Hei!
Minulla on toinen välivuosi edessä ja tuskin vietän sen niinkuin tämän ensimmäisen (töitä tehden). Olen ajatellut lähteä avoimeen yliopistoon lukemaan psykologiaa, mutta sitten huomasin Alkio-opiston ilmoituksen lehdessä... Haen ensi keväänä toista kertaa yliopistoon alalle, josta psykologiasta on paljon hyötyä ja toiseksi se kiinnostaa minua paljon.
Kummastakohan olisi enemmän hyötyä ajatellen tuota yliopistoon pääsyä? Entä onko muita Alkio-opiston tapaisia paikkoja, joissa psykologiaa voisi lukea? Alkio-opisto meinaan on aikasta kallis...
Entäpäs sitten tuo avoin, voisiko avoimessa ajatella opiskelevansa "kokopäiväisesti"?
Pää on aivan pyörällä näistä jutuista, kun ei ensinnäkään ole kauheasti edes tietoa mistään ja sitten kun mahdollisuuksia on niin paljon! Olisi kiva kuulla toisten kokemuksia ja mielipiteitä välivuoden viettämisestä jollain tavalla opiskellen :)
Alkio-opisto >< Avoin yo
11
2591
Vastaukset
- JukkaV
Voisitko alkuun paljastaa, mikä on haluamasi ala? Ehkäpä on olemassa jokin toinenkin aine, josta hyödyt.
Avoimessa yliopistossa voit lukea psykologiaa. Alkio-opistoa edullisempi paikka on Joutsenon opisto. Siellä voit opiskella kokopäiväisesti avoimessa. Moni on siellä opiskellut ja päässyt yliopistoon asti. :)
Olen itse kolunnut eri kansanopistoja ja Joutseno on ehdoton ykkönen.- nimmarimerkki
Logopediaan pyrin.
- JukkaV
nimmarimerkki kirjoitti:
Logopediaan pyrin.
Sinun kannattaa suorittaa sekä psykologian että erityispedagogiikan perusopinnot/approbaturit. Ne varmasti auttavat. Myös puheviestinnän approsta olisi hyötyä.
- nimmarimerkki
JukkaV kirjoitti:
Sinun kannattaa suorittaa sekä psykologian että erityispedagogiikan perusopinnot/approbaturit. Ne varmasti auttavat. Myös puheviestinnän approsta olisi hyötyä.
Saanko kysyä, kumpaan sä lähtisit noita opiskeleen, avoimeen vai johonkin opistoon? :)
- JukkaV
nimmarimerkki kirjoitti:
Saanko kysyä, kumpaan sä lähtisit noita opiskeleen, avoimeen vai johonkin opistoon? :)
Opistoon avointa yliopistoa opiskelemaan.
- nimmarimerkki
JukkaV kirjoitti:
Opistoon avointa yliopistoa opiskelemaan.
Mä oon ihan tollo näissä jutuissa... Miten opistossa avoimen opiskelu poikkeaa normaalissa avoimessa opiskelusta?
- JukkaV
nimmarimerkki kirjoitti:
Mä oon ihan tollo näissä jutuissa... Miten opistossa avoimen opiskelu poikkeaa normaalissa avoimessa opiskelusta?
Esimerkiksi yhteistoimintaoppilaitoksissa on tuutorit - joskus myös avoimella itselläkin on tuutoreita. Avoimessa saattaa tavata opettajia useammin kuin yhteistoimintaoppilaitoksissa.
- nimmarimerkki
JukkaV kirjoitti:
Esimerkiksi yhteistoimintaoppilaitoksissa on tuutorit - joskus myös avoimella itselläkin on tuutoreita. Avoimessa saattaa tavata opettajia useammin kuin yhteistoimintaoppilaitoksissa.
Selkkis! Harmi ku nuo opistot on niin kaukana... Avoimia löytyy lähempääkin. :)
- juuks
Moi!
Mä oon kanssa menossa Alkio-opistoon nyt syksyllä. Odotan sitä jo aivan innolla. Vaikuttivat tosi mukavilta kun olin yhteydessä sinne puhelimitse.
Tunnen yhden ihmisen joka siellä on joskus ollut psykologian linjalla, oli kuulemma hyvin antoisa vuosi...
Ja hauskoja juttuja www.alkio.fi kannattaa käydä lukemassa vieraskirjan keskustelualueelta, ja kysyä jotain jos on kysyttävää nykyisiltä/entisiltä oppilailta..- *M**
Itse olin viime vuoden siellä ja suoritin psykan appron. Tosi kiva paikka ja opetuskin oli hyvää. Ainut miinus puoli oli opiston sijainti, mutta toisaalta Jyväskylään pääsee halutessaan suhteellisen nopeesti.
Hain tänä keväänä psykaan, mutta en ikävä kyllä päässyt, mutta opistosta oli ehdottomasti hyötyä. Ei sitä tiedä vaikka toiseksikin vuodeksi sinne eksyy.
Joutsenon opistosta en ole kuullut niin paljon hyvää kuin Alkiosta mutta olen ehkä hiukan jäävi vielä vertailemaan.
Ja mainostukseni takana on toive pitsalahjakortista ;)
- Bela
Olen ollut Alkiolla ja voin sanoa, että apua oli.
Todella hyvä paikka opiskella, hyviä ihmisiä ja avoimesta löytyy vaikka mitä kivaa opiskeltavaa. Hinta on toki kallis, mutta kyllä sitä pärjäsi. Ja Korpilahti nyt on Korpilahti, mutta Jyväskylään pääsee nopeasti, jos alkaa ahdistamaan.
Itselläni oli kaksi "välivuotta", jotka kummatkin opiskelin opistoissa ja nyt kun olen menossa yliopistoon, niin saan aika paljon korvattua avoimen opinnoilla. Suosittelen. Ja jos et ole aivan varma alastasi niin nyt on hyvää aikaa kokeilla opintoja oikeassa elämässä eikä vain paperilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818