MIehelläni on sepelvaltimotauti ja itsellänikin korkea kolestroli. Olen tapellut lääkärin kanssa kolestrolilääkkeitten tarpeellisuudesta mieheni kohdalla. MIes ei halua niitä syödä mutta minä sain selittää syyn lääkärille.
Otin henkilökohtaisen projektin ja ostin öljyjä ja punaista riisiä kapseleina. Samalla vaihdoimme ruokavaliota terveelliseksi. Öljyt tuottivat pettymyksen sikäli että huono koestroli ei laskenut yhtään mutta hyvä nousi hieman.
Tässä tulokset kolmen kuukauden punariisikuurilla:
Minä kol 7.5 nyt 4,4
HDL 1.6 nyt 2.2
LDL 4.55 2.4
TRIG 1.2 o.89
Mieheni arvot:
KOL 6.8 nyt 3.4
HDL 0.89 1.16
LDL 4.7 2.15
TRIG 1.4 0.67
Terveyskeskuslääkäri halusi punaisen riisin esitteet itselleen ja sanoi esittelevänsä sitä sukulaisilleen jotka eivät halua syödä statiineja.
Eli RED RIZ´llä (4kpl/vrk) tippuu kolestroli yhtä paljon kuin statiineillakin ja lähes ilman sivuoireita.
MIksi 455.000 suomalaista syö kolestrolilääkkeitä? Heistä suurin osa pärjäisi luontaistuotteillakin.
Tiedän että punariisi sisältää lavastatiinin esiastetta ja vaikuttaa siten maksan tuottamaan kolestroliin. Jostain syystä elimistö ottaa nämä luontaisessa muodossa vastaan paremmin. Maksa-arvotkin ovat miehelläni jälleen ihanteelliset kun hän jätti statiinit pois.
Tiedän että jotkut sanovat että punainen riisi ei ole hyvä koska se toimii kuten lääkkeet. Jos on perinnöllisesti korkeat kolestroliarvot niin niihin ei pure kunnolla kuin statiinit tai punainen riisi.Maksahan tuottaa 80% kolestrolista. Mekin jouduimme tämän toteamaan.Yritimme aluksi kalaöljyllä ja muilla hyvillä rasvoilla. Arvojen putoaminen oli 10%:n luokkaa vaan. NYt ne putosivat noin puolella.
onnellinen ja helpottunut
13
22779
Vastaukset
- pihis
Hienoa, että kerroit kokemuksesi. Kyllä se vaan niin on, että raha ratkaisee. Riisiä kuten muitakaan luonnonkeksimiä aineita ei voi patentoida =tehdä rahaa..joten eipä niitä sitten esitelläkään. Siinä selitys.
- Kommentti vaan
Kyllä tulee nuo punariisitkin kalliiksi, jos 4 kpl päivässä ottaa - ja jaksaako niitä sitten kourallista ottaa joka päivä. Voipi joutua motivaatio koetukselle... Mutta kiva tietää että tehokkaita ovat.
- nainen parhaassa iässä
Otamme kaksi illalla ja kaksi aamulla.Se menee siinä samalla kun kalaöljyt ja lääkkeet.Ainakin vielä mieheni on jaksanut niellä. Statiineista hän sai niin kamalia sivuoireita ettei halua palata niitä syömään. Se motivoi.
Ei se niin kalliiksi tule...Ikivihreästä ostamme aina tarjouksessa olevaa riisiä vaihdellen merkkiä. Mieheni käyttää 2 pakettia kuussa ja yksi paketti maksaa 11.90-13.90e. Kyllä Inegyn tuli vieläkin kalliimmaksi lääkkeenä. Se maksoi 48e/kk ja sivuoireet tulee kaupan päälle.
Olenkin ihmetellyt miksi sitä riisiä ei markkinoida enempää.Se on ehkä varmimmin toimiva luontaistuote. Siinä ei varmaan liiku ns. isot rahat eikä markkinatahot. Tolosen troppeja mainostetaan joka tuutista.
Olen valmis satsaamaan opiskelijanankin kalaöljyyn, Lesitiiniin ja Punaiseen Riisiin. Tulokset antavat motivaatiota ja sekin kun toisella meistä on vakava sairaus ja minulla perinnöllinen alttius verisuonitauteihin. - Kerstin.
nainen parhaassa iässä kirjoitti:
Otamme kaksi illalla ja kaksi aamulla.Se menee siinä samalla kun kalaöljyt ja lääkkeet.Ainakin vielä mieheni on jaksanut niellä. Statiineista hän sai niin kamalia sivuoireita ettei halua palata niitä syömään. Se motivoi.
Ei se niin kalliiksi tule...Ikivihreästä ostamme aina tarjouksessa olevaa riisiä vaihdellen merkkiä. Mieheni käyttää 2 pakettia kuussa ja yksi paketti maksaa 11.90-13.90e. Kyllä Inegyn tuli vieläkin kalliimmaksi lääkkeenä. Se maksoi 48e/kk ja sivuoireet tulee kaupan päälle.
Olenkin ihmetellyt miksi sitä riisiä ei markkinoida enempää.Se on ehkä varmimmin toimiva luontaistuote. Siinä ei varmaan liiku ns. isot rahat eikä markkinatahot. Tolosen troppeja mainostetaan joka tuutista.
Olen valmis satsaamaan opiskelijanankin kalaöljyyn, Lesitiiniin ja Punaiseen Riisiin. Tulokset antavat motivaatiota ja sekin kun toisella meistä on vakava sairaus ja minulla perinnöllinen alttius verisuonitauteihin.joskus etnisestä liikkeestä punaista riisä, on sellaista tummanpunaista. Onko se samaa riisiä mitä tässä tuoteessa on? On ainakin moninkertaisesti halvempaa syödä sitä kuin ostaa tätä luontaistuotetta. Tuoteselosteessa mainitaan että sisältää 55,6% punaista riisiä. Eli luulisi että pelkkää tätä punaista riisiäkin syömällä saa ainakin jotain apua. Olisi mielenkiintoista tietää mikä vaikutus sillä olisi. Itselläni on hyvät kolesteroliarvot eli 4. Minulla on taipumus ollut liiankin alhaiseen kolesteroliin. Kerran vuosia sitten se oli 1,29. Liian alhaisen KOL-arvon olen kuullut lisäävän syöpäriskiä ja aiheuttavan itsemurhariskiä, en tiedä millä tavalla. Eli ei sitä kolesterolia liian alaskaan kannata ajaa. Minulla se matala arvo oli yllätys enkä ole koskaan noudattanut mitään erityisruokavaliota.
- ldl-hdl
Olen valmis satsaamaan opiskelijanankin kalaöljyyn, Lesitiiniin ja Punaiseen Riisiin. Tulokset antavat motivaatiota ja sekin kun toisella meistä on vakava sairaus ja minulla perinnöllinen alttius verisuonitauteihin.Käyttättekö tätä Benikojia:
http://hermes.gagar.fi/epages/SATP.storefront/?ObjectPath=/Shops/21042006-143197/Products/00813 - viestin aloittaja
ldl-hdl kirjoitti:
Käyttättekö tätä Benikojia:
http://hermes.gagar.fi/epages/SATP.storefront/?ObjectPath=/Shops/21042006-143197/Products/00813en tiedä jauheesta. Käsittääkeseni se on aika laimeaa.Tärkeintä on saada 2 tai 2.4 mg vuorokaudessa tätä ainetta tableteista eli 4-5 kpl/vrk. Katso googlen kautta lääkäriliiton hiukan skeptinen julkilausuma tästä tuotteesta. Siitä löytyy tietoa siitä jauheesta myös. Tietääkseni se on vähän eri asia. laita googleen haku punainen riisi
Sepelvaltimopotilaalla pitäsi olla LDL alle 2.5 tai mielumin 2. Amerikassa raja on 1.8 - ketjun aloittaja
Kerstin. kirjoitti:
joskus etnisestä liikkeestä punaista riisä, on sellaista tummanpunaista. Onko se samaa riisiä mitä tässä tuoteessa on? On ainakin moninkertaisesti halvempaa syödä sitä kuin ostaa tätä luontaistuotetta. Tuoteselosteessa mainitaan että sisältää 55,6% punaista riisiä. Eli luulisi että pelkkää tätä punaista riisiäkin syömällä saa ainakin jotain apua. Olisi mielenkiintoista tietää mikä vaikutus sillä olisi. Itselläni on hyvät kolesteroliarvot eli 4. Minulla on taipumus ollut liiankin alhaiseen kolesteroliin. Kerran vuosia sitten se oli 1,29. Liian alhaisen KOL-arvon olen kuullut lisäävän syöpäriskiä ja aiheuttavan itsemurhariskiä, en tiedä millä tavalla. Eli ei sitä kolesterolia liian alaskaan kannata ajaa. Minulla se matala arvo oli yllätys enkä ole koskaan noudattanut mitään erityisruokavaliota.
kysymys on samasta tuotteesta, mutta ettei tämä ole nyt se verenpainetta alentava paketti. Toinen on vihreä ja toinen punainen. Molemmat ovat saman valmistajan tuotteita. Kannattaa varmistaa. Molemmat ovat saman näköisiä muuten mutta toisessa on vihreät kuvioit ja toisessa punaiset.
Käytimme tätä sekä Red Riz Q10:ä. Suosimme jälkimmäistä koska siinä on ubiqinonia aika paljon. Statiinithan alentavat tätä pitoisuutta ja statiinihan se on luonnonstatiinikin. Jos asut kaupungissa missä on luontaistuotekauppa niin tuote kannattaa ostaa sieltä ja saada asianmukaista opastusta ja papaerimateriaalia. Itse asioin Ikivihreässä koska saan alennusta 5%.
Jos joudut tilaamaan netistä niin etsi sivuilta tieto kumpaa pitää ostaa noista kojista.Katsoin sivua mutta tekstistä en saanut selvää kumpaan vaivaan se oli.
Sinun kannattaa myös etsiä googlen kautta hakusanalla punainen riisi ja sieltä lääkelaitos niin löydät kaksisivuisen tekstin punaisesta riisistä. Tosin se on aika skeptiseen sävyyn kirjoitettu niinkuin sikäläisten kuuluukin kilpailevasta tuotteesta. Siinä on silti myönnetty että saattaa laskea....ja puhutaan n. 15% pudotuksista muistaaksein.
Itse annoin sen eräälle terveystiedon maisterille ja hän vei sen keskussairaalaan nähtäväksi. Mielenkiintoista kuulla opettajalta palautetta kun palaan syksyllä kouluun. - VIESTIKETJUN ALOITTAJA
ldl-hdl kirjoitti:
Käyttättekö tätä Benikojia:
http://hermes.gagar.fi/epages/SATP.storefront/?ObjectPath=/Shops/21042006-143197/Products/00813sIIS Benji Kojin vihreä on kolestroliin käytettävä ja tämä punainen verenpaineeseen.
- triglyt taivaissa
ketjun aloittaja kirjoitti:
kysymys on samasta tuotteesta, mutta ettei tämä ole nyt se verenpainetta alentava paketti. Toinen on vihreä ja toinen punainen. Molemmat ovat saman valmistajan tuotteita. Kannattaa varmistaa. Molemmat ovat saman näköisiä muuten mutta toisessa on vihreät kuvioit ja toisessa punaiset.
Käytimme tätä sekä Red Riz Q10:ä. Suosimme jälkimmäistä koska siinä on ubiqinonia aika paljon. Statiinithan alentavat tätä pitoisuutta ja statiinihan se on luonnonstatiinikin. Jos asut kaupungissa missä on luontaistuotekauppa niin tuote kannattaa ostaa sieltä ja saada asianmukaista opastusta ja papaerimateriaalia. Itse asioin Ikivihreässä koska saan alennusta 5%.
Jos joudut tilaamaan netistä niin etsi sivuilta tieto kumpaa pitää ostaa noista kojista.Katsoin sivua mutta tekstistä en saanut selvää kumpaan vaivaan se oli.
Sinun kannattaa myös etsiä googlen kautta hakusanalla punainen riisi ja sieltä lääkelaitos niin löydät kaksisivuisen tekstin punaisesta riisistä. Tosin se on aika skeptiseen sävyyn kirjoitettu niinkuin sikäläisten kuuluukin kilpailevasta tuotteesta. Siinä on silti myönnetty että saattaa laskea....ja puhutaan n. 15% pudotuksista muistaaksein.
Itse annoin sen eräälle terveystiedon maisterille ja hän vei sen keskussairaalaan nähtäväksi. Mielenkiintoista kuulla opettajalta palautetta kun palaan syksyllä kouluun.lääkärini kehui punariisiä tehokkaaksi keinoksi alentaa kolesterolia. karppauksen seurauksena triglyt nousi hirveiksi. nyt pahat rasvat pois ja punariisiä tilalle. kirjoitan sitten miten käy. toinen mikä auttaa kolesteroliin on vihreä tee-kapselit. on kokemusta.tehoaa oikeesti.
- 64 v ja risat
Olen valmis satsaamaan opiskelijanankin kalaöljyyn, Lesitiiniin ja Punaiseen Riisiin. Tulokset antavat motivaatiota ja sekin kun toisella meistä on vakava sairaus ja minulla perinnöllinen alttius verisuonitauteihin.Olen vuoden käyttänyt Red Riz Q:ta. 1 kpl aamuin, illoin. Kokonaiskolesteroli tippui 7,0:sta 5,3:een.
Olen tyytyväinen enkä aio nostaa annostusta, toimiihan tuo noinkin. Ruokavalio ja kalaöljykapselit eivät minullakaan tuottaneet toivottua tulosta. Mutta tämä RR on hyvä hoitoaine. Lääkärini oli myös kiinnostunut, miten kolesteroliarvoni oli laskenut noinkin paljon ja MILLÄ LÄÄKKEILLÄ! (Oli nimittäin määrätty kolesterolilääkitys ja kaapissa oli jo Slimavastin pakkaus).
- Ei kiitos verenpainelääkkeelle
Olipa hienoa lukea kirjoituksesi! Minä olen 39 v nainen ja verenpaineeni, alapaine, on liian korkea. Olen kokeillut verenpainelääkkeitä, mutta sain ikäviä sivuoireita, joten en syö niitä enää.
Kuulin tuttavaltani, että hän on syönyt punaista riisiä (tabletteina) ja saanut apua niin paljon, että on voinut lopettaa verenpainelääkityksen kokonaan.
Nyt olen hankkinyt itselleni näitä samoja tabletteja (Red Riz Q 10) ja ottanut niitä kylläkin vasta muutamana päivänä ohjeen mukaan. Olen ostanut myös keitettävää punaista riisiä ja tarkoitus on nauttia sitä useita kertoja viikossa vähän niin kuin tukena tableteille.
Olisiko sinulla tarkempaa tietoa näistä kyseisistä tuotteista? Ymmärsin kirjoituksestasi,että olet tyytyväinen saamaasi apuun, samoin ilmeisesti miehesi. Mitä muutoksia teitte ruokavalion suhteen? Millainen olo on nyt? Oliko tableteista mitään haittavaikutuksia?
Olisi todella mielenkiintoista kuulla kokemuksistasi.- karikerava
VIHDOINKIN!!!
Punaista riisiä saatavilla Suomessa... Kuulemani mukaan Risetti Oy on ruvennut tuomaan maahan punaista riisiä ja sitä olisi vielä tämän kuun aikana saatavilla kaikista K-Ruokakaupoista.
Tätä on odotettu... :) - Tiinakoo
karikerava kirjoitti:
VIHDOINKIN!!!
Punaista riisiä saatavilla Suomessa... Kuulemani mukaan Risetti Oy on ruvennut tuomaan maahan punaista riisiä ja sitä olisi vielä tämän kuun aikana saatavilla kaikista K-Ruokakaupoista.
Tätä on odotettu... :)Kyseessä on Milletti Oy:n maahantuoma punainen riisi ja ainakin Vantaalta Jumbon K-Citymarketissa tuota läytyi hyllystä viime keskiviikkona. Jos ei omasta lähi K-Kaupasta löydy kannattaa pyytää sitä Keskolta tilaamaan. 300g pussi ja hintaa alle yhden euron! kokeilempa muutaman viikon syödä tuota normaalin ruokavalion lisukkeena ja jos kolesteroli arvot pysyvät alhaalla myös tuon avulla saavat kapselit jäädä heti. Hinta ero kuitenkin huoma verrattuna Kapseleihin. Säästää pitkän pennin.
Onko muilla kokemuksia punaisesta riisistä ihan riisinä kolesteroli arvojen suhteen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1202238
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten4182140Sinun ja kaipaamasi törmääminen
Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?971176Ammuskelua Eliaksenkadulla
Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?13958Olen pahoillani jos kärsit.
Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.34780- 44774
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi109756Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!14740Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte166706Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan
Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti32669