Avioehto

mitenkä?

Eli miten saa tehtyä avioehdon? Tahtoisin tehdä sellaisen mieheni kanssa, koska miehellä ulosotossa rahaa ja minulla tiedot kunnossa ja tiedossa runsaasti perintöä ja tahtoisin tehdä sellaisen ehdon että erotessa kummallakin säilyy omat rahat tms.!? Mihin yhteyttä ja paljonko maksaa tehä ehto?

7

2279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mkkkkkk

      asianajajan avustuksella eli kirjattiin asiat ylös ja allekirjoitukset ja sitten oikeudessa kävi se lappu ja sai näin lain voiman....ja voi tehdä myös jälkikäteenkin (niinkuin mekin teimme)

    • se sopimus

      eli kirjoitetaan ihan itse tai sitten vaikkapa asianajajalla kirjoitutetaan, nimet alle ja sitten rekisteröidään maistraatissa. Ennen rekisteröinti oli käräjäoikeuteen, mutta tämä on muuttunut joitain vuosia sitten. Malleja löytyy esim. kirjastosta, sieltä on saatavissa asiakirjamalleja-nimisiä kirjoja.

    • ehtoja

      Hei,

      www.maistraatti.fi ja vasemmalta linkki Avioehto. Sivuilta löydät niin kuvauksen avioehdosta (miten tehdään jne..) kuin hinnaston.

      Mutta tässä alkuun:
      "- Avioehtosopimus tehdään kirjallisesti. Se päivätään ja allekirjoitetaan.
      - Lisäksi kahden esteettömän henkilön on todistettava se oikeaksi.
      - Avioehtosopimus tulee voimaan, kun se toimitetaan maistraatille rekisteröitäväksi. (46 e)

      Avioehtosopimus saattaa olla varsin monimutkainen sopimus. Avioehtosopimuksen tekemistä harkittaessa on aiheellista kääntyä asianajajan, valtion oikeusaputoimiston taikka muun asiantuntevan lakimiehen puoleen." Lähde: maistraatti.fi



      Netistä löytyy valmiita avioehtosopimuksia esim.
      http://www.lakiopas.com/asiakirjamallit/avioehtosopimus/

      Tuo sanamuoto kattaa mielestäni kaiken (myös ne tulevat perinnöt), mutta jos homma on monismutkaisempi, niin hinta-arviopyyntö asianajajalta..

      ja tekstitkin voi vaihtaa (esim. miten avio-oikeuden käy toisen puolison kuollessa jne)
      esim. http://www.info.tampere.fi/eta/laki2/avioehto/Avio6.html

      Lisää tietoa saat googlettamalla vaikka "avioehtosopimus"

      Maistraatin sivuilta löytyy valmis lomake Avioehtosopimuksen rekisteröimiseksi. Eli halvimmillaan avioehdon saa 46 eurolla.

    • kyyninen

      Paljasta nyt vielä että se on linnavenkula ja mätkii sua turpaan silloin tällöin...?

      • tollasta päähäs

        Ei kaikki jolla on luottotiedot mennyt ole linnakundeja.


      • häähuuma

        mitäpä mennä naimisiin ja tehdä avioehto kun kerrot jo eroamisesta!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      885
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      598
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      37
      571
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      527
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      525
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      465
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe