Lastenlapset

on syvältä

Saa lapset vahtia omat lapsensa.
Minä en ala niitten perässä juoksemaan.
Ei minullekaan apuja löytynyt, kun lapset
oli pieniä.

16

1188

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidan heitä

tottakai omia jälkeläisiäni, omaa lihaa ja vertani.Mitä tahansa teen heidän vuoksensa.Tietenkin.

• Anskuliini

lapseni, mutta olisin kaivannut joskus "omaa" aikaa.
      Sen vuoksi olen hoitanut pojanpoikaani, olen sanonut pojalleni että hommaa nyt kahdenkeskinen viikonloppu, esim. teatteri ja hotellipaketti jostakin ja tuo muksu mulle hoitoon, tämmöinen viikonloppu on santsausta avioliittoon ja tulevaisuuteen.

• niin paljon kuin vain voisin

lapsenlapsiani, niitä ihania pieniä kullanmuruja, vaikka ovatkin rasittavia.Mutta en voi kovin usein kun asuvat niin kaukana.

• Kettunen
        niin paljon kuin vain voisin kirjoitti:

lapsenlapsiani, niitä ihania pieniä kullanmuruja, vaikka ovatkin rasittavia.Mutta en voi kovin usein kun asuvat niin kaukana.

omia lapsia, mutta lapsenlapsia on toistakymmentä.
        Mistä lie siunantuneet?

Olen syytön.
        Väitän.

• PLm/Etu-Töölö
        Kettunen kirjoitti:

omia lapsia, mutta lapsenlapsia on toistakymmentä.
        Mistä lie siunantuneet?

Olen syytön.
        Väitän.

Minulla on yksi lapsenlapsi jota hoidan mieleläni. Kun olin nuori ja lapset äkillisesti sairastuivat oli hätä kädessä minne lapset koska töihin oli pakko mennä. Nyt minulla on aikaa ja annan aina apua kun sitä tarvitaan.

• Likka

Provohan tämä on, mutta keskustelun arvoinen asia. Minulla on kuusi lapsenlasta ja aina he ovat viettäneet paljon aikaa isovanhempiensa kanssa ja on ollut hienoa tutustua kunnolla pikkupersoonallisuuksiin ja seurata heidän kasvuaan läheltä.Kaikki asuvat 30 km:n säteellä.Varsinaiseksi päivähoitajaksi en alkaisi.Otamme välillä yhden kerrallaan ilman sisaruksiaan erityistilanteisiin, kuten matkalle, huvipuistoon, näyttelyyn, että lapsi saisi jakamatonta huomiota. Kasvatusvastuu on vanhempien, isovanhemmat myötäilkööt sitä.

• Albertiina

Isovanhempien tärkein tehtävä on hemmotella lapsenlapset pilalle. Kyllä jämpti on niin. Mullakin taisi eilen pankkitili mennä miinukselle, kun oltiin lastenlasten kanssa vähän ostoksilla!!!

• ii-li

"Lastenlapset on syvältä" on niin rumasti sanottu, etten voi uskoa aloittajalla olevan jälkeläisiä ollenkaan.

"Trolli" on palstakirjoittelussa henkilö, joka heittää provosoivan aloituksen ja katselee sitten sivusta, kun muut menevät lankaan ja naureskelee partaansa.

• trolli teidän
        ii-li kirjoitti:

"Lastenlapset on syvältä" on niin rumasti sanottu, etten voi uskoa aloittajalla olevan jälkeläisiä ollenkaan.

"Trolli" on palstakirjoittelussa henkilö, joka heittää provosoivan aloituksen ja katselee sitten sivusta, kun muut menevät lankaan ja naureskelee partaansa.

muiden mielestä, ei hän ainakaan kommentoi lainkaan?

• Anneli-mummeli

Kauhea isovanhempi tuo aloittaja! Miten voikin olla tuonluonteisia ihmisiä maailmassa! Jos kaikki ihmiset olisivat tuollaisia, olisi maailma tosi paha paikka elää.

Kun ei itselle löytynyt aikoinaan apuja, kostetaan se omille lapsille, eikä hoideta lapsenlapsia piruuttaankaan.

Itse olen myös katkera kun en voinut viedä aikoinaan lapsiani edes yhdeksi yöksi mummolaan, mutta haluan lapsenlapselle antaa mummolan ja toivoisin että hän kävisi mummolassa useinkin. Myös sitä ajattelen että nuorelleparille tekee hyvää olla joskus vain kahden, sitä olisin minäkin aikoinaan kaivannut, mutta kun ei...

Siis ap. muuta asennettasi, eivät omat lapsesi voi sille mitään jos ei sinulle aikoinaan löytynyt apua, turha heille on sitä kostaa.

Odotan sitä aikaa kun lapsenlapseni kasvaa ja voin lähteä hänen kanssaan vaikka ulkomaille kahdestaan tai uimaan yms.

• Vanha nainen

Jokainen saa tehdä tavallaan. Joku haluaa hoitaa lapsia ja lapsenlapsiaan, toinen lykkää lapset aina mummolaan ja tuskin hoitaa lapsenlapsiaan. Joku ei anna lapsensa vierailla mummolassa tai isovanhemmat eivät halua tavata lapsiaan tai lapsenlapsiaan, meitä on moneksi.

• Annastiina

antaa elämään sisältöä,ei parempaa aikaa ole,kuin viettää aikaa lasten kanssa.Kyllä se joskus väsyttää,mutta katselen niitten kirkkaisiin silmiin se antaa voimia jaksamiseen.
      Tehdään siskonpeti,siinä mummu,pappa ja pari lastenlasta nukkuu tai useampi.Kyllä sitä paljon on aikaa olla kahdestaankin.

• noin kovasti

on katkeroittanut.Mitäs muuta parasta ihmisellä voisi olla kuin omat lapsenlapset?Oma hyväkö?

• Catleija

Tuota minäkin ihmettelin tuota aloitusta ja henkilöä sen takana. Saa kai arvelunsa ilmituoda? Hän voisi olla myös joku lapsensa isovanhempiin pettynyt, joka ei ole mielestään saanut odottamaansa apua lastenhoitoon, kun näillä on niin paljon omia menoja etteivät ehdi auttaa.

• mielipide....
        Catleija kirjoitti:

Tuota minäkin ihmettelin tuota aloitusta ja henkilöä sen takana. Saa kai arvelunsa ilmituoda? Hän voisi olla myös joku lapsensa isovanhempiin pettynyt, joka ei ole mielestään saanut odottamaansa apua lastenhoitoon, kun näillä on niin paljon omia menoja etteivät ehdi auttaa.

on tietysti lastenlapsien hoidon puolella. Minulla oli itsellä suuri lspsikatras. Ei ollut mummolaa, jonne olisi yhtenäkään lomana voinut mennä, vaikka äitini elikin. Mulle kyllä tuli sellainen syvälle juurtunut tunne siitä, että jokainen hoitaa omat lapsensa. Enkä ole saanut läheistä suhdetta lapsenlapsiini. Näen heitä joskus harvoin.

Terveyteni on pettänyt, enkä pystyisi hoitamaankaan. Nuorella parilla on varaa palkata hoitaja, jos haluaavat viettää vapaata lasten hoidosta. En osaa mukautua isoäidin rooliin. Elän elämääni ja ehkei se kovin kauan enää jatkukaan. Olen tehnyt pitkän päivätyön lasteni kanssa, toivonut ja rohkaissut heitä. Ollut heille äiti lähes 40 v. Nyt on heidän vuoronsa.

• muutakin kirjoittanut

Sama kirjoittaja sivaltelee muitakin ärsyttäviä mielipiteitä perheenjäsenistään ja muusta ympäristöstään. Onhan näitä ollut pitkin kevättä silloin tällöin.
        Aina joku menee lankaan ja alkaa keskustelun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1227
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe