 2000 euroa näyttönä,että rahaa löytyy.
        5;n viikon oleskelun hinta oli n.1800 euroa kaikkine kuluineen,viisumeineen.
        Täällä ollessaan hän majaili vuorotellen eri kavereittensa luona joten asumiseen ei mennyt rahaa.


      • Dina
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Soitin Istanbuliin ja ne "mukavat naiset" kertoivat että ei siellä mitään viisumeita myönnetä, kaikki hakemukset käsitellään Ankarassa. Ja juu kyllä sellainen työpaperi tarvitaan, ei siis auta mikään muu kuin matkustaa itse lomalle uudestaan.

        olen kovasti pettynyt kun kultani ei pääsekään Suomeen.

        Olen pahoillani kun annoin väärää tietoa. Siitä on kyllä jo vuosia aikaa kun mieheni ekan kerran tuli Suomeen ja ainoastaa Istanbulin konsulaatissa asioitiin silloin. Silloin ainakin siellä oli mukavia ja auttavaisia naisia, jotka todella tekivät kaikkensa meitä auttaakseen. Ehkä kriteerit ovat tiukentuneet ja ehkä sitten naisetkin ovat kenties vaihtuneet. Miehelläni on jo useamman vuoden ollut pysyvä oleskelulupa, ettei siellä ole tarvinnut asioida. Olen vilpittömästi pahoillani antamistani vääristä tiedoista ja toivon että kultasi pääsisi tänne. Tai sitten aina menisit sinne.Onnea teille kuitenkin...


      • miehettt
        sitten kirjoitti:

        Mitä sitten mitä heillä on, kunhan on työpaikat, ettei siitäkin sitten tarvitse valittaa etteivät töitä tee. Eipä joillekkin mikään tunnu olevan hyvä. Ei ole hyvä jos tekee töitä, mutta ei ole hyvä jos ei tee töitä. Olis kiva joskus nähdä miten suomalaismies jaksais pyörittää sellasta pizzeeriaa. Täytyy nostaa hattua niille miehille, jotka niitä pyörittää ja heidän vaimoilleen, että jaksavat olla tukena.

        Tottakai vaaditaan viisumi. Muutenhan puoli turkkia tunkisi suomeen lomailemaan kavereidensa luokse. Sitten vähitellen siirryttäisiin suomen veronaksajien elätettäväksi. Niin ja turkkilainen ei ole silloin töissä käyvä vaikka viihtyykin sedän pizzeriassa 2 päivää viikossa ja saa siitä palkan pimeänä samalla työttömyysrahaa nostaen.

        Noissa pizzerioissahan on koko suku töissä. Pakko sitä pizzaa on paistaa jos ei ole ammattitaitoa tehdä muuta ja soomen keilikin on vähän hoono


      • ceylan250
        miehettt kirjoitti:

        Tottakai vaaditaan viisumi. Muutenhan puoli turkkia tunkisi suomeen lomailemaan kavereidensa luokse. Sitten vähitellen siirryttäisiin suomen veronaksajien elätettäväksi. Niin ja turkkilainen ei ole silloin töissä käyvä vaikka viihtyykin sedän pizzeriassa 2 päivää viikossa ja saa siitä palkan pimeänä samalla työttömyysrahaa nostaen.

        Noissa pizzerioissahan on koko suku töissä. Pakko sitä pizzaa on paistaa jos ei ole ammattitaitoa tehdä muuta ja soomen keilikin on vähän hoono

        Siitähän tässä viestiketjussa on keskusteltu ja nyt hokasit! Hyvä!
        Melkolailla alta lipan suhtaudut pizzerian pyörittämiseen jostain syystä. Sinäkin mielelläsi pizzaa varmasti nautiskelet, mutta voihan olla sen kotimaisen yrityksen tuote sinusta makoisampi. Mikäs siinä, samaa pizzan pyöritystä se on sielläkin.
        Ja siitä ammattitaidosta sen verran, että jos sinut laitettaisiin pizzapöydän eteen taikinoineen ja muine tykötarpeineen, taitaisi jäädä pizza tekemättä, joten ammatitaidosta ei sinun tässä yhteydessä kannata rekkuloida.
        Työtä se on pizzanpaistajan työkin, älä yhtään aliarvioi. Katsos, ne tekee jotka osaa!


      • yhtään mutta
        Dina kirjoitti:

        Tyhmiä ovat nuo, jotka lähettelevät idiootti kommenttejaan tänne. Tietysti kun kutsumme turkkilaisen tänne, majoitamme ja ruokimme hänet. Tietysti heillä on omet käyttörahansa, mutta emmehän me rakkaitamme hotelliin pistä... Sitten jos/kun he tulevat tänne asumaan, yleensä työllistävät itse itsensä. Enpä tunne yhtäkään työtöntä turkkilaista Suomessa...

        Suomessa asuvista turkkilaisista on työttömiä yli 50 prosenttia. Samoin Suomessa asuvista turkkilaisista yli 30 prosentia on ollut epäiltynä jostakin rikoksesta.


      • kysyä
        yhtään mutta kirjoitti:

        Suomessa asuvista turkkilaisista on työttömiä yli 50 prosenttia. Samoin Suomessa asuvista turkkilaisista yli 30 prosentia on ollut epäiltynä jostakin rikoksesta.

        Mihin tilastoihin perustat väitteesi?


      • lukemaan tilastoja
        yhtään mutta kirjoitti:

        Suomessa asuvista turkkilaisista on työttömiä yli 50 prosenttia. Samoin Suomessa asuvista turkkilaisista yli 30 prosentia on ollut epäiltynä jostakin rikoksesta.

        Kovasti olet nistä kiinnostunut, mutta lukea et niitä osaa vieläkäään. Tulkintasi ovat päin peetä.


      • ceylan250
        yhtään mutta kirjoitti:

        Suomessa asuvista turkkilaisista on työttömiä yli 50 prosenttia. Samoin Suomessa asuvista turkkilaisista yli 30 prosentia on ollut epäiltynä jostakin rikoksesta.

        Pistä linkki josta tuo on luettavissa!


      • Minä vaan
        alkuperäinen kirjoittaja.. kirjoitti:

        Dina ymmärsinkö oikein, elikä hoitaako Turkin konsulaatti Suomen viisumiasioita Helsingissä? Elikä voinko mennä hakemaan kullalleni viisumin Suomenn Turkin konsulaatista? Edellisen vastauksen sain nimittäin Suomen Suurlähetystöstä Ankarasta ja he tuntuivat olevan kovin tiukkoja asiassa. Istanbulista en tiedä mitään, myönnetäänkö sielläkin viisumeita? Saakohan sieltä helpommin ja ilman kaikkia papereita viisumin?

        Alkaa jo olla kova ikävä ja haluaisin kultani tänne nopeasti...

        Kuule et sinä voi hänelle hakea viisumia täältä, vaan hänen täytyy hakea se Turkissa, joko Ankarassa tai Istanbulissa. Virallinen kutsukirje täytyy olla, jossa myös käy ilmi missä tämä kutsuttu kaveri majailee ja kuka hänet elättää. Eli jos hänellä ei ole varaa maksaa itse mitään, niin sinä olet se joka hänet elättää täällä.


    • sollo

      Varoituksen sana! Kyselepä muiltakin ihmisiltä ihanan pojan menemisiä. Älä missään tapauksessa usko mitään, mitä et varmasti tiedä :)

    • Sarikaya

      Olen itse Turkkilaisen kanssa naimisissa ja voin kertoa, että näitä piisaa. Onnettomat minä mukaanlukien vielä sortuvat tällaiseen, kannattaa pysyä kaukana ja jättää vaikka numero mikäli hän itse jotenkin tänne omin keinoin ja varoin pääsee, eikä missään nimessä kannata "rakkauden" vuoksi sännätä naimisiin. Perheensäkin tietää, että täällä palkkataso on 7 kertainen ja hekin hyötyvät siitä, tottakai sinulle ollaan mieliksi... mikäli olet heitä tavannut. Ei hänestä ainakaan elättäjää saa vaan pikemminkin ennemmin tai myöhemmin huomaat olevasi täystyöllistetty kotiorja, jos vielä alat ketkulle lasta odottamaan. Siitä kannattaa lähteä, että tapailet häntä siellä ja niin edelleen, tänne ei kannata raahata.

      • poltit näppisi

        toivottavasti muutkin muslimienhutust kokevat saman kohtalon.


    • buyurun

      se on elake-sairausvakuutus...pakollinen eika tosiaan ilman sita ole asiaa lahtea ulkomaille....ei mitaan mahdollisuuksia saada viisumia. Vakuutusmaksua pitaa olla maksettuna puoleltavuodelta vahintaan ennen mahdollisuutta saada viisumi. Muutenkin viisumin saamiseksi Suomeen tarvitaan aikamoinen paperisota..... Kutsukirje ei enaa nykyaan ole pakolinen............

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3673
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2287
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1999
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1874
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1286
    6. 80
      1205
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1094
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1020
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe