Eli miten saa tehtyä avioehdon? Tahtoisin tehdä sellaisen mieheni kanssa, koska miehellä ulosotossa rahaa ja minulla tiedot kunnossa ja tiedossa runsaasti perintöä ja tahtoisin tehdä sellaisen ehdon että erotessa kummallakin säilyy omat rahat tms.!? Mihin yhteyttä ja paljonko maksaa tehä ehto?
Avioehto
7
2279
Vastaukset
- mkkkkkk
asianajajan avustuksella eli kirjattiin asiat ylös ja allekirjoitukset ja sitten oikeudessa kävi se lappu ja sai näin lain voiman....ja voi tehdä myös jälkikäteenkin (niinkuin mekin teimme)
- se sopimus
eli kirjoitetaan ihan itse tai sitten vaikkapa asianajajalla kirjoitutetaan, nimet alle ja sitten rekisteröidään maistraatissa. Ennen rekisteröinti oli käräjäoikeuteen, mutta tämä on muuttunut joitain vuosia sitten. Malleja löytyy esim. kirjastosta, sieltä on saatavissa asiakirjamalleja-nimisiä kirjoja.
- ehtoja
Hei,
www.maistraatti.fi ja vasemmalta linkki Avioehto. Sivuilta löydät niin kuvauksen avioehdosta (miten tehdään jne..) kuin hinnaston.
Mutta tässä alkuun:
"- Avioehtosopimus tehdään kirjallisesti. Se päivätään ja allekirjoitetaan.
- Lisäksi kahden esteettömän henkilön on todistettava se oikeaksi.
- Avioehtosopimus tulee voimaan, kun se toimitetaan maistraatille rekisteröitäväksi. (46 e)
Avioehtosopimus saattaa olla varsin monimutkainen sopimus. Avioehtosopimuksen tekemistä harkittaessa on aiheellista kääntyä asianajajan, valtion oikeusaputoimiston taikka muun asiantuntevan lakimiehen puoleen." Lähde: maistraatti.fi
Netistä löytyy valmiita avioehtosopimuksia esim.
http://www.lakiopas.com/asiakirjamallit/avioehtosopimus/
Tuo sanamuoto kattaa mielestäni kaiken (myös ne tulevat perinnöt), mutta jos homma on monismutkaisempi, niin hinta-arviopyyntö asianajajalta..
ja tekstitkin voi vaihtaa (esim. miten avio-oikeuden käy toisen puolison kuollessa jne)
esim. http://www.info.tampere.fi/eta/laki2/avioehto/Avio6.html
Lisää tietoa saat googlettamalla vaikka "avioehtosopimus"
Maistraatin sivuilta löytyy valmis lomake Avioehtosopimuksen rekisteröimiseksi. Eli halvimmillaan avioehdon saa 46 eurolla. - kyyninen
Paljasta nyt vielä että se on linnavenkula ja mätkii sua turpaan silloin tällöin...?
- tollasta päähäs
Ei kaikki jolla on luottotiedot mennyt ole linnakundeja.
- häähuuma
mitäpä mennä naimisiin ja tehdä avioehto kun kerrot jo eroamisesta!!!
- bells
jolla avioehdon saa tehtyä!
https://lomake.fi/b/ec/index.cgi/forminfo?s=GalrfmjfdrIDNag&lomake_id=3453&query=avioehto&__lang=fi&return=search_forms
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483