Laboratorioanalyytikoksi

ko?

pääsin sisälle Stadiaan "vahingossa" ja olin valinnut laboratorioanalyytikkolinjan... sitten tässä ihmetellessä tulikin mieleen, että mikä on laboratorioanalyytikko? mitä helvettiä se tekee niinku "oikeesti"? jos joku sattuu tietämään ni kertokoon... tavotteena on kuitenkin päästä yiopstolle lukemaan biologiaa...

12

1185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sunny

Olen lukenut vuoden laboratorianalyytikoksi. Laboratorioanalyytikko on koulutuksessa laborantin ja kemistin välissä. Yleensä työllistyvät teollisuuteen voivat päätyä myös esimiestehtävään mutta labran puolella työskennellään ja kemiaa opiskelussa on suurin osa, valinnaiskursseja sitten saa molekyylibilsasta solubilsasta biokemmasta yms myöhemmin joista varmasti bilsaa varten on hyötyä, mutta ne eivät yleensä tule ensimmäisenä vuonna jollei itse valitse ja on sen verran pohjaa että osaa labrassa jo jotain töitä tehdä:D

Toivottavasti vähän selvitti:) Jos haluat lisätietoa vielä lisää, niin laita vaikka sähköposti ossasi niin voin jotain kertoilla:D

• Tku123

matikkaa? Itekin hain, mut toi mitä kerroit kuulosti aika pahalta...:( Kaikki noi solujutut,yack. Oon varasijal 12. Kiinnostaa kyl mut en oo kuiteskaa ihan varma.

• o ou...

joo kiitti. selvitti aika hyvin ...ai se on niinku pääosin kemiaa? kuinka paljon siin saa sitte valita esim bilsasta tai onks mitään mahiksii vaihtaa johonki toiseen aineeseen... ei varmaa mut ehkä mä nyt luen sitä sitte jonku verran, mua vaa hämää toi kemma.. ku se on vähä diipa daapa... olin siis siin ihan hyvä lukios mut se vaan oli jotenki vähän nihkeetä (samoin ku hikinen "kokeellisen" kemian kurssi, joka huipentui rasvan eristämiseen nakista :P ), toivottavasti siel ei oo mitää üüberfysiikkaa, koska se ei oikeen luista... pitkäst matikast tuli magna et se sentää menee, jos sitä tarvitaa... hmm...epäilyttää... mut eiköhän sen sitte nää... -näillä mennään-

• Nuusku
        o ou... kirjoitti:

joo kiitti. selvitti aika hyvin ...ai se on niinku pääosin kemiaa? kuinka paljon siin saa sitte valita esim bilsasta tai onks mitään mahiksii vaihtaa johonki toiseen aineeseen... ei varmaa mut ehkä mä nyt luen sitä sitte jonku verran, mua vaa hämää toi kemma.. ku se on vähä diipa daapa... olin siis siin ihan hyvä lukios mut se vaan oli jotenki vähän nihkeetä (samoin ku hikinen "kokeellisen" kemian kurssi, joka huipentui rasvan eristämiseen nakista :P ), toivottavasti siel ei oo mitää üüberfysiikkaa, koska se ei oikeen luista... pitkäst matikast tuli magna et se sentää menee, jos sitä tarvitaa... hmm...epäilyttää... mut eiköhän sen sitte nää... -näillä mennään-

Itse en enää lähtis labra-analyytikoksi lukemaan. Aika vähän alan työpaikkoja auki ja nekin pääasiassa pätkätöitä. 1,5 vuotta opiskelin PIRAMK:ssa. Eka vuosi oli lähinnä lukion kertausta, eikä edes kovin vaikeaa. Labroja enemmän toisena opiskeluvuotena. Olen jo valmistunut laborantiksi ja luultavammin olisin samoihin hommiin päätynyt laboratorioanalyytikkona. Lopetin koulun, kun laboratoriotyöt alkoi ottaa nuppiin. Nyt opiskelen sh:ksi:)

• ..........

tässä ammatissa?

• Ergo

viette toisilta mahdollisuuden tulla opiskelemaan, jotka sitä oikeesti haluis, kun haitte sinne vain "huvikseen" ja "vahingossa" pääsitte sisään..........

• !!!!!!!!

Mua ottaa kans päähän nää ketkä vahingossa pääsee, kun on jotain ketkä oikeesti haluaa alaa opiskella ja on ottanu selvää alasta ensin..toivottavasti tälläset ihmiset peruu paikkansa ettei mee vaan muutamaks kuukaudeks kattelee meininkii ja sitte lähtee menee...pistää vihaksi!!

• -Novéll-
        !!!!!!!! kirjoitti:

Mua ottaa kans päähän nää ketkä vahingossa pääsee, kun on jotain ketkä oikeesti haluaa alaa opiskella ja on ottanu selvää alasta ensin..toivottavasti tälläset ihmiset peruu paikkansa ettei mee vaan muutamaks kuukaudeks kattelee meininkii ja sitte lähtee menee...pistää vihaksi!!

aika turhauttavaa tämmöinen kyllä on. Tosiaan, nyt joku sitten murehtii ettei päässytkään sisään, kun joku meni noinkin viksusti tekeen..

Kyllä ottaa pähkinään muakin! Oisin halunnut myös tolle alalle, mutta ei.

• ...........
        -Novéll- kirjoitti:

aika turhauttavaa tämmöinen kyllä on. Tosiaan, nyt joku sitten murehtii ettei päässytkään sisään, kun joku meni noinkin viksusti tekeen..

Kyllä ottaa pähkinään muakin! Oisin halunnut myös tolle alalle, mutta ei.

Tosiasiahan on että sisään pääsee paremmin menestyneet. Että jos ette päässeet niin yrittäkää opiskella vähän noita asioita mitä pääsykokeessa on. Eihän se ole edes vaikea, päinvastoin. Ainakin lukion käyneen pitäisi osata.

• LabraMimmi

Älä opiskele laboratorioanalyytikoksi et saa kuitenkaan töitä vaan joudut opiskelemaan uutta alaa ku ne on muutenkin tosi syrjiviä siis koulussa ja työelämässä. Valtio kouluttaa ilmatteeks mutta työelämä ei sitten anna työtä!!!.

• Biolady92
    • LABRAMELISSATAR

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      25
      3770
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      542
      2762
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      53
      2290
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      212
      2261
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1799
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1540
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      53
      1512
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1399
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1261
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1204
    Aihe