Millainen on Jackal/Stone?

Guzzi seuraavaksi?

Kertokaahan käyttäjät rehdit mielipiteet tuosta karvalakkiperusguzzista. Millainen ajaa pitkää matkaa kaksi päällä pakaasit? Taipuuko kurveihin? Jos en etsi customia, onko tämä pyörä silloin turha haave? Mitä ongelmia on tullut esiin? Mites pleksin kanssa on onnistanut?

Kiitos!

15

3465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikka.

      Alkuvoimainen, luotettava, ei petä, ei jätä, kestävä, karhea, pleksit ok, mutta vaativat henkilökohtaisen säädön, kuten muissakin pyörissä, tunnelma ainutlaatuinen, ei löydy muista pyöristä, alussa voit vierastaa, mutta opittuasi et enää luovu guzzista, ajo-ominaisuudet todella hyvät esim. verrattuna japanilaisiin taikka HD:iin, värinävaimentimet vaatii stongaan, jne

    • Ylermi

      Jos perä perä ja kardaani sattuvat kestämään eikä venttiilien nostimet hajoa ja kytkin pysyy nipussa niin aivan oivallinen pyörä. MotoGuzzi keskustelupalstalta löytyy tietoa esim. KiviPekan kokemuksista ja taitaapa sama herra esiintyä myös Guzzipeikkona.
      Vaihtoi sitten Guzzin Apriliaan.

      • TimoStone

        Guzzien perät kestävät ihan riittävästi. Ainakin enemmän, kuin ketjuvetoiset vehkeet, jotka vaativat jatkuvaa rasvaamista ja vaihtoa. Ketjut katkeilevat ja rattaista lähtee hampaat kesken ajon viikoittain. Tämä samanlaisena mutu-tietona, kuin Sinun asiantuntemuksesi.
        Kerropas ihan omin sanoin, mihin lausuntosi perustuu. Vai ovatko edelleenkin kaikki kapiaiset juoppoja? ;-)


      • Ylermi
        TimoStone kirjoitti:

        Guzzien perät kestävät ihan riittävästi. Ainakin enemmän, kuin ketjuvetoiset vehkeet, jotka vaativat jatkuvaa rasvaamista ja vaihtoa. Ketjut katkeilevat ja rattaista lähtee hampaat kesken ajon viikoittain. Tämä samanlaisena mutu-tietona, kuin Sinun asiantuntemuksesi.
        Kerropas ihan omin sanoin, mihin lausuntosi perustuu. Vai ovatko edelleenkin kaikki kapiaiset juoppoja? ;-)

        Eikös tehtaalta ole tullut takaisinkutsut ainakin nostimien ja kytkimen osalta? Eli näissä oli kyseessä valmistusvirhe.
        Ja ison Guzzin kepin ristikot tuntuvat olevan kulutustavaraa joita vaihdetaan ja voidellaan yhtä usein kuin ketjuja.
        Ja öljykello on myös kulutustavaraa.
        Sähkövioista mitä sinullakin oli Nevadassa en taida mainita tämän enempää.
        Niin ja nämä mielipiteeni olen saanut seuraamalla MotoGuzzi keskustelupalstaa.


      • TimoStone
        Ylermi kirjoitti:

        Eikös tehtaalta ole tullut takaisinkutsut ainakin nostimien ja kytkimen osalta? Eli näissä oli kyseessä valmistusvirhe.
        Ja ison Guzzin kepin ristikot tuntuvat olevan kulutustavaraa joita vaihdetaan ja voidellaan yhtä usein kuin ketjuja.
        Ja öljykello on myös kulutustavaraa.
        Sähkövioista mitä sinullakin oli Nevadassa en taida mainita tämän enempää.
        Niin ja nämä mielipiteeni olen saanut seuraamalla MotoGuzzi keskustelupalstaa.

        Takaisinkutsut - totta, mutta en tiedä asiasta riittävästi, että osaisin kertoa. Tiedän, että niitä on ollut - eikä kyseessä ole mikään salaisuus. Pikemminkin tehtaan ottama vastuu tuotteistaan.
        Edellisellä Nevadalla ajettuna 56000 km ilman mitään kardaaniasioita.
        Nykyisellä Stonella rapiat 71000 km ilman mitään ylimääräistä kardaaniin liittyvää.
        Öljynpaineanturi maksoi 12€ ja vaihto kesti 5 min.
        Nevadassani oli yksi varsinainen sähkövika, jonka korjasin. Enkä koskaan ole väittänyt, etteikö vikoja voisi tuulla / ole.

        Guzzikeskustelupalsta antaa sikäli väärän kuvan, että siellä pääasiassa ovat esilla pura kokoa -miehet sekä >15v vanhojen ja > 150000 km ajettujen miesten asiat. Kun koneella on noinkin paljon rullattu, niin vain typerys väittää, että vikoja ei olisi. Minä tänään lähetin nopeusmittarin korjattavsksi www.palanto.fi -firmaan. Mittari rikki, mutta en silti väittäsi, että kyseessä on jokin tyyppivika.

        Moto Guzzien ominaisuuksia ovat:
        - Ovat aktiivikäytössä >15v
        - Omistajat ovat hyvin teknisesti orientoituneita ns. näprääjiä, eli pitävät pyöräänsä hyvin pitkään.
        - Ajetaan huomattavia km määriä, mm > 250000km ilman koneremonttia
        - Pystyy huoltamaan TI-mieskin
        - Maahantuojan toiminta ylivertainen
        - Omistaja muodostavat ns. suuren perheen yli Euroopan. "...veljet keskenään..."
        - Ei ole koskaan ollut mikään massapyörä, eikä pyrkinytkään kumoamaan jaappaninpyörien "ylivaltaa".

        Et voi kategorisesti väittää MG:n olevan pyörän, joka on muita kelvottomampi. Käypäs vaikka Bella Italia -tapahtumassa! Siellä näet keski-iältään vanhempia pyöriä enemmän, kuin vaikkapa "Beautiful Japanese" - pyörien kokoontumisessa.

        TimoSton, "a name You know!"


    • HannaKaisa

      Motorradin testissä Customeista (uusista) sai arvosanan 11 asteikolla 0-27. Edelel meni muutama iso HD ja Triumph, taakse jäi 883 HD ja Softtail. Japseja ei ollut mukana. Ajettavuudesta, vaihteisto ja kytkimestä, mukavuudests vain yksi tähti, ei yhtään kolmosta.
      Ko. lehdessä parhaiden (kaikki pyörämallit huomioiden) pistemäärät oli yli 20 pojoa Triumph, BMW ja Honda. Paras Guzzi oli 1100 Breva 17 pojoa.

    • Ylermi

      Sen verran tuli eiln kaverin Stonella ajettua että voin kertoa jarrujen olevan kohtalaisen huonot, taitaisi puplalevyt keulassa tehdä hyvää. Kurviin taittuu niinkuin mikä tahansa matkalehmä eli kankeasti.
      Tämä Guzzin California sarjahan ei ole oikein kustomi, ei oikein matkapyörä, on sellainen vähän sekasikiö joka ei kuulu selkeästi mihinkään ryhmään.
      Niin ja siitä kestävyydestä: se nopeusmittarin anturi siellä etuakselilla ei ole maailman parhaita, omastani se meni alle 20 000 km. Se pitää muistaa purkaa ja voidella ainakin kerran kesässä.

      • TimoStone

        Stonessa ei ole nop.mittarin anturi etupäässä. Nevadassa on. Se siitä tietämyksestä...;-)

        Hyvää ajokeliä!


      • Ylermi
        TimoStone kirjoitti:

        Stonessa ei ole nop.mittarin anturi etupäässä. Nevadassa on. Se siitä tietämyksestä...;-)

        Hyvää ajokeliä!

        En puhunut mitään omasta pyärästäni, eli minulla oli 98 mallinen Nevada aikoinaan mistä tämä pyörittäjä kommentti.


    • Repala

      Omakohtaisia kokemuksia Jackal/Stonesta minulla ei ole mutta EV.llä matkaa on tullut tehtyä 56 tkm yksin ja kaksin ja täydessä matkavarustuksessa. Pleksi Kustissani on alkuperäinen iso pleksi eikä minulla vertailukohtaa pienempiin ole. Tämä iso aiheuttaa jonkin verran pyörteilyä suurissa nopeuksissa ja tietyissä tuulioloissa.
      Aiempaa kokemusta minulla on neljästä erilaisesta japanilaisesta pyörästä eikä Guzzi häviä näille kestävyydessä eikä ajettavuudessa.Testikokemusta myös eräästä saksalaisesta pyörämerkistä.

      Kusti tuntuu aina vaan paremmalta, näilläkin kilometreillä moni kuttaperkka japsikyykky olisi mennyt jo purkuun mutta kusti vaan porskuttaa..

    • MG Stone

      Minun mielestä MG Stone on ja sen sanon kyllä ihan kybällä. Minusta ei voi, mutta sen ymmärtää jokainen, joka on mopolla ajellut.

      • Pyykkilautaotsa

        On...niin mikä? Ei oikein avaudu.


    • Wilhelmina_kivi

      Moto Guzzin valmistushan loppuu vuoden 2006 lopussa, miten lie varaosien saatavuus tulevaisuudessa.
      Maahantuojaltahan saa osia jos mitä on hyllyssä mutta mitkä menee tehdastoimitukseen niin saa jo nyt odotella kuukausia aivan kuin japseilla.

      • JIIKOO

        Nykyään Guzzit on Rotaxin moottorilla, ketjuvedolla, koottu Mumbaissa ja myydään Enfield Guzzi India nimellä. Moto-Italiassa Piikkiössä muutama ylivuotinen enään tarjolla. Jatkossa sitten vaan näitä uusia.


      • Nimetön
        JIIKOO kirjoitti:

        Nykyään Guzzit on Rotaxin moottorilla, ketjuvedolla, koottu Mumbaissa ja myydään Enfield Guzzi India nimellä. Moto-Italiassa Piikkiössä muutama ylivuotinen enään tarjolla. Jatkossa sitten vaan näitä uusia.

        Jos moinen merkki tulee markkinoille niin kaiketi
        tässä uudessa on kaikki noiden mainittujen
        laitteiden parhaat ominaisuudet samassa mopossa !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2073
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1886
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1659
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1534
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1173
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1132
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe