OKL HELSINKI, TULOKSET NYT NETISSÄ

jihuuu5

8

5306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päässyt :(

Voi paska, mä en sitten ollut tossa listassa. Olin jotenkin henkisesti valmentautunut, että ne tulokset tulee vasta huomenna, mutta olipa yllätys kun päiväunilta heräsin...
      On se raakaa tuo pääsykoevalinta, täytyy sanoa, mutta toivottavasti koulutukseen on valittu just ne oikeat tyypit, koska oisin TODELLA halunnut olla mukana aloittamassa uutena fuksina okl:ssä sen sijaan, että jatkan edelleen opintoja itselle ei niin omalta tuntuvassa tiedekunnassa... HARMITTAA IHAN PIRUSTI!!!! :(((( Ja mistään varasijoista en uskalla edes haaveilla...

Tuttuja nimiä vilahteli joukossa, et kai sinne sitten joku pääsee... Mutta enpä tiedä jaksanko enää ensi vuonna hakea. Pettymys tuntuu niin suurelta, varsinkin kun on laittanut itsensä likoon ja sitten koittaa se hetki, jolloin nimi ei edes ole listassa ja tajuaa, että joku ei pidä minua soveltuvaksi tälle alalle. Kylläpä ottaa päähän.

Mutta onnea teille kaikille sadalle, jotka pääsitte sisään, anyway :)

• tiuuku

Hei tiedätkö mitä, pää pystyyn ja ensi vuonna uudestaan, jooko?!!!

Todellakin, OKL-valinta on ihan pirun raakaa ja paljon jää ulkopulelle sellaisia jotka oikeasti olisi halunnut päästä! PRKL että harmitti ja ihan silmissä sumeni 29.05. kun listat valintakokeille kutsuttavista julkaistiin. Jälleen olin käyttänyt kolme kuukautta luokanopettajan koulutuksen pääsykokeisiin päntäten ja haaveillut että pisteraja olisi tänä vuonna 6,5 eli tuo jonka verran itselläni on nyt pisteitä. Ei ollut nimeä listassa ja näin ollen en päässyt edes yrittämään pääsykokeille - vieläkään! Sitä kiukun ja turhautumisen määrää tuolloin....

Nyt kun mietin niin onpahan ainakin se iänikuinen Johdatus kasvatustieteisiin taas kerran tutumpi, se on koluttu jo useaan otteeseen läpi ja taas on vuosi aikaa haalia pisteitä vielä lisää. Paljon ei ole enää mulla tehtävissä mutta ehkäpä toinen appro taikka cumu avoimessa! Samalla voi jo ikäänkuin varaslähtönä opiskella noita opintoja jotka olisi vastassa kuitenkin sitten KUN pääsee.

Myös minä opiskelen toista tutkintoa tässä samaan aikaan, alalla joka ei ole se "oma" ala mutta tuleepahan käytettyä hyödyksi tämä piiiitkä hakuaika joka kuitenkin (toivottavasti) palkitaan sillä että ovet OKL:een vielä aukenee.

Täytyy sanoa että kun oma nimi ei ollut pääsykokeille kutsuttavien listassa niin pari viikkoa ajattelin että nyt loppuu tämä hakeminen, että enää ensi keväänä en aio taas kerran päntätä kirjoja ja jännittää koko kevättä että pääsisinkö jo vihdoin kokeille jos lopputulos on jälleen sama. Mutta siitä se harmitus ja turhautuminen pikkuhiljaa väistyy ja tulevaisuudensuunnitelmat saa taas uutta potkua!

Toivottavasti haet ensi keväänä uudestaan ja pääset Opeskelemaan! Tsemppiä kovasti sulle ja ONNEA kaikille päässeille!

-tiuku

• Neuvoton---
        tiuuku kirjoitti:

Todellakin, OKL-valinta on ihan pirun raakaa ja paljon jää ulkopulelle sellaisia jotka oikeasti olisi halunnut päästä! PRKL että harmitti ja ihan silmissä sumeni 29.05. kun listat valintakokeille kutsuttavista julkaistiin. Jälleen olin käyttänyt kolme kuukautta luokanopettajan koulutuksen pääsykokeisiin päntäten ja haaveillut että pisteraja olisi tänä vuonna 6,5 eli tuo jonka verran itselläni on nyt pisteitä. Ei ollut nimeä listassa ja näin ollen en päässyt edes yrittämään pääsykokeille - vieläkään! Sitä kiukun ja turhautumisen määrää tuolloin....

Nyt kun mietin niin onpahan ainakin se iänikuinen Johdatus kasvatustieteisiin taas kerran tutumpi, se on koluttu jo useaan otteeseen läpi ja taas on vuosi aikaa haalia pisteitä vielä lisää. Paljon ei ole enää mulla tehtävissä mutta ehkäpä toinen appro taikka cumu avoimessa! Samalla voi jo ikäänkuin varaslähtönä opiskella noita opintoja jotka olisi vastassa kuitenkin sitten KUN pääsee.

Myös minä opiskelen toista tutkintoa tässä samaan aikaan, alalla joka ei ole se "oma" ala mutta tuleepahan käytettyä hyödyksi tämä piiiitkä hakuaika joka kuitenkin (toivottavasti) palkitaan sillä että ovet OKL:een vielä aukenee.

Täytyy sanoa että kun oma nimi ei ollut pääsykokeille kutsuttavien listassa niin pari viikkoa ajattelin että nyt loppuu tämä hakeminen, että enää ensi keväänä en aio taas kerran päntätä kirjoja ja jännittää koko kevättä että pääsisinkö jo vihdoin kokeille jos lopputulos on jälleen sama. Mutta siitä se harmitus ja turhautuminen pikkuhiljaa väistyy ja tulevaisuudensuunnitelmat saa taas uutta potkua!

Toivottavasti haet ensi keväänä uudestaan ja pääset Opeskelemaan! Tsemppiä kovasti sulle ja ONNEA kaikille päässeille!

-tiuku

Minäkään en päässyt sisälle :(

Helsingin okl:ssä ei ole todella moneen vuoteen ollut pisteraja alle 7 ja monena vuotena on ollut niin paljon 7 pisteen hakijoita, että vain YO-arvosanoista 7p saaneet on päässyt kutsulistalle.

Suosittelen hakemaan muualle, esim. Hämeenlinna OKL:ään on pisterajana 6.5.

Tsemppiä!

• ratkaisu?
        tiuuku kirjoitti:

-tiuku

Olisiko tästä kiertotiestä ratkaisuksi?

Onko nyt opiskelemaltasi alalta mahdollista saada aineenopettajan pätevyys? Siis voitko tehdä aineenopettajan pedagogiset opinnot (35 ov/60 op)?
        Jos teet ne,
        voit hakea joissakin yliopistoissa aineenopettajaopiskelijoille tarkoitettuihin luokanopettajan pätevyyden tarjoaviin opintoihin (opetettavien aineiden ja aihekokonaisuuksien monialaiset opinnot)! Ne kestää noin vuoden ja sen jälkeen saat myös luokanopen päteyyden!

Mietipä tätä ratkaisua. Ei ainakaan mene välivuosi hukkaan.

• mii mii
        Neuvoton--- kirjoitti:

Minäkään en päässyt sisälle :(

Helsingin okl:ssä ei ole todella moneen vuoteen ollut pisteraja alle 7 ja monena vuotena on ollut niin paljon 7 pisteen hakijoita, että vain YO-arvosanoista 7p saaneet on päässyt kutsulistalle.

Suosittelen hakemaan muualle, esim. Hämeenlinna OKL:ään on pisterajana 6.5.

Tsemppiä!

Itse en saanut yo pisteitä kuin 3,5..Sitten oli kaks approo ja työkokemus ja pääsin sisään :) en usko että noi yo-arvosanat niiiin paljoo vaikuttaa.. Kuka tietää..

• Häpi
        ratkaisu? kirjoitti:

Olisiko tästä kiertotiestä ratkaisuksi?

Onko nyt opiskelemaltasi alalta mahdollista saada aineenopettajan pätevyys? Siis voitko tehdä aineenopettajan pedagogiset opinnot (35 ov/60 op)?
        Jos teet ne,
        voit hakea joissakin yliopistoissa aineenopettajaopiskelijoille tarkoitettuihin luokanopettajan pätevyyden tarjoaviin opintoihin (opetettavien aineiden ja aihekokonaisuuksien monialaiset opinnot)! Ne kestää noin vuoden ja sen jälkeen saat myös luokanopen päteyyden!

Mietipä tätä ratkaisua. Ei ainakaan mene välivuosi hukkaan.

Mä pääsin OKL:en nyt ekalla yrittämällä ja ei voi muuta sanoa ku et ei menny valmennuskurssi hukkaan! Tosin luin pääsykoekirjat vain kerran läpi, mutta persoonalla voi loistaa PALJON..

Mä sain pisteet kasaan approlla ja olin vuoden koulunkäyntiavustajana ku yo-kirjotuksista sain c paperit.

Kaikkea uutta ja jännää edessä...:) Onnea kaikille muillekin päässeille!

• Neuvoton--
        mii mii kirjoitti:

Itse en saanut yo pisteitä kuin 3,5..Sitten oli kaks approo ja työkokemus ja pääsin sisään :) en usko että noi yo-arvosanat niiiin paljoo vaikuttaa.. Kuka tietää..

Puhuin siitä, että Helsingin yliopiston pääsykokeisiin ei erittäin suurella todennäköisyydellä tule kutsua 6,5 pisteellä eikä välttämättä 7 pisteelläkään, mikäli ne eivät ole pelkästään yo-arvosanoista. Jos sulla on yo:sta 3,5 ja siihen päälle kaksi approa yhteensä 3p ja työkokemus 2p niin se on yhteensä 8,5 pistettä ja sillä se kutsu jo tulee.

• Jännittynyt (myös perhe)

Olen etsinyt sivuja, jolta löytäisin tulokset, mutta en löydä. Apua pyytäen:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      16703
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      40
      4531
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      297
      2607
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      135
      1908
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1549
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      393
      1496
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      14
      1359
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1283
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      992
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      965
    Aihe