hei. minua on ruvennut ihmetyttämään talvikkoni runsas juominen.. hamsterini ei ole edes puolta vuottakaan vielä.. tänään kin hän joi 3 kertaa ja jokaisella kerralla noin. 5 min. edellinen hamsterini joi myös ylettömän paljon ja kuolikin aika nuorena.. mistä tuommoinen runsas juominen voisi johtua? talvikkoni on poika ja edellisen talvikkoni ostin myös samasta eläin kaupasta kun tämän.. ja edellinenkin kuoli piakkoin sen jälkeen kun rupesi juomaan enemmän.. kiitos jo etukäteen..
hamsterin juominen..
tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiaaaaaaa...
127641
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
Vastaukset 12
Vanhimmat
talvikolla saattaa olla kuuma?!
Mua ihmetyttää mun talvikkoni juomattomuus.Se on vasta 2kk mutta siltikin... ei juo pakosti edes kertaakaan päivässä..
TÄHÄN MUN ONGELMAANKIN VOI OTTAA KANTAA!! KIITOS!
On normaalia, että hamsteri juo helteellä enemmän kuin tavallisesti. Ei siis syytä huoleen. Mutta jos hamsteri juo desin 1-2 päivässä, on se jo sairasta (hamsterilla on diabetes).
Itsekin tätä mietin.. Meillä kuukauden päästä vuoden ikäinen talvikko ja alkanut juomaan tällä viikolla paljon. Mutta luettunani ylemmän kommentin ei se sentään desiä juo, mutta pari kertaa päivässä enintään ja melkein minuutin saattaa joskus siinä olla. Ei ennen ole juonut edes joka päivä, mutta nyt..
Talvikoilla esiintyy diabetestä eli sokeritautia jonkin verran. Se aiheuttaa janoa. Kannattaa siis käyttää hamsu eläinlääkärissä jos kovin näyttää paljon juovan. Yleensähän hamsut eivät juurikaan juo.
Oletteko muuten varmoja että hamsu juo? Joillain hamsuilla on tapana vain valuttaa huvikseen vettä pullosta maahan.
Eli tuohon juomattomuus viestiin vastaukseksi, että on ihan normaalia. Hamsterit juovat erittäin vähän. Omieni pullot eivät oikeastaan koskaan lainkaan vajenneet, enkä välttämättä nähnyt niitä juomassa pitkiin aikoihin (joivat tietenkin, mutta öisin).
meillä on kohta 9 kk talvikko ja aikasemmin en huomannut että ois vettä pullosta vähentynyt mutta nyt muutaman päivän aikana hamsu on ruvennut juomaan aika paljon... se juo muutaman päivän aikana 25cc... eihän se sinänsä ole niin paljon, muttakun aiemmin on juonut vähemmän :o
Syyrialaiseni on alkanut viikko sitten alkanut juomaan erittäin paljon. Pitäisikö huolestua?
Se on ihan normaalia ellei hamsterilla ole ilmennyt muita ongelmia. Onhan huoneiden lämpötilat sopivat joissa hamsterinne asuvat? Kääpiähamstereilla diabeteskin on hyvin mahdollinen, mutta uskoisin että se on ihan normaalia kerta muita ongelmia ei ole ilmennyt.
talvikkoni ei juo paljoa päivässä kenties yhtään miten reagoin'
Alkaa huolestuttavaan että minun kääpiöhamsteri ei juo vettä kunnolla ja hän on 11viikkoa vanha
Mulla on saman tyylinen homma, noin 7kk vanha talvikko herra juo runsaasti, on alkanut kävelemään hitaammin. Aikaisempi hamsteri kuoli ripuliin, koska huomasit liian myöhään ettei se juonut juuri yhtään, tästä syystä olen tarkkaillut hamsterin juomista ja ruokintaa aika tarkkaan.
Luultavasti diabetes se on periytyvää https://hamsterit.net/2014/05/05/diabetes-eli-sokeritauti-hamstereilla/ kannatta lukea jos arvelee diabetestä