Pillereistä menkkakipuja??

käytin yli kaksi vuotta e-pillereitä, ja kuukautiskupuni pahenivat sinä aikana jatkuvasti, lopulta ne olivat todella kovat. Kun lopetin pillerit, ja aloin syödä Terolut-valmistetta, sain todella helpot ja kivuttomat kuukautiset. Onko muilla samoja kokemuksia? Aiheuttavatko pillerit joskus kuukautiskipuja, vaikka niiden lääkeselostuksessa luvataankin, että ne vähentävät kipuja? Minulla oli Yasmin-merkkiset pillerit.
3171
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Mä aloitin yasmine-pillerit maaliskuussa ja siitä lähtien on ollu kivuliaat menkat, sitä ennen ei mulla ole ollut juuri lainkaan kuukautiskipuja, mutta nyt siis on. Mitään muita sivuoireita en ole huomannut.

Äänestä
  • ilmennyt kuukautiskipuja pillerien aloituksen jälkeen. pari kk meni ilman, että oisin mitään huomannut mutta nykyään kärsin aika kovista krampeista parina ensimmäisenä päivänä. menee kyllä särkylääkkeellä ohi, mutta ei se silti mukavaa ole. syön merciloneja. muuten ei ole kyllä mitään valittamista ko. pillereistä.

    Äänestä

  • samoin kirjoitti:

    ilmennyt kuukautiskipuja pillerien aloituksen jälkeen. pari kk meni ilman, että oisin mitään huomannut mutta nykyään kärsin aika kovista krampeista parina ensimmäisenä päivänä. menee kyllä särkylääkkeellä ohi, mutta ei se silti mukavaa ole. syön merciloneja. muuten ei ole kyllä mitään valittamista ko. pillereistä.

    Mulla myös tuli kipuja pilsuista. Ennen sitä ei mitään!! Vähitellen kivut koveni niin, että jouduin pari kertaa lanssilla ensiapuun. En voinut edes kylkeä kääntää, ku sattui niin #¤%&:sti. oksensin, en voinut seisoa koska tuli järkyt rytmihäiriöt jne jne. Lääkärien mielestä ei johtuneet pilsuista. Söin niitä 8 v!! Siis todellakin 8v!! Noh, ekat 4 v meni näissä tuskissa. Painoin lopulta 50 kg, koska kuusta meni 2 pv äärettömän kovissa tuskissa ja viikko siitä vielä kipuilua.(Olen melkein 180 cm pitkä). Kivut helpotti vähän kun aloin syömään Harmonetteja 2kk putkeen, tämäkin vaan sen takia että voisi joka toinen kk olla ilman kipuja. Jostain syystä ne kivut helpotti samalla! Olin kuin ihmeparantunut. Ja lihoin 15 kg..Tosin, otin buranaa mutta se jopa tehosi. Kuulkaas, tyttöset,(?) älkää syökö niitä pilsuja jos ei oo ihan pakko. Nyt 8v:n jälkeen olen ollut 1,5 v ilman. Lääkärit, ainakaan silloin, ei todellakaan uskoneet että pilsuista voisi tulla kipuja. Toki suljettiin pois kaikki muut syyt, kuten endometrioosi, joten eipä jäljelle jäänyt muuta syytä..Kokeilin kaikki merkit mitä markkinoilta löytyy. Mun mielestä, jos pilsuista tulee jotain noin pahoja oireita, ei niitä kannattaisi syödä. Voi mennä hormonitoiminta sekaisin vielä pitkäksi aikaa. Gyne myönsi että voi mennä 2-3 vuotta ennen kuin palautuu pilsujen jälkeen. Joten, nyt siis esim. menkat kestää 2 viikkoa, iho kukkii ja tukka lähtee. Eipä tästä kerrottu silloin kun resepti lyötiin kouraan..

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


DitaVonBlonde kirjoitti:

käytin yli kaksi vuotta e-pillereitä, ja kuukautiskupuni pahenivat sinä aikana jatkuvasti, lopulta ne olivat todella kovat. Kun lopetin pillerit, ja aloin syödä Terolut-valmistetta, sain todella helpot ja kivuttomat kuukautiset. Onko muilla samoja kokemuksia? Aiheuttavatko pillerit joskus kuukautiskipuja, vaikka niiden lääkeselostuksessa luvataankin, että ne vähentävät kipuja? Minulla oli Yasmin-merkkiset pillerit.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu