tuulilasinpyyhkijöissä eroa?

tumpelo

Onko tuulilasinpyyhkijöissä todellisia laatueroja? Meinaan vaan kun huoltsikalla kattelin hintoja ja nyt bilteman sivuilta, niin huoltsikan Bosch-sulat maksavat moninkertaisesti. Varmaan tunnettu merkki takaa laadun, mutta onko oikeasti eroa "halpismalleihin"?

14

1444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eroa on, mutta sitä en osaa sanoa kummat tulee pitkän päälle edullisemmiksi. Its käytän pääasiassa halpasulkia.

• sulkaa

parhaat mitä olen käyttäny on valeo x-trm

• uskomattoman hyvä

Ai herran jee, valeo !!

Ei varmasti kukaan usko tommoseen merkkiin ennenkuin kokeilee. Itse löysin roskiksesta ihan aukaisemattoman paketin jossa valeon sulka, kun pihi olen niin ruuvasin sen kuskin puolelle jossa boschilainen oli jo aivan lopussa (eikä ollut uutenakaan hyvä), olin hämmästyksestä ihmeissäni, paras sulka mitä koskaan olen autoon laittanut!

Boschilaisia olen aina ostanut kun niiden pitäisi olla muka hyviä... ainakin halvat boschit on aivan peetä, uutenakin jättää raitoja ja ovat aivan valmiita 3kk:n käytön jälkeen.

Tuo valeo on nyt ollut puoli vuotta autossa ja pyyhkii edelleen kuin uusi. Hinnasta en tiedä mutta seuraava(t) jotka ostan on varmasti merkiltään valeo.

• Kukkahattutäti2

Boschin sulkia ei kannata ostaa, koska ovat liian kovia ja pyyhkivät huonosti. Me olemme siirtyneet halvempaan merkkiin ja hyvin pyyhkii :o))

• juza

Ainakin bemarissa boschin sulat on ihan must, kestää vuosia ja pyyhkii älyttömän hyvin. Maksavat toki lähemmäs 100 euroa pari, mutta tosiaan ei tarvii vaihtaa vuosiin eikä edes pahemmin puhdistella, selvästi niissä on ylivoimaisen laadukas materiaali.

• kokeilla

aiemmin käytin halpiksia. Vaihdoin kahdesti vuodessa sulat (ajan 35tkm/vuosi). Mutta sitten päätin kokeilla neopreenisulkia. Ne maksaa ihan sikana (n.50eur/pari), mutta on ollut kohta vuoden ja hyvät on edelleen. Talvella ne ei jäädy ollenkaan lasiin kiinni niin kuin normisulka eikä sulkaan jää painaumia esim. neulasista tms.'
      Enpä silti tiedä ostanko samanlaisia jatkossa. Katsotaan nyt kauan nämä pyyhkii...

• pelkät kumit

Yllättäen sain pelkät sulkien kumit merkkiliikkeestä muistaakseni 20,- pari. Olisko ollut jopa niin, että hinta oli sama markoissa ja euroissa - 20,-...
      Ne oli hyvät ja kesti kauan.
      Omasta mielestäni tuulilasiin jyrsitty turvaura on myös hyvä olla olemassa.
      Varmaan joillakin on urista huonojakin kokemuksia. Aloittakonn niistä vaikka uuden keskustelun.

• halvemmatkin

pyyhkii aikansa ihan hyvin, mutta alkavat kitisemään! Boschilaisissa en ole taipumusta kitinään havainnut. Kalliit tietysti ovat, mutta suon itselleni moisen "luksuksen".

• stuntman

SWF sulat kesti kaksi vuotta (parhaat sulat mitä minulla on ikinä ollut) jonka jälkeen kokeilin Bosch:in sulkia,ne kestivät noin vuoden.
      nyt on Valeo:t testissä.

• heh

Nimittäin SWF = Valeo.

• En uskonut tuohon laatuerohömppään ja ostin Bilteman sulat murto-osaan Teboilin Bosch-hinnoista. Kestäneet jotakin 5 vuotta.

• jokuvain_1

Noista sulista vielä... Itse ostin Valeon nivelettömät sulat (ála) n 60€. Ne ovat olleet nyt n. 4kk ja molemmat pyyhkivät kehnonlaisesti. En sitten tiedä, olivatko liian halvat?

• Kokemusmies

Parin euron sulat ovat aina arvoitus. Voivat olla ok, mutta voivat aiheuttaa myös enemmän harmia.

Merkkiläpyskät ovat yleensä parempilaatuisia ja pitkäikäisempiä, mutta eivät nekään aina. Yhdet Bosch-merkkiset sulat alkoivat taipua itsestään.

Halvan rotiskon ajajaa pistää miettimään se hinta. Maksaako 2 euroa parilta vai 25?

Ainakin Lidlissä myynnissä olleet kestivät sen puoli vuotta mukana (15 000 km). Halpahallisulat levisivät, kun eka kerran paikalleen napsautin.

• xxy

Olen hylännyt Boschin sulat niiden lyhytikäisyyden vuoksi. Nyt Bilteman "grafiittisulat". Hyvät! Varsinkin sateella ja pimeässä ei pyyhkijöitä tarvitse käyttää. Toimii hyvin vuoden verran. Moitteeton pyyhkimisjälki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5323
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1381
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      11
      807
    4. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      778
    5. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      47
      769
    6. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      762
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      757
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      746
    9. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      8
      734
    10. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      725
    Aihe