Mitä muita noitia on olemassa kuin wiccalaiset? Ja saisiko niistä tietoa netistä?
Muita noitia?
9
1090
Vastaukset
- Nathaira
"Noituus" nyt ei ehkä ole mikään oma uskonlahkonsa, lähinnä harjoitettava asia.
Onhan sitä keittiönoituutta, vihreää noituuttaa sun muuta.
Taitaa löytyä yhtä monta "lokeroa" kuin on noituuden harjoittajiakin.- tietämättään
"Noituus" on kaiketi jollakin tapaa määriteltävissä siten, että saa asioita tapahtumaan tahtonsa voimalla. Yleensä tässä käytetään loitsu tai vastaavia. On lisäksi henkilöitä jotka kasvavat noituuteen tietämättään. Voimakas tahto voi saada paljon kaikkea aikaan!!!!
- hare
Tottaviisiin on noitia:) Wiccalaisuus on uskonto...noituus hmm, enemmänkin taito.
Kaikki noidat eivät suinkaan ole wiccoja vaikka sanoisin että wiccat kyllä ovat noitia:)
Googleta muutaman kerran saatat löytää infoa...
vilkuile ny vaikka tuota lämpimiksesi
http://www.kolumbus.fi/sagafre/Noituus.html- en wicca
olen noita, en wicca. Ja noituus on minulle totta vie uskonto enemmän kuin mikään "taito".
- Thuleia Pohjatuuli
Wikipedia ja Google ovat netissä kenties nopein apu yleiskatsaukseen. Noituus on taito, jota voi harjoittaa kuka tahansa, wiccalaisuus taas on uskonto. Tässä listaus muista noituuden suuntauksista (tai joihin noituuskin liitetään), jotka äkkiseltään tulevat mieleen:
- Strega (italialainen noituus)
- Seidr (shamanistinen skandinaavinen perinne)
- perhetraditiot eri maissa (suvuissa kulkeva traditionaalinen noituus)
- Feri-traditio
- Reclaiming
- ns. vihreä noituus
- shamanistinen noituus
- voodoo-pohjaisiin uskontoihin perustuva noituus
- suomalaisen kansanperinteen mukainen noituus
- Feraferia
Muutamia linkkejä olen listannut nettisivuilleni:
http://www.thuleia.com/linkit.html
Thuleia- Tuulentuntija
on sekalainen joukko eklektikkoja, jotka eivät kuulu mihinkään edellämainittuihin, kuten minä. Tosin kaikki eivät ole välttämättä noitia, mutta jotain sinne päin kuitenkin.
Noituus on aika epämääräinen käsite ja rajanvetoa noituuden ja muun pakanuuden välille on aika hankala yrittääkään vetää.
- Anonyymi
On olemassa myös esimerkiksi vihreän noituuden harjoittajia, jotka esimerkiksi huolehtivat kodistaan maagisesti, aistivat energioita ja hyödyntävät kasveja hyvinvointiin.
- Anonyymi
Kun joku sekaantuu new age oppeihin, kokemus on osoittanut että hetken kuluttua sellainen henkilö sairastuu pahasti henkisesti.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18516144/meditaatio-madannaista-touhua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293497- 851825
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151591Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887