Eli miten saa tehtyä avioehdon? Tahtoisin tehdä sellaisen mieheni kanssa, koska miehellä ulosotossa rahaa ja minulla tiedot kunnossa ja tiedossa runsaasti perintöä ja tahtoisin tehdä sellaisen ehdon että erotessa kummallakin säilyy omat rahat tms.!? Mihin yhteyttä ja paljonko maksaa tehä ehto?
Avioehto
7
2279
Vastaukset
- mkkkkkk
asianajajan avustuksella eli kirjattiin asiat ylös ja allekirjoitukset ja sitten oikeudessa kävi se lappu ja sai näin lain voiman....ja voi tehdä myös jälkikäteenkin (niinkuin mekin teimme)
- se sopimus
eli kirjoitetaan ihan itse tai sitten vaikkapa asianajajalla kirjoitutetaan, nimet alle ja sitten rekisteröidään maistraatissa. Ennen rekisteröinti oli käräjäoikeuteen, mutta tämä on muuttunut joitain vuosia sitten. Malleja löytyy esim. kirjastosta, sieltä on saatavissa asiakirjamalleja-nimisiä kirjoja.
- ehtoja
Hei,
www.maistraatti.fi ja vasemmalta linkki Avioehto. Sivuilta löydät niin kuvauksen avioehdosta (miten tehdään jne..) kuin hinnaston.
Mutta tässä alkuun:
"- Avioehtosopimus tehdään kirjallisesti. Se päivätään ja allekirjoitetaan.
- Lisäksi kahden esteettömän henkilön on todistettava se oikeaksi.
- Avioehtosopimus tulee voimaan, kun se toimitetaan maistraatille rekisteröitäväksi. (46 e)
Avioehtosopimus saattaa olla varsin monimutkainen sopimus. Avioehtosopimuksen tekemistä harkittaessa on aiheellista kääntyä asianajajan, valtion oikeusaputoimiston taikka muun asiantuntevan lakimiehen puoleen." Lähde: maistraatti.fi
Netistä löytyy valmiita avioehtosopimuksia esim.
http://www.lakiopas.com/asiakirjamallit/avioehtosopimus/
Tuo sanamuoto kattaa mielestäni kaiken (myös ne tulevat perinnöt), mutta jos homma on monismutkaisempi, niin hinta-arviopyyntö asianajajalta..
ja tekstitkin voi vaihtaa (esim. miten avio-oikeuden käy toisen puolison kuollessa jne)
esim. http://www.info.tampere.fi/eta/laki2/avioehto/Avio6.html
Lisää tietoa saat googlettamalla vaikka "avioehtosopimus"
Maistraatin sivuilta löytyy valmis lomake Avioehtosopimuksen rekisteröimiseksi. Eli halvimmillaan avioehdon saa 46 eurolla. - kyyninen
Paljasta nyt vielä että se on linnavenkula ja mätkii sua turpaan silloin tällöin...?
- tollasta päähäs
Ei kaikki jolla on luottotiedot mennyt ole linnakundeja.
- häähuuma
mitäpä mennä naimisiin ja tehdä avioehto kun kerrot jo eroamisesta!!!
- bells
jolla avioehdon saa tehtyä!
https://lomake.fi/b/ec/index.cgi/forminfo?s=GalrfmjfdrIDNag&lomake_id=3453&query=avioehto&__lang=fi&return=search_forms
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392020
- 49846
- 85834
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7711Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35691Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27600- 64553
- 43477
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28469Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap78457