Hyttyset/ "mäkärät" Turkissa?

Paukama

Vieläkö Turkissa vaivaavat öisin pienet purijat joitten jäljiltä saat pirusti kutisevan paukaman? 4 vuotta sitten Marmariksessa nuo pirut vaivasivat niin että osa hotellin asukkaista joutui turvautumaan lääkärin apuun kutinan pois saamiseksi.

13

4235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raaps

Olin alanyassa pari viikkoa sitten ja kyllä moskiitot söivät kiitettävästi. :( Ja voi sitä kutinan paljoutta! Ja paiseitten kokoa. Ei täällä kotimaassa koskaan tule moisia muhkuroita hyttysen pistosta. :D

• Alanyassa käynyt

Kyllä meillekin niistä hyttysistä varoiteltiin, mutta ei yhtäkään paukamaa tullut koko matkan aikana ja kaksi viikkoa oltiin. Kai se sit vähän riippuu millon mistäkin.

• hyttynen*

Kyllä ne vaivaa, minne ne ois sieltä kadonneet. Laita vaan Offia iltaisin ja jos niitä paukamia tulee, niin itse olen hyväksi kutinanlievittäjäksi todennut sen sitruunakoloniahajusteen.

• huoneessa

Parhaiten hotellihuoneessa pelittää pieni sähköllä toimiva karkotin, johon vaihdetaan pari kertaa vuorokaudessa pieni "myrkkylevy." Laitteita saa Suomesta ainakin Raid merkkisinä, samoin "myrkkylevyjä". Turkissa niitä on myynnissä liki kaikissa marketeissa.

Paukamat rauhoittaa kaikkein nopeimmin kortisonivoide. Saa apteekista.

Ulkona iltaisin ja yöllä liikkuessa OFF on voittamaton alueilla, joissa moskiittoja on.

• itikat

Olin kesäkuussa marmariksessa ja siellä ei ainakaan hyttysiä näkynyt...

• löytyy

Niitä ötököitä oli kesäkuussa Marmariksessa,ne taitaa himoita mun rakiverta,koska olin ainoa meijän porukasta jota ne pisteli,kamalia patteja mutta mä syön Heinix nimisiä pillereitä ja Etono-puikko on aina mukana,ei kutise vaikka tulee patteja.
      Mä oon allerginen ötököille enkä halua viettää lomaani raapimalla itseni verille.
      Joskus olen myös ostanut ötökkövalon mikä pannaan pistorasiaan,mutta oikee raid tehoo parhaiten.Illalla ulos lähtiessä vähän suihkauttaa kämppään,niin saa nukuttua yöt ilman ininää.

• käynyt

koskaan ei ole mikään ötökkä pistänyt tai purrut.

• sibel*

... mie oon käyny monta kymmentä kertaa ja joka kerta ne syövät mun sääret, vaikka mitä tököttiä yrittää laittaa. Mutta jos on oikein pitkään lomailemassa niin sitten kai ne hyttysetkin saavat mun verestä tarpeeksi tai sitten iho tottuu.

• missä olet

käynyt?

• pilkku

on siellä niitä ja ne iskee pimeellä, jos on hame päällä iltasella liikenteessä niin varmasti on jalat punasena täpliä ja yöllä nukkuissa ne kerkee syödä ja aamulla on pilkkuja täynnä. Ja ostin sieltä apteekista jotain salvaa jolla kutina lähti heti, en muista nimee mut tosi tehokasta.

• varaudu

pari kertaa olen turkissa käynyt ja kumpaisellakin kerralla itikat ovat syöneet jalat ja kädet paukamille öisin, nukkuessa. Ne paukamat ei ole suomi-tasoa vaan isompia, kutisevampia ja pitkäkestosempia...Suosittelen varautumaan. Oli törkeen näkösiä säärissä ne jäljet.

• Mää vaan

Olen käynyt monta kertaa Turkissa,eikä koskaan mitkään itikat tai muutkaan mäkäräiset ole vaivanneet.Olen ollut öisin liikenteessä aamutunneille asti hame päällä,eikä mitään paukamia ole ikinä tullut.Toivottavasti ei tuu nytkään,on lähtö Marmarikseen 22.7.

• "paikallinen"

Voisiko joku, joka asuu jatkuvasti esim. Alanyan tienoilla, kertoa mihin vuoden aikaan kyseisiä ötököitä on. Olemme kerran olleet Alanyassa 3 viikkoa lokakuun lopulla ja silloin oli kyllä. Yön aikana tuli paukamia. Muut kerrat olemme olleet kesäkuukausina eikä ollut, tosin olemme olleet Izmirissä ja Istanbulissa.

Nyt kiinnostaisi Alanyan seutu, koska olemme muuttamassa sinne syys- ja talvikuukausiksi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4606
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe