Käykö yhdelle kanille häkki, joka on n.65cm pitkä ja n.35cm leveä talven ajaksi? Entä kahdelle? Kun se on ollut entisessä kodissaan kesän ja alku syksyn pihalla, nii paljonko sille täytyis olla lämpötila sisällä? Saan sen huomenna ja tarvitsisin hyviä vinkkejä häkin valitsemiseen.. Kesäksi sille on iso häkki.. Kiitos jo etukäteen niille jotka rakastavat kaneja ja haluavat siitä syystä auttaa mua..:)
Kanin häkki..
8
245
Vastaukset
- sirithrûn
Tuon kokoiseen häkkiin ei mahdu minkäänkokoinen kani, yksi kääpiökanikin tarvitsee vähintään 0,25 m2 ja tuo on vain 0,23 m2.
Kun kyselette, että mahtuuko kani sen ja sen kokoiseen häkkiin, niin kertokaa hyvät ihmiset kaninne koko, siitähän se riippuu. Kilon painoinen hermeliini tarvitsee aika paljon pienemmän häkin, kuin ranskanluppa tai angora.- - Kani -
Se on aika pieni kani (tais olla kääpiökani).. varmaan suunnilleen kilon ei kyl kahta enempää.. Kysyn huomenna tarkemmin.. Muistin muuten sen häkin koon väärin.. se olikin 55cm x 75cm suunnilleen.. Vähän isompi kylläkin..
- sirithrûn
- Kani - kirjoitti:
Se on aika pieni kani (tais olla kääpiökani).. varmaan suunnilleen kilon ei kyl kahta enempää.. Kysyn huomenna tarkemmin.. Muistin muuten sen häkin koon väärin.. se olikin 55cm x 75cm suunnilleen.. Vähän isompi kylläkin..
Jos kani painaa alle 1,8 kg ja häkki on tuon kokoinen, niin silloin se täyttää eläinsuojeluvaatimukset.
Jokainen voi sitten ihan itse miettiä, haluaako tarjota lemmikilleen laillisen minimin, vai parhaat mahdolliset olot. - - Kani -
sirithrûn kirjoitti:
Jos kani painaa alle 1,8 kg ja häkki on tuon kokoinen, niin silloin se täyttää eläinsuojeluvaatimukset.
Jokainen voi sitten ihan itse miettiä, haluaako tarjota lemmikilleen laillisen minimin, vai parhaat mahdolliset olot.Eikai se niin vakavaa oo jos se on talven sen kokoses häkis? Keväällä sen voi jo siirtää pihalle.. Se kani on tottunu olemaan viileässäkin! Mä tiedän yhen ihmisen jolla oli kaks kania joskus sellases 70x40 cm kokoses häkis.. Eikä se ees hoitanu sitä toista kania ollenkaan.. Se on jo rääkkäystä! Sit loppujen lopuks sen vanhemmat antoisen toisen kanin pois ja nyt se niitten "kersa" valittaa et se on rääkkäystä kun ne erottaa toisistaan.. Mut mun mielestä se oli vaan sille huonosti hoidetulle kanille oikein ku se annettiin pois.. Oli kuulemma vaikea luontoinen kani.. Nyt se ottaa koko ajan lisää eläimiä ja sen muut lemmikit jää suunnilleen hoidotta.. Vähä mä järkytyin ku kuulin siitä..:(
- Ellen
- Kani - kirjoitti:
Eikai se niin vakavaa oo jos se on talven sen kokoses häkis? Keväällä sen voi jo siirtää pihalle.. Se kani on tottunu olemaan viileässäkin! Mä tiedän yhen ihmisen jolla oli kaks kania joskus sellases 70x40 cm kokoses häkis.. Eikä se ees hoitanu sitä toista kania ollenkaan.. Se on jo rääkkäystä! Sit loppujen lopuks sen vanhemmat antoisen toisen kanin pois ja nyt se niitten "kersa" valittaa et se on rääkkäystä kun ne erottaa toisistaan.. Mut mun mielestä se oli vaan sille huonosti hoidetulle kanille oikein ku se annettiin pois.. Oli kuulemma vaikea luontoinen kani.. Nyt se ottaa koko ajan lisää eläimiä ja sen muut lemmikit jää suunnilleen hoidotta.. Vähä mä järkytyin ku kuulin siitä..:(
Kuules kyllä tää Suomen talvi on aika pitkä aika viettää minikopissasi. Kokeile itse istua siellä monta kuukautta?!
Ja ihan vaan vinkiksi - toi ei paljoa auta kertoa miten paljon vielä huonommin joku muu kohtelee eläimiään... Se ei ole mikään puolustus. - Ellen
sirithrûn kirjoitti:
Jokainen voi sitten ihan itse miettiä, haluaako tarjota lemmikilleen laillisen minimin, vai parhaat mahdolliset olot.Turkistarhojen häkitkin täyttävät lain vaatimukset - ja niillähän on niin hyvä olla, että...
- - Kani -
Ellen kirjoitti:
Kuules kyllä tää Suomen talvi on aika pitkä aika viettää minikopissasi. Kokeile itse istua siellä monta kuukautta?!
Ja ihan vaan vinkiksi - toi ei paljoa auta kertoa miten paljon vielä huonommin joku muu kohtelee eläimiään... Se ei ole mikään puolustus.En kyl tarkottanu sitä niin.. Kirjoitin vaan siitäkin et muut tajuais pitää hyvää huolta kanistaan.. Mä tekisin niitten takia mitä vaan, joten hankin ison häkin..:) nyt sillä on iso häkki sisällä sekä pihalla.. Kaveriakin oon suunnitellu..
- Martina
No ei kyllä tosiaankaan käy - edes yhdelle. Itselläni on pieni hermeliini, jonka häkki on 60cm*100cm. Välillä tuntuu, että sekin on moiselle pitkäkoivelle liian vähän ja siksi se joutuukin olemaan häkkiin suljettuna vain poissaollessani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1576242Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava2173953Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi623307Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut692482Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi42130Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42035100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es01820Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?
Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik421388Kunnanjohtaja haista sinä
Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei341332Loimaan k-citymarketilla puukotus
Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun431300