Lahja päiväkodin tädeille

Tinde

Meidän lapset vaihtavat pian eri hoitopaikkaan ja mietin tässä, että mitä kivaa voisimme antaa "kiitokseksi" ihanille päiväkodin tädeille viimeisenä hoitopäivänä? Keväisin olemme yleensä vieneet jotain makeaa kahvipöytään, joten nyt ehkä sitten jotain muuta? Olisin kiitollinen kaikista ideoista.

11

5870

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täti

Itse olen töissä pienessä päiväkodissa (4 hoitajaa). Saimme hoitopaikkaa vaihtavilta lapsilta lahjaksi kortit joissa oli aivan ihana runo (kyynel ihan tuli, nyyh..) kortin välissä valokuvat heistä sekä pienet avaimenperät. Tietysti olis ihana myös sellanen että Lapset piirtäisi/maalaisi kuvan (esim. he itse ja hoitaja) ja kehystäisit sen. Sellaset lahjat on tosi ihania ja koskettavia mistä vielä vuosienkin jälkee muistaa kyseiset lapset. Kosiste-esineet helposti "hautautuu" muiden joukkoon..

• pk-täti

Minä olen taas sillä kannalla, että ostakaa kaunis kortti ja sitten jotakin käyttöesinettä. Parhaita lahjoja ovat olleet juuri nuo kahvipöytätuomiset. Myös kukkaset, suklaa, kahvi, viini jne. ovat loistavia.

Itse olen henkilökohtaisesti kyllästynyt kaikkeen tavaraan. Kortit säilön, mutta kaikki mukit, koriste-esineet, mietekirjat ja muut pistän kylmästi eteenpäin. Ei tulisi mieleenikään laittaa kuvia entisistä hoitolapsista kotini seinälle - niin ihania kuin he ovatkin - sillä koti ei ole työtä.

Muistakaa myös vanhemmat se, ettei lastentarhanopettajalle tarvitse aina ostaa lapsellisia tavaroita (vrt. Nalle Puhit ja Muumit). Me saamme pyöritellä lasten juttuja riittävästi töissäkin ilman että kotona tarvisi enää leikkiä erikseen.

• tarja 2
        pk-täti kirjoitti:

Minä olen taas sillä kannalla, että ostakaa kaunis kortti ja sitten jotakin käyttöesinettä. Parhaita lahjoja ovat olleet juuri nuo kahvipöytätuomiset. Myös kukkaset, suklaa, kahvi, viini jne. ovat loistavia.

Itse olen henkilökohtaisesti kyllästynyt kaikkeen tavaraan. Kortit säilön, mutta kaikki mukit, koriste-esineet, mietekirjat ja muut pistän kylmästi eteenpäin. Ei tulisi mieleenikään laittaa kuvia entisistä hoitolapsista kotini seinälle - niin ihania kuin he ovatkin - sillä koti ei ole työtä.

Muistakaa myös vanhemmat se, ettei lastentarhanopettajalle tarvitse aina ostaa lapsellisia tavaroita (vrt. Nalle Puhit ja Muumit). Me saamme pyöritellä lasten juttuja riittävästi töissäkin ilman että kotona tarvisi enää leikkiä erikseen.

että hoitaja ei vie töitä kotiinsa ostaisin jotain minkä voisi jättää sinne päiväkotiin,vaikkapa kahvihuoneeseen sellaisen ollessa tai muualle mahdolliseen paikkaan.
        Vaikkapa valokuva lapsesta ja kiitokset hoitajille ja kavereille kivoista hetkistä...

• täti
        pk-täti kirjoitti:

Enpä tullut ajatelleeksi asiaa loppuun kun tuota taulusta kirjotin..

"Ei tulisi mieleenikään laittaa kuvia entisistä hoitolapsista kotini seinälle - niin ihania kuin he ovatkin - sillä koti ei ole työtä"
        Aivan totta tuo mitä nimim. pk-täti kirjoitti..

Itse sain kortin johon oli lapsi piirtänyt itsensä ja minut, se oli ihana mutta ei ehkä tosiaan taulua :) Kortin voi hetkisen aikaa pitää esillä ja sitten laittaa muistojen joukkoon.

Me ollaan myös saatu päiväkodille istutettavia kasveja mm. marjapensaita ja omenapuu.

• hoitajatar

on tallessa kaikki lapsilta lahjaksi saatu (paitii ruoka,juomat tai kukat).

olen saanut mm. Iittalan Kivi-tuikut, Mariskooleja,
      enkeliaiheiset esineet (lamppu, Aarikan roikkuvat enkelit ikkunassa, enkelipatsaat kirjahyllyssä jne),
      askartelukirjoja,jättipyyhkeitä ja ihania shampoita ja tuoksujuttuja vartalolle, korillinen herkkuja (suklaata, keksejä, kuivakakkuja jne) lahjakortteja jalkahoitoihin, käsihoitoihin, intialaiseen päänhierontaan ja pizzeriaan.

Myös pieniä tauluja olen saanut, samoin kattilan kannen väliin tulevan puisen pikkukissan, ettei perunat kiehu yli. Jääkaapin oveen hienoja magneetteja (iso punainen ruusu jne), tauluja joissa lasten kuvia, koruja jne jne.

Kymmenittäin olen saanut lahjoja ja kaikista olen pitänyt. Mutta mulla on siinä mielessä eri, että olen perhepäivähoitaja ja tavarat jäävät mulle kotiin.

Mielestäni puutarhaan istutettavat omenapuut tms ovat kiva muisto, joista voisi nauttia tulevina vuosina vaikka omenapiirakan muodossa kahvipöydässä ;)

• äitiyslomalla oleva latenho...

Niin, mielestäni ei tarvitse mitään ihmeempiä.. joku kukkakimppu vaikka, tai esimerkiksi joku hemmottelu juttu..joku pieni lahja vaikka body shopista... :) paras lahja minkä olen ikinä saanut oli pieni ruusu.. jonka sain ihanalta hoitolapseltani 2 vuotiaalta tytöltä, joka itse sen minulle ojensi.. se oli liikuttavaa... =) kun jäin töistä pois sain lahjaksi hoitopojaltani ja tytöltäni ihanan valokuvan..

• lateja *)

tänä keväänä saatiin paljon istutettavia kukkia,se on hauska muisto. Mutta parhaita ovat ne piirustukset,niitä ei voita mikään. Eikä niitäkään seinille jätetä eikä viedä kotiin ,paitsi jos ne ovat henkilökohtaisia.
        joo...mutta halaus ja itsetehty kortti riittää...ja se, että ollaan olttu tyytyväisiä....se se paras mittari on..

• pphoitsu
        lateja *) kirjoitti:

tänä keväänä saatiin paljon istutettavia kukkia,se on hauska muisto. Mutta parhaita ovat ne piirustukset,niitä ei voita mikään. Eikä niitäkään seinille jätetä eikä viedä kotiin ,paitsi jos ne ovat henkilökohtaisia.
        joo...mutta halaus ja itsetehty kortti riittää...ja se, että ollaan olttu tyytyväisiä....se se paras mittari on..

Lahjoja ei missään tapauksessa ole pakko tai velvollisuus ostaa hoitajalle. Jos haluat heitä/häntä muistaa sekin käy. Minä itse ihastuisin jos saisin enkelitaulun tai pienen NeitsytMaria- Jeesuslapsi ikonin tms.

Kaikki muistamiset ovat ihania (laitan kyllä itsekin eteenpäin jos alkaa kovasti koriste-esineitä kertyä nurkkiin).

Kortit, runot ja kukat ovat muuten helppoja muistamisia tai suu makeaksi suklaa, piparit tai pikkuleivät.

• kortti

itse olen saanut paljon erilaisia lahjoja mutta kaikkein kivoin lahja oli kun sisrukset olivat tehneet kortin. Sitten yksi äiti oli ostanut jalkakylpysuolaa ja rasvaa, ihan siis mini pullot. Mutta se oma tekemä kortti on kyllä ollut ylivoimainen.

• tiituska80

on jo muutkin ehdottaneet, mut se on ihanin muisto. Ja mitä lahjaan tulee kukat, syötävät/juotavat parhaita tai jotain koko päiväkodille vaikka pieni runo/satukirja tms. hyödyllistä kaikille.

Itse olen jo hlökoht. väsynyt kantamaan mukeja, pyyhkeitä, kynttiläalusia yms. kotiin koska eivät enää mahdu mihinkään ja sääli laittaa eteenpäin.

Eli mieluiten kortti ja halaus!!

• lentta

itse olen saanu lahjaksi mm. suomen kartan,todellakin ollut hyötyä..
      sitten on tullut paljon kukkia, joista on iloa jonkin aikaa..
      kahvikuppeja, marimekon..
      pieniä koriste-esineitä.. kosmetiikkaa, esim peusrasvoja ja sen sellasta..kynttilöitä... kaupat on pullollaan ideaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe