harry potter avain saatananpalvontaan

red devil

minun mielestä potteri pitäisi kieltää!!
sillä pienet lapset kun lukevat sitä ja samalla heidän yliluonnollisen ymmärrys sumenee..ja voin olla varma että joku lapsi kokeilee näitä kirjassa esiintyviä hyppyjä lentoja ym. tämmöinen käytös voi teini iässä johtaa saatananpalvontaan koska haetaan saman lailisia kokemuksia kuin pienenä satiin kyseisestä kirjasta.kiinnostus menee näin..
1.harry potter
2.noituus
3.saatananpalvonta

30

1018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Percy

      Se on sinun mielipiteesi.

    • ?

      Empä tiiä... Onhan ykkös osassa kyllä veren juomista. Mutta musta ne on silti MAAILMAN PARHAITA kirjoja!

    • angel_fire

      just niin...
      ja ehkä puuha pete kehottaa
      tarttumaan sahoihin ja vasaroihin...
      tai kenties muumit kehottaa
      lähtemään yksin rannalle...
      entäs teletapit sitten?!
      'uudestaan' jos joku kaatuu...
      ihme juttuja...

    • Shagrat

      ehkä.. mutta en siltikään jaksa uskoa että joskus 7-8 v luettu kirja pystyy vaikuttamaan kauheesti teini-ikään (eikä varmaankaan sitä pienemmät lapset jaksa lukee sitä).... ja jos luet sen joskus 12v niin kai jo pystyy ymmärtämään että se on satua...

    • Mayonaka

      Noituus on eri asia kuin saatananpalvonta. Ainakin minun mielestäni. Vain typerät kiihkouskovaiset voivat väittää, että noituus on pahasta. Joopa joo, niinhän on kaikki muukin. Saatana hallitsee maailmaa.

    • muija

      Mielestäni on hyvä, että lapset lukevat Harry Potteria, koska eivät he muuten lukisi mitään kirjoja. siitä on puhuttu jo televisiossakin. lapsien pitää saada lukea mieleisiänsä kirjoja.

      • tähti jo syntyessään ;)

        mitä järkee tossa sun jutus olis ?! jos harryi ei lapset sais lukee nii mitä sitten ?! telkkaristakin ku tulee joku Roswell sun muu hölynpöly ohjelma...eihän niitäkään sais kattoo!! mutta silti ne tulee siihen aikaan ku lapset ei oo viel nukkumassa !! jossain salatuis elämissäkin.... ( naimis juttui, huumeita.... yms....) mix sun mielestä niit ei pitäs lasten kattoo..?! hei harryt on LASTEN,NUORTEN ja AIKUISTEN kirjoja...siis kaikille jotka niit haluu lukee...fantasiaa hei mieti sitä :) en mä ite harryi lue iha surkeita...mutta silti...


    • hermione

      SE ON SINUN OMA MIELIPIDE *punainen paholainen*
      SÄ ALIARVIOIT NUORTEN AJATTELU KYKYÄ MIKÄ ON TOSI
      SIKAMAISTA JA NAURETTAVAA.....SITÄ PAITSI OLEN NOIDEN MUIDEN KANSSA SAMAA MIELTÄ NIISTÄ PUUHA PETEISTÄ YMS...

    • Pike

      Ethän ollut tosissasi, ethän...? Ikävää lukea tuollaisia
      juttuja pilanpäiten kirjoitettuina, koska ne antavat vettä myllyyn niille
      höyrypäille, jotka todella pelkäävät Potter-kirjojen vaikutusta.
      Jos juttu kuitenkin oli tosissaan kirjoitettu: kannattaisi sinunkin lukea
      Pottereita, oppisit hyvää suomea.

    • joku

      mun mielestä harypoteri on tosi hyvä ja kirjat on tosi hyvin kuvitetuja mulla on ne kaikki kirjat ja sanon vaan et ostan uusimankin kirjan kun se ilmestyy kaupoihin.

    • Ramika

      Juuri näin. Taitaa tyyppi olla tätä "Pokémon on saatanallista! Pika pii tarkoittaa syödään juutalaisia lapsia!"-porukkaa. Kieltämättä teksti oli varsin hupaisaa joten kiitos siitä.
      Ookei. Jos lapsi on tarpeeksi fiksu (eli omaa kärsivällisyyttä ja keskittymiskykyä)lukeakseen niinkin paksun kirjan kuin Potterit ovat, lapsen pitäisi olla myös tarpeeksi fiksu ymmärtämään, että vaikka kirjassa lennetään luudalla niin katolta ei silti kannata hypätä luudan kanssa.
      Toisekseen, tuossa tekstissä ärsytti noituuden ja saatananpalvonnan rinnastaminen. Noituus ei todellakaan ole yhtä kuin saatananpalvonta. Käyn koulua (sisäoppilaitos) missä on hyvin paljon hyvin erilaisia ihmisiä ja mm. yksi parhaista ystävistäni on wicca eli siis periaatteessa noita. Minkäänlaisia saatanan palvontaan viittaavia piirteitä ei hänen käytöksessään ole. Useimmiten meillä on aika hiton hauskaa kun kokeilemme jotain kynttilätaikoja tms. eikä itse saatana ole kertakaan tullut kyläilemään X)

    • Basiliski

      en oikein usko tohon juttuun...mutta sellasta voi sattua jos ottaa kirjat liian tosissaan...en ainakaan minä eikä kukaan mun kavereista jotka on lukenu harry potteria(niitä on aika monia)oo saanu mitään sellasia vaikutteita..pitää säilyttää järki päässä!!!!

      • *hermione*

        oliks toi vitsi? saanen huomauttaa että periatteessa joka asia antaa "huonoja vaikutteita"! no mun siskopuoli kerto että sen kaverin kaveri oli uskonu pokemoneihin niin paljon että oli hypänny 9 kerroksesta alas. (uskokoon ken tahtoo, ite en usko :D ) mut sillee... sitäpaitsi itekkin kuvittelen olevani noita ja se on hauskaa. kaikki joilla on järkeä päässä ymmärtää et se on satua mutta mielipiteensä kullakin!


    • minä

      ota nyt ihan rauhassa..ei se maailma tähän lopu, mutta ei kyllä potterkaan. =)) mutta koita sit selvitä, jos se sun suurin ongelma on.toi on kyllä liioteltua toi lista!!

    • Riksu

      Ei todellakaan johda!
      Kirjojen täytyykin aiheuttaa lapsille pelkoa! Jos ei lapsi opi käsittelemään vieraan aisian aiheuttamaa kammotusta hän joutuu aikuisena vaikeuksiin. Kirjailijat eivät kirjoita suojellakseen lapsia. Kai lasten pitäisi itse tajuta asiat. Pottereissa ei ole koskaan viitattu sanallakaan mihinkään saatananpalvonnan tapaiseenkaan. Taikamaailma ei ole sitä asiaa lähelläkään, ellet ole vielä itse sitä tajunnut! Ennemmin tuollaiset puheet pitäisi kieltää kuin Potter kirjat. Tuollainen arvostelu on luonnotonta ja todella törkeää!
      Ihminen saa olla mitä mieltä huvittaa, mutta tuo meni jo liian pitkälle. Jos Potterit ovat muka niin huonoja niin älä lue niitä!

    • BuffyThaPotteristi;)

      Aivan..varmaankin olet joku ihmeen aivopesijä-uskovainen ku yrität sopaa tollasta roskaa! ei hitto..noituus on justiinsa loistava asia:) sitä on kaikkialla ja joka paikassa. Olet vain niin Jästi tajuamaan Pottereiden ja taikuuden hienouksia. ja saatananpalvontaanhan noituus ei mitenkään liity.. itsekin olen mieleltäni wiccalainen..mutta vasta "aloittelija".
      Ja minkätakia itseasiassa luullaan että saatana on se kauhea henkilö...??

    • padmilada

      paskat vain sullekki,joka tommsta kuvittelet.........eikö sitten cupixkin ole huono vaikutus kun se yks ei osaa hokea muuta kuin kolsal tuhoaa jne...?sitä paitsi saatanan palvonta ja noituus on niin kaukana toisistaan....olen itsekkin kiinnostunut jonkin verran taikuudesta...........

    • Potter ei ole saatnpalvoja

      SIIS NIINKU jOS HARRY POTTER ON SAATANANPALVOJA, NIIN MIKÄ HEMMETTI SÄ OIKEEN LUULET OLEVANSA!!!!

    • minä..

      ei välttämättä...kirja ovat tarkoitettu isommille...sellaisille jotka tajuavat että kirja on mielikuvituksellinen....mutta ei se ainakaan saatananpalvontaa johda...

    • lintilla

      HMM...Olen täydellisessti eri mieltä.Olen uskossa ja se että HP aiheuttaisi kyseistä ilmiötä on täysin vanhempien varassa. Lapset kyllä tajuaa että kirja on FIKTIOTA, vanhempien pitäisi olla muistuttamatta kielteisistä ilmiöistä.Näin ollen lapset eivät edes tiedä tai hoksaa ajatella asiaa.
      Potter on hyvä kirja,loistava fantasiakirja.Nuoret vaan tahallaan ainakin suurin osa) aiheuttaa huolta vanhemmille.
      Hyvää joulua!!!!!!1

      KAIKILLE

    • hepuli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      oot nyt kyl ihan hukassa! jos on mielikuvitusta on rikas! on hienoa että harry potter on saanut aikaan ilmiön jolla lapset/nuoret on saatu taas lukemaan, eikä löhöämään naama telkkarin ruudussa kiinni sohvalla!

    • Tuikku

      Moips!
      60-kymppiset vanhempani ovat tismalleen samanlaisi
      kuin sinäkin. Heidänkin mielestään Harry Potterit johtavat minut saatananpalvontaan, mutta he ovat väärässä. Olen nimittäin tarpeeksi vanha erottamaan todellisuuden ja fantasian.
      Miksi siis kieltää minulta lukunautinto?
      Sitäpaitsi vasta 7 vuotiaana opitaan lukemaan, enkä todellakaan usko että ihan pienet lapset edes jaksavat lukea 300 sivun pituisia kirjoja.
      Oletko itse edes koskaan lukenut kirjaa? En usko että olet.

    • Sinipiika

      "1.harry potter
      2.noituus
      3.saatananpalvonta"

      Pottereiden ja noituuden välillä on selvä yhtyes, Potterit kertovat noitamaailmasta, noituus (velhous) on "tavallista" ja kiehtovaa. Tajuan siis miksi Potteren jälkeen alkaa mielestäsi kiinnostaa noituus.
      En kuitankaan näe, mitä yhteyttä on noituudella ja saatananpalvonnalla. Jos katsomme esim. Pottereiden noitia, hyvät (eli ne joiden kaltaisia lukija haluaisi olla ja joiden puolella hän on) toimivat muiden hyväksi, uhraavat itsensä yms. Kaikki kristillisiä hyveitä.
      Noidat ovat yliluonnollisia ja varmasti jokainen Pottereita lukeva ymmärtää sen. Kristinusko kuitenkin opettaa, että saatana on todellinen, vaikka ei ehkä kuitenkaan fyysinen olento. Noitien ja saatanan ristiriita on tässäkin siis selvä.
      Toivoisin, että vastaisit tämän ja selittäisit minulle, minkä yhteyden näet noitien ja saatananpalvonnan välillä.

    • -marsku-

      Älä viitsi!! Siis typerämpää väitet en oo ees kuullu! Haist iso paska!

    • m.

      ilmiselvä trolli :)
      *kivittää*

      • Ramika

        Eikös se kuitenkin ole huomattu, että aina kun jokin uusi "muoti-ilmiö" ilmaantuu, niin aina on JOKU höyrypää vaahtoamassa siitä, miten se on turmiollista ja suoraan s**tanasta ja niin edelleen...? Tästä voi siis päätellä, että Harry Potter tekee lapsista ihan yhtä saatananpalvojia kuin Pokémon-kortitkin pari vuotta sitten. *pyörittelee silmiään*


    • tyttö

      tossa sun jutussa kyllä voi olla jotain perää!!
      mutta eihän sille tässä vaiheessa voi enään mitään... :(

    • Anonyymi

      Ääökhfd

    • Anonyymi

      Varsin epälooginen väittämä.

      Potterilla ei ole mitään tekemistä saatananpalvonnan kanssa. Saatana on kristillisen mytologian hahmo, eikä Pottereissa, sen enempää kirjoissa kuin elokuvissakaan taida olla ensimmäistäkään viittausta kristinuskoon tai kristinllisen mytologian hahmojen palvontaan.

    • Anonyymi

      Harry Potter uppoaa, mutta Raamattu ei, miksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe