Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

dobberi pulassa

minä vain

Neuvoja kaivattaisiin, tuttavan tuttavalle on hankittu dobberi uros, ikää koiralla tällä hetkellä n.8kk, mitään tapoja ei koiralle ole opetettu, koira puree edelleen käsiä, ei osaa ainuttakaan käskyä, pidetään ulkona, koska ei osaa käyttäytyä sisällä, eli sille ei ole opetettu mitään perustaitojakaan. Minulla on muutamasta aikuisesta samankaltaisista oloista tulleista koirista kokemusta ja nyt ovat sen verran nämä tämän koiran omistajat ottaneet itseään niskasta kiinni, että ovat pyytäneet että tulen muutamaksi päiväksi opettamaan heille, miten koiran kanssa toimitaan ja miten se kasvatetaan. No, kokemusta minulla ei ole juuri dobermannista, mutta palveluskoirista muuten (malinois ja sakut), vinkkejä kaivattaisiin, jotta voisin olla mahdollisimman suureksi avuksi heille. Tähän asti olen ainakin päättänyt että teen heille selväksi että koiralle on annettava töitä, ei vain peruskäskyt, ja sitten löhöämään nurkkiin, aktiivinen rotu kun on, sekä että rotu ei sovellu pihakoiraksi, jota silloin tällöin käydään lenkittämässä.. Neuvoja kiitos, mitä itse tekisitte? Todetaan myös että jos koiran olot eivät parane tai perhe ei sitä saa kuriin, niin on myös ollut puhetta että koiran otan joko itselleni tai hankin sille paremman kodin, perhe kuitenkin koirastaan pitää kovasti, mutta eivät ehkä aivan täysin ymmärtäneet mitä tulivat hankkineeksi.

1

705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miin

      Meillä kans kaks dobberi pentua. Uros ja naaras.
      Uros on lopettanu puremisen ja tottelee käskyjä tosi hyvin ollakseen vasta 4kk.
      Dobermann on todellakin vilkas rotu, ja mitään ei saa antaa periksi, ei yhdessäkään asiassa, se mikä on kerran kielletty on aina kielletty. Uroksen purennan kitkemiseen käytettiin tavallista suihkupulloa ja käskyä ei, eikä ole purrut enää (tuon konstin jo varmaan tiesitkin)
      Ihan samat konstit siihen toimii kuin muihinkin isoihin rotuihin kuten esim. sakemanneihin. Paitsi jos koira joudutaan ottamaan täysikasvuisena pois perheestä sen sijoittaminen voi olla vaikeata, koska dobermannit leimautuvat isäntäperheeseensä muita rotuja paremmin.
      Ollaan käytetty myös sitä konstia että katsotaan koiraa suoraan silmiin, niin kauan että se kääntää katseensa pois, eli ns. alistuu, ja näin ollen tietää paikkansa perheen alimpana.
      Jos koira ei tottele katomme sitä suoraan silmiin ja toistetaan käsky kunnes totellaan. Periksi ei dobermanneille missään nimessä saa antaa. Sen on tiedettävä paikkansa perheessä, koska täysikasvuisena se on iso ja voimakas koira. En osaa auttaa enempää, mikäli tuosta nyt mitään apua ylipäätään oli. Päättäväisyyttä vain. Ei muuta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2047
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1374
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1311
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      75
      1282
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe