Virtalähde vaihtoon

apua tarvitaan

Elikkä koneeni virtalähteestä kuulu aina vähän väliä hirveää rätinää ja luulen että tuuletin on rikki. Minulla on toinen virtalähde joka on ehjä ja ajattelin vaihtaa sen koneeseen. Molemmat on 300 wattisia ja niissä on samanlaiset johdot jotka sopii koneeseeni. Onko nuissa virtalähteissä mitään muita merkittäviä eroja kuin tuo wattimäärä että toimiiko hyvin jos vaihtaa ne?

2

428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkko

      Jos kerran saman tehoiset ja "niissä on samanlaiset johdot jotka sopii", niin silloinhan ne sopii päikseen.

      Powereissä on eroa juurikin noissa liittimissä, mutta jos molemmat on ostettu tällä vuosituhannella, niin ongelmia ei tule olemaan.

      Normaalimpia merkintöjä on AT (vanha, ei käytetä enään), ATX2.0 ja ATX2.01 (näissä ei eroja.. 90% virtalähteistä näitä), mikroATX (näitä ei juurikaan käytetä.. eikä mitoissa mitään standardia), shuttle (näitä on vielä erilaisia, mutta ei käytetä kuin shuttlen koteloissa).

      Eli virtalähteittesi kyljissä varmaankin lukee ATX, joten hyvin toimii.

      • rautasaha

        Ostinpa uuden 350W:n powerin, kun entinen hajosi. En katsonut sen kummemmin, koska kumpikin oli ATX, ja kas kummaa uudessa olikin hajottamaton 24 pinninen poweriliitin ja ei muuta keinoa kuin rautasaha. Onneksi oli erillinen 12V:n nelinapanen ,ettei tarvinnut sitä enää ruveta väsäämään, oma emolevy on 20 4 pinnisellä poweri-liittimellä varustettu. Yhteensopiva tarkoittaa, ettei sovi minkään kanssa yhteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe