Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Sipulin

vaikutus

Miten sipuli vaikuttaa, mikäli sitä syö tai haistelee. Autistisia piirteitä omaavalla lapsellani on usein päänsärkyä. Liekö johtuva lihaksistosta tai ryhdistä tms.En tiedä. Melu- ja valoherkkyyttä. Haluaa usein kahvia. Usein öisin, ellei saa nukuttua ja minäkin olen mennyt jo nukkumaan, hakee sipulin tai omenan käteensä. Vaikuttavatko ne jotenkin migreeniin tai yleensäkin päänsärkyyn. Mikä auttaisi päänsärkyihin ?

10

2262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turkkulaine spurggu

      Mua ainaski alko piärettää iha hirweesti toi sipula.

    • olla niin

      että sipulin tai omenan pyöreä muoto rauhoittaa ja lohduttaa? Muuten sipuli vaikuttaa tulehduksia ehkäisevästi, eli jos lapsellasi on esim. piilevä poskiontelontulehdus joka aiheuttaa päänsärkyä, niin sipulin eteeriset öljyt voivat lievittää oloa.

      • samaa

        koska lapsi haluaa aina minun tulevan sängyn viereen lattialle istumaan. Joskus luen hänelle, joskus vain olen ja pidän kädestä. Mutta jossain vaiheessa on pakko mennä itsekin nukkumaan, koska lapsia on monta ja täytyy jaksaa nousta aamulla.


    • migreeniin

      äitini hoiti minun kouluaikaista migreeniäni sipulimaitokääreellä. Haju oli milestäni kammottava, mutta kun kääreen lämminvesipullon sai hartioille, niin vartissa nukahdin ja herätessäni pää oli terve ja kristallinkirkas. Jotain vanhan kansan oppeja lienee, vaikutusmekanismia en osaa selittää.

      • kerta

        kun pojalla on yöllä päänsärky, eikä saa nukuttua särkylääkkeestä, vieressä olosta, kädestä pitämisestä, rauhallisesta musiikista tai lukemisesta huolimatta, hän sitten yöllä aina hakee sipulin kaapista, jos sitä on ja pitää joko sitä kädessään tai syökin sitä vähän.

        Flunssa-aikana olen tavannut viedä nuhaisen lapsen viereen halkaistun sipulin ja hengittäminen on sitten helpompaa.


      • teidän kannattaa
        kerta kirjoitti:

        kun pojalla on yöllä päänsärky, eikä saa nukuttua särkylääkkeestä, vieressä olosta, kädestä pitämisestä, rauhallisesta musiikista tai lukemisesta huolimatta, hän sitten yöllä aina hakee sipulin kaapista, jos sitä on ja pitää joko sitä kädessään tai syökin sitä vähän.

        Flunssa-aikana olen tavannut viedä nuhaisen lapsen viereen halkaistun sipulin ja hengittäminen on sitten helpompaa.

        aloittaa päänsäryn hoitaminen sipulilla, ja jättää lääkkeet vähemmälle, jos se kuitenkin on niin että vasta sipulista saa apua, vaikka lääkettäkin on jo syönyt. Kokeile myös punasipulia, se on minun yleislääkkeeni lähes joka vaivaan, en ole sairastanut mitään moneen vuoteen, sen jälkeen kun aloin syömään raakaa punasipulia joka päivä, etenkin talvisaikaan. Elimistö oikein kaipaa sitä, iltaisin huomaa että sipulia on saatava, jos ei ole aiemmin ehtinyt sitä nauttimaan. Minusta tuntuu että poikasi päänsärky aiheutuu korvista, poskionteloista tai ehkä jopa kyynelkanavien ahtaudesta. Siinä tapauksessa sipulin antibioottiset ominaisuudet hyvinkin auttavat oireisiin.


      • ääniherkkyyttä
        teidän kannattaa kirjoitti:

        aloittaa päänsäryn hoitaminen sipulilla, ja jättää lääkkeet vähemmälle, jos se kuitenkin on niin että vasta sipulista saa apua, vaikka lääkettäkin on jo syönyt. Kokeile myös punasipulia, se on minun yleislääkkeeni lähes joka vaivaan, en ole sairastanut mitään moneen vuoteen, sen jälkeen kun aloin syömään raakaa punasipulia joka päivä, etenkin talvisaikaan. Elimistö oikein kaipaa sitä, iltaisin huomaa että sipulia on saatava, jos ei ole aiemmin ehtinyt sitä nauttimaan. Minusta tuntuu että poikasi päänsärky aiheutuu korvista, poskionteloista tai ehkä jopa kyynelkanavien ahtaudesta. Siinä tapauksessa sipulin antibioottiset ominaisuudet hyvinkin auttavat oireisiin.

        joka usein laukaisee päänsäryn, se voi tulla esim. tuulesta, kirkkaasta auringonvalosta tms. Pitelee usein korviaan ääniherkkyyden takia. Silmät valonherkät.


      • aiheuttaja
        ääniherkkyyttä kirjoitti:

        joka usein laukaisee päänsäryn, se voi tulla esim. tuulesta, kirkkaasta auringonvalosta tms. Pitelee usein korviaan ääniherkkyyden takia. Silmät valonherkät.

        pitää tutkia perusteellisesti ja HETI!

        Naapurilla alkoi samoilla oireilla,ja lopuksi kohtaus kehittyi niin kovaksi, että piti mennä kokille pimeään maata, ja puristaa tyyny silmille ja korville,ettei kuullut eikä nähnyt mitään.
        Vaiva johtui kolmoshermosta.
        Varmaankaan pojan vaiva ei ole tuo,mutta kyllä mielestäni tuollaiset oireilut pitää tutkia.


      • tehty
        aiheuttaja kirjoitti:

        pitää tutkia perusteellisesti ja HETI!

        Naapurilla alkoi samoilla oireilla,ja lopuksi kohtaus kehittyi niin kovaksi, että piti mennä kokille pimeään maata, ja puristaa tyyny silmille ja korville,ettei kuullut eikä nähnyt mitään.
        Vaiva johtui kolmoshermosta.
        Varmaankaan pojan vaiva ei ole tuo,mutta kyllä mielestäni tuollaiset oireilut pitää tutkia.

        parikin kertaa vanhempien pyynnöstä ja vakavampien syiden poissulkemiseksi. Ei rakenteellista tai lääketieteellistä syytä päänsärkyihin. Paitsi ryhtiin on kiinnitetty huomiota niin seisten kuin istuenkin. Kiilatyynyä kokeiltu istuma-asennon parantamiseksi, mutta se ei osoittautunut hyväksy, tuli toisella tavalla selälle huono asento.

        Lääräreitten mukaan juuri ryhti, stressi ym. suurimmat tekijät päänsärkyihin. Nyt kahvinhimo on laantumaan päin, vaikka joskus haluaisi kahvia yölläkin. Onkin nyt kotona käynnissä seuranta, millanen olo on silloin tai lähiaikoina kun kahvia tai suklaata pitää saada runsaasti ja millanen olo silloin kun niitä ei juurikaan halua.

        Sipulin hakee yhä viereensä öisin.


    • Bruuno Turust

      Bruuno o sipulaa silmille ja kutinaa korvalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1210
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe