Mitkä ovat Menkat?

Tietämätön...

Apua.. Minä täytän joulukuussa 13 enkä vieläkään tiedä mitkä ovat menkat! Olen ihan "ulkona..." Jos joku kiltti voisi kertoa olisin tosi kiitollinen.

32

3208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • setämies-
      • slsa

        eikö sun äiti oo kertonu sulle mitkä on menkat? koulus meille on ainakin kerrottu jo 5.luokalla mitkä on menkat.. eli ne on kuukautiset


      • Lpslumi
        slsa kirjoitti:

        eikö sun äiti oo kertonu sulle mitkä on menkat? koulus meille on ainakin kerrottu jo 5.luokalla mitkä on menkat.. eli ne on kuukautiset

        Ok


    • Ihminennn

      kerran kuussa munasolu kuolee ja uusi tulee tilalle ja sieltä---alhaalta tulee mm..vuotoa.
      Kun menkat on alkanut ni se tarkottaa sitä että on sukukypsä eli voi tulla raskaaksi.

      en ite tiedä noista mitään. oon seurannu terveystiedontunneilla

    • deisi--

      Siis et tiedä mitä sana menkat tarkoittaa? Se tarkoittaa kuukautisia.

      • Jaakkoparkkali

        Menkat on kuukautiset


    • msfhalkbfdlkasjb

      naisella irtoo kerran kuussa munasolu ja sitte se lähtee kulkemaan munajohdinta pitkin kohtuun (jos kuulostaa siansaksalta sulla on ollu todella ammattitaidoton ope, koska näitä aisoita opetetaa jo vitosella) jos menet tässä vaiheessa naimaan jonkun kanssa tulet raskaaksi. Kohdun seinille kertyy semmosta ihme velliä jonka on tarkotuksena ruokkia sikiötä jos muna solu hedelmöittyy. Jos et kuitenkaa harrasta seksiä. Munasolu kuolee ja se tulee veren ja niitte ihme vellien kanssa ulos.. että ne on menkat ja ne kestää muutaman päivän ja sitte ne loppuu ja juttu alkaa uudestaa.

    • A-J

      Täytin 11, ja luulen et mul ois alkanu menkat. Mut en oikein tiiä mistä sen niinku "tunnistaa"

      • yolo

        sen tunnistaa siitä, että vuodat verta ilman haavaa tosi paljon, olet kipeä jolle et voi tehdä mitään muuta kuin maata lattialla kuumavesipullo vatsalla itkeä tai ulista vatsa/pääkivusta, kuljet märkä rätti/paperitollo alapäässäsi, tunnet kuinka kuumaa ja märkää nestettä valahtaa pikkuhousuihisi, olet ärtynyt ja vihaat ihmiskuntaa ja naiseutta, kunnes sitten ne 3-14 päivän päästä loppuvat (yksilöllisesti) ja olet onnellisempi kuin koskaan.

        toinen vaihtoehto on että harrastat seksiä jonka seurauksena saat pahoinvointia, pääkipua, saatanallisen vatsakivun, lihot, mahasi kasvaa, saatat olla ärtynyt, kunnes tulee se päivä kun koet kivun jota et koskaan uskonut kokevasi ja loppujen lopuksi saat sen pienen, tuhisevan nyytin käsivarsillesi ja kuvittelet, että sinä ja miehesi/poikaystäväsi/baarista isketty mustamuna olette luoneet tämän ihmeen.

        kyllä naiseus on ihanaa.


      • menkakakakakshdj

        Verta valuu


    • EskimoEtelänavalla

      Hei, ei mitään typeräksi haukkumisia, kiitos! Itsekin sain aikanaan kyllä "tietoa" menkoista koulun (ala-asteen) terveyskasvatustunnilla, joka meni lähinnä kikatteluun ja käkättelyyn... Eihän siitä nyt mitään mieleen jäänyt. Ja sitten pelästyin valtavasti kun "ne"luulin, että mulla on joku kauhea sairaus! Joo, ne oli vaan menkat.

      • Tunnillakuuntelia

        Kanattais kuunella kaikkien koulupenkillä siitä mitä tunnilla puhutaan. Sitten se oo ylläty jos ne alkaa kotona, koulussa, kaverilla tai uimassa. Jos kotona ei oo äitiä ja et tiiä missä sen siteet on mee vesaan ja laita wc paperia. Jos alkaa koulussa niin sano opelle jos terkkari ei oo paikalla tai mee terkkarilli. Jos et kykene sanoo opelle eikä terkkari oo paikalla niin mee vesaan ja laita Wc paperia. Jos oot kaverilla niin mee sanoo että onko sulla menkat vai tiiätkö missä sun äitin siteit on jos sillä ei oo alkanu menkat eikä se tiiä missä sen äitin siteet on laita Wc paperia. Jos oot uimassa lähe pois pesulle ja mee pukee ja pukkarteitten Wc:ssä laita WC paperia siis alushousujen ja pimpsan väliin, jos ei oo omaa sidettä mukana katos jos ei oo varautunu. Mutta voit varautua menkkoihin sillä että laitat puhtaat pikkarit ja siteen johonkin pusiin tai johonkin Esim:meikkipusiin. Tässä oli vinkki kaikille katos oon kuunellu tunneila. ÄLÄ JÄÄ YKSIN KUUKAUTISTEN KAA MEE PUHUU JOLLEKIN KAVERILLE; TERKKARILLE TAI ÄITILLE; MUMMOLLE TAI VAARILLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • NNNNNNNNNNFV:

      Kuuntele koulussa!

    • j.k23

      menkat tarkoitaa että alat kasvaa aikuiseksi ja sinulta irtoo yksi munasolu ja kun sulle tuleene siniua koskee mahaan jos haluut saada lisään tiatoa kysy terveydenhoitajalta

    • PläähPlääh

      Menkat eli kuukautiset ovat naisille pakollinen elämänvaihe. Ne alkavat 10- 16 vuotiailla. Joskus jopa 9 vuotiailla. Mutta jos on jo 16, eikä menkat ole alkaneet, pitää kääntyä lääkärin puoleen.

    • Oona10

      Oon 10v. Ja mua pelottaa menkat.mua pelottaa ne sen takii et en oo varma uskallanko kertoo äidille tai mennä kouluu:(

      • Oona10

        Voisko joku Äiti kertoo miten voin kertoo sen omalle äidille!?


      • Oona10
        Oona10 kirjoitti:

        Voisko joku Äiti kertoo miten voin kertoo sen omalle äidille!?

        Oisin tosi kiitollinen jos joku viitsisi:)


      • Sara1299
        Oona10 kirjoitti:

        Voisko joku Äiti kertoo miten voin kertoo sen omalle äidille!?

        Oon myös 10vuotias ku kuulin menkoista alko pelotta


      • Lattemaki
        Sara1299 kirjoitti:

        Oon myös 10vuotias ku kuulin menkoista alko pelotta

        Pelkäämään?


      • Mullaalkomenkat

        Ei niitä pelätä kannata. Itse sanoin vaan äitille että "mulla alko menkat, missä siteet on?" Ja se oli siinä.


    • Vastaaja4

      Oona10:

      En itse ole äiti, vaan olen saman ikäinen kuin sinäkin. Minulla ei vielä ole alkanut menkat, mutta en pelkää kertoa asiasta äidilleni. Jos sinua pelottaa kertoa äidillesi, niin kannattaa vain ajatella, että äitisikin on ollut joskus ollut samassa tilanteessa. Menkat on aivat luonnolinen asia ja äitisi varmasti ymmärtää sinua. Tsemppiä sinne!! :)

      PS. Sanoit, että sinua pelottasi mennä kouluun jos menkat alkavat. Muista, että kukaan koulussasi ei saa tietää siitä, ellet itse kerro.

    • Saakkuli

      Olen itsekkin 10w mutta mua vähän pelottaa mennä kouluun jos mulla alkaa menkat huom VÄHÄN.

      • 244544

        No laita sinne sun housuihin jotain talouspaperia, niin ei ole mitään hätää.


    • munmenkat

      Ei kaikilla ole kivuliaat menkat esim mulla ei tuu mitää muuta ku vaa verta ei mitää kipui

      • Heimoihei

        Ei mullakaan kipuja ole. Kiva tällee 10 vuotta myöhässä kommentoida...


    • terveydenhoitaja6969

      Hei. Olen terveydenhoitaja :) Menkkojen aikana pillusasti vuotaa runsaasti verta, ja mielialasi vaihtelee. Tutum. Menkkakipujakin esiintyy joskus. Silloin on parasta mennä sikiöasentoon ja itkeä! :) t. terkka

      • jabadabaduuko

        En nyt tiedä uskoisinko sinua...


    • Mies234

      Nyt tajuan että on helppo olla mies

      • Koskavastaus2017

        Joo


    • heppa1994

      Terveyden hoitajia kannattaa uskoa,koska ne tietää tälläset asiat.

    • Jullebulle

      Menkat on siis että sulta tulee verta alakerrasta kerran kuussa ja kestää joko noin 2-4 päivää tai noin viikon. Alussa menkat vaihtelevat joskus niitä voi tulla vaikka kaksi viikko tai jotain. Jos et halua että housuissasi on veriläntti niin siihen on keksitty sellainen kuin side tai tamponi. On myös olemassa sellainen kun kuukuppi, mutta suosittelen näin alkuun sidettä.

      Ps. Niitä saa normaali ruokakaupoista.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      0
      1055
    Aihe