Laulu kirkkoon??

Kaaso84

Elikkäs, minut on pyydetty kaasoksi yhtiin häihin syyskuulle...lupauduin ja sitten tuli lisäpyyntönä että josko voisin laulaa kirkossa parille...sekin onnistuu mutta laulu puuttuu! itse morsiusparilta ei ollut ehdotuksia, sanoivat että saan itse valita minkä haluan ja pystyn laulamaan...nyt kuitenkin tuntuu vaikealta miettiä mikä kyseinen laulu sitten olisi?? eli jos voisitte heittää joitakin ehdotuksia, kun itsellä on nuo laulut aika vähissä enkä keksi minkä voisin laulaa... en ole edes käynyt kenenkään häissä tässä lähiaikoina että muistaisin mitä muiden häissä on laulettu... kiitosta vaan jos joku viitsii auttaa :)

30

50489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IÖ78

      Viime vuonna esitimme muutaman ystäväni kanssa kaveriemme häissä kirkossa Romanssin ("sua vain yli kaiken mä rakastan...) Sekä morsian että sulhanen näkyivät pyyhkivän silmäkulmiaan esityksen aikana...

    • Itsekin häissä laulanut

      Pekka Simojoen "Rakkaus on lahja Jumalan". Kyllä minusta on hienoa, jos kirkossa on joku "hengellisempi" kappale, tietty se on makuasia..Onhan niitä monia muitakin hienoja kappaleita, ei nyt vaan tuu mieleen..

    • elokuun morsian

      Vilkaisepa sivustoilta www.amoriini.com ja sieltä kohta vihkiminen ja kirkollinen vihkiminen. Siellä on tosi hyvin kerrottu kirkkoon sopivasta musiikista sekä myös tehty jotain listaa sopivista kappaleista.

      Kanttori oikeastaan viime kädessä päättää, mitä kyseisessä kirkossa voi esittää, mikäli kappale on muu kuin hengellinen. Siksi kannattaa olla häneen yhteydessä ennen tilaisuutta muutenkin kuin mahdollisissa säestysasioissa, ettei tule ikäviä yllätyksiä viime tingassa.

      Yksi uudempi hieno laulu häihin, joka tulee mieleen on Rakkauden liekki, joka on muistaakseni Petri Laaksosen käsialaa ja sitä olen kuullut esitettävän häissä.

    • ihana laulu

      olisi Auringon lapset. Jostakin syystä tykkään siitä tosi paljon. Olen ollut häissä joissa se laulettiin kirkossa. Tosin toisen ystäväni häissä kirkossa sitä ei saanut laulaa.

      Meidän häissämme laulettiin Ave Maria

    • mää81

      meillä oli Tauskin sinä vain. Kuuntelepa sanoja, on muuten tosi kaunis biisi. Tuli kyllä itku.

      • kirkossa

        Minä lauloin siskoni häissä kirkossa leijonakuninkaasta tutun "can you feel the love tonight" laulun :) Puoli kirkkoa niiskutti ja siskon huuli väpätti ;P Se sopii mielestäni erittäin hyvin kirkossa laulettavaksi, jos vaan akustiikka on siihen sopiva! On kieltämättä hieman vaativampi laulu, mutta jos sen pystyy lurauttamaan niin suosittelen ehdottomasti :D


    • yks laulaja

      - Enkelin rukous
      - Tänä aamuna aurinko nousi
      - Rakkaus on lahja Jumalan
      - Rakkauden liekki
      - Olkoon ylläsi kirkas taivas....ym.

      Nää kaikki löytyy mm. mun kevättalvella ilmestyneeltä levyltä, Rakkauden liekki.

      Jos kiinnostaa, niin mailaa mirja.poikkeus(a)pp.inet.fi

    • sulho jap

      eka säkeistö ja kertosäe finlanders: tää päivä on teidän.
      helppo ja kaunis.
      näin ainakin meillä on suunniteltu.

      onnea teillekkin =)

    • Jupiter

      Olen laulanut muutamissa häissä seuraavia lauluja:

      Tiedän määränpään (Saija Varjus)
      Aivan ihana ja herkkä kappale :)

      Oikeesti (Finlanders)
      Koskettava biisi

      Romanssi
      vanha ja tuttu perinteinen ;)

      Meidän omissa häissä kanttori ei suostunut siihen, että kappaleena olisi ollut Tiedän määränpään. Juttelin asiasta vihkipapin kanssa, hän sen hyväksyi ja ystävän kautta löytyi ihminen joka pianolla sen säesti. Eli jos kanttori haraa vastaan, kannattaa kysyä papilta mielipidettä. :)

      • eräs papinpahanen

        Ainakin niissä seurakunnissa missä olen ollut töissä, niin kanttorilla on ollut päätäntävalta musiikkiin liittyvissä asioissa. Toki poikkeuksiakin löytyy.


      • Kantturanplanttu
        eräs papinpahanen kirjoitti:

        Ainakin niissä seurakunnissa missä olen ollut töissä, niin kanttorilla on ollut päätäntävalta musiikkiin liittyvissä asioissa. Toki poikkeuksiakin löytyy.

        Kanttori on kirkkomusiikin ammattilainen ja vastuussa kaikesta seurakunnassa esitettävästä musiikista, ei pappi. Vihkiminen on yhden sortin jumalanpalvelus, ja siksi siellä esitettävää musiikkia yleensä syynätään aika tarkasti. Kanttoreilla esim. sanoitusten arviointikriteerit vaihtelevat, joten kannattaa aina kysyä juuri omaan vihkimiseen tulevan kanttorin mielipidettä! Jos jokin musiikkiesitys tuodaan kirkkoon ns. takaoven kautta, se luonnollisestikin loukkaa kanttoria, joka parhaansa mukaan hoitaa seurakuntansa musiikillisia linjauksia. Voihan vihkimisen jälkeisessä hääjuhlassa sitten esittää, mitä ikinä tykkää! :)


    • Zuzu

      Heips, Itselläni oli tässä kuukausi sitten kaaso joka lauloi enkelin rukous nimisen kappaleen. Laulu sopi hyvin kanttorille (eli kirkolle). Täytyy vain varoittaa sillä meillä kävi niin, että puolet vieraista itseni lukien nyyhkyttivät kappaleen aikana. Eli kannattaa varautua nenäliinojen kera.

    • tuleva morsian

      laulelaan 29 päivä kirkossa laulu Enkelin rukous. On aivan ihanat sanat. Nuotit löytyy (ja äänitteen voi tilata) netistä.

    • meidän häissä

      nousee päivä, laskee päivä.Kaunis laulu.

    • mitään virsiä tms ehdottaa

      itellä kans sellanen tilanne että kaverin häissä pitäis laulaa.. mutta oliskohan kellään mitään kauniita virsiä tai jotai hengellisiä lauluja tiedossa.. tai sitten kevääseen liittyviä?? :)

    • Rakkauden ruusuportti

      Heidi Kyrön Rakkauden ruusuportti on kaunis ja lauletaan minun häissäni..

      • Gheirmann

        Se on tosi söötti kappale kuten on Päivänvaloonkin.


    • Miimu

      Voisin ihan suositella selailemaan suurta laulukirjaa tai mikä sen nimi on, jossa on monta osaa. Nyt on myös semmonen valkokantinen, jossa on häihin soveltuvia lauluja ja hengellisempää etsiessä kannattaa ottaa nuoren seurakunnan veisuut tms. laulukirjat esiin, eli kirjastoon kollaamaan.

      myös Petri Laaksosen levyiltä löytyy ihania biisejä.

      Onnea hääparille!

      • yks kanttorinplanttu

        Siis minä todellakin ihmettelen niitä pareja, jotka lähes väen vängällä haluavat kirkossa toimitettavaan uskonnoliseen vihkimiseen iskelmämusiikkia mitä kirjavimpia perusteluja käyttäen.
        mm. näitä ole kuullut:
        - meidän juhlat, me päätämme
        - mä haluun!
        - en halua mitään hengellistä vihkimiseen
        - en kestä uskovaisten musiikkia
        jne jne toinen toistaan käsittämättömämpiä väitteitä.
        Omasta mielstäni valitessaan kirkon vihkipaikaksi pari tekee tietoisen valinnan! Kirkko on Jumalan huone ja vihkitoimitus on jumalanpalvelustoimitus. Tällöin musiikinkin pitää olla sopusoinnussa tilaisuuden kanssa. Jos hengellisyyttä ei tilaisuuten haluta, voi vihille mennä siviilisti vaikka laiturin nokassa! ( Olen muuten ollut kys tilanteessa, oli upeat häät! )

        On kumma, kun se kanttori saa aina syyt niskoilleen musiikin valinnasta. Tuleeko kenellekkään koskaan mieleen antaa vihkipapille ohjeita siitä, haluaako pari,että pappi lukee otteita raamatusta vai ei? Tuskinpa! Mutta musiikiksi halutaan lähes kaikkea mahdollista.
        Jos kirkossa soitetaan jo ns. maalliset laulut, niin mitäs sitten siellä häissä? Virret vai? Häävalssina voisi sitten olla jokin hengellinen, kaunis laulu.

        Kanttori todellakin vastaa kirkossa esitettävästä musiikista. Tapa, millä kanttoria asiassa lähestytään, vaikuttaa monesti siihen, miten lopulta käy. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!


      • ei itse kanttori
        yks kanttorinplanttu kirjoitti:

        Siis minä todellakin ihmettelen niitä pareja, jotka lähes väen vängällä haluavat kirkossa toimitettavaan uskonnoliseen vihkimiseen iskelmämusiikkia mitä kirjavimpia perusteluja käyttäen.
        mm. näitä ole kuullut:
        - meidän juhlat, me päätämme
        - mä haluun!
        - en halua mitään hengellistä vihkimiseen
        - en kestä uskovaisten musiikkia
        jne jne toinen toistaan käsittämättömämpiä väitteitä.
        Omasta mielstäni valitessaan kirkon vihkipaikaksi pari tekee tietoisen valinnan! Kirkko on Jumalan huone ja vihkitoimitus on jumalanpalvelustoimitus. Tällöin musiikinkin pitää olla sopusoinnussa tilaisuuden kanssa. Jos hengellisyyttä ei tilaisuuten haluta, voi vihille mennä siviilisti vaikka laiturin nokassa! ( Olen muuten ollut kys tilanteessa, oli upeat häät! )

        On kumma, kun se kanttori saa aina syyt niskoilleen musiikin valinnasta. Tuleeko kenellekkään koskaan mieleen antaa vihkipapille ohjeita siitä, haluaako pari,että pappi lukee otteita raamatusta vai ei? Tuskinpa! Mutta musiikiksi halutaan lähes kaikkea mahdollista.
        Jos kirkossa soitetaan jo ns. maalliset laulut, niin mitäs sitten siellä häissä? Virret vai? Häävalssina voisi sitten olla jokin hengellinen, kaunis laulu.

        Kanttori todellakin vastaa kirkossa esitettävästä musiikista. Tapa, millä kanttoria asiassa lähestytään, vaikuttaa monesti siihen, miten lopulta käy. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!

        Joudun kyllä ehdottomasti komppaamaan kanttorinplanttua. Kirkko on Jumalan huone, ja siellä ei kenenkään ole pakko naimisiin mennä! Mitähän imaamitkin sanoisivat, jos hääpari vänkäisi päästä moskeijassa naimisiin "kun se on niin kaunis ja kätevä tila, mutta ei me sitten mitään yököttäviä uskontojuttuja haluta!"?

        Se joka töykeästi yrittää tehdä vastoin seurakunnan työntekijöiden neuvoa, saa mielestäni mennä itseensä. Aina pitäisi kirkon muka joustaa, ihan loputtomiin. Raivostuttavaa!


    • kaaso myös

      itse laulan serkkuni häissä kappaleen nimeltä Enkelin rukous. Erittäin nätti ja ihana laulu ja sopii hyvin kirkossa laulettavaksi.

    • heikku

      Lauloin serkkuni kanssa tätimme häissä Elokuvasta "Kaksipäisen kotkan varjossa" Niina Tapion Elämän syliin. Oikein ihana kappale.

      • Olalaa

        Voisko mitenkään saada sanoja tuohon "Elämän Syliin" kappaleeseen?! Olen yrittänyt etsiä vaikka mistä mutta ei tahdo löytyä.


      • Kalkkero
        Olalaa kirjoitti:

        Voisko mitenkään saada sanoja tuohon "Elämän Syliin" kappaleeseen?! Olen yrittänyt etsiä vaikka mistä mutta ei tahdo löytyä.

        Googleta nina tapio, niin jopa rupeaa löytymään!


      • ...nuotit enää puuttuu...

        Onko tietoa että löytyykö tuon Elämän Syliin -kappaleen nuotteja jossakin saatavilla?


    • juhamatio

      Jos haluaa tilanteesta oikeasti ikimuistoisen, kannattaa teettää kokonaan uusi biisi, varsinkin jos laulat ite ja tahdot muutenkin tehdä tilanteesta ikimuistoisen.

      • marttilainen

        Mistä tommosia mittatilausbiisejä voi tilata?


    • Vanha setä vain

      Tarja Ylitalon Kerrasta poikki. Se kertoo pelisäännöt.

    • pastorikas
      • Myöhässä olet

        Hääpari on varmaan ehtinyt jo erotakin kun alkuperäinen kysyjä aloitti keskustelun 2006!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      68
      1723
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1421
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      197
      790
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      97
      759
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe