minkäköhänlainen vtx 1800 on ajaa? hieno pyörä, ehkä seuraavaksi..
Minkälainen
15
5224
Vastaukset
- Das bike
Pyörällä on massaa ja sitä pitää kunnioittaa. Korkeat sylinterit tekee pyörästä aavistuksen yläpainoisen. Ei mikään temppupyörä. Toisaalta paino tekee pyörästä vakaan ja yläpaino lisää ketteryyttä mutka-ajossa.
Lievästi choppermainen fiilis, tanko korkealla. Hauskempi ajaa kuin normi äijäkustomilla. Muhkea vääntö ja riittävästi hevosvoimia. Ei tarvi leipoa vaihteita koko ajan. Penkki saattaa painaa häntäluuta matka-ajossa, mutta sen saa vaihdettua parempaan. Himmeleitä on muutenkin runsaasti saatavilla.
Muutama turvavinkki jos käyt koeajolla:
1) Älä päästä pyörää kallistumaan hitaassa ajossa. Muuten pyrkii niiaamaan kyljelleen. Laita aluksi jalat reilusti maahan kun kääntelet pyörää bensa-asemalla. Kun pyörän oppii tuntemaan, niin se on helppo hallita.
2) Vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle annettava hieman kierroksia. Muuten tahtoo sakata ja kardaani vaikertaa.
3) Älä parkkeeraa keula alaviistoon. Nolo pyytää työntöapua.
http://www.kolumbus.fi/mikapj.kivioja/moottoripyora.html- 1800
kiitos asiallisesta vastauksesta
- vähän...
tuosta kakkoskohdasta en tajunnut mitään. Miten kardaani liittyy vaihtamiseen?
- Mika_
vähän... kirjoitti:
tuosta kakkoskohdasta en tajunnut mitään. Miten kardaani liittyy vaihtamiseen?
Voimasiirto ei vissiin tykkää, jos kierroksia on liian vähän vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle.
Kun vaihtaa kolmoselta kakkoselle, niin sitä ei taas saa tehdä liian suurilla kierroksilla. Muuten takarengas sutaisee.
- juki
kyselin tossa alemmassa topikissa siitä vtx 1300 s. onko paljon eroja tohon isoveljeen
- Mika_
1300 kuutioisissa (C/R/S) ei ole elektronista polttoaineen syöttöä. S-mallissa on astinlaudat ja kottikärryohjaustanko. 1800C:ssä on jalkatapit ja suorempi ohjaustanko. 1300 kuutioisten nopeusmittari on tankin päällä, IsoX:ssä ohjaustangossa.
1300 kuutioisissa painopiste on alempana koska sylinteritkin on matalammat. Huomaat selkeän eron heilutellessasi pyörää sivulta sivulle, vaikka 1300S on vain 20 kiloa kevyempi kuin IsoX.
Honda ottaa ihan kivasti tehoja irti 1300 kuutioisista. Hevosvoimia on hieman enemmän kuin Kawasaki VN1600 Classicissa, mutta vääntöä on aavistuksen vähemmän.
VTX:iä saa eri versioina. Kannattaa kysäistä Brandilta sisarmallien saatavuutta. Jos itse ottaisin 1300 kuutioisen niin todennäköisesti tilaisin C-mallin, eli tämän:
http://powersports.honda.com/motorcycles/cruiser_standard/model.asp?ModelName=VTX1300C&ModelYear=2006&ModelId=VTX1300C6
Viime messuilla kysäisin Brandin edustajalta muiden kuin Eurooppaan tuotavien mallien saatavuutta. Heppu ei täysin tyrmännyt ideaa. Sanoi, että kannattaa kysyä pyörää ajoissa, niin sen saa kevääksi Suomeen.
Itselläni oli 750 vt c2 ja siihen verrattuna VTX on ainakin pikkunopeuksissa paljon helpompi ajaa. Muutenkin paljon tiukempi paketti, kun joskus on sanottu että kustomit on veteliä, joka VTX:n koeajon jälkeen ainakin c2:n osalta pitää paikkansa.
Aivan mahtava peli ja tarkoitus on ensi kesänä hankkia moinen.- Mika_
Semmoista huhua kuullut, että IsoX:ää ei enää ensi vuonna tehtäisi nykyisellä formaatilla. Tilalla tulisi turboversio. Saa nähdä...
http://www.gizmag.co.uk/go/5215/
Toivottavasti VTX:ää ei muuteta kovin radikaalisti. Nykyisellään se on aika toimiva paketti. Bensatankin korkissa sais olla sarana. Tosin senkin saa lisävarusteena -:) Mika_ kirjoitti:
Semmoista huhua kuullut, että IsoX:ää ei enää ensi vuonna tehtäisi nykyisellä formaatilla. Tilalla tulisi turboversio. Saa nähdä...
http://www.gizmag.co.uk/go/5215/
Toivottavasti VTX:ää ei muuteta kovin radikaalisti. Nykyisellään se on aika toimiva paketti. Bensatankin korkissa sais olla sarana. Tosin senkin saa lisävarusteena -:)Ainakin Amerikassa se on aika suosittu rakentelun kohde ja todellakin sitä sälää on saatavilla ihan riittävästi. Jopa rakenteluun suunniteltuja runkoja on saatavilla.
Itselle voisi harkita leveämmän takahaarukan ja vanteen ostoa jos pitäisi todella näköä saada.- Mika_
Pavell kirjoitti:
Ainakin Amerikassa se on aika suosittu rakentelun kohde ja todellakin sitä sälää on saatavilla ihan riittävästi. Jopa rakenteluun suunniteltuja runkoja on saatavilla.
Itselle voisi harkita leveämmän takahaarukan ja vanteen ostoa jos pitäisi todella näköä saada. Mika_ kirjoitti:
No tuohan siitä vielä puuttuisikin!!
Aika tyyris hinta vain. Tietysti siihen tulee aika paljon tavaraakin...
Mitähän Suomen laisäädäntö sanoisi jos asentaisi tollaisen?
Onha niitä Harrikoissakin ja tuskin vakiona...- Pepe
Pavell kirjoitti:
No tuohan siitä vielä puuttuisikin!!
Aika tyyris hinta vain. Tietysti siihen tulee aika paljon tavaraakin...
Mitähän Suomen laisäädäntö sanoisi jos asentaisi tollaisen?
Onha niitä Harrikoissakin ja tuskin vakiona...Mulla oli kans VT 750 C4 pari vuotta ja tuntu ihan mukavalta peliltä, mut sitte myin sen tänä keväänä ja hommasin VTX-1300 ja on kyllä ajoltaan paljo parempi. Just pienis nopeuksis helppo hallita, ja tehoakin etenkin vääntöä ihan eri malliin. Se satulan pysty takaosa ei sovi kyllä munkaan takapuoleen, mitä sille olis tehtävis?
- Mika_
Pepe kirjoitti:
Mulla oli kans VT 750 C4 pari vuotta ja tuntu ihan mukavalta peliltä, mut sitte myin sen tänä keväänä ja hommasin VTX-1300 ja on kyllä ajoltaan paljo parempi. Just pienis nopeuksis helppo hallita, ja tehoakin etenkin vääntöä ihan eri malliin. Se satulan pysty takaosa ei sovi kyllä munkaan takapuoleen, mitä sille olis tehtävis?
Mulla oli sama homma VTX1800C:n ja aikaisemman pyörän kanssa. Vakiopenkin takaosa painoin häntäluuta. Mustangin penkissä on enemmän vaakasuoraa pintaa. Todella hyvä penkki. Aivan eri planeetalta kuin vakiopenkit.
Mustangin sivustolla ei ole erikseen S-mallin penkkiä. Luulisin että 1300R penkki käy myös S-malliin. Sulla on valittavan kaksi eri versiota: sport touring ja wide touring. Kummatkin saa niiteillä ja selkänojalla. Ota kuskin selkänoja. Se on aivan ehdoton, eteenkin jos ei käytä tuulisuojaa.
http://www.mustangseats.com/honcontst.htm - Pepe
Mika_ kirjoitti:
Mulla oli sama homma VTX1800C:n ja aikaisemman pyörän kanssa. Vakiopenkin takaosa painoin häntäluuta. Mustangin penkissä on enemmän vaakasuoraa pintaa. Todella hyvä penkki. Aivan eri planeetalta kuin vakiopenkit.
Mustangin sivustolla ei ole erikseen S-mallin penkkiä. Luulisin että 1300R penkki käy myös S-malliin. Sulla on valittavan kaksi eri versiota: sport touring ja wide touring. Kummatkin saa niiteillä ja selkänojalla. Ota kuskin selkänoja. Se on aivan ehdoton, eteenkin jos ei käytä tuulisuojaa.
http://www.mustangseats.com/honcontst.htmKiitti vinkistä ja linkistä. Onkohan Suomessa jälleenmyyjää, vai onko tilattava rapakon takaa?
- Mika_
Pepe kirjoitti:
Kiitti vinkistä ja linkistä. Onkohan Suomessa jälleenmyyjää, vai onko tilattava rapakon takaa?
Mustangilta löytyy edustus Euroopasta. Hintoja ei ole näytille. Joutuu kysymään. Tuli tilattua katalogi Euroopasta, mutta penkki jenkkilästä.
http://www.mustangeurope.com/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323948
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402048