Millainen on Jackal/Stone?

Guzzi seuraavaksi?

Kertokaahan käyttäjät rehdit mielipiteet tuosta karvalakkiperusguzzista. Millainen ajaa pitkää matkaa kaksi päällä pakaasit? Taipuuko kurveihin? Jos en etsi customia, onko tämä pyörä silloin turha haave? Mitä ongelmia on tullut esiin? Mites pleksin kanssa on onnistanut?

Kiitos!

15

3569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikka.

      Alkuvoimainen, luotettava, ei petä, ei jätä, kestävä, karhea, pleksit ok, mutta vaativat henkilökohtaisen säädön, kuten muissakin pyörissä, tunnelma ainutlaatuinen, ei löydy muista pyöristä, alussa voit vierastaa, mutta opittuasi et enää luovu guzzista, ajo-ominaisuudet todella hyvät esim. verrattuna japanilaisiin taikka HD:iin, värinävaimentimet vaatii stongaan, jne

    • Ylermi

      Jos perä perä ja kardaani sattuvat kestämään eikä venttiilien nostimet hajoa ja kytkin pysyy nipussa niin aivan oivallinen pyörä. MotoGuzzi keskustelupalstalta löytyy tietoa esim. KiviPekan kokemuksista ja taitaapa sama herra esiintyä myös Guzzipeikkona.
      Vaihtoi sitten Guzzin Apriliaan.

      • TimoStone

        Guzzien perät kestävät ihan riittävästi. Ainakin enemmän, kuin ketjuvetoiset vehkeet, jotka vaativat jatkuvaa rasvaamista ja vaihtoa. Ketjut katkeilevat ja rattaista lähtee hampaat kesken ajon viikoittain. Tämä samanlaisena mutu-tietona, kuin Sinun asiantuntemuksesi.
        Kerropas ihan omin sanoin, mihin lausuntosi perustuu. Vai ovatko edelleenkin kaikki kapiaiset juoppoja? ;-)


      • Ylermi
        TimoStone kirjoitti:

        Guzzien perät kestävät ihan riittävästi. Ainakin enemmän, kuin ketjuvetoiset vehkeet, jotka vaativat jatkuvaa rasvaamista ja vaihtoa. Ketjut katkeilevat ja rattaista lähtee hampaat kesken ajon viikoittain. Tämä samanlaisena mutu-tietona, kuin Sinun asiantuntemuksesi.
        Kerropas ihan omin sanoin, mihin lausuntosi perustuu. Vai ovatko edelleenkin kaikki kapiaiset juoppoja? ;-)

        Eikös tehtaalta ole tullut takaisinkutsut ainakin nostimien ja kytkimen osalta? Eli näissä oli kyseessä valmistusvirhe.
        Ja ison Guzzin kepin ristikot tuntuvat olevan kulutustavaraa joita vaihdetaan ja voidellaan yhtä usein kuin ketjuja.
        Ja öljykello on myös kulutustavaraa.
        Sähkövioista mitä sinullakin oli Nevadassa en taida mainita tämän enempää.
        Niin ja nämä mielipiteeni olen saanut seuraamalla MotoGuzzi keskustelupalstaa.


      • TimoStone
        Ylermi kirjoitti:

        Eikös tehtaalta ole tullut takaisinkutsut ainakin nostimien ja kytkimen osalta? Eli näissä oli kyseessä valmistusvirhe.
        Ja ison Guzzin kepin ristikot tuntuvat olevan kulutustavaraa joita vaihdetaan ja voidellaan yhtä usein kuin ketjuja.
        Ja öljykello on myös kulutustavaraa.
        Sähkövioista mitä sinullakin oli Nevadassa en taida mainita tämän enempää.
        Niin ja nämä mielipiteeni olen saanut seuraamalla MotoGuzzi keskustelupalstaa.

        Takaisinkutsut - totta, mutta en tiedä asiasta riittävästi, että osaisin kertoa. Tiedän, että niitä on ollut - eikä kyseessä ole mikään salaisuus. Pikemminkin tehtaan ottama vastuu tuotteistaan.
        Edellisellä Nevadalla ajettuna 56000 km ilman mitään kardaaniasioita.
        Nykyisellä Stonella rapiat 71000 km ilman mitään ylimääräistä kardaaniin liittyvää.
        Öljynpaineanturi maksoi 12€ ja vaihto kesti 5 min.
        Nevadassani oli yksi varsinainen sähkövika, jonka korjasin. Enkä koskaan ole väittänyt, etteikö vikoja voisi tuulla / ole.

        Guzzikeskustelupalsta antaa sikäli väärän kuvan, että siellä pääasiassa ovat esilla pura kokoa -miehet sekä >15v vanhojen ja > 150000 km ajettujen miesten asiat. Kun koneella on noinkin paljon rullattu, niin vain typerys väittää, että vikoja ei olisi. Minä tänään lähetin nopeusmittarin korjattavsksi www.palanto.fi -firmaan. Mittari rikki, mutta en silti väittäsi, että kyseessä on jokin tyyppivika.

        Moto Guzzien ominaisuuksia ovat:
        - Ovat aktiivikäytössä >15v
        - Omistajat ovat hyvin teknisesti orientoituneita ns. näprääjiä, eli pitävät pyöräänsä hyvin pitkään.
        - Ajetaan huomattavia km määriä, mm > 250000km ilman koneremonttia
        - Pystyy huoltamaan TI-mieskin
        - Maahantuojan toiminta ylivertainen
        - Omistaja muodostavat ns. suuren perheen yli Euroopan. "...veljet keskenään..."
        - Ei ole koskaan ollut mikään massapyörä, eikä pyrkinytkään kumoamaan jaappaninpyörien "ylivaltaa".

        Et voi kategorisesti väittää MG:n olevan pyörän, joka on muita kelvottomampi. Käypäs vaikka Bella Italia -tapahtumassa! Siellä näet keski-iältään vanhempia pyöriä enemmän, kuin vaikkapa "Beautiful Japanese" - pyörien kokoontumisessa.

        TimoSton, "a name You know!"


    • HannaKaisa

      Motorradin testissä Customeista (uusista) sai arvosanan 11 asteikolla 0-27. Edelel meni muutama iso HD ja Triumph, taakse jäi 883 HD ja Softtail. Japseja ei ollut mukana. Ajettavuudesta, vaihteisto ja kytkimestä, mukavuudests vain yksi tähti, ei yhtään kolmosta.
      Ko. lehdessä parhaiden (kaikki pyörämallit huomioiden) pistemäärät oli yli 20 pojoa Triumph, BMW ja Honda. Paras Guzzi oli 1100 Breva 17 pojoa.

    • Ylermi

      Sen verran tuli eiln kaverin Stonella ajettua että voin kertoa jarrujen olevan kohtalaisen huonot, taitaisi puplalevyt keulassa tehdä hyvää. Kurviin taittuu niinkuin mikä tahansa matkalehmä eli kankeasti.
      Tämä Guzzin California sarjahan ei ole oikein kustomi, ei oikein matkapyörä, on sellainen vähän sekasikiö joka ei kuulu selkeästi mihinkään ryhmään.
      Niin ja siitä kestävyydestä: se nopeusmittarin anturi siellä etuakselilla ei ole maailman parhaita, omastani se meni alle 20 000 km. Se pitää muistaa purkaa ja voidella ainakin kerran kesässä.

      • TimoStone

        Stonessa ei ole nop.mittarin anturi etupäässä. Nevadassa on. Se siitä tietämyksestä...;-)

        Hyvää ajokeliä!


      • Ylermi
        TimoStone kirjoitti:

        Stonessa ei ole nop.mittarin anturi etupäässä. Nevadassa on. Se siitä tietämyksestä...;-)

        Hyvää ajokeliä!

        En puhunut mitään omasta pyärästäni, eli minulla oli 98 mallinen Nevada aikoinaan mistä tämä pyörittäjä kommentti.


    • Repala

      Omakohtaisia kokemuksia Jackal/Stonesta minulla ei ole mutta EV.llä matkaa on tullut tehtyä 56 tkm yksin ja kaksin ja täydessä matkavarustuksessa. Pleksi Kustissani on alkuperäinen iso pleksi eikä minulla vertailukohtaa pienempiin ole. Tämä iso aiheuttaa jonkin verran pyörteilyä suurissa nopeuksissa ja tietyissä tuulioloissa.
      Aiempaa kokemusta minulla on neljästä erilaisesta japanilaisesta pyörästä eikä Guzzi häviä näille kestävyydessä eikä ajettavuudessa.Testikokemusta myös eräästä saksalaisesta pyörämerkistä.

      Kusti tuntuu aina vaan paremmalta, näilläkin kilometreillä moni kuttaperkka japsikyykky olisi mennyt jo purkuun mutta kusti vaan porskuttaa..

    • MG Stone

      Minun mielestä MG Stone on ja sen sanon kyllä ihan kybällä. Minusta ei voi, mutta sen ymmärtää jokainen, joka on mopolla ajellut.

      • Pyykkilautaotsa

        On...niin mikä? Ei oikein avaudu.


    • Wilhelmina_kivi

      Moto Guzzin valmistushan loppuu vuoden 2006 lopussa, miten lie varaosien saatavuus tulevaisuudessa.
      Maahantuojaltahan saa osia jos mitä on hyllyssä mutta mitkä menee tehdastoimitukseen niin saa jo nyt odotella kuukausia aivan kuin japseilla.

      • JIIKOO

        Nykyään Guzzit on Rotaxin moottorilla, ketjuvedolla, koottu Mumbaissa ja myydään Enfield Guzzi India nimellä. Moto-Italiassa Piikkiössä muutama ylivuotinen enään tarjolla. Jatkossa sitten vaan näitä uusia.


      • Nimetön
        JIIKOO kirjoitti:

        Nykyään Guzzit on Rotaxin moottorilla, ketjuvedolla, koottu Mumbaissa ja myydään Enfield Guzzi India nimellä. Moto-Italiassa Piikkiössä muutama ylivuotinen enään tarjolla. Jatkossa sitten vaan näitä uusia.

        Jos moinen merkki tulee markkinoille niin kaiketi
        tässä uudessa on kaikki noiden mainittujen
        laitteiden parhaat ominaisuudet samassa mopossa !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö mihin

      Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      81
      4522
    2. Persujen mukaan rasismi on huumoria

      Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      75
      4259
    3. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

      Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      124
      4189
    4. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

      Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      186
      3463
    5. 193
      2799
    6. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      66
      2706
    7. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

      Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      36
      2611
    8. Surullista

      Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2607
    9. Muuttunut käytös

      Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      69
      2495
    10. Väkeä oli liikkeellä

      Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      43
      2142
    Aihe