Lapset leikkii parkkipaikalla

Jihuuu

Mietinpähän tuossa taas tänään, mitä mahtaa pyöriä vanhempien mielessä, jotka antavat pienten lasten ajella kolmipyöräisillä tai siitä hitusen isommilla pyörillä pienellä parkkiksella. Ei minua leikkivät lapset ulkona häiritse, mutta hyvänen aika kun heitä ei näe autosta käsin..! Kiva ajaa parkkiruutuun, kun ensin käy siirtämässä jonkun pyörän pois tieltä. Tai ajaa siihen ruutuun autojen väliin, kun siellä ruudussa saattaakin olla joku sen pyöränsä kanssa. Peruuttaminenkin on mukavaa, kun en todellakaan näe peilistä jos joku pyöräilee siihen auton perän taakse.

Siis mitä pyörii mielessä vanhemmilla, jotka antavat lastensa leikkiä parkkiksella???

57

4091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylpeä isä

      Itselläni on nelivuotias poika, Asmo. Yleensä minäkin annan Asmon huristella taloyhtiön pihamaalla omalla kolmipyöräisellään. Olen katsonut, että asiasta ei koidu harmia kenellekään. Kukaan ei ole myöskään valittanut asiasta. En pidä erityisen todennäköisenä sitä, että Asmo jostain sattuman oikusta jäisi auton alle. Ensinnäkin tunnen taloyhtiön väen ja tiedän heidät kaikki hyvin vastuullisiksi. Toisekseen olen opettanut Asmolle, ettei lähtevän auton taakse saa huristella, vaan täytyy pysyä aina auton etupuolella.

      Kunpa kaikki vanhemmat toimisivat minun esimerkkini mukaisesti; rohkenenpa väittää, että jos näin todella tapahtuisi, jäisivät tämäntyyppiset kolarit minimiin. Eli vanhemmat: opettakaa lapsillenne oikea tapa ajella pyörällä! Kyse on asennekasvatuksesta eikä mistään muusta. Kyllä lasten täytyy saada pöristellä leikkiautoillaan ja kolmipyöräisillään. Joillekin taloyhtiön pihamaa on ainoa mahdollinen paikka.

      • Jihuuu

        Toki lapsen täytyy saada pyörällä ajella ja kyllä tuossa parkkiksen ulkopuolellakin olisi hiekkatietä asuntojen edustalla missä voisi turvallisemmn huristella. Tuntuu vaan itsestä kauhealta, kun ei haluaisi edes mitään läheltä piti tilanteitakaan, kun välillä viisi lasta pyörii auton takana ja sitten kun hyppää autoon, pitää yrittää nähdä joka suuntaan että onko ne nyt varmasti alta pois :/ Ja tosiaan kun tuo meidän parkkis on vielä erittäin pieni, että siinä saa katsoa tarkkaan että saa sen auton edes peruutettua niin ettei takana olevaan autoon osu. Itse voi olla vaikka kuinka vastuullinen, mutta kun lapset liikkuu niin nopeasti paikasta toiseen, niin kai tässä sitten täytyy vaan toivoa, etteivät aja alle.


      • ¤¤¤
        Jihuuu kirjoitti:

        Toki lapsen täytyy saada pyörällä ajella ja kyllä tuossa parkkiksen ulkopuolellakin olisi hiekkatietä asuntojen edustalla missä voisi turvallisemmn huristella. Tuntuu vaan itsestä kauhealta, kun ei haluaisi edes mitään läheltä piti tilanteitakaan, kun välillä viisi lasta pyörii auton takana ja sitten kun hyppää autoon, pitää yrittää nähdä joka suuntaan että onko ne nyt varmasti alta pois :/ Ja tosiaan kun tuo meidän parkkis on vielä erittäin pieni, että siinä saa katsoa tarkkaan että saa sen auton edes peruutettua niin ettei takana olevaan autoon osu. Itse voi olla vaikka kuinka vastuullinen, mutta kun lapset liikkuu niin nopeasti paikasta toiseen, niin kai tässä sitten täytyy vaan toivoa, etteivät aja alle.

        omakotitaloon niin ei tarvi täällä pillata moisen asian takia ja häiriintyä muiden lasten tekemisistä.


      • Jihuuu
        ¤¤¤ kirjoitti:

        omakotitaloon niin ei tarvi täällä pillata moisen asian takia ja häiriintyä muiden lasten tekemisistä.

        Omakotitaloon ollaan muuttamassakin.. mutta omapahan on pentunne, joka auton alle jää kun ei tuon vertaa lapsia vahdita!


      • nikotin
        Jihuuu kirjoitti:

        Omakotitaloon ollaan muuttamassakin.. mutta omapahan on pentunne, joka auton alle jää kun ei tuon vertaa lapsia vahdita!

        taas onnistut pääsemään lapsista PENTUIHIN... niin tyypillistä sinulle kun hermosi menevät. ja jos sinä köyhä ajat jonkun lapsen tai kakaran tai pennun päälle sillä köyhällä autollasi, ja sattuu käymään huonosti, niin saat tuomion kuolemantuottamuksesta ja siitähän joutuu vankilaan. että hehe.


      • Jihuuu
        nikotin kirjoitti:

        taas onnistut pääsemään lapsista PENTUIHIN... niin tyypillistä sinulle kun hermosi menevät. ja jos sinä köyhä ajat jonkun lapsen tai kakaran tai pennun päälle sillä köyhällä autollasi, ja sattuu käymään huonosti, niin saat tuomion kuolemantuottamuksesta ja siitähän joutuu vankilaan. että hehe.

        ..siellä joku katkera äippä taas aukoo leukojaan. Käykö kateeksi ihmisiä, joilla on rahaa kun alat haukkumaan?

        Minä en saa tuomiota siitä, jos jonkun kersa polkee pyörällään auton alle. Eri juttu on se, jos huolimattomuuttani päälle peruuttaisin. On tainnut äipältä jäädä koulutkin kesken, kun ei ole tuon vertaa lakitietoutta.


      • saapa taas
        Jihuuu kirjoitti:

        Omakotitaloon ollaan muuttamassakin.. mutta omapahan on pentunne, joka auton alle jää kun ei tuon vertaa lapsia vahdita!

        iltiksestä lukea, kuinka lapsi menettänyt henkensä tai vammaantunut. Parkkipaikka ei ole leikkipaikka. Ja jos lapsen pitää siellä leikkiä, niin raahatkoon vanhemmat peränsä ulos, niitä silmäteriä vahtimaan. Välillä tuntuu että osa ns.vanhemmista haluaa päästä eroon pennustaan, kun antaa tämän huidella missä vain.


      • "rikas"
        nikotin kirjoitti:

        taas onnistut pääsemään lapsista PENTUIHIN... niin tyypillistä sinulle kun hermosi menevät. ja jos sinä köyhä ajat jonkun lapsen tai kakaran tai pennun päälle sillä köyhällä autollasi, ja sattuu käymään huonosti, niin saat tuomion kuolemantuottamuksesta ja siitähän joutuu vankilaan. että hehe.

        et valvo sen kakarasi perään, niin se huostaanotetaan. Mistäs sinä kenenkään auton hintaa tai vuokraa tiedät? Kuolemantuottamuksesta ei muuten tuollaisessa tapauksessa saa vankilatuomiota, elikä lainopillinen tuntemuksesi on surkeaa. Kuulinpa narkista, joka lähti bileistä ja sanoi ajavansa jonkun päälle, ajoikin ja tappoi 18-vuotiaan tytön, eipä tullut minkäänlaista tuomiota.


      • nikotin
        Jihuuu kirjoitti:

        ..siellä joku katkera äippä taas aukoo leukojaan. Käykö kateeksi ihmisiä, joilla on rahaa kun alat haukkumaan?

        Minä en saa tuomiota siitä, jos jonkun kersa polkee pyörällään auton alle. Eri juttu on se, jos huolimattomuuttani päälle peruuttaisin. On tainnut äipältä jäädä koulutkin kesken, kun ei ole tuon vertaa lakitietoutta.

        sinähän se olet jolla se koulu on jäänyt kesken. ei minulla. minulla on korkeakoulututkinto. ja vakituinen työpaikka. sinulla ei. minun ei tarvitse kituuttaa minimipäivärahalla ja kinuta duunarimieheltä rahoja. sinun täytyy. ja ei, en minä ole mistään katkera, meidän talon pihassa audit seisoo kaikessa sovussa, ei tarvitse ressata siitä mitä ne naapurin kakarat oikein tekee. ja tarkenna vain sitä omaa lakitietouttasi. voit yllättyä!


      • Jihuuu
        nikotin kirjoitti:

        sinähän se olet jolla se koulu on jäänyt kesken. ei minulla. minulla on korkeakoulututkinto. ja vakituinen työpaikka. sinulla ei. minun ei tarvitse kituuttaa minimipäivärahalla ja kinuta duunarimieheltä rahoja. sinun täytyy. ja ei, en minä ole mistään katkera, meidän talon pihassa audit seisoo kaikessa sovussa, ei tarvitse ressata siitä mitä ne naapurin kakarat oikein tekee. ja tarkenna vain sitä omaa lakitietouttasi. voit yllättyä!

        Kyllä on jollakin taas vaikeaa.

        Mutta jos nyt aletaan pilkkua viilata, kouluja voi jatkaa äitiyslomankin jälkeen - vaikka itse ehkä kokisitkin että elämäsi on päättynyt siihen äitiyteen.

        Duunarimieheni? Korkeasti koulutettu hänkin ja hyvinkin arvostetulla alalla ja ammatissa, mutta koska en jaksa lähteä mukaan tuollaiseen henkisesti heikon ihmisen väittelyyn niin en edes viitsi mainita tässä yhteydessä hänen ammattiaan.

        Ja että kotona oleva äiti on mieheltään rahoja kinuava.. voi sua, ehkä sulla on nuo kulissit kunnossa mutta päässä näköjään heittää ja pahasti.


      • koska
        Jihuuu kirjoitti:

        Omakotitaloon ollaan muuttamassakin.. mutta omapahan on pentunne, joka auton alle jää kun ei tuon vertaa lapsia vahdita!

        pennut ja mukulat alkavat tulla kirjoituksiisi..


      • .......
        Jihuuu kirjoitti:

        ..siellä joku katkera äippä taas aukoo leukojaan. Käykö kateeksi ihmisiä, joilla on rahaa kun alat haukkumaan?

        Minä en saa tuomiota siitä, jos jonkun kersa polkee pyörällään auton alle. Eri juttu on se, jos huolimattomuuttani päälle peruuttaisin. On tainnut äipältä jäädä koulutkin kesken, kun ei ole tuon vertaa lakitietoutta.

        Kirjoitat: "siellä joku katkera äippä taas aukoo leukojaan." J aseuraava lause: "Käykö kateeksi ihmisiä, joilla on rahaa kun alat haukkumaan?"

        Kysyn: käykö sinun kateeksi kun alat haukkumaan katkeraksi äipäksi?


      • ....
        Jihuuu kirjoitti:

        Kyllä on jollakin taas vaikeaa.

        Mutta jos nyt aletaan pilkkua viilata, kouluja voi jatkaa äitiyslomankin jälkeen - vaikka itse ehkä kokisitkin että elämäsi on päättynyt siihen äitiyteen.

        Duunarimieheni? Korkeasti koulutettu hänkin ja hyvinkin arvostetulla alalla ja ammatissa, mutta koska en jaksa lähteä mukaan tuollaiseen henkisesti heikon ihmisen väittelyyn niin en edes viitsi mainita tässä yhteydessä hänen ammattiaan.

        Ja että kotona oleva äiti on mieheltään rahoja kinuava.. voi sua, ehkä sulla on nuo kulissit kunnossa mutta päässä näköjään heittää ja pahasti.

        Tulit taas aloittamaan uuden tappelun?

        Vaikeaa sinulle huumorintajuttomalla ja superitsekkäällä vähä-älyisellä on enemmän kuin uskotkaan!


      • Äiti-ihminen

        Minusta lasten leikkipaikka ei ole parkkipaikalla, kuten joku muukin on tähän keskusteluun jo muistanut huomauttaa. Sinun vastauksestasi jäin ihmettelemään, että miten hyvin neljävuotias lapsi osaa ennakoida esimerkiksi ruudusta peruuttavan auton liikkeitä?

        Usein autonajajien vastuullisuus ei aina auta, sillä lasten liikennesilmä on hyvin hatara. Meidänkin pihassamme pienten pyöräilijöiden sallitaan ajelevan pyörillä parkkipaikalla. Vaikka ajan kuinka hitaasti ja varovaisesti, pelkää AINA, ettei jonkun pikkuisen polkijan silmä huomaa autoa.


      • Jihuuu
        Äiti-ihminen kirjoitti:

        Minusta lasten leikkipaikka ei ole parkkipaikalla, kuten joku muukin on tähän keskusteluun jo muistanut huomauttaa. Sinun vastauksestasi jäin ihmettelemään, että miten hyvin neljävuotias lapsi osaa ennakoida esimerkiksi ruudusta peruuttavan auton liikkeitä?

        Usein autonajajien vastuullisuus ei aina auta, sillä lasten liikennesilmä on hyvin hatara. Meidänkin pihassamme pienten pyöräilijöiden sallitaan ajelevan pyörillä parkkipaikalla. Vaikka ajan kuinka hitaasti ja varovaisesti, pelkää AINA, ettei jonkun pikkuisen polkijan silmä huomaa autoa.

        Olipa tässä joku muukin naapuri tullut asiaan kiinnittäneeksi huomiota, kun oli ilmestynyt aiheesta postilaatikkoon kirjelmä ;)

        Tuskin minkään ikäinen lapsi on varman tarkka liikenteen seassa, kun aikuisiltakin se havainnointikyky monesti unohtuu..!

        Ihmeellistä, että jotkut jaksavat suuttua tästäkin aiheesta. Itse kieltäisin lapsiani pyörimästä parkkipaikalla heidän turvallisuutensa takia, mutta jotkut vähät välittävät.


      • hetki vain..
        Jihuuu kirjoitti:

        Olipa tässä joku muukin naapuri tullut asiaan kiinnittäneeksi huomiota, kun oli ilmestynyt aiheesta postilaatikkoon kirjelmä ;)

        Tuskin minkään ikäinen lapsi on varman tarkka liikenteen seassa, kun aikuisiltakin se havainnointikyky monesti unohtuu..!

        Ihmeellistä, että jotkut jaksavat suuttua tästäkin aiheesta. Itse kieltäisin lapsiani pyörimästä parkkipaikalla heidän turvallisuutensa takia, mutta jotkut vähät välittävät.

        Aihe ei toki suututtanut, vaan agressiivinen tapasi hyökätä toisia kohti ja nimitellä (myös lapsia)!


      • Jihuuu
        hetki vain.. kirjoitti:

        Aihe ei toki suututtanut, vaan agressiivinen tapasi hyökätä toisia kohti ja nimitellä (myös lapsia)!

        Olipa tosi aggressiivinen tuo aloitukseni. Lässytä ihan yksinäsi.


      • tota..
        Jihuuu kirjoitti:

        Olipa tosi aggressiivinen tuo aloitukseni. Lässytä ihan yksinäsi.

        En puhunutkaan ALOITUKSESTASI vaan muista kirjoituksista.
        Ja tulihan se sieltä taas: "Lässytä ihan yksinäsi."
        Tosi fiksua ja aikuismaista! Ikää oli..?


      • ymmärrystä! ;)
        tota.. kirjoitti:

        En puhunutkaan ALOITUKSESTASI vaan muista kirjoituksista.
        Ja tulihan se sieltä taas: "Lässytä ihan yksinäsi."
        Tosi fiksua ja aikuismaista! Ikää oli..?

        se on jotain kakskyt ja vähän päälle. sillä ei o oikein mitään koulutusta eikä elämänkokemusta. tästa huolimatta se ajattelee olevansa lähes kaikkien alojen erityisiasiantuntija. sillä ei ole töitä. sillä ei ole kaveritakaan, se on täällä koko ajan. sillä ei ole elämää ja sillä on aikaa kirjoitella täällä milloin mistäkin epäkohdaksi kokemastaan asiasta. että yritetään ymmärtää, että siltä joskus tulee noita kommentteja. ei välitetä niistä.


      • häntäkin.
        ymmärrystä! ;) kirjoitti:

        se on jotain kakskyt ja vähän päälle. sillä ei o oikein mitään koulutusta eikä elämänkokemusta. tästa huolimatta se ajattelee olevansa lähes kaikkien alojen erityisiasiantuntija. sillä ei ole töitä. sillä ei ole kaveritakaan, se on täällä koko ajan. sillä ei ole elämää ja sillä on aikaa kirjoitella täällä milloin mistäkin epäkohdaksi kokemastaan asiasta. että yritetään ymmärtää, että siltä joskus tulee noita kommentteja. ei välitetä niistä.

        Olen pistänyt saman asian merkille ja ehkä juuri se, että kuvittelee olevansa asiantuntija saa niskavillat pystyyn. Onhan hänellä lähihoitajan koulutus=)


      • Jihuuu
        häntäkin. kirjoitti:

        Olen pistänyt saman asian merkille ja ehkä juuri se, että kuvittelee olevansa asiantuntija saa niskavillat pystyyn. Onhan hänellä lähihoitajan koulutus=)

        Kyllä ne on jotkut muut jotka täällä roikkuu koko ajan haukkumassa ja puhumassa pskaa toisista.. kun ei tosiasioita löydy, niin täytyy alkaa keksiä itse kaikkea mahdollista jotta voisi mustamaalata toista. Te tässä olette säälittäviä. Aika ankeaa elämänne, ehkä joskus saatte sen kuntoon ettekä enää katkerina ja kateellisina panettele muita päivästä toiseen.


      • ej ymmärrä
        Jihuuu kirjoitti:

        Kyllä ne on jotkut muut jotka täällä roikkuu koko ajan haukkumassa ja puhumassa pskaa toisista.. kun ei tosiasioita löydy, niin täytyy alkaa keksiä itse kaikkea mahdollista jotta voisi mustamaalata toista. Te tässä olette säälittäviä. Aika ankeaa elämänne, ehkä joskus saatte sen kuntoon ettekä enää katkerina ja kateellisina panettele muita päivästä toiseen.

        mistä sinulle VOI olla kateellinen? ööö... työttömyydestä? vuokrakämpästä? ammattitaidottomuudesta? junttimaisuudesta? elämän puutteesta? vai sittenkin hyrsyävästä huumorintajusta? vilkaise jo peiliin lapsi kulta... katsos kaikki eivät ole katkeria ja kateellisia, jotka sinun kirjoituksiisi kommentoivat. syy voi olla jotakin aivan muuta, mutta kuinkapa se sinun päähäsi olisi voinut juolahtaa. eikä se ole paskan jauhamista, itsehän täällä avoimesti kerrot vauhdikkaasta elämästäsi niin lennokkaasti että meinaa nukahtaa jos loppuun saakka lukee.


      • opettaisikin..
        häntäkin. kirjoitti:

        Olen pistänyt saman asian merkille ja ehkä juuri se, että kuvittelee olevansa asiantuntija saa niskavillat pystyyn. Onhan hänellä lähihoitajan koulutus=)

        Käsittämättömintä on, ettei edes tajua hölmöyttään vaikka 100 ihmistä sanoisi. Kyllä täytyy olla täynnä itseään! Vissiinkin tämä uusi "minäminä-kaikki-mulle-heti-nyt" -sukupolvi?
        Jonka mielestä ainakin lapselle pitää ruoka.aikojen välissäkin antaa sapuskaa jos lapsi haluaa, jonka mielestä lasten pitää istua juhlissa nätisti paikoillaan koko päivä ja jonka mielestä lapset ovat pentuja ja mukuloita.. En ole niin aktiivinen nettailija, että olisin perillä kaikista tapauksen edesottamuksista, mutta näihin olen törmännyt..
        Onneksi on itsellä tuota muutakin elämää!


      • sinulle?!
        Jihuuu kirjoitti:

        Kyllä ne on jotkut muut jotka täällä roikkuu koko ajan haukkumassa ja puhumassa pskaa toisista.. kun ei tosiasioita löydy, niin täytyy alkaa keksiä itse kaikkea mahdollista jotta voisi mustamaalata toista. Te tässä olette säälittäviä. Aika ankeaa elämänne, ehkä joskus saatte sen kuntoon ettekä enää katkerina ja kateellisina panettele muita päivästä toiseen.

        kateellinen? Et ole esittänyt ainuttakaan kadehdittavaa ominaisuutta tai taitoa. Sitäpaitsi fiksut eivät ole kateellisia, koska oma elämä on kunnossa, niiltä osin, kuin itse voi vaikuttaa.


      • on jopa synnyttämisen
        opettaisikin.. kirjoitti:

        Käsittämättömintä on, ettei edes tajua hölmöyttään vaikka 100 ihmistä sanoisi. Kyllä täytyy olla täynnä itseään! Vissiinkin tämä uusi "minäminä-kaikki-mulle-heti-nyt" -sukupolvi?
        Jonka mielestä ainakin lapselle pitää ruoka.aikojen välissäkin antaa sapuskaa jos lapsi haluaa, jonka mielestä lasten pitää istua juhlissa nätisti paikoillaan koko päivä ja jonka mielestä lapset ovat pentuja ja mukuloita.. En ole niin aktiivinen nettailija, että olisin perillä kaikista tapauksen edesottamuksista, mutta näihin olen törmännyt..
        Onneksi on itsellä tuota muutakin elämää!

        asiantuntija, olisipa kiva olla kärpäsenä katossa, kun se hetki ja todellisuus hänelle valkenee=) Tietenkin hän ryntää heti nettiin kertomaan, että se oli niin helppoa, eikä tuntunut missään, koska tuonkaltaiset ihmiset eivät voi missään menettää kasvojaan.
        Tunnetusti parhaita lastenkasvattajia ovat henkilöt joilla ei yhtään lasta ole tai jotka ovat piikoneet lastentarhassa.


      • san--d-e*
        Jihuuu kirjoitti:

        Olipa tässä joku muukin naapuri tullut asiaan kiinnittäneeksi huomiota, kun oli ilmestynyt aiheesta postilaatikkoon kirjelmä ;)

        Tuskin minkään ikäinen lapsi on varman tarkka liikenteen seassa, kun aikuisiltakin se havainnointikyky monesti unohtuu..!

        Ihmeellistä, että jotkut jaksavat suuttua tästäkin aiheesta. Itse kieltäisin lapsiani pyörimästä parkkipaikalla heidän turvallisuutensa takia, mutta jotkut vähät välittävät.

        satunnaisesti vain lueskelin näitä kommentteja ja kyllä olen jihuun kanssa ihan samoilla linjoilla.aluksihan sitä kuitenkin oli kysymyksessä lasten turvallisuus,eikä suinkaan millaisella autolla kukin ajaa ja missä asuu...HALOO!aika lukutaidotonta/ymmärtämätöntä porukkaa täällä taas!...ja sitäpaitsi voihan kerrostalossakin olla omistus asuntoja jos siihen mennään eikä korkea koulutus taso ole kuitenkaan järjen takuu,äly on opittua,viisaus syntymälahja!ettäs tiedätte!jihuu on ihan ok tuntuinen kirjoittelija joka uskaltaa puuttua näinkin arkaan asiaan!ja tärkeään koska eikös kuitenkin tärkeintä maailmassa ole se oman lapsen kasvatus sekä turvallisuus,viis siitä mitä omistaa tai miten on kouluttautunut,kyllä järjen käyttö on aina sallittua!


      • Jihuuu
        san--d-e* kirjoitti:

        satunnaisesti vain lueskelin näitä kommentteja ja kyllä olen jihuun kanssa ihan samoilla linjoilla.aluksihan sitä kuitenkin oli kysymyksessä lasten turvallisuus,eikä suinkaan millaisella autolla kukin ajaa ja missä asuu...HALOO!aika lukutaidotonta/ymmärtämätöntä porukkaa täällä taas!...ja sitäpaitsi voihan kerrostalossakin olla omistus asuntoja jos siihen mennään eikä korkea koulutus taso ole kuitenkaan järjen takuu,äly on opittua,viisaus syntymälahja!ettäs tiedätte!jihuu on ihan ok tuntuinen kirjoittelija joka uskaltaa puuttua näinkin arkaan asiaan!ja tärkeään koska eikös kuitenkin tärkeintä maailmassa ole se oman lapsen kasvatus sekä turvallisuus,viis siitä mitä omistaa tai miten on kouluttautunut,kyllä järjen käyttö on aina sallittua!

        Täällä on jo pitempään pyörinyt henkilö, joka keksii minusta perättömiä juttuja ja levittelee niitä täällä ja yrittää kaikintavoin mustamaalata. Mitäpä tuollaisille sen enempää hyödyttää sanoa, kun he vaan jauhavat ja jauhavat omia uskomuksiaan kuten noissa tuoreimmissa viesteissäkin esim. työttömyydestä (olen opiskelija, ollut siltikin töissä ja nyt äitiyslomalla, miten olen siis työtön???) Samoin kaikki muut väitökset, millon mieheni on duunari (itse en ketään arvostele ammatin perusteella, vaikka mieheni onkin hyvin kaukana duunarista) En viitti kaikkiin noihin pskajuttuihin edes tän enempää puuttua mutta tuossa tuli jo pari esimerkkiä näistä pskanjauhamisista. Vaikka minuakin jotkut ihmiset ärsyttävät, en silti ala keksiä heistä mitään perättömiä solvauksia.

        Mutta henkisistä ongelmista kärsiviä mahtuu nettiinkin pullolleen.


      • san-dek*
        Jihuuu kirjoitti:

        Täällä on jo pitempään pyörinyt henkilö, joka keksii minusta perättömiä juttuja ja levittelee niitä täällä ja yrittää kaikintavoin mustamaalata. Mitäpä tuollaisille sen enempää hyödyttää sanoa, kun he vaan jauhavat ja jauhavat omia uskomuksiaan kuten noissa tuoreimmissa viesteissäkin esim. työttömyydestä (olen opiskelija, ollut siltikin töissä ja nyt äitiyslomalla, miten olen siis työtön???) Samoin kaikki muut väitökset, millon mieheni on duunari (itse en ketään arvostele ammatin perusteella, vaikka mieheni onkin hyvin kaukana duunarista) En viitti kaikkiin noihin pskajuttuihin edes tän enempää puuttua mutta tuossa tuli jo pari esimerkkiä näistä pskanjauhamisista. Vaikka minuakin jotkut ihmiset ärsyttävät, en silti ala keksiä heistä mitään perättömiä solvauksia.

        Mutta henkisistä ongelmista kärsiviä mahtuu nettiinkin pullolleen.

        noin kävinpä oikein kirjaamassa nimimerkkini kun nyt päätin tälläkin palstalla''roikkua''...kyllä jihuu sinä olet ihan oikeassa ja sisälukutaidosta on tottavie hyötyä!ei välitetä kaikista p:n jauhajista,antaa kunkin kirjoittaa mitä tykkää,jos siitä kerran hyvän mielen saa.itse otan kantaa vain silloin jos tunnen sen tarpeeliseksi ja taas tuntuu että jihuu saa tyhjää mollausta osakseen.mitäs jos kaikki pysyisivät vain aloitetussa asiassa ja muut sikseen


      • viksu...
        san--d-e* kirjoitti:

        satunnaisesti vain lueskelin näitä kommentteja ja kyllä olen jihuun kanssa ihan samoilla linjoilla.aluksihan sitä kuitenkin oli kysymyksessä lasten turvallisuus,eikä suinkaan millaisella autolla kukin ajaa ja missä asuu...HALOO!aika lukutaidotonta/ymmärtämätöntä porukkaa täällä taas!...ja sitäpaitsi voihan kerrostalossakin olla omistus asuntoja jos siihen mennään eikä korkea koulutus taso ole kuitenkaan järjen takuu,äly on opittua,viisaus syntymälahja!ettäs tiedätte!jihuu on ihan ok tuntuinen kirjoittelija joka uskaltaa puuttua näinkin arkaan asiaan!ja tärkeään koska eikös kuitenkin tärkeintä maailmassa ole se oman lapsen kasvatus sekä turvallisuus,viis siitä mitä omistaa tai miten on kouluttautunut,kyllä järjen käyttö on aina sallittua!

        jos et ole huomannut, niin täällä ei ole vaatimusta että keskustellaan vain siitä mistä aloitusviestissä on kysymys. monesti ihan normaaleissakin keskustelutilanteissa aihe muuttuu monta kertaa keskustelun aikana, oletko huomannut? sama pätee täällä. tuokin oli varmaan aika monelle uutta että kerrostalossa on ihan omistusasuntoja. hei jos jotakin riivaa NIIN paljon naapurin kakarat, pennut ja kersat että viittii tänne tulla asiasta paasaamaan, niin olisi ihan viisasta muuttaa omakotitaloon. monissa taloissa on taloyhtiön hallituksen kokoukset (kai sinne vuokralaisetkin saa mennä), missä voi ottaa asiat puheeksi, mitä niitä täällä jauhamaan jos ei pysty ottamaan muita näkökantoja vastaan ollenkaan. ja sitten voisitko kertoa älyn ja viisauden eron, mielestäni tekemäsi ero ei oikein päde...


      • Jihuuu
        viksu... kirjoitti:

        jos et ole huomannut, niin täällä ei ole vaatimusta että keskustellaan vain siitä mistä aloitusviestissä on kysymys. monesti ihan normaaleissakin keskustelutilanteissa aihe muuttuu monta kertaa keskustelun aikana, oletko huomannut? sama pätee täällä. tuokin oli varmaan aika monelle uutta että kerrostalossa on ihan omistusasuntoja. hei jos jotakin riivaa NIIN paljon naapurin kakarat, pennut ja kersat että viittii tänne tulla asiasta paasaamaan, niin olisi ihan viisasta muuttaa omakotitaloon. monissa taloissa on taloyhtiön hallituksen kokoukset (kai sinne vuokralaisetkin saa mennä), missä voi ottaa asiat puheeksi, mitä niitä täällä jauhamaan jos ei pysty ottamaan muita näkökantoja vastaan ollenkaan. ja sitten voisitko kertoa älyn ja viisauden eron, mielestäni tekemäsi ero ei oikein päde...

        Aloituksessa nimenomaan kirjoitin, että minua EI häiritse nämä lapset vaan kyse oli turvallisuudesta. Mutta joillakin se ei näytä menevän jakeluun. Ei näköjään ihmisiä omat lapset sen vertaa kiinnosta, että jäävätkö autojen alle vai eivät.


      • on!
        on jopa synnyttämisen kirjoitti:

        asiantuntija, olisipa kiva olla kärpäsenä katossa, kun se hetki ja todellisuus hänelle valkenee=) Tietenkin hän ryntää heti nettiin kertomaan, että se oli niin helppoa, eikä tuntunut missään, koska tuonkaltaiset ihmiset eivät voi missään menettää kasvojaan.
        Tunnetusti parhaita lastenkasvattajia ovat henkilöt joilla ei yhtään lasta ole tai jotka ovat piikoneet lastentarhassa.

        Auta armias jos joku tulee lohkaisemaan pienen huumorinpoikasen tai eriävän mielipiteen Jihhuulle, niin johan on "haist v...t" kehissä! Tulistuu nopeammin kuin venäläinen kivääri.. Miten tuollainen on voinut läpäistä edes lähärin psykologin testit..? Aivan sairas.


      • Ihan sivullinen
        nikotin kirjoitti:

        sinähän se olet jolla se koulu on jäänyt kesken. ei minulla. minulla on korkeakoulututkinto. ja vakituinen työpaikka. sinulla ei. minun ei tarvitse kituuttaa minimipäivärahalla ja kinuta duunarimieheltä rahoja. sinun täytyy. ja ei, en minä ole mistään katkera, meidän talon pihassa audit seisoo kaikessa sovussa, ei tarvitse ressata siitä mitä ne naapurin kakarat oikein tekee. ja tarkenna vain sitä omaa lakitietouttasi. voit yllättyä!

        Luulin, että puhutaan lapsista parkkipaikalla. Onpa ihme mielipiteitä. Mitä korkekouluopinnot merkkaavat siinä jääkö lapsi auton alle vai ei? Fiinimpää, jos on Audi eikä joku vanha japsi. Ja kuskina rohvessori, ei koulunsa kesken jättänyt luuseri?
        No en ole seurannut ajatuksenjuoksuanne, jatkakaa vaan entiseen malliin.
        Ihan sivusta tässä kirjoittelen, sillä ei minulla ole lapsia, ei autoa, ei korkeakoulututkintoa.


      • Joandra
        ymmärrystä! ;) kirjoitti:

        se on jotain kakskyt ja vähän päälle. sillä ei o oikein mitään koulutusta eikä elämänkokemusta. tästa huolimatta se ajattelee olevansa lähes kaikkien alojen erityisiasiantuntija. sillä ei ole töitä. sillä ei ole kaveritakaan, se on täällä koko ajan. sillä ei ole elämää ja sillä on aikaa kirjoitella täällä milloin mistäkin epäkohdaksi kokemastaan asiasta. että yritetään ymmärtää, että siltä joskus tulee noita kommentteja. ei välitetä niistä.

        Mistäs Sinä tiedät että viestiketjun aloittaja käyttää kaiken aikansa Internetissä surfailuun, jos kerran Sinun kaikki aikasi menee töissä ja ystävien parissa etkä jouda kuin satunnaisesti silloin tällöin klikkaamaan itsesi verkon saloihin? Sitä paitsi, luulisi että olet niin kiireinen sosiaalisen elämäsi kanssa, ettei Sinulla olisi aikaa kuin korkeintaan tarkistaa sähköpostisi, mutta mitä vielä! Täällä sinä vakoilet silmä kovana toisten kirjoituksia, Internetin ehkä ala-arvoisimmalla keskustelupalstalla?! Hei, mihin ystävät jäivät? Mihin sinä keskustelupalstoja tarvitset, etkö voi keskustella niiden ystäviesi kanssa maailman vääryyksistä? Vai ovatko hekin jo kyllästyneet ainaiseen pään aukomiseesi ja hyljänneet sinut yksin kakaroittesi kanssa?

        Sinun puheenvuorosi oli sitten ällistyttävän ala-arvoinen. Oikea törkeyden huippu! Siellä korkeakoulussa jossa Sinä opiskelit, ei taidettu opettaa jokapäiväisiä kultaisia käyttäytymissääntöjä. En suinkaan ihmettele, sillä yleensä sen homman hoitaa vanhemmat. Mutta minkäs teet jos vanhemmatkin ovat huonokäytöksisiä eivätkä kertakaikkiaan osaa opastaa pikku kullannuppuaan. Älä silti ota itseesi; eihän meistä kukaan valitse vanhempiaan.

        Mutta ystävä hyvä, kyllä me sinuakin yritetään parhaamme mukaan ymmärtää. Luettuani kommenttisi, tuli minulle välittömästi mieleen sanonta: "Siitä puhe, mistä puute".


      • en asianomainen
        Joandra kirjoitti:

        Mistäs Sinä tiedät että viestiketjun aloittaja käyttää kaiken aikansa Internetissä surfailuun, jos kerran Sinun kaikki aikasi menee töissä ja ystävien parissa etkä jouda kuin satunnaisesti silloin tällöin klikkaamaan itsesi verkon saloihin? Sitä paitsi, luulisi että olet niin kiireinen sosiaalisen elämäsi kanssa, ettei Sinulla olisi aikaa kuin korkeintaan tarkistaa sähköpostisi, mutta mitä vielä! Täällä sinä vakoilet silmä kovana toisten kirjoituksia, Internetin ehkä ala-arvoisimmalla keskustelupalstalla?! Hei, mihin ystävät jäivät? Mihin sinä keskustelupalstoja tarvitset, etkö voi keskustella niiden ystäviesi kanssa maailman vääryyksistä? Vai ovatko hekin jo kyllästyneet ainaiseen pään aukomiseesi ja hyljänneet sinut yksin kakaroittesi kanssa?

        Sinun puheenvuorosi oli sitten ällistyttävän ala-arvoinen. Oikea törkeyden huippu! Siellä korkeakoulussa jossa Sinä opiskelit, ei taidettu opettaa jokapäiväisiä kultaisia käyttäytymissääntöjä. En suinkaan ihmettele, sillä yleensä sen homman hoitaa vanhemmat. Mutta minkäs teet jos vanhemmatkin ovat huonokäytöksisiä eivätkä kertakaikkiaan osaa opastaa pikku kullannuppuaan. Älä silti ota itseesi; eihän meistä kukaan valitse vanhempiaan.

        Mutta ystävä hyvä, kyllä me sinuakin yritetään parhaamme mukaan ymmärtää. Luettuani kommenttisi, tuli minulle välittömästi mieleen sanonta: "Siitä puhe, mistä puute".

        "Mistäs Sinä tiedät että viestiketjun aloittaja käyttää kaiken aikansa Internetissä surfailuun, jos kerran Sinun kaikki aikasi menee töissä ja ystävien parissa etkä jouda kuin satunnaisesti silloin tällöin klikkaamaan itsesi verkon saloihin?" No mistähän tuon nyt voisi tietää??? Ihan kuule kun katsoo ketjuja joissa Jihuu päässyt valloilleen, niin kellon ajoistahan sen nopeaan näkee kuinka paljon täällä aikaa tappaa.

        Mitähän sinun kirjoituksesi jälkeen tulee mieleen.. Siitä puhe mistä puute?


      • Joandra
        Joandra kirjoitti:

        Mistäs Sinä tiedät että viestiketjun aloittaja käyttää kaiken aikansa Internetissä surfailuun, jos kerran Sinun kaikki aikasi menee töissä ja ystävien parissa etkä jouda kuin satunnaisesti silloin tällöin klikkaamaan itsesi verkon saloihin? Sitä paitsi, luulisi että olet niin kiireinen sosiaalisen elämäsi kanssa, ettei Sinulla olisi aikaa kuin korkeintaan tarkistaa sähköpostisi, mutta mitä vielä! Täällä sinä vakoilet silmä kovana toisten kirjoituksia, Internetin ehkä ala-arvoisimmalla keskustelupalstalla?! Hei, mihin ystävät jäivät? Mihin sinä keskustelupalstoja tarvitset, etkö voi keskustella niiden ystäviesi kanssa maailman vääryyksistä? Vai ovatko hekin jo kyllästyneet ainaiseen pään aukomiseesi ja hyljänneet sinut yksin kakaroittesi kanssa?

        Sinun puheenvuorosi oli sitten ällistyttävän ala-arvoinen. Oikea törkeyden huippu! Siellä korkeakoulussa jossa Sinä opiskelit, ei taidettu opettaa jokapäiväisiä kultaisia käyttäytymissääntöjä. En suinkaan ihmettele, sillä yleensä sen homman hoitaa vanhemmat. Mutta minkäs teet jos vanhemmatkin ovat huonokäytöksisiä eivätkä kertakaikkiaan osaa opastaa pikku kullannuppuaan. Älä silti ota itseesi; eihän meistä kukaan valitse vanhempiaan.

        Mutta ystävä hyvä, kyllä me sinuakin yritetään parhaamme mukaan ymmärtää. Luettuani kommenttisi, tuli minulle välittömästi mieleen sanonta: "Siitä puhe, mistä puute".

        Niin, olihan minulla mielipide itse aiheeseenkin.

        Parkkipaikka, oli se sitten iso tai pieni, ei ole lasten leikkipaikka. Mikä aikuisesta saattaa tuntua itsestään selvältä, ei lapsesta aina ole sitä. 3-vuotias voi kyllä oppia, että leikkikenttä on turvallinen ja parkkipaikka on vaarallinen leikkipaikka, jos aikuinen sen lapselleen kertoo.

        Viestiketjun aloittaja on harvinaisen kärsivällinen. Itse en edes alentuisi moiseen kikkailuun parkkiksella. Jos näkisin naapurin tenavan jatkuvasti fillaroimassa tai skeittailemassa parkkipaikalla, minä hurauttelisin komeasti Volvollani oven eteen, ja kiikuttaisin sakkolapun lapsen vanhemmille. Kai he sentään mielummin maksavat minun sakkolappuni kuin käyvät katsomassa halvaantunutta vekaraansa sairaalassa?

        No entäs lapsen näkökulmasta sitten. Onhan se hienoa fillaroida tai skeittailla parkkipaikalla, miettikää nyt, ihka oikeiden autojen seassa! Ja tuntuuhan se nyt vanhemmistakin hyvänen aika pahalta kieltää lapsilta moinen kiva! Mutta vanhemmat: järki käteen! Faktaa on se, että jopa kouluikäiselle on vielä vaikeaa arvioida lähestyvien autojen etäisyyksiä ja nopeuksia. Ei leikki-ikäistä saa todellakaan jättää liikenteen sekaan yksin! Ei niin pieni ihminen ymmärrä vielä että eivät naapurin sedät ja tädit näe autosta kaikkea, ja että lapsen itse pitäisi väistää eikä auton.

        Sitä paitsi, eikö parkkipaikoilla ole liikennemerkki, jossa vaahtosammuttimen kokoisia kielletään juoksemasta pallon perässä? Luulisi saman pätevän jos lapsen ajoneuvona on kolmipyöräinen...


      • muutamaa poikkeusta lukuun ...
        Ihan sivullinen kirjoitti:

        Luulin, että puhutaan lapsista parkkipaikalla. Onpa ihme mielipiteitä. Mitä korkekouluopinnot merkkaavat siinä jääkö lapsi auton alle vai ei? Fiinimpää, jos on Audi eikä joku vanha japsi. Ja kuskina rohvessori, ei koulunsa kesken jättänyt luuseri?
        No en ole seurannut ajatuksenjuoksuanne, jatkakaa vaan entiseen malliin.
        Ihan sivusta tässä kirjoittelen, sillä ei minulla ole lapsia, ei autoa, ei korkeakoulututkintoa.

        joo kuule kyllä olet IHAN SIVULLINEN,oikeassa.täällä olevinaan koulutetut ja sivistyneet ja kaikenlisäksi vielä rikkaat ehtivät tarttua pikkuseikkoihin!ihmeellistä koulutusta ollut muutamilla kun lukemaan ei olla opittu,vaikka on korkeakoulut yms. takana.JIHUU aloitti tosiaan hyvin tärkeästä asiasta kirjoittamisen,asia koskettaa aika monia ihmisiä kaupungista tai asuinpaikasta riippumatta.ja on ERITTÄIN TÄRKEÄÄ opettaa lapsille liikenteessä liikkuminen,että se on turvallista,myös siellä parkkipaikalla(joka on yleistä aluetta,tieliikennelaki on voimassa myös siellä)ja tiedoksi mulla on lapsia jotka eivät ajele parkkipaikalla fillarilla vaan pyöräilyyn tarkoitetuilla paikoilla ja koskaan ei ole niin kiire ollut etteikö jompikumpi vanhemmista ehdi lähteä mukaan opastamaan ja valvomaan lastensa turvallisuutta,vaikka käymmekin molemmat töissä,eikä meillä ole sitä korkeakoulututkintoa,muttei myöskään audia!(löytyy vaan tommonen pari vuotta vanha japsi maasturi....että sikäli)


      • pahasta
        muutamaa poikkeusta lukuun ... kirjoitti:

        joo kuule kyllä olet IHAN SIVULLINEN,oikeassa.täällä olevinaan koulutetut ja sivistyneet ja kaikenlisäksi vielä rikkaat ehtivät tarttua pikkuseikkoihin!ihmeellistä koulutusta ollut muutamilla kun lukemaan ei olla opittu,vaikka on korkeakoulut yms. takana.JIHUU aloitti tosiaan hyvin tärkeästä asiasta kirjoittamisen,asia koskettaa aika monia ihmisiä kaupungista tai asuinpaikasta riippumatta.ja on ERITTÄIN TÄRKEÄÄ opettaa lapsille liikenteessä liikkuminen,että se on turvallista,myös siellä parkkipaikalla(joka on yleistä aluetta,tieliikennelaki on voimassa myös siellä)ja tiedoksi mulla on lapsia jotka eivät ajele parkkipaikalla fillarilla vaan pyöräilyyn tarkoitetuilla paikoilla ja koskaan ei ole niin kiire ollut etteikö jompikumpi vanhemmista ehdi lähteä mukaan opastamaan ja valvomaan lastensa turvallisuutta,vaikka käymmekin molemmat töissä,eikä meillä ole sitä korkeakoulututkintoa,muttei myöskään audia!(löytyy vaan tommonen pari vuotta vanha japsi maasturi....että sikäli)

        Tulihan se omakin rehentelysi sieltä; "löytyy vaan tommonen pari vuotta vanha japsi maasturi".

        Olette naurettavia - koulutuksesta tai tulotasosta riippumatta!


      • japsi....
        pahasta kirjoitti:

        Tulihan se omakin rehentelysi sieltä; "löytyy vaan tommonen pari vuotta vanha japsi maasturi".

        Olette naurettavia - koulutuksesta tai tulotasosta riippumatta!

        ...niin ja sekin rahoitusyhtiön...tuliko parempi mieli?vaikka eipä sekään liity tähän mitenkään!


      • jjkkkkk
        nikotin kirjoitti:

        taas onnistut pääsemään lapsista PENTUIHIN... niin tyypillistä sinulle kun hermosi menevät. ja jos sinä köyhä ajat jonkun lapsen tai kakaran tai pennun päälle sillä köyhällä autollasi, ja sattuu käymään huonosti, niin saat tuomion kuolemantuottamuksesta ja siitähän joutuu vankilaan. että hehe.

        No itseasiassa kuolemantuottamuksesta saa ehdollista.


    • zippendaali

      Meidänkin parkkiksella lapset ajelevat, mutta en ole huomannut siitä mitään harmia. Kun päästän 2v poikani ajamaan, kävelen itse koko ajan vierellä. 5 v tyttö sen sijaan saa ajella itekseen kypärä päässä. Riippuu tietenkin minkälaisesta parkkipaikasta on kysymys. meillä toimii.

      • ...johtuu siitä....

        Että on parempikin paikka taloyhtiömme pihassa. Ei ole siis lapsia vaikea pitää pois parkkipaikoilta, kun on alunperinkin suunniteltu ympäristö hyvin. Olemme kaikki vanhemmat myös tarkkoja siitä, että missä ajellaan. Täällä on tilaa leikeille ja urheilulle, täydet pisteet siitä alueen suunnittelijalle!


    • cheetah.grrr

      Olen täysin sitä mieltä. Kaikki vanhemmat eivät tiedosta kaikkia niitä riskejä, mitä siellä piilee. Itse olen tässä asiassa kauhea tiukkis. Pipo todella kireällä! Olen asunut rivitalossa, jossa osa lapsista leikkii siellä ja osa taas ei saa leikkiä. Outo juttu? Ja tässä meidän omakotitalon lähellä on rivitaloja, jossa lapset leikkivät parkkipaikoilla, jopa laskevat pulkalla sinne. Omat lapset pitävät mua tosi tyhmänä, kun en anna mennä mukaan laskemaan.

      Jossain on ehkä vähän huonosti suunnitelu piha, mutta tarvitseeko tälläisestä asiasta edes keskustella. Tämä on vähän sama, että osa lapsista pitää turvavyötä ja osa taas saa hyppiä autossa vapaasti. Tai toisena esimerkkinä pyöräilykypärän käyttö tai siis käyttämättömyys. Jostain syystä näissäkään asioissa jotkut vanhemmat eivät näe mitään vaaraa. Ja jokainenhan siis kantaa vastuun omista lapsistaan omalla tavallaan noudattaen tai rikkoen Suomen lakia.

      Toivon aina lapsien tähden, ettei kukaan vanhempi joutuisi oppimaan näitä asioita kantapään kautta. Ei se sitä lasta paljon auta, kun riidellään käräjillä.

    • san-dek

      kyllä joka paikkakunnalla muuten varmaan on ihan leikkipuistot leikkimistä varten!
      mutta koska lapset ovat myös tulevaisuuden tien käyttäjiä kannattaa aloittaa heti alusta alkaen liikenne kasvatus ja opastaa miten tulee toimia liikenteen seassa,se sitten vasta itkettäkin kun jotain sattuu,siinä sitä sitten tulee mieleen että olisiko jo siellä parkkipaikalla pyöräillessä pitänyt hieman äipän ja iskän opastaa miten liikutaan...että näin,mutta ei tästä sitten muuta

      • vanhemmat

        jotka hyppäävät aloittajan päälle. Ajatelkaas oikeasti parkkipaikka leikkipaikkana. Se ei ole lasten leikkipaikka. Muutenkin kolmipyöräisellä ajavien perään katsominen kuuluu vanhemmille. Nämä ketkä närkästyvät eivät luultavasti sitä tee. Lasten leikkipaikat ja turvalliset ajopaikat ovat aivan muualla.
        Tyhmää porukkaa todellakin jos väitetään silmät kirkkaina että joo ei meillä kukaan siitä ole närkästynyt että meiän mukelot siinä ajaa. Kun se ei ole kiinni siitä mitä muut ajattelevat vaan siitä että joku ei sitä mukeloa siinä p-paikalla huomaa.


      • mutta
        vanhemmat kirjoitti:

        jotka hyppäävät aloittajan päälle. Ajatelkaas oikeasti parkkipaikka leikkipaikkana. Se ei ole lasten leikkipaikka. Muutenkin kolmipyöräisellä ajavien perään katsominen kuuluu vanhemmille. Nämä ketkä närkästyvät eivät luultavasti sitä tee. Lasten leikkipaikat ja turvalliset ajopaikat ovat aivan muualla.
        Tyhmää porukkaa todellakin jos väitetään silmät kirkkaina että joo ei meillä kukaan siitä ole närkästynyt että meiän mukelot siinä ajaa. Kun se ei ole kiinni siitä mitä muut ajattelevat vaan siitä että joku ei sitä mukeloa siinä p-paikalla huomaa.

        onko se pyöräily sitten leikkimistä? Jos on, niin periaatteessahan silloin ei saisi ajella pyöräteilläkään: eiväthän nekään ole leikkipaikkoja.

        Pienoisesta pilkunviilauksesta itse asiaan. Tottahan se on, että parkkarit on tarkoitettu vain parkkeeraukseen. Mutta todella paljon riippuu myös parkkarista, taloyhtiöstä, piha-alueesta, asukkaista ja no, kaikesta. Tässä keskustelussa ne, jotka ovat kertoneet heidän pihoillaan ajeltavan myös parkkialueella, ovat mielestäni ilmaisseet että se on asukkaiden yhteisen hyväksynnän tulos. Esim. pienessä rivari pihassa, jossa asukkaat tietävät naapurinsa ja yhteisö yleensä pelaa niin että kissat voi nostaa tarvittaessa suoraan pöydälle. Meillä on tälläinen piha, ja lapsille on opetettu tarkat säännöt ja nimenomaan, että omien pihojen parkkareilla saa ajaa (tietysti varovaisemmin ja nätimmin kuin muualla mutta muiden pihojen parkkareilla ei. Pieniä lapsia ei muutenkaan jätetä valvomatta, isommat osaavat jo varoa ja sanomattakin on selvää että vahingon vastuuta on terotettu myös niille lapsille: pitää sekin mielen valppaampana.
        Se taas jos jokin kohta siinä piha yhteisössä itseään ärsyttää eikä saa suutaan auki on ihan oma a saamattomuutta. Turha sitä on seinien sisällä kiekua että kaikki eivät hyväksy jos sitä ei uskalla ääneen sanoa.


      • Jihuuu
        mutta kirjoitti:

        onko se pyöräily sitten leikkimistä? Jos on, niin periaatteessahan silloin ei saisi ajella pyöräteilläkään: eiväthän nekään ole leikkipaikkoja.

        Pienoisesta pilkunviilauksesta itse asiaan. Tottahan se on, että parkkarit on tarkoitettu vain parkkeeraukseen. Mutta todella paljon riippuu myös parkkarista, taloyhtiöstä, piha-alueesta, asukkaista ja no, kaikesta. Tässä keskustelussa ne, jotka ovat kertoneet heidän pihoillaan ajeltavan myös parkkialueella, ovat mielestäni ilmaisseet että se on asukkaiden yhteisen hyväksynnän tulos. Esim. pienessä rivari pihassa, jossa asukkaat tietävät naapurinsa ja yhteisö yleensä pelaa niin että kissat voi nostaa tarvittaessa suoraan pöydälle. Meillä on tälläinen piha, ja lapsille on opetettu tarkat säännöt ja nimenomaan, että omien pihojen parkkareilla saa ajaa (tietysti varovaisemmin ja nätimmin kuin muualla mutta muiden pihojen parkkareilla ei. Pieniä lapsia ei muutenkaan jätetä valvomatta, isommat osaavat jo varoa ja sanomattakin on selvää että vahingon vastuuta on terotettu myös niille lapsille: pitää sekin mielen valppaampana.
        Se taas jos jokin kohta siinä piha yhteisössä itseään ärsyttää eikä saa suutaan auki on ihan oma a saamattomuutta. Turha sitä on seinien sisällä kiekua että kaikki eivät hyväksy jos sitä ei uskalla ääneen sanoa.

        Tässähän se on jo nähty tämän keskustelun osalta, mitä siitä seuraa kun ääneen sanoo! Menepä sanomaan naapureille niin varmasti löytys näitä aggressiivia äitejä ja isejäkin jotka ovat sitä mieltä, että kyllä ne lapset saavat siinä ajella ihan niin paljon kuin lystäävät. Pyörätiellä ei tiettävästi liiku autoja - joten oli aika huono vertauksesi. Parkkipaikalla nimenomaan autoja liikkuu pitkin päivää.

        Ja eipä meidän kanssa ole kukaan tullut sopineeksi, että anteeksi mutta haittaako että lapsemme ajelevat tässä minimaalisen kokoisella parkkiksellanne päivittäin ilman että olemme heitä itse edes valvomassa.

        Ja joku tässä mainitsikin kun lapset olivat leikkineet pimeässä.. auta armias kun tässä syksy tulee, sittenhän näitä lapsukaisia vasta saakin bongailla. En tosiaankaan haluaisi kenenkään päälle ajaa, mutta vanhempien vika on jos lapsi jää parkkipaikalla auton alle - kun on kerta annettu lupa siinä pyöräillä.


      • alottajan
        vanhemmat kirjoitti:

        jotka hyppäävät aloittajan päälle. Ajatelkaas oikeasti parkkipaikka leikkipaikkana. Se ei ole lasten leikkipaikka. Muutenkin kolmipyöräisellä ajavien perään katsominen kuuluu vanhemmille. Nämä ketkä närkästyvät eivät luultavasti sitä tee. Lasten leikkipaikat ja turvalliset ajopaikat ovat aivan muualla.
        Tyhmää porukkaa todellakin jos väitetään silmät kirkkaina että joo ei meillä kukaan siitä ole närkästynyt että meiän mukelot siinä ajaa. Kun se ei ole kiinni siitä mitä muut ajattelevat vaan siitä että joku ei sitä mukeloa siinä p-paikalla huomaa.

        päälle..? Häh?
        Oletko lukenut Jihuun kirjoituksia..? Kyse on tuon narsistin tavasta esiintyä kaikkitietävänä ja hyvin herkästi nimitellä ties miksi pataluhaksi.. Ei ole mitään tekemistä parkkipaikalla pyöräilyn kanssa noilla "päälle hyppääjillä"!


      • pyöräillään missä sattuu
        Jihuuu kirjoitti:

        Tässähän se on jo nähty tämän keskustelun osalta, mitä siitä seuraa kun ääneen sanoo! Menepä sanomaan naapureille niin varmasti löytys näitä aggressiivia äitejä ja isejäkin jotka ovat sitä mieltä, että kyllä ne lapset saavat siinä ajella ihan niin paljon kuin lystäävät. Pyörätiellä ei tiettävästi liiku autoja - joten oli aika huono vertauksesi. Parkkipaikalla nimenomaan autoja liikkuu pitkin päivää.

        Ja eipä meidän kanssa ole kukaan tullut sopineeksi, että anteeksi mutta haittaako että lapsemme ajelevat tässä minimaalisen kokoisella parkkiksellanne päivittäin ilman että olemme heitä itse edes valvomassa.

        Ja joku tässä mainitsikin kun lapset olivat leikkineet pimeässä.. auta armias kun tässä syksy tulee, sittenhän näitä lapsukaisia vasta saakin bongailla. En tosiaankaan haluaisi kenenkään päälle ajaa, mutta vanhempien vika on jos lapsi jää parkkipaikalla auton alle - kun on kerta annettu lupa siinä pyöräillä.

        eipä tuo ole kuulkaa vain parkkipaikkaongelma.kyllä meillä täällä omakotialueella''hiljaisella ja rauhallisella'',mitä nyt yksi vilkasliikenteinen tie kulkee parin pensasaidan päässä,mutta mitäs siitä sinne on matkaa kuitenkin kokonaiset 100m.niinni lapset sotkevat fillareillaan menemään näitä''rauhallisa''omakotalojen väleissä luikertelevia teitä pitkin,ikä haitari muksuilla on 3-11v ja arvatkaapas vaan onko vanhemmat edes ulkosalla vahtimassa missä murusensa ajelevat,siinä saa valillä naapureiden istuksia myöden kaikki pyöräkyytiä.ja pahinta on se että pansaaitojen takaa on aika hankalaa havaita pyöräilijää joka on pieni ja sotkee kolmipyöräisellään keskellä tietä täyttä häkää vastaan.näissäkin on parit sisarukset joissa 5v vahtii 3 vuotiasta(mukamas)ja 7v. vahtii 5v siskoaan.tiedän kun olemme sanoneet vanhemmille että jos hieman katsoisivat perään niin on tullut vaan raivostunutta tekstiä ja syytetää kyyläämisestä yms.ja lopuksi on tokaistu että kyllä meidän e...(5v)osaa katsoa siskonsa perään ihan hyvin.että sellasta.


      • sama yhä
        Jihuuu kirjoitti:

        Tässähän se on jo nähty tämän keskustelun osalta, mitä siitä seuraa kun ääneen sanoo! Menepä sanomaan naapureille niin varmasti löytys näitä aggressiivia äitejä ja isejäkin jotka ovat sitä mieltä, että kyllä ne lapset saavat siinä ajella ihan niin paljon kuin lystäävät. Pyörätiellä ei tiettävästi liiku autoja - joten oli aika huono vertauksesi. Parkkipaikalla nimenomaan autoja liikkuu pitkin päivää.

        Ja eipä meidän kanssa ole kukaan tullut sopineeksi, että anteeksi mutta haittaako että lapsemme ajelevat tässä minimaalisen kokoisella parkkiksellanne päivittäin ilman että olemme heitä itse edes valvomassa.

        Ja joku tässä mainitsikin kun lapset olivat leikkineet pimeässä.. auta armias kun tässä syksy tulee, sittenhän näitä lapsukaisia vasta saakin bongailla. En tosiaankaan haluaisi kenenkään päälle ajaa, mutta vanhempien vika on jos lapsi jää parkkipaikalla auton alle - kun on kerta annettu lupa siinä pyöräillä.

        naapuriesi takia. Huonoa tuuria, jos naapureille ei voi sanoa asiasta ilman heidän päälle käymistä. Siinäkin tapauksessa toki on vielä jotain tehtävissä, asumismuodosta vähän riippuen. Isännöitsijälle tietoa tai asia esille yhtiökokouksessa. Asioihin voi vaikuttaa jos vaan haluaa.

        Vertauksen pyöräteistä leikkipaikkana otin ihan vain kiusallani kun joku mainitsi etteivät parkkarit ole mitään leikkipaikkoja, menkööt pyöräteille leikkimään....

        Meillä tenavilla on iltojen pimetessä ihan omilla pihoillakin ollessaan päällä lasten turvaliivit ( heijastinliivit), sellaiset kirkkaat oranssit tai keltaiset. Näkyvät kauas ja selvästi ja vanhempienkin on helpompi seurata lasten liikkeitä vaikkeivat ihan vieressä olisikaan. Suosittelen niiden käyttöä ihan jokaikiselle pienemmän lapsen vanhemmalle. Nykyäänhän niitä jaetaan jo päiväkodeissakin, mutta itse olen pukenut lapset niihin jo ennen kuin siitä tuli "buumia" ja saanut monet seuraamaan esimerkkiä ja ennenkaikkea, kiitosta autoilijoilta. Eivätkä maksa kuin pari euroa, halpa henkivakuuutus.

        Tuo viimeinen kommenttisi riippuu kyllä ihan tilanteesta: jos ajat pihalle välinpitämättömästi kaahaillen tai peruutat ruudusta taaksesi katsomatta, olet syyllinen siitä huolimatta että lapsi ajaisi luvan kanssa parkkarilla. Jos taas olet tehnyt ollut todella varovainen ja silti jotian sattuisi, sitten asia oli jo eri.


      • niin kamalia ja
        pyöräillään missä sattuu kirjoitti:

        eipä tuo ole kuulkaa vain parkkipaikkaongelma.kyllä meillä täällä omakotialueella''hiljaisella ja rauhallisella'',mitä nyt yksi vilkasliikenteinen tie kulkee parin pensasaidan päässä,mutta mitäs siitä sinne on matkaa kuitenkin kokonaiset 100m.niinni lapset sotkevat fillareillaan menemään näitä''rauhallisa''omakotalojen väleissä luikertelevia teitä pitkin,ikä haitari muksuilla on 3-11v ja arvatkaapas vaan onko vanhemmat edes ulkosalla vahtimassa missä murusensa ajelevat,siinä saa valillä naapureiden istuksia myöden kaikki pyöräkyytiä.ja pahinta on se että pansaaitojen takaa on aika hankalaa havaita pyöräilijää joka on pieni ja sotkee kolmipyöräisellään keskellä tietä täyttä häkää vastaan.näissäkin on parit sisarukset joissa 5v vahtii 3 vuotiasta(mukamas)ja 7v. vahtii 5v siskoaan.tiedän kun olemme sanoneet vanhemmille että jos hieman katsoisivat perään niin on tullut vaan raivostunutta tekstiä ja syytetää kyyläämisestä yms.ja lopuksi on tokaistu että kyllä meidän e...(5v)osaa katsoa siskonsa perään ihan hyvin.että sellasta.

        teit sitten niin tai näin se on silti aina väärin päin. Tässä jokunen päivä sitten kun lapset ajelivat (nätisti peräkanaa) tuossa pyörätiellä (joka siis on ihan pyöräilyyn tarkoitettu) niin johan siellä huudettiin ohikulkijoiden taholta perkelettä kun lapset hidastavat aikuisten himo-pyöräilijöiden vauhtia. Että kielletään vaan lapsilta pyöräilyt ihan kokonaan, tai sitten käsketään ajamaan jonnekkin metsätielle- tosin sieltäkin varmasti tulisi sunnuntaikävelijöiltä valitusta että eikö ne lapset voi ajella siellä kotipihalla tai pyöräteillä...

        Huoh. On se niin vaikeeta yrittää elää sovussa ja antaa muidenkin elää.


      • ...joka naputtaa
        niin kamalia ja kirjoitti:

        teit sitten niin tai näin se on silti aina väärin päin. Tässä jokunen päivä sitten kun lapset ajelivat (nätisti peräkanaa) tuossa pyörätiellä (joka siis on ihan pyöräilyyn tarkoitettu) niin johan siellä huudettiin ohikulkijoiden taholta perkelettä kun lapset hidastavat aikuisten himo-pyöräilijöiden vauhtia. Että kielletään vaan lapsilta pyöräilyt ihan kokonaan, tai sitten käsketään ajamaan jonnekkin metsätielle- tosin sieltäkin varmasti tulisi sunnuntaikävelijöiltä valitusta että eikö ne lapset voi ajella siellä kotipihalla tai pyöräteillä...

        Huoh. On se niin vaikeeta yrittää elää sovussa ja antaa muidenkin elää.

        ei missään tapauksessa kannata ajatella ettei lapset saisi pyörätiellä ajella,missäs sitten.kyllä lasten täytyy saada yhtälailla liikkua ja opetella liikkumaan,tulevaisuuden tienkäyttäjiä kun ovat.seuraavaksi kun joku sanoo noin lapsille pyörätiellä niin sanoppas että PARKKIKSELLAKO tässä pitäisi ajella?hehheh!

        aina on niitä joita ei voi miellyttää ja tarviiko sitä edes yrittää?
        vanha sanonta kuuluu että:SE KOIRA ÄLÄHTÄÄ JOHON KALIKKA KALAHTAA!....käykääs kaikki ne jotka tässä olette puoltaneet tuota parkkis pyöräilyä ja mollanneet jihuuta yms.välillä katsomassa mitä lapsenne puuhaa siellä parkkipaikalla! JA SINÄ NIN NIIN,ON NE LAPSET NIIN KAMALIA JA....lisää kaltaisiasi!onnea olet saanut kasvatettua sisvistyneet pyöräilijän alut!=)


    • äitee +4

      asuessamme rivitalossa oli todella järkyttävää kuinka lapset rullasivat parkkiksella pyörillään. Siitä välillä tuikattiin tielle pensasaidan raosta pieni visiitti. Parkkis oli koko tien ja pihan ainoa asfaltoitu alue joten sen sikäli ymmärsi jos joku vaikka opetteli ajamaan, mutta tapana..

      Ensinnäkin on ilmeistä että pieni pyöräilijä joka apupyörillä kaahaa kuin päätön kana on niin matala ja sukkela että jää helposti auton taakse ja peilienkin näkymättömiin ja pihaankin kääntyessä saattoi olla törmäys liki. Vastuu tuollaisen lapsen alle jäämisestä on yksinomaan vanhemmilla ei kellään muulla vaikka oikeutta ajaa yli ei ole. Onnettomuuden sattuessa se yliajaja vaan kantaa sen tuskan tapahtuneesta ja kaikki syyttävät häntä vaikka millainen tilanne olisi kyseessä. Onnettomuus kun on onnettomuus vaikka se olisi ollut lapsen asianmukaisella valvonnalla estettävissä! Linnaahan (onneksi) autolla kolaroinnista harvoin saa vaikka olisi oikeastikkin syyllinen saati vahingossa ja selvin päin.

      Kaiken huippu oli kaksi tenavaa jotka yötä myöden vielä syysiltoinakin leikkivät parkkiksen lätäköissä. Hämärä valaistus, varjoja ja kaksi kyykyssä olevaa hahmoa aiheutti niin monta pelästystä meille kullekkin!

      Asiaan yritettiin puuttua suoralla kanssakäymisellä naapurien kanssa ilman menestystä. Asiasta huomautti isännöitsijä useammin kuin kerran vedoten järjestyssääntöihin. Lopulta tuli se piste jossa leikkikenttä ja parkkis menivät lopullisesti sekaisin ja lapset alkoivat kiipeillä autojen päällä ja väännellä osia ihan vaan huvikseen. Onneksi teolle oli silminnäkijät ja maksumies selvisi heti. Mm. kahden auton maalaus kokonaan ja puskurien yms osien vaihto, tuulilasien vaihtoja, pyyhkimiä, pesimien suuttimia yms. yhteensä vaurioita oli kuudessa uudehkossa menopelissä. Lasku oli varmaan järkyttävä sillä oman autoni joka kohtasi aika "lieviä" vaurioita; kyljet naarmuilla, takavalo rikki, nokassa ei yhtään täysin ehjää osaa ja autolla ikää pari kuukautta, lasku korjaamolta n. 4800€ mikä on aika järkyttävä summa! Lisäksi auton seisontapäivät jotka oma yhtiöni peri takaisin täydeltä 30vrk ajalta. Perheen vastuuvakuutus ei nimittäin korvannut koska toiminta ei ollut vakuutusehtojen mukaan arvaamatonta ja äkillistä.. Hieman tapahtumien jälkeen ko. perhe muutti toisaalle ja meno kuulemma jatkuu hillitymmin.

      Kellekkään ei onneksi sattunut mitään, mutta mitä jos todella olisi mennyt muutakin kuin tavaraa? Kyseisellä parkkiksella ei enää muuten pyöräillä ollenkaan.

      Kannattaa aina miettiä kun lasten touhujen puolesta liputtaa sitä kääntöpuolta asioissa; entäs kun jotain ihan oikeasti sattuu?

    • Laki on olemassa

      aja päälle ja katso sitten onko laki suomessa niin kuin se luetaan.
      Parkkipaikka on ajorataa.

    • kommenttiin vastaus

      Ensinnäkin kaikille tiedoksi, että puolisoni pomo ajaa rättisitikalla, eikä ole ihan pienituloinen.

      Mutta asiaan, totta on. Nämä 70-luvun alun kerrostalot ovat kuitenkin ongelmallisia. Pihaa ei yksinkertaisesti ole. Silloin, kun nämä on rakennettu ei autoja ole ollut joka perheessä ja tuossa pihalla on voinut turvallisesti leikkiä isotkin lapsilaumat, kertovat alusta asti tässä asuneet. Mutta nyt kun auto on 9/10 taloudessa, piha on muutettu kokonaan parkkipaikaksi. Meidän pihassa ei ole turvallista aluetta, missä opetella pyöräilyä. Itse asumme siitä onnellisesti, että on kuitenkin vähän matkan päässä koulu, siinä tyhjällä koulun pihalla sai kesällä vähän harjoitella.

    • missä vahti?

      Tyrmistys oli aika suuri kun viime talvena kävimme tuttavaperheessä, joka asustaa melko uudella omakotitalo-alueella, minkä halki kulkee levennyksin varustettu tie.

      No, keskelle kapeinta tieväylää oli parkkeerannut poikajoukko lätkämaalin ja mailojen kanssa. Käsittämättömintä oli se, että heillä ei ollut aikomustakaan liikkua tuolta mainiolta pelipaikaltaan, vaan jouduimme soittamaan torvea useamman kerran ennenkuin tapahtui mitään. Lopulta he naamat venyneinä tekivät juuri ja juuri sen verran tilaa, että pääsimme autolla ohi maalista. Tosin jos vanhemmat ei saa jälkikasvullensa iskostettua päähän, ettei ajotiellä oleskella, ei kai heidän asenne voi parempi ollakaan.

      Niin todellakin, missä oli vanhemmat? Molemmin puolin poikien "pelikenttää" oli talot, joissa autot pihalla. Penasaidat ei todellakaan tukkineet näkyvyyttä talosta tielle, joten lastensa perään katsova olisi varmasti reagoinut.

      Eikö nykyään enään vaan välitetä? Sitten
      kauhistellaan kun parivuotias hukkuu rantaveteen. Ei kai ihmekään, jos vanhemmat eivät enään tunne vastuutaan!

      • pakko vastata

        ollaankohan liikuttu samalla kadulla?heh.törmäsisn kanssa vastaavaan tapaukseen talvella ja edellisenä syksynä sama juttu mutta pojat pelasivat sählyä silloin...eikä kukaan todellakaan ole sanomassa ettei se ole mikään leikkipaikka ja tuumaakaan eivät kyllä väistäneet ja kun sen verran ikkunaa avasin että kysyin josko voisivat siirtyä niin tuli kaikenmaailman v...p...h...tekstiä.peli muuten loppui eikä ole jatkunut kun eräs tuttavani kävi ja vei maalit pois ilmoitti vaan pojille että kun on järki päässä saa tulla hakemaan.


    • Anonyymi

      Lasten leikkipaikka EI OLE parkkipaikka eikä varsinkaan juoksennella autojen väleissä näpeillään autoista tukien.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      686
      5175
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3544
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3307
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2553
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2389
    6. 261
      1980
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1487
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      100
      1398
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1150
    Aihe