hamsterin juominen..

tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiaaaaaaa...

hei. minua on ruvennut ihmetyttämään talvikkoni runsas juominen.. hamsterini ei ole edes puolta vuottakaan vielä.. tänään kin hän joi 3 kertaa ja jokaisella kerralla noin. 5 min. edellinen hamsterini joi myös ylettömän paljon ja kuolikin aika nuorena.. mistä tuommoinen runsas juominen voisi johtua? talvikkoni on poika ja edellisen talvikkoni ostin myös samasta eläin kaupasta kun tämän.. ja edellinenkin kuoli piakkoin sen jälkeen kun rupesi juomaan enemmän.. kiitos jo etukäteen..

11

5968

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sini91

      talvikolla saattaa olla kuuma?!
      Mua ihmetyttää mun talvikkoni juomattomuus.Se on vasta 2kk mutta siltikin... ei juo pakosti edes kertaakaan päivässä..
      TÄHÄN MUN ONGELMAANKIN VOI OTTAA KANTAA!! KIITOS!

    • On normaalia, että hamsteri juo helteellä enemmän kuin tavallisesti. Ei siis syytä huoleen. Mutta jos hamsteri juo desin 1-2 päivässä, on se jo sairasta (hamsterilla on diabetes).

    • Hamsuneiti

      Itsekin tätä mietin.. Meillä kuukauden päästä vuoden ikäinen talvikko ja alkanut juomaan tällä viikolla paljon. Mutta luettunani ylemmän kommentin ei se sentään desiä juo, mutta pari kertaa päivässä enintään ja melkein minuutin saattaa joskus siinä olla. Ei ennen ole juonut edes joka päivä, mutta nyt..

    • F

      Talvikoilla esiintyy diabetestä eli sokeritautia jonkin verran. Se aiheuttaa janoa. Kannattaa siis käyttää hamsu eläinlääkärissä jos kovin näyttää paljon juovan. Yleensähän hamsut eivät juurikaan juo.

      Oletteko muuten varmoja että hamsu juo? Joillain hamsuilla on tapana vain valuttaa huvikseen vettä pullosta maahan.

    • F

      Eli tuohon juomattomuus viestiin vastaukseksi, että on ihan normaalia. Hamsterit juovat erittäin vähän. Omieni pullot eivät oikeastaan koskaan lainkaan vajenneet, enkä välttämättä nähnyt niitä juomassa pitkiin aikoihin (joivat tietenkin, mutta öisin).

    • taalvvikkoo<3<3<3<3

      meillä on kohta 9 kk talvikko ja aikasemmin en huomannut että ois vettä pullosta vähentynyt mutta nyt muutaman päivän aikana hamsu on ruvennut juomaan aika paljon... se juo muutaman päivän aikana 25cc... eihän se sinänsä ole niin paljon, muttakun aiemmin on juonut vähemmän :o

      • Hamsuuut

        Syyrialaiseni on alkanut viikko sitten alkanut juomaan erittäin paljon. Pitäisikö huolestua?


    • hamstre

      Se on ihan normaalia ellei hamsterilla ole ilmennyt muita ongelmia. Onhan huoneiden lämpötilat sopivat joissa hamsterinne asuvat? Kääpiähamstereilla diabeteskin on hyvin mahdollinen, mutta uskoisin että se on ihan normaalia kerta muita ongelmia ei ole ilmennyt.

    • Anonyymi

      talvikkoni ei juo paljoa päivässä kenties yhtään miten reagoin'

    • Anonyymi

      Alkaa huolestuttavaan että minun kääpiöhamsteri ei juo vettä kunnolla ja hän on 11viikkoa vanha

    • Anonyymi

      Mulla on saman tyylinen homma, noin 7kk vanha talvikko herra juo runsaasti, on alkanut kävelemään hitaammin. Aikaisempi hamsteri kuoli ripuliin, koska huomasit liian myöhään ettei se juonut juuri yhtään, tästä syystä olen tarkkaillut hamsterin juomista ja ruokintaa aika tarkkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe