Olen tehnyt syntiä..

*Salainen, mutta oikea*

Omistan 2 aksua.. ne ovat 1 vuoden vanhoja, ja kilttejä, ei säikkyjä.. Mutta.. kohtelen niitä huonosti, terraa en ole pessyt n.4kk? ja kakat on jääny keräämättä.. ruokaakin annan likaiselle ruoka"kupille", vettä sentään suihkuttelen, en kyllä joka päivä.. kalkki on lopussa, ja aksujen kuoria on syöty vähäsen joskus pari kuukautta sitten kun en ollut kerennyt ostaa kalkkia.. :(

Ja kun luen keskustelujanne.. ajattelen omia kotiloitani, käy todella sääliksi niitä kun niillä on surkea kasvattaja/hoitaja, en tiedä mitä teen.. en vain jaksa hoitaa niitä

11

679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Salainen, mutta oikea**

..miten te jaksatte hoitaa kotiloitanne?

• tiia..

en nyt aio tässä sinua alkaa sättiä,vaan varoitan että jotkut saattavat alkaa..uskon nimittäin että omatuntosi(?) sinua sättii :D nooh,on aika vaikea sanoa mikä motivoisi sinua,kun kaikki on niin erilaisia.otat vaan nyt itseäs niskasta kiinni ja siivoat häkin,sen jälkeen kävelet eläinkauppaan ja ostat varastoon monta seepparia,ettei koko ajan tartte juosta eläinkauppaan. sitten vielä peset ruokakupin,sitten on varmaan jo parempi! tsemmppiä!

tv: tiia joka ei kyllä oo ikinä kyllästyny aksuihin,kasvatankin niitä:D

• *Salainen, mutta oikea***
        tiia.. kirjoitti:

en nyt aio tässä sinua alkaa sättiä,vaan varoitan että jotkut saattavat alkaa..uskon nimittäin että omatuntosi(?) sinua sättii :D nooh,on aika vaikea sanoa mikä motivoisi sinua,kun kaikki on niin erilaisia.otat vaan nyt itseäs niskasta kiinni ja siivoat häkin,sen jälkeen kävelet eläinkauppaan ja ostat varastoon monta seepparia,ettei koko ajan tartte juosta eläinkauppaan. sitten vielä peset ruokakupin,sitten on varmaan jo parempi! tsemmppiä!

tv: tiia joka ei kyllä oo ikinä kyllästyny aksuihin,kasvatankin niitä:D

okei! pakotan itteni ulos (siivoan terran pihalla) ja ruokin ne, olenkin kohta lähdössä kaupunkiin niin voin samalla ostaa seepparin..

• Kissankuu
        *Salainen, mutta oikea*** kirjoitti:

okei! pakotan itteni ulos (siivoan terran pihalla) ja ruokin ne, olenkin kohta lähdössä kaupunkiin niin voin samalla ostaa seepparin..

Sama ongelma mulla välillä, ei millään jaksaisi koskea mutta se on pakko tehdä, varsinkin näin kesäisin kun ruoka pilaantuu nopeasti, mutta ei se sitte olekkaan niin kamalaa. Rakastan aksuani enkä tahdo että sille käy mitään kamalaa.

• jkt

Toihan on rikos... Jos et jaksa hoitaa niin sun ois pitäny miettiä hetki ennenku hommasit ne! Tollaset itsekkäät paskiaiset pitäis kiduttaa kuoliaaksi...

• ja tsemppii alkup. kirj.:lle!

hyi hyi, haukkuja! ja tsemppii alkup. kirj.:lle! koeta jaksaa.. arvaa kuinka rankkaa hamsterin hoitaminen on? *huokaus

• *Salainen, mutta oikea****
        ja tsemppii alkup. kirj.:lle! kirjoitti:

hyi hyi, haukkuja! ja tsemppii alkup. kirj.:lle! koeta jaksaa.. arvaa kuinka rankkaa hamsterin hoitaminen on? *huokaus

Eihän nuo haukut mitään.. pakko ne on kestää kun ne ansaitsen, en tehnyt tänään mitään aksujen eteen.. vaikka piti.. Taidan antaa ne kaverille pariksi kuukaudeksi.. sitten jaksan

• tiia..
        *Salainen, mutta oikea**** kirjoitti:

Eihän nuo haukut mitään.. pakko ne on kestää kun ne ansaitsen, en tehnyt tänään mitään aksujen eteen.. vaikka piti.. Taidan antaa ne kaverille pariksi kuukaudeksi.. sitten jaksan

nyt kuulee,murrrr! mars mars siivoamaan häkki,ja juoksujalkaa ostamaan seepparia!! hop hopz! tosin hätätilanteessa kotiloille voit antaa myös ihan pieneksi silputtua kananmunankuorta.

• Lott
        tiia.. kirjoitti:

nyt kuulee,murrrr! mars mars siivoamaan häkki,ja juoksujalkaa ostamaan seepparia!! hop hopz! tosin hätätilanteessa kotiloille voit antaa myös ihan pieneksi silputtua kananmunankuorta.

Kun päättää vaan, et nyt mös en siivoon. Sitten sen jälkeen terra on ihanan puhdas ja sitä jaksaa katella. Ja vielä kun antaa paljon erisuokia aksuille niin on ihana nähä miten ne syö ja taas nauttii puhtaasta terrasta! Tsemppiä vaan! Ja auttaa paljon, jos aksut on niin että näet ne joka päivä;D

• kotilo-kaktusfani
        Lott kirjoitti:

Kun päättää vaan, et nyt mös en siivoon. Sitten sen jälkeen terra on ihanan puhdas ja sitä jaksaa katella. Ja vielä kun antaa paljon erisuokia aksuille niin on ihana nähä miten ne syö ja taas nauttii puhtaasta terrasta! Tsemppiä vaan! Ja auttaa paljon, jos aksut on niin että näet ne joka päivä;D

Minulla ei ole mitään ongelmaa hoitaa kotiloita. Jos ei jaksa hoitaa kotiloita niin ei sitten mitään muutakaan lemmikkiä. ketjun aloittaja, Jos et millään jaksa enää hoitaa aksujasi ja jos aksujen hoitaminen maistuu ihan puulta sinun KANNATTAA myydä aksusi jollekkin jolla intoa aksuihin riittää. Parempi aksuille ja parempi sinulle:)

• aaksuu

ota ittees niskasta kiinni ja sano peilin eessä "MÄ TEEN SEN NYT!!"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      49
      3103
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2934
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      50
      2810
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2628
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2528
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2510
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2291
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2178
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2068
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2062
    Aihe