Kertokaahan käyttäjät rehdit mielipiteet tuosta karvalakkiperusguzzista. Millainen ajaa pitkää matkaa kaksi päällä   pakaasit? Taipuuko kurveihin? Jos en etsi customia, onko tämä pyörä silloin turha haave? Mitä ongelmia on tullut esiin? Mites pleksin kanssa on onnistanut?
Kiitos!
Millainen on Jackal/Stone?
15
3543
Vastaukset
- Eikka.Alkuvoimainen, luotettava, ei petä, ei jätä, kestävä, karhea, pleksit ok, mutta vaativat henkilökohtaisen säädön, kuten muissakin pyörissä, tunnelma ainutlaatuinen, ei löydy muista pyöristä, alussa voit vierastaa, mutta opittuasi et enää luovu guzzista, ajo-ominaisuudet todella hyvät esim. verrattuna japanilaisiin taikka HD:iin, värinävaimentimet vaatii stongaan, jne 
- YlermiJos perä perä ja kardaani sattuvat kestämään eikä venttiilien nostimet hajoa ja kytkin pysyy nipussa niin aivan oivallinen pyörä. MotoGuzzi keskustelupalstalta löytyy tietoa esim. KiviPekan kokemuksista ja taitaapa sama herra esiintyä myös Guzzipeikkona. 
 Vaihtoi sitten Guzzin Apriliaan.- TimoStoneGuzzien perät kestävät ihan riittävästi. Ainakin enemmän, kuin ketjuvetoiset vehkeet, jotka vaativat jatkuvaa rasvaamista ja vaihtoa. Ketjut katkeilevat ja rattaista lähtee hampaat kesken ajon viikoittain. Tämä samanlaisena mutu-tietona, kuin Sinun asiantuntemuksesi. 
 Kerropas ihan omin sanoin, mihin lausuntosi perustuu. Vai ovatko edelleenkin kaikki kapiaiset juoppoja? ;-)
- YlermiTimoStone kirjoitti:Guzzien perät kestävät ihan riittävästi. Ainakin enemmän, kuin ketjuvetoiset vehkeet, jotka vaativat jatkuvaa rasvaamista ja vaihtoa. Ketjut katkeilevat ja rattaista lähtee hampaat kesken ajon viikoittain. Tämä samanlaisena mutu-tietona, kuin Sinun asiantuntemuksesi. 
 Kerropas ihan omin sanoin, mihin lausuntosi perustuu. Vai ovatko edelleenkin kaikki kapiaiset juoppoja? ;-)Eikös tehtaalta ole tullut takaisinkutsut ainakin nostimien ja kytkimen osalta? Eli näissä oli kyseessä valmistusvirhe. 
 Ja ison Guzzin kepin ristikot tuntuvat olevan kulutustavaraa joita vaihdetaan ja voidellaan yhtä usein kuin ketjuja.
 Ja öljykello on myös kulutustavaraa.
 Sähkövioista mitä sinullakin oli Nevadassa en taida mainita tämän enempää.
 Niin ja nämä mielipiteeni olen saanut seuraamalla MotoGuzzi keskustelupalstaa.
- TimoStoneYlermi kirjoitti:Eikös tehtaalta ole tullut takaisinkutsut ainakin nostimien ja kytkimen osalta? Eli näissä oli kyseessä valmistusvirhe. 
 Ja ison Guzzin kepin ristikot tuntuvat olevan kulutustavaraa joita vaihdetaan ja voidellaan yhtä usein kuin ketjuja.
 Ja öljykello on myös kulutustavaraa.
 Sähkövioista mitä sinullakin oli Nevadassa en taida mainita tämän enempää.
 Niin ja nämä mielipiteeni olen saanut seuraamalla MotoGuzzi keskustelupalstaa.Takaisinkutsut - totta, mutta en tiedä asiasta riittävästi, että osaisin kertoa. Tiedän, että niitä on ollut - eikä kyseessä ole mikään salaisuus. Pikemminkin tehtaan ottama vastuu tuotteistaan. 
 Edellisellä Nevadalla ajettuna 56000 km ilman mitään kardaaniasioita.
 Nykyisellä Stonella rapiat 71000 km ilman mitään ylimääräistä kardaaniin liittyvää.
 Öljynpaineanturi maksoi 12€ ja vaihto kesti 5 min.
 Nevadassani oli yksi varsinainen sähkövika, jonka korjasin. Enkä koskaan ole väittänyt, etteikö vikoja voisi tuulla / ole.
 Guzzikeskustelupalsta antaa sikäli väärän kuvan, että siellä pääasiassa ovat esilla pura kokoa -miehet sekä >15v vanhojen ja > 150000 km ajettujen miesten asiat. Kun koneella on noinkin paljon rullattu, niin vain typerys väittää, että vikoja ei olisi. Minä tänään lähetin nopeusmittarin korjattavsksi www.palanto.fi -firmaan. Mittari rikki, mutta en silti väittäsi, että kyseessä on jokin tyyppivika.
 Moto Guzzien ominaisuuksia ovat:
 - Ovat aktiivikäytössä >15v
 - Omistajat ovat hyvin teknisesti orientoituneita ns. näprääjiä, eli pitävät pyöräänsä hyvin pitkään.
 - Ajetaan huomattavia km määriä, mm > 250000km ilman koneremonttia
 - Pystyy huoltamaan TI-mieskin
 - Maahantuojan toiminta ylivertainen
 - Omistaja muodostavat ns. suuren perheen yli Euroopan. "...veljet keskenään..."
 - Ei ole koskaan ollut mikään massapyörä, eikä pyrkinytkään kumoamaan jaappaninpyörien "ylivaltaa".
 Et voi kategorisesti väittää MG:n olevan pyörän, joka on muita kelvottomampi. Käypäs vaikka Bella Italia -tapahtumassa! Siellä näet keski-iältään vanhempia pyöriä enemmän, kuin vaikkapa "Beautiful Japanese" - pyörien kokoontumisessa.
 TimoSton, "a name You know!"
 
- HannaKaisaMotorradin testissä Customeista (uusista) sai arvosanan 11 asteikolla 0-27. Edelel meni muutama iso HD ja Triumph, taakse jäi 883 HD ja Softtail. Japseja ei ollut mukana. Ajettavuudesta, vaihteisto ja kytkimestä, mukavuudests vain yksi tähti, ei yhtään kolmosta. 
 Ko. lehdessä parhaiden (kaikki pyörämallit huomioiden) pistemäärät oli yli 20 pojoa Triumph, BMW ja Honda. Paras Guzzi oli 1100 Breva 17 pojoa.
- YlermiSen verran tuli eiln kaverin Stonella ajettua että voin kertoa jarrujen olevan kohtalaisen huonot, taitaisi puplalevyt keulassa tehdä hyvää. Kurviin taittuu niinkuin mikä tahansa matkalehmä eli kankeasti. 
 Tämä Guzzin California sarjahan ei ole oikein kustomi, ei oikein matkapyörä, on sellainen vähän sekasikiö joka ei kuulu selkeästi mihinkään ryhmään.
 Niin ja siitä kestävyydestä: se nopeusmittarin anturi siellä etuakselilla ei ole maailman parhaita, omastani se meni alle 20 000 km. Se pitää muistaa purkaa ja voidella ainakin kerran kesässä.- TimoStoneStonessa ei ole nop.mittarin anturi etupäässä. Nevadassa on. Se siitä tietämyksestä...;-) 
 Hyvää ajokeliä!
- YlermiTimoStone kirjoitti:Stonessa ei ole nop.mittarin anturi etupäässä. Nevadassa on. Se siitä tietämyksestä...;-) 
 Hyvää ajokeliä!En puhunut mitään omasta pyärästäni, eli minulla oli 98 mallinen Nevada aikoinaan mistä tämä pyörittäjä kommentti. 
 
- RepalaOmakohtaisia kokemuksia Jackal/Stonesta minulla ei ole mutta EV.llä matkaa on tullut tehtyä 56 tkm yksin ja kaksin ja täydessä matkavarustuksessa. Pleksi Kustissani on alkuperäinen iso pleksi eikä minulla vertailukohtaa pienempiin ole. Tämä iso aiheuttaa jonkin verran pyörteilyä suurissa nopeuksissa ja tietyissä tuulioloissa. 
 Aiempaa kokemusta minulla on neljästä erilaisesta japanilaisesta pyörästä eikä Guzzi häviä näille kestävyydessä eikä ajettavuudessa.Testikokemusta myös eräästä saksalaisesta pyörämerkistä.
 Kusti tuntuu aina vaan paremmalta, näilläkin kilometreillä moni kuttaperkka japsikyykky olisi mennyt jo purkuun mutta kusti vaan porskuttaa..
- MG StoneMinun mielestä MG Stone on ja sen sanon kyllä ihan kybällä. Minusta ei voi, mutta sen ymmärtää jokainen, joka on mopolla ajellut. - PyykkilautaotsaOn...niin mikä? Ei oikein avaudu. 
 
- Wilhelmina_kiviMoto Guzzin valmistushan loppuu vuoden 2006 lopussa, miten lie varaosien saatavuus tulevaisuudessa. 
 Maahantuojaltahan saa osia jos mitä on hyllyssä mutta mitkä menee tehdastoimitukseen niin saa jo nyt odotella kuukausia aivan kuin japseilla.- JIIKOONykyään Guzzit on Rotaxin moottorilla, ketjuvedolla, koottu Mumbaissa ja myydään Enfield Guzzi India nimellä. Moto-Italiassa Piikkiössä muutama ylivuotinen enään tarjolla. Jatkossa sitten vaan näitä uusia. 
- NimetönJIIKOO kirjoitti:Nykyään Guzzit on Rotaxin moottorilla, ketjuvedolla, koottu Mumbaissa ja myydään Enfield Guzzi India nimellä. Moto-Italiassa Piikkiössä muutama ylivuotinen enään tarjolla. Jatkossa sitten vaan näitä uusia. Jos moinen merkki tulee markkinoille niin kaiketi 
 tässä uudessa on kaikki noiden mainittujen
 laitteiden parhaat ominaisuudet samassa mopossa !
 
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliinYli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset8410241
- Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu1328287
- Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti906037
- Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueitanäin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään604188
- Enää viisi yötä Sannan kirjaanIhan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut484075
- Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueitasillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi804040
- Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessäänmutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät503699
- Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntäKriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi653123
- Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L1133090
- Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliinja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali73087