Avioehto

mitenkä?

Eli miten saa tehtyä avioehdon? Tahtoisin tehdä sellaisen mieheni kanssa, koska miehellä ulosotossa rahaa ja minulla tiedot kunnossa ja tiedossa runsaasti perintöä ja tahtoisin tehdä sellaisen ehdon että erotessa kummallakin säilyy omat rahat tms.!? Mihin yhteyttä ja paljonko maksaa tehä ehto?

7

2279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mkkkkkk

      asianajajan avustuksella eli kirjattiin asiat ylös ja allekirjoitukset ja sitten oikeudessa kävi se lappu ja sai näin lain voiman....ja voi tehdä myös jälkikäteenkin (niinkuin mekin teimme)

    • se sopimus

      eli kirjoitetaan ihan itse tai sitten vaikkapa asianajajalla kirjoitutetaan, nimet alle ja sitten rekisteröidään maistraatissa. Ennen rekisteröinti oli käräjäoikeuteen, mutta tämä on muuttunut joitain vuosia sitten. Malleja löytyy esim. kirjastosta, sieltä on saatavissa asiakirjamalleja-nimisiä kirjoja.

    • ehtoja

      Hei,

      www.maistraatti.fi ja vasemmalta linkki Avioehto. Sivuilta löydät niin kuvauksen avioehdosta (miten tehdään jne..) kuin hinnaston.

      Mutta tässä alkuun:
      "- Avioehtosopimus tehdään kirjallisesti. Se päivätään ja allekirjoitetaan.
      - Lisäksi kahden esteettömän henkilön on todistettava se oikeaksi.
      - Avioehtosopimus tulee voimaan, kun se toimitetaan maistraatille rekisteröitäväksi. (46 e)

      Avioehtosopimus saattaa olla varsin monimutkainen sopimus. Avioehtosopimuksen tekemistä harkittaessa on aiheellista kääntyä asianajajan, valtion oikeusaputoimiston taikka muun asiantuntevan lakimiehen puoleen." Lähde: maistraatti.fi



      Netistä löytyy valmiita avioehtosopimuksia esim.
      http://www.lakiopas.com/asiakirjamallit/avioehtosopimus/

      Tuo sanamuoto kattaa mielestäni kaiken (myös ne tulevat perinnöt), mutta jos homma on monismutkaisempi, niin hinta-arviopyyntö asianajajalta..

      ja tekstitkin voi vaihtaa (esim. miten avio-oikeuden käy toisen puolison kuollessa jne)
      esim. http://www.info.tampere.fi/eta/laki2/avioehto/Avio6.html

      Lisää tietoa saat googlettamalla vaikka "avioehtosopimus"

      Maistraatin sivuilta löytyy valmis lomake Avioehtosopimuksen rekisteröimiseksi. Eli halvimmillaan avioehdon saa 46 eurolla.

    • kyyninen

      Paljasta nyt vielä että se on linnavenkula ja mätkii sua turpaan silloin tällöin...?

      • tollasta päähäs

        Ei kaikki jolla on luottotiedot mennyt ole linnakundeja.


      • häähuuma

        mitäpä mennä naimisiin ja tehdä avioehto kun kerrot jo eroamisesta!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1469
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      331
      1079
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      895
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      165
      766
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      700
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      29
      577
    8. 52
      571
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      568
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe