Mökin järvivesi ei ole riittävän puhdasta talousvedeksi, ja saunaan kantaminen tosi hankalaa vaikeakulkuisen maaston takia. Mitähän mahtaa olla rengaskaivon kokonaiskustannukset? Onko ammattimiehiltä päivän homma?
Kaivon hinta?
9
19157
Vastaukset
- mokkeilija
Itse tein viime syksynä 5 renkaan kaivon jonka kustannuksiksi arvioisin ilman pumppujärjestelmää noin 1500 euroa. Kaivuutyö ja hiekka maksaa yllättävän paljon, renkaat kansi ei ole kuin kolmannes kokonaiskustannuksista.
Ja kyllä kaivon päivässä tekee, putki pumppuasennukset sitten päälle.- vähän
maastosta.. jos hyvä ja helppopääsyinen maasto niin päivässä tekee.. kaivuri 40€/h, metrinen kaivonrengas n. 70€/kpl, kaivosoraa kuorma 150€, .. et kyll se tonnin maksaa ja vähän ehä ylikin...
- vettä
vähän kirjoitti:
maastosta.. jos hyvä ja helppopääsyinen maasto niin päivässä tekee.. kaivuri 40€/h, metrinen kaivonrengas n. 70€/kpl, kaivosoraa kuorma 150€, .. et kyll se tonnin maksaa ja vähän ehä ylikin...
Onko todella noin tyyristä?! Viime kesänä oli kaksi konetta päivän raivaamassa mökkitonttia, hiekkaa tuotiin 7 kuormaa karkeampaa soraa tielle kuorma ja hinta töineen oli 2100.,.
Kyselittekö useammasta paikasta tarjousta? - on..
vettä kirjoitti:
Onko todella noin tyyristä?! Viime kesänä oli kaksi konetta päivän raivaamassa mökkitonttia, hiekkaa tuotiin 7 kuormaa karkeampaa soraa tielle kuorma ja hinta töineen oli 2100.,.
Kyselittekö useammasta paikasta tarjousta?esim. 5m kaivon , yleensä riittää ,mut harvoin pääsee vähemmällä 5kpl.1m kaivon renkaita a`70€kpl =350€ (Viime kesän hinta)
plus kansi , tiivisteet renkaiden väliin, harsot, ilmastusputket, tarvittaessa routaeristeet= yht. 450-500€ kaivuutyöt 8x40€/h=320€ , sorakuorma 150€/kpl.. joten pelkän kaivon hinta menee kyllä siihen tonnin luokkaan väkisinkin.. plus et pitäähän se vesi varmaan saada sielta kaivosta ylös..
kohtuullisen mökkipumpun saa jo parilla sadalla ... - 8000kaivoa urakoinut
kaivon teon hinta riippuu konemiehestä kansistosta renkaiden koosta tiivisteistä routasuojauksesta, jos osaat tehdä jotain itse tai on omia koneita pudottaa se hintaa. tein itselle kaivon kansi renkaat tiivistein ja routasuojin maksoi noin 310 euroa alvilla ja lukittavalla kannella ja rst ilmaputkella sorat noin 280 sis alv ja kaivuri 180euroa alvilla itse asensin pohjaventtiilin ja kulman tein läpiviennin ja tiivistyksen (noin 40e) eli kaivon teolle kertyi hintaa noin 800 mutta ottakaa huomioon minun ei tarvinut maksaa kaivurin siirtoa . jos vielä kaivo pestäisiin ja huuhdeltaisiin hinta olisi noin 1200 matkat (itselle) vieraalle tehtynä jokku 1500 alv km kulut) kaivoni on 3m syvä (huoltofirmat ottaa kaivon pesusta jopa 1400 alv ..
- Kaivosmies
8000kaivoa urakoinut kirjoitti:
kaivon teon hinta riippuu konemiehestä kansistosta renkaiden koosta tiivisteistä routasuojauksesta, jos osaat tehdä jotain itse tai on omia koneita pudottaa se hintaa. tein itselle kaivon kansi renkaat tiivistein ja routasuojin maksoi noin 310 euroa alvilla ja lukittavalla kannella ja rst ilmaputkella sorat noin 280 sis alv ja kaivuri 180euroa alvilla itse asensin pohjaventtiilin ja kulman tein läpiviennin ja tiivistyksen (noin 40e) eli kaivon teolle kertyi hintaa noin 800 mutta ottakaa huomioon minun ei tarvinut maksaa kaivurin siirtoa . jos vielä kaivo pestäisiin ja huuhdeltaisiin hinta olisi noin 1200 matkat (itselle) vieraalle tehtynä jokku 1500 alv km kulut) kaivoni on 3m syvä (huoltofirmat ottaa kaivon pesusta jopa 1400 alv ..
Hämmästyttää miksi kaivonhuollosta maksetaan 1500 euroa, kun uuden kaivon saa tehtyä useasti edullisemmin. Ja jos kaivo on alunperin tehty huonosti, niin sitä ei huollolla paljon paranneta. Ainoastaan kansirakenteet jos vuotaa ja laskee pieneläimiä lahoavan puutavaran kanssa kaivoveteen, niin sen saa korjattua uusimalla kannen ja ylimmän renkaan jos tarpeen. Pestä renkaat voi jokainen itsekkin ja uppopumpulla tyhjentää likaisen veden pois. Eikä kaivon vesitilaa pidä pienentää laittamalla mitään siiviläputkea pohjalle, ja täyttää ympäriltä kalliilla kaivosoralla, tuo on ihan teatteria. Kyllä se puhdas sora pitää olla siellä renkaiden alla ja ympärillä.
- vedenpumppaaja
Teimme hiukan erikoisen kaivon. Saareen on hankala tuoda betonirenkaita. Ranta on hiekkaharju joten teimme rantaan kaivon.
Ostimme parin metrin lasikuituputken, yli jääneen hukkaputken, kai metrin läpimitaltaan. Siihen vielä lasikuitukansi. Putkenmyyjä paistoi putken vielä uunissa jotta sai pois jotain kemikalioita jotka pilaavat veden. Tiesivät miten putkea pitää käsitellä kaivoa varten. Hinnoittelu oli hukkapalan mukaan, en muista kun siitä on jo n. 20 vuotta.
Kaivoimme itse kuopan lapiolla. Kesti pari päivää. Viimeiset sentit olivat työläitä kun piti kaivaa vedessä lyhyellä lapiolla ja laittaa hiekat ämpäriin pois nostoa varten. Emme tehneet mitään routasuojauksia tms. Kaivo on niin kaukana rannasta etteivät jäät särje.
Kerran pumppasimme tunnin, muutama tuhat litraa, mutta kaivon pinta laski vain n. 10 senttiä. Vesi sen kun kylmeni, joten vesi on pohjavettä eikä järven vettä. Vettä ei ole testattu mutta maistuu ja tuoksuu puhtaalle.
Luultavasti tämä ei sovi kovinkaan moneen paikkaan, mutta halusin kuitenkin kertoa.- vedetön hiisi
Löytyiskö tietoa Janakkala-Lammialueella kaivontekijästä? Ihan tavallinen rengaskaivo tarvitaan. Nykyinen kuivuu kesällä. Hinta-arvioita?
Maasto on entistä metsäpohjaa, vapaa tila, ei kiviä tms. - .
vedetön hiisi kirjoitti:
Löytyiskö tietoa Janakkala-Lammialueella kaivontekijästä? Ihan tavallinen rengaskaivo tarvitaan. Nykyinen kuivuu kesällä. Hinta-arvioita?
Maasto on entistä metsäpohjaa, vapaa tila, ei kiviä tms.Jos tontilla kasvaa tuuhea pajupensas sen lähettyvillä on vesisuoni.
Itse kaivoin kaivon mökille pajupensaan viereen loivahkon rinteen puoliväliin.
Vettä tuli viiden metrin syvyydeltä niin ettei syvemmälle pystynyt enää kaivamaan kun vettä tulin senverran pajon ettei kahdella uppopumpulla pystynyt vdenpintaa enää laskemaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047