uuteen seelantiin!!

ellu_

heippa! olen lähdösä uuteen seelantiin syyskuun aikoihin allianssin kautta:)onko kenelläkään mitään kokemuksia allianssista? ja onko kukaan muu lähdössä myös? matka seura olisi mukavaa:)

10

2352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pertt1

      ...virheen sillä olisit selvinnyt hyvin ilman allianssiakin (kuin kuka tahansa normaali ihminen). Nyt ne ottaa sulta 400(?) euroa tyhjästä. Itse asuttiin maassa vuosi ja kaikki sujui loistavasti; asunto, sähköt, netti, auto ym. asioiden hoito. Hieno maa silti mutta tuolla 400 olisit lentänyt esim. neljä kertaa Christchurchista Aucklandiin ja takaisin.

      • 912393

        Henkilö jonka tarvitsee turvautua johonkin välittäjäpalveluun on ihan turha edes harkita w&h-viisumia. Kanarialle vaan oppaan helmoissa.


    • Anttisum

      Moidop,

      Onpas hiukka tylyä porukkaa liikkeellä, elämä on täynnä valintoja, vaikka rahastusmeininkiähän se Allianssa valitettavasti on ja pienellä omatoimisäädöllä säästääkin pitkän centin.

      Itse pistin juuri online viisumin tilaukseen ja lentoliputkin on jo bongttu. Vielä pitää todistaa, että ei ole tubi tarttunut edellisellä Aasian turneella ja käydä siis rykäsemässä valtuutetulla lääkärillä keuhkoröntgenit...se kyllä hiukka harmittaa, toista sataa turhuuksien todisteluun :(

      Mutta Lokakuun puolessa välissä kaikki säätäminen kantaa hedelmää ja pääsee talvea karkuun :D

      • Naranja

        Oon itse alkanut harkita tässä vakavasti muuttamista Uuteen- Selantiin ainaksin vuodeksi ja siitä mahdollisesti jatkaisin vielä reissua johkin muuhun maahan. Mistä pistit onlinena viisumin tilaukseen? Mitä asioita tulee huomioda kun lähtee Uuteen- Seelantiin omatoimisesti reissun päälle?


      • anttisum
        Naranja kirjoitti:

        Oon itse alkanut harkita tässä vakavasti muuttamista Uuteen- Selantiin ainaksin vuodeksi ja siitä mahdollisesti jatkaisin vielä reissua johkin muuhun maahan. Mistä pistit onlinena viisumin tilaukseen? Mitä asioita tulee huomioda kun lähtee Uuteen- Seelantiin omatoimisesti reissun päälle?

        Moro,

        Online viisumi:

        https://www.immigration.govt.nz/secure/default.htm

        Hakemus on helppo ja nopea täyttää, se käsitellään nopeasti eikä tämä e-viisumi edes maksa mitään :)

        Huomioitavia asioita on (ja tulee matkan aikana) loputtomasti, liittyen esim. pakkaamiseen, tärkeisiin dokumentteihin, raha-asioihin ym. mutta alkuun pääsee ainakin kun plakkarissa on matkavakuutus, liput, overall budjetti.

        Sikälimikäli haluaa tehdä töitä, kandee vääntää CV ja mikäli sulla on joku varsinainen ammatti, kattella ja kysellä vaikka hiukan etukäteen myös "alan" duuneja.

        Töitä varten tarvitaan luonnollisesti myös IRD (vero)numero ja NZ pankkitili, joita varten tarvitaan myös NZ postiosoite. Osoitteen saapi vaikka tätä postilaatikkopalvelua hyväksi käyttäen:

        http://www.travellersnz.com/Default.Asp?Doc=MF

        Matkalipun kandee ottaa (vaikkapa Kilroyn) flexible versiona (alle 26 / alle 31 opiskelija). Ittelläni on kuukauden päästä lähtö, lento menee Bangokin kautta ja laitoin ilman mitään lisäkustannuksia lippuun kahden viikon stopin Thaimaassa ennen Aucklandiin jatkoa =) Paluu suomeen lähteekin sitten Aussien puolelta joskus kesällä.


    • Riikka83

      Moi!

      Olen 23-vuotias tyttö ja myös lähdössä syksyllä Uuteen-Seelantiin. Itse en ole vielä varannut matkaa, mutta tarkoitus olisi lähteä lokakuussa work & travel-ohjelman kautta. Matkaan olen lähdössä yksin ja olisi kiva olla yhteydessä muihin suomalaisiin tai parhaassa tapauksessa matkustaa yhdessä. Miten pitkään olet ajattellut olla matkalla?

      Ystävällisin terveisin Riikka

      • Nimetön

        Miulla on lennot aucklandiin varattu syyskuun 13. päivä ja tarkotuksena reissata ympäri maata tammikuun lopulle. Yksin myöskin lähen ja matkaseura hyvinkin tervetullutta. :) Mailata voi osoitteeseen [email protected]. Törmäilemisiin!


      • ellu_

        reissuun olen lähdössä syyskuussa. liput on vielä tilaamatta. mutta ensi viikolla olisi tarkoitus tilata. ja toukokuuhun asti olen ajatellut viipyä. joo olisi kyllä kiva olla yhteyksissä muihin kun on yksin lähdössä:)


      • travelleri81
        ellu_ kirjoitti:

        reissuun olen lähdössä syyskuussa. liput on vielä tilaamatta. mutta ensi viikolla olisi tarkoitus tilata. ja toukokuuhun asti olen ajatellut viipyä. joo olisi kyllä kiva olla yhteyksissä muihin kun on yksin lähdössä:)

        Itse olemme kaverin kanssa lähdössä parin viikon päästä myös reissuun ja lopullinen määränpää on Auckland 28.8.2006.. Siinä välissä käymme Bangkokissa ja Sydneyssä. Sitten syksyllä 2007 kun palaamme takaisin Suomeen, koukkaamme vielä Tokion kautta..

        Niin ja work & travel -tyyppinen reissu...

        jos joku myös reissuun lähtevä haluaa ottaa yhteyttä niin eikun mailia tulemaan vaan..
        Osku
        [email protected]


      • laredo
        travelleri81 kirjoitti:

        Itse olemme kaverin kanssa lähdössä parin viikon päästä myös reissuun ja lopullinen määränpää on Auckland 28.8.2006.. Siinä välissä käymme Bangkokissa ja Sydneyssä. Sitten syksyllä 2007 kun palaamme takaisin Suomeen, koukkaamme vielä Tokion kautta..

        Niin ja work & travel -tyyppinen reissu...

        jos joku myös reissuun lähtevä haluaa ottaa yhteyttä niin eikun mailia tulemaan vaan..
        Osku
        [email protected]

        Niin,eli siis,sitä vaan et paljon tarviis massii jos lähtis vaik uuteen-seelantiin 4-6kk?Jos ei olis missään duunissa?oks tietoo?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe