MacBook ja pelit

tuleva opiskelija

No niin olen jo vakuuttumassa että siirryn macin käyttäjäksi mutta kaveri selittää että se ei ole sitten mikään pelikone... No eihän kannettavat muutenkaan ole kovin hyviä siihen touhuun mutta onko macbook vielä jotain vastaavaa pc:tä huonompi pelilaite? Mikä Maccien suhde peleihin ylipäätään on?

4

5031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jortsu

      "No niin olen jo vakuuttumassa että siirryn macin käyttäjäksi mutta kaveri selittää että se ei ole sitten mikään pelikone..."

      Mac ei ole pelikone, mutta siihen saa Windowsin asennettua Mac OS X:n rinnalle, joten sillä voi pelata kaikkia Windowsille löytyviä pelejä.

      "onko macbook vielä jotain vastaavaa pc:tä huonompi pelilaite?"

      Ei se ole _vastaavaa_ PC:tä ollenkaan huonompi pelilaite, mutta vastaava PC:kään ei ole hyvä pelikone. MacBookissa on integroitu näytönohjain, joka hidastaa paljon etenkin uusissa peleissä. Älä osta MacBookia, äläkä osta vastaavaa PC:tä pelikäyttöön. Oikeastaan, jos haluat pelikoneen, niin älä osta kannettavaa ollenkaan.

      "Mikä Maccien suhde peleihin ylipäätään on?"

      Maccia en ostaisi _pelkästään_ pelikoneeksi. Mac OS X:lle on paljon vähemmän pelejä kuin Windowsille ja Intel Mac OS X:lle niitä löytyy vieläkin vähemmän. Kaikkiin uusiin Macceihin saa tietenkin Windowsinkin asennettua rinnalle, joten tarvittava pelaaminen onnistuu sitä kautta. Jos koneen pääkäyttötarkoitus on pelaaminen, niin Maccia ei välttämättä siihen käyttöön kannata ostaa.

      Ainoat Macit joita kannattaa edes harkita pelikäyttöön, ovat:
      Intel iMac, MacBook Pro ja tuleva tornimallinen Mac.

      Ne ovat selkeästi MacBookia kalliimpia, mutta niillä pystyy pelaamaan hyvin uudempiakin pelejä.

      • Ainoa "melko halpa" Mac, joka soveltuu hyvin pelaamiseen sekä Windowsilla että OS X:llä, on 17 tuuman iMac. Maksaa halvimmillaan 1249 euroa (opiskelijahinta). Saman hintaluokan MacBook on muuten hyvin tehokas, mutta näytönohjain kelpaa vain vanhempiin peleihin.

        MacBook Pro (alk, 1870 €) on Applen halvin oikeasti pelikelpoinen läppäri.


      • Shank
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ainoa "melko halpa" Mac, joka soveltuu hyvin pelaamiseen sekä Windowsilla että OS X:llä, on 17 tuuman iMac. Maksaa halvimmillaan 1249 euroa (opiskelijahinta). Saman hintaluokan MacBook on muuten hyvin tehokas, mutta näytönohjain kelpaa vain vanhempiin peleihin.

        MacBook Pro (alk, 1870 €) on Applen halvin oikeasti pelikelpoinen läppäri.

        Olen suunnittelemassa macbookin ostoa, ja nyt menee sormi suuhun näiden aiheiden edessä.
        Satunnaisena WOWin pelaajana minua kiinnostaisi tietää, miten tuo tyylikäs ja suoritusteholtaan "pienin" macbook pyörittää Azerothin maailmaa.
        Onko kokemuksia, vai pitääkö minun haudata haaveeni tästä tyylikkäästä koneesta wow alustana, ja keskittyä vain internetiin ja muihin laitteiston tarjoamiin ohjelmiin pelien sijasta?


      • Shank kirjoitti:

        Olen suunnittelemassa macbookin ostoa, ja nyt menee sormi suuhun näiden aiheiden edessä.
        Satunnaisena WOWin pelaajana minua kiinnostaisi tietää, miten tuo tyylikäs ja suoritusteholtaan "pienin" macbook pyörittää Azerothin maailmaa.
        Onko kokemuksia, vai pitääkö minun haudata haaveeni tästä tyylikkäästä koneesta wow alustana, ja keskittyä vain internetiin ja muihin laitteiston tarjoamiin ohjelmiin pelien sijasta?

        on kokemuksia WoWista MacBookilla. Hopeinen Omena on se isompi foorumi ja Omenamehu pienempi.

        Huomaa että tällä hetkellä Apple Storessa on voimassa 112 euron ale-koodi yli 1123 euron (tjsp) ostoille. Kannattaa siis ehkä valita hieman perusmallia parempi MacBook. Pelaamiseen se valinta ei toki paljon vaikuta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe