Välttäkää Superfast Ferries-laivoja

Matkalla ollut...

Matkustimme vaimon kanssa Hanko-Rostock-Hanko-välin Tallinkin ostamilla Superfast Ferries-aluksilla. Palvelu oli SURKEAA, siis välillä tuntui että olisi ollut jossakin hemmetin piilokamerassa. Henkilökuntaa oli aivan liian vähän ja sekin pääosin täysin ammattitaidottomia tollukoita.

á la carte-ravintola oli laivalla kiinni, samoin kuin disco. Hinnat buffet-puolella olivat kovat, 23 e ilman juomia ja ruoka oli todella surkeaa.

Laivalippujen hinnat ovat täysin naurettavat laivan tasoon nähden. Jos kuitenkin joudutte käyttämään ko. yhtiön palveluksia, niin suosittelen ottamaan mukaan omat eväät ja hurttia huumorimieltä (ja paljon rauhoittavia)...

14

4628

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

Tuo nyt oli arvattavissa, kun Tallink osti Superfastin ja miehitti laivat virolaisella halpatyövoimalla.

• *oona*

jaahas... että pilasivat nämäkin laivat! Kiitokset infosta, osataanpa nyt olla menemättä.

• moona

Pysy oona kotona,niin on kaikille paras

• operated by Tallink
        moona kirjoitti:

Pysy oona kotona,niin on kaikille paras

ehtaa paskaa

• Pettynyt matkustaja...

Hei.
      Olen samaa mieltä Superin palveluksista: surkeita.
      Mutta disco ei kyl ollut käytössä viime vuonnakaan, silloin kun kreikkalaiset vielä omistivat sen. Syy on se että lepotuolit ovat ihan siinä vieressä.
      Toivottavasti he saisivat lisää työväkeä, ammattitaitoista, ja voisivat samalla harkita suomalaisten ja saksalaisten palkkaamista sinne. Mut hei, kohta KAI Finnlines tulee uusilla laivoilla.

• SUPERRFAST IX

Onneks Finnlines tulee!
        Mulle on ihan sama hinnoista mutta superfastissa oli nyt viimeinen keikka.
        En olisi uskonut että taso laskee noinkin nopeasti ja syvälle! Lounas ja illallinen samaa "paskaa" , (ranskiksia, jauhelihapihvejä ja vähä muutaki) 20e 23e
        Baari ei auki, vaikka luukulla luki että avoinna 02 asti(siis iltana jolloin laivaan jo pääsi)
        Kyllä silloin hyvään aikaan oli muksa tulla yli, mut nyt se on ohi. Ja oon tehny useamman ylityksen joten tää tuli kokemuksesta.

• saksalaisporukan majoittaja
        SUPERRFAST IX kirjoitti:

Onneks Finnlines tulee!
        Mulle on ihan sama hinnoista mutta superfastissa oli nyt viimeinen keikka.
        En olisi uskonut että taso laskee noinkin nopeasti ja syvälle! Lounas ja illallinen samaa "paskaa" , (ranskiksia, jauhelihapihvejä ja vähä muutaki) 20e 23e
        Baari ei auki, vaikka luukulla luki että avoinna 02 asti(siis iltana jolloin laivaan jo pääsi)
        Kyllä silloin hyvään aikaan oli muksa tulla yli, mut nyt se on ohi. Ja oon tehny useamman ylityksen joten tää tuli kokemuksesta.

Meille on joka vuosi tullut tuttu saksalaisporukka Superfastilla Suomeen, ja aina on laivoista pidetty. Paitsi tänä vuonna!!! Heti satamassa ilmoittivat että ensi vuonna tullaan lentämällä tai jollain muulla laivalla, mutta Superfastille ei astuta kuulemma jalallakaan. Itse en ole ikinä käynyt ko. laivoilla, joten omia kokemuksia ei ole. Mutta luotan tuttavaporukan arvioon täysin, ja pysyn itsekin näiltä poissa. Niin monta onnistunutta ja mukavaa reissua näillä laivoilla ja nyt sitten täysin päinvastainen kokemus. Kuulemma muutkin matkustajat, varsinkin saksalaiset olivat olleet todella pettyneitä ja vihaisia laivan tasoon. Joten kannattaa katsella muita vaihtoehtoja, jos Saksaan on menossa.

• vai onko jonkun mielestä ok?
        saksalaisporukan majoittaja kirjoitti:

Meille on joka vuosi tullut tuttu saksalaisporukka Superfastilla Suomeen, ja aina on laivoista pidetty. Paitsi tänä vuonna!!! Heti satamassa ilmoittivat että ensi vuonna tullaan lentämällä tai jollain muulla laivalla, mutta Superfastille ei astuta kuulemma jalallakaan. Itse en ole ikinä käynyt ko. laivoilla, joten omia kokemuksia ei ole. Mutta luotan tuttavaporukan arvioon täysin, ja pysyn itsekin näiltä poissa. Niin monta onnistunutta ja mukavaa reissua näillä laivoilla ja nyt sitten täysin päinvastainen kokemus. Kuulemma muutkin matkustajat, varsinkin saksalaiset olivat olleet todella pettyneitä ja vihaisia laivan tasoon. Joten kannattaa katsella muita vaihtoehtoja, jos Saksaan on menossa.

Hinnastoa kun katselee, tuntuu jo hetken että ne on suomen markkoja. Sairaat hinnat! Yli 1000 euroa menopaluu auto 2 ihmistä. Siis 7000 markkaa!!! Niihin laivoihin en koske edes kepillä.

• kaarle
        vai onko jonkun mielestä ok? kirjoitti:

Hinnastoa kun katselee, tuntuu jo hetken että ne on suomen markkoja. Sairaat hinnat! Yli 1000 euroa menopaluu auto 2 ihmistä. Siis 7000 markkaa!!! Niihin laivoihin en koske edes kepillä.

Niinpä, siinä on hitaammat paatit kopioineet edesmenneen Finjetin hintoja - mutta eipä oikein enää ole vaihtoehtojakaan Suomi-Saksa välille.

Ajamalla tietty voi välttää nuo purkit - joko via Balticaa pitkin Puolaan ja siitä Saksaan tai sitten Hki-Tukholma ja Tanskaan, josta sitten yhteyslautalla Saksaan.

• juhannuksena viimeks
        kaarle kirjoitti:

Niinpä, siinä on hitaammat paatit kopioineet edesmenneen Finjetin hintoja - mutta eipä oikein enää ole vaihtoehtojakaan Suomi-Saksa välille.

Ajamalla tietty voi välttää nuo purkit - joko via Balticaa pitkin Puolaan ja siitä Saksaan tai sitten Hki-Tukholma ja Tanskaan, josta sitten yhteyslautalla Saksaan.

Tottahan on s, että "kilpailua" ei ole.
        Itse useamapaan kertaan vuodessa toun reissun tehneenä, olen myös valmis maksamaan siitä ettei tarvitse ruotsin tai baltian läpi ajaa silmät ristissä, sillä yhteensuuntaan menon ero ei ole kuin 200-300euroa.Oikeasti. Kuitenkin on hyvä kun finnlines tulee, saadaan jotain kilpailua tohonkin reitilee. Finjet tuskin tulee takaisin.
        On jännä nähdä, tuleeko silja linelle käymään justiin samoin.

• Anonyymi
        juhannuksena viimeks kirjoitti:

Tottahan on s, että "kilpailua" ei ole.
        Itse useamapaan kertaan vuodessa toun reissun tehneenä, olen myös valmis maksamaan siitä ettei tarvitse ruotsin tai baltian läpi ajaa silmät ristissä, sillä yhteensuuntaan menon ero ei ole kuin 200-300euroa.Oikeasti. Kuitenkin on hyvä kun finnlines tulee, saadaan jotain kilpailua tohonkin reitilee. Finjet tuskin tulee takaisin.
        On jännä nähdä, tuleeko silja linelle käymään justiin samoin.

Ihmettelen ja kumminkin vain totean, että virolaiset tarjoaa niiin mielellään jauhelihapihvejä... niitä oli, ja vain niitä, kun kävimme Haapsalussa ravintolassa, makua ei nimeksikään, laatu mitä lie... sitten tuo virolainen palvelu... eivät hymyile, eivät katso silmiin... ovat ylimielisiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmettelen ja kumminkin vain totean, että virolaiset tarjoaa niiin mielellään jauhelihapihvejä... niitä oli, ja vain niitä, kun kävimme Haapsalussa ravintolassa, makua ei nimeksikään, laatu mitä lie... sitten tuo virolainen palvelu... eivät hymyile, eivät katso silmiin... ovat ylimielisiä

Halpaa se kuiteski oli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palstaänkyrä mietti tätä viisitoista vuotta ja siiten ...

No, kun ei itse saa mitään aikaiseksi, täytyy peesata muita ja viisaampia sekä kokeneempia.

• Anonyymi

Ollaan lähdössä naapurien kanssa pulkalla Plutoon. Paluumatkalla aateltiin tehdä välilasku Sorokkaan. Minne siellä on paras laskeutua?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2771
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1539
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1016
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      987
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      913
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe